14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Detingut per profanar tombes en el cementeri de Xest

 

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en el marc de l’operació “DOBECOSE”, ha detingut a un home de 26 anys, de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori, coaccions i contra els sentiments religiosos i el respecte als difunts en la localitat de Xest.

El passat 8 de gener, la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria va tindre coneixement de l’existència d’una denúncia sobre la profanació de diverses tombes en el cementeri de Xest. Un d’aquests taüts, fins i tot, estava obert deixant a la vista el cadàver.

La nit anterior a la interposició de la denúncia, un home va realitzar una trucada telefònica, al Centre de Coordinació i Emergències de la Generalitat Valenciana, manifestant que estava presenciant com uns joves intentaven forçar l’entrada del cementeri de Xest.

Els agents de la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria van inspeccionar el lloc dels fets i, després d’una àrdua investigació, van aconseguir les proves i indicis necessaris per a esclarir el succeït.

Pel que el 18 de gener, van realitzar un registre en la localitat de Xest, en el domicili de la persona que va telefonar, el qual havia intentat inculpar a altres persones dels seus delictes. Trobant en l’habitatge més de 50 objectes funeraris i una pistola simulada.

L’objectiu de l’autor era sostraure el major nombre d’objectes valuosos de les tombes i cadàvers. Per a aconseguir els seus fins, va arribar a coaccionar a un altre home amb una pistola simulada, amb el qual convivia, perquè l’ajudara fent labors de vigilància en el cementeri.

Finalment, la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria va procedir a la detenció d’un home de 26 anys, de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori, coaccions i contra els sentiments religiosos i el respecte als difunts en la localitat de Xest.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts