17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Detingut per profanar tombes en el cementeri de Xest

 

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en el marc de l’operació “DOBECOSE”, ha detingut a un home de 26 anys, de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori, coaccions i contra els sentiments religiosos i el respecte als difunts en la localitat de Xest.

El passat 8 de gener, la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria va tindre coneixement de l’existència d’una denúncia sobre la profanació de diverses tombes en el cementeri de Xest. Un d’aquests taüts, fins i tot, estava obert deixant a la vista el cadàver.

La nit anterior a la interposició de la denúncia, un home va realitzar una trucada telefònica, al Centre de Coordinació i Emergències de la Generalitat Valenciana, manifestant que estava presenciant com uns joves intentaven forçar l’entrada del cementeri de Xest.

Els agents de la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria van inspeccionar el lloc dels fets i, després d’una àrdua investigació, van aconseguir les proves i indicis necessaris per a esclarir el succeït.

Pel que el 18 de gener, van realitzar un registre en la localitat de Xest, en el domicili de la persona que va telefonar, el qual havia intentat inculpar a altres persones dels seus delictes. Trobant en l’habitatge més de 50 objectes funeraris i una pistola simulada.

L’objectiu de l’autor era sostraure el major nombre d’objectes valuosos de les tombes i cadàvers. Per a aconseguir els seus fins, va arribar a coaccionar a un altre home amb una pistola simulada, amb el qual convivia, perquè l’ajudara fent labors de vigilància en el cementeri.

Finalment, la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria va procedir a la detenció d’un home de 26 anys, de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori, coaccions i contra els sentiments religiosos i el respecte als difunts en la localitat de Xest.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena.

Últimes notícies

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.