17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Detingut per profanar tombes en el cementeri de Xest

 

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en el marc de l’operació “DOBECOSE”, ha detingut a un home de 26 anys, de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori, coaccions i contra els sentiments religiosos i el respecte als difunts en la localitat de Xest.

El passat 8 de gener, la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria va tindre coneixement de l’existència d’una denúncia sobre la profanació de diverses tombes en el cementeri de Xest. Un d’aquests taüts, fins i tot, estava obert deixant a la vista el cadàver.

La nit anterior a la interposició de la denúncia, un home va realitzar una trucada telefònica, al Centre de Coordinació i Emergències de la Generalitat Valenciana, manifestant que estava presenciant com uns joves intentaven forçar l’entrada del cementeri de Xest.

Els agents de la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria van inspeccionar el lloc dels fets i, després d’una àrdua investigació, van aconseguir les proves i indicis necessaris per a esclarir el succeït.

Pel que el 18 de gener, van realitzar un registre en la localitat de Xest, en el domicili de la persona que va telefonar, el qual havia intentat inculpar a altres persones dels seus delictes. Trobant en l’habitatge més de 50 objectes funeraris i una pistola simulada.

L’objectiu de l’autor era sostraure el major nombre d’objectes valuosos de les tombes i cadàvers. Per a aconseguir els seus fins, va arribar a coaccionar a un altre home amb una pistola simulada, amb el qual convivia, perquè l’ajudara fent labors de vigilància en el cementeri.

Finalment, la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria va procedir a la detenció d’un home de 26 anys, de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori, coaccions i contra els sentiments religiosos i el respecte als difunts en la localitat de Xest.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena.

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.