16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Quatre detinguts per robatoris, tràfic de drogues i falsificació documental en la Ribera Alta

 

En els últims mesos, la Guàrdia Civil de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), ha dut a terme l’operació ‘MASSAELADI’, ja que des del mes de juliol s’han interposat moltes denúncies relatives al robatori amb força dins de cases en diferents termes municipals, afectant principalment a les localitats de Vilanova de Castelló, Alberic, la Pobla Llarga, Massalavés, Guadassuar i Algemesí.

 

Després d’analitzar els fets delictius que es coneixen, donada la interposició de denúncies per part dels perjudicats i que al no existir autor conegut en la majoria dels casos, es va iniciar una línia d’investigació de la problemàtica delictiva presentada.

 

Per tot això, les autoritats van començar a investigar els robatoris per a intentar esclarir l’autoria dels fets denunciats. El ‘modus operandi’, observat en totes les denúncies coincideixen en totes elles, sent este, el trencament del pany d’accés a les cases a on els lladres han entrat per a delinquir.

 

Confiscaren una plantació de marihuana

Cal destacar que quasi tots els objectes que han robat, són peces de maquinària i elements relacionats amb l’agricultura, així com bicicletes d’alta gamma. Objectes que en la majoria d’ocasions obtenen una eixida ràpida en el mercat de segona mà i fins i tot en transaccions com a mitjà d’intercanvi per droga.

 

Els fets delictius s’han produït principalment en el municipi de Massalavés, en la Ribera, a on residixen els presumptes autors, i també en pobles molt pròxims a este, de fàcil i ràpida comunicació, fins i tot per camins rurals, que faciliten la fugida per a no ser localitzats.

 

Després d’una àrdua investigació en diferents zones, el passat mes de setembre, la Guàrdia Civil va conseguir identificar els diferents cotxes usats per a cometre els fets, i també els possibles llocs utilitzats, a on presumptament han ocultat els objectes furtats. D’altra banda, les autoritats van trobar una plantació de marihuana en un dels domicilis registrats.

 

Han detingut a quatre persones

El 27 de setembre, la Guàrdia Civil de Carcaixent va procedir a la detenció de quatre persones: tres xics i una xica d’edats compreses entre els 27 i 38 anys de nacionalitat espanyola

 

A estes persones se’ls imputa els delictes de robatori amb força, tràfic de drogues i falsificació documental. A hores d’ara les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció nº1 d’Alzira.

Últimes notícies

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.

Feijóo va reiterar davant la jutgessa que les riuades per la DANA van ser una emergència nacional

Feijóo va declarar com a testimoni per la gestió de la DANA i va sostindre que l'episodi havia de tractar-se com a emergència nacional. Va afirmar que la coordinació estatal era necessària i que el Govern no la va assumir.

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.