Quatre detinguts per robatoris, tràfic de drogues i falsificació documental en la Ribera Alta

 

En els últims mesos, la Guàrdia Civil de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), ha dut a terme l’operació ‘MASSAELADI’, ja que des del mes de juliol s’han interposat moltes denúncies relatives al robatori amb força dins de cases en diferents termes municipals, afectant principalment a les localitats de Vilanova de Castelló, Alberic, la Pobla Llarga, Massalavés, Guadassuar i Algemesí.

 

Després d’analitzar els fets delictius que es coneixen, donada la interposició de denúncies per part dels perjudicats i que al no existir autor conegut en la majoria dels casos, es va iniciar una línia d’investigació de la problemàtica delictiva presentada.

 

Per tot això, les autoritats van començar a investigar els robatoris per a intentar esclarir l’autoria dels fets denunciats. El ‘modus operandi’, observat en totes les denúncies coincideixen en totes elles, sent este, el trencament del pany d’accés a les cases a on els lladres han entrat per a delinquir.

 

Confiscaren una plantació de marihuana

Cal destacar que quasi tots els objectes que han robat, són peces de maquinària i elements relacionats amb l’agricultura, així com bicicletes d’alta gamma. Objectes que en la majoria d’ocasions obtenen una eixida ràpida en el mercat de segona mà i fins i tot en transaccions com a mitjà d’intercanvi per droga.

 

Els fets delictius s’han produït principalment en el municipi de Massalavés, en la Ribera, a on residixen els presumptes autors, i també en pobles molt pròxims a este, de fàcil i ràpida comunicació, fins i tot per camins rurals, que faciliten la fugida per a no ser localitzats.

 

Després d’una àrdua investigació en diferents zones, el passat mes de setembre, la Guàrdia Civil va conseguir identificar els diferents cotxes usats per a cometre els fets, i també els possibles llocs utilitzats, a on presumptament han ocultat els objectes furtats. D’altra banda, les autoritats van trobar una plantació de marihuana en un dels domicilis registrats.

 

Han detingut a quatre persones

El 27 de setembre, la Guàrdia Civil de Carcaixent va procedir a la detenció de quatre persones: tres xics i una xica d’edats compreses entre els 27 i 38 anys de nacionalitat espanyola

 

A estes persones se’ls imputa els delictes de robatori amb força, tràfic de drogues i falsificació documental. A hores d’ara les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció nº1 d’Alzira.

Últimes notícies

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.