15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Quatre detinguts per robatoris, tràfic de drogues i falsificació documental en la Ribera Alta

 

En els últims mesos, la Guàrdia Civil de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), ha dut a terme l’operació ‘MASSAELADI’, ja que des del mes de juliol s’han interposat moltes denúncies relatives al robatori amb força dins de cases en diferents termes municipals, afectant principalment a les localitats de Vilanova de Castelló, Alberic, la Pobla Llarga, Massalavés, Guadassuar i Algemesí.

 

Després d’analitzar els fets delictius que es coneixen, donada la interposició de denúncies per part dels perjudicats i que al no existir autor conegut en la majoria dels casos, es va iniciar una línia d’investigació de la problemàtica delictiva presentada.

 

Per tot això, les autoritats van començar a investigar els robatoris per a intentar esclarir l’autoria dels fets denunciats. El ‘modus operandi’, observat en totes les denúncies coincideixen en totes elles, sent este, el trencament del pany d’accés a les cases a on els lladres han entrat per a delinquir.

 

Confiscaren una plantació de marihuana

Cal destacar que quasi tots els objectes que han robat, són peces de maquinària i elements relacionats amb l’agricultura, així com bicicletes d’alta gamma. Objectes que en la majoria d’ocasions obtenen una eixida ràpida en el mercat de segona mà i fins i tot en transaccions com a mitjà d’intercanvi per droga.

 

Els fets delictius s’han produït principalment en el municipi de Massalavés, en la Ribera, a on residixen els presumptes autors, i també en pobles molt pròxims a este, de fàcil i ràpida comunicació, fins i tot per camins rurals, que faciliten la fugida per a no ser localitzats.

 

Després d’una àrdua investigació en diferents zones, el passat mes de setembre, la Guàrdia Civil va conseguir identificar els diferents cotxes usats per a cometre els fets, i també els possibles llocs utilitzats, a on presumptament han ocultat els objectes furtats. D’altra banda, les autoritats van trobar una plantació de marihuana en un dels domicilis registrats.

 

Han detingut a quatre persones

El 27 de setembre, la Guàrdia Civil de Carcaixent va procedir a la detenció de quatre persones: tres xics i una xica d’edats compreses entre els 27 i 38 anys de nacionalitat espanyola

 

A estes persones se’ls imputa els delictes de robatori amb força, tràfic de drogues i falsificació documental. A hores d’ara les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció nº1 d’Alzira.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.