Reobrin el cas de Sergio, xiquet amb síndrome de Down, mort en un campament en Enguera

Ejemplo de shortcode con estilo
Sergio va ser trobat mort després de perdre’s en el transcurs d’una activitat del campament | SOS Desapareguts   La Secció Tercera de l’Audiència de València ha ordenat reobrir la causa a on s’investigaven les circumstàncies en les que es va produir la mort d’un xic de 25 anys amb síndrome de Down durant un viatge […]
Sergio, síndrome Down mort en Enguera

Sergio va ser trobat mort després de perdre’s en el transcurs d’una activitat del campament | SOS Desapareguts

 

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha ordenat reobrir la causa a on s’investigaven les circumstàncies en les que es va produir la mort d’un xic de 25 anys amb síndrome de Down durant un viatge de fi de curs en el càmping del Teularet en Navalón, pedania del municipi d’Énguera, en la Canal de Navarrés (València). La investigació havia sigut arxivada el mes d’octubre passat pel Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció 4 de Xàtiva.

 

L’Audiència ha revocat ara eixa resolució perquè entén que no es pot descartar una «negligència» en l’atenció de la víctima, en «la demora en detectar» la seua absència o en l’«organització i desplegament de l’activitat». En esta causa, figuren com a investigades sis monitores del campament.

 

D’eixa manera figura en la interlocutòria del passat 25 de juliol en el que la Sala estima –parcialment– un recurs d’apel·lació de l’acusació particular contra el sobreseïment provisional de la investigació per la mort del xic, que es va perdre després de participar en una tirolina.

 

Igualment, els magistrats acorden que es practiquen diferents diligències d’investigació com la presa de declaració de dos testimonis o una anàlisi del grau d’autonomia personal que tenia el mort. La Secció Tercera de l’Audiència reobri, per tant, les diligències prèvies i manté la investigació sobre sis monitores, tal com ha avançat este dimarts el diari ‘Las Provincias’.

 

El xic de 25 anys amb síndrome de Down va ser trobat mort el diumenge 24 de juny de l’any passat. Sergio, que passava el seu viatge de fi de curs en un càmping de Navalon, s’havia perdut en la zona del Teularet de la capital de la Canal de Navarrés la nit del dia anterior. Per a buscar-lo, es va activar un operatiu a on van participar mitjans aeris, brigades de rescat de bombers, Guàrdia Civil i les policies locals d’Énguera i Moixent, igual com efectius de Creu Roja.

 

L’associació valenciana de Síndrome de Down, Asindown, va lamentar en un comunicat la defunció del xic i va assegurar estar «recopilant tota la informació per a aclarir els fets succeïts durant el viatge de fi de curs en el càmping». De la mateixa manera, l’associació va subratllar que tot el seu equip s’havia posat a la disposició de les autoritats judicials «amb la finalitat de facilitar-los la seua faena».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.