Reobrin el cas de Sergio, xiquet amb síndrome de Down, mort en un campament en Enguera

Sergio, síndrome Down mort en Enguera

Sergio va ser trobat mort després de perdre’s en el transcurs d’una activitat del campament | SOS Desapareguts

 

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha ordenat reobrir la causa a on s’investigaven les circumstàncies en les que es va produir la mort d’un xic de 25 anys amb síndrome de Down durant un viatge de fi de curs en el càmping del Teularet en Navalón, pedania del municipi d’Énguera, en la Canal de Navarrés (València). La investigació havia sigut arxivada el mes d’octubre passat pel Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció 4 de Xàtiva.

 

L’Audiència ha revocat ara eixa resolució perquè entén que no es pot descartar una «negligència» en l’atenció de la víctima, en «la demora en detectar» la seua absència o en l’«organització i desplegament de l’activitat». En esta causa, figuren com a investigades sis monitores del campament.

 

D’eixa manera figura en la interlocutòria del passat 25 de juliol en el que la Sala estima –parcialment– un recurs d’apel·lació de l’acusació particular contra el sobreseïment provisional de la investigació per la mort del xic, que es va perdre després de participar en una tirolina.

 

Igualment, els magistrats acorden que es practiquen diferents diligències d’investigació com la presa de declaració de dos testimonis o una anàlisi del grau d’autonomia personal que tenia el mort. La Secció Tercera de l’Audiència reobri, per tant, les diligències prèvies i manté la investigació sobre sis monitores, tal com ha avançat este dimarts el diari ‘Las Provincias’.

 

El xic de 25 anys amb síndrome de Down va ser trobat mort el diumenge 24 de juny de l’any passat. Sergio, que passava el seu viatge de fi de curs en un càmping de Navalon, s’havia perdut en la zona del Teularet de la capital de la Canal de Navarrés la nit del dia anterior. Per a buscar-lo, es va activar un operatiu a on van participar mitjans aeris, brigades de rescat de bombers, Guàrdia Civil i les policies locals d’Énguera i Moixent, igual com efectius de Creu Roja.

 

L’associació valenciana de Síndrome de Down, Asindown, va lamentar en un comunicat la defunció del xic i va assegurar estar «recopilant tota la informació per a aclarir els fets succeïts durant el viatge de fi de curs en el càmping». De la mateixa manera, l’associació va subratllar que tot el seu equip s’havia posat a la disposició de les autoritats judicials «amb la finalitat de facilitar-los la seua faena».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.