Reobrin el cas de Sergio, xiquet amb síndrome de Down, mort en un campament en Enguera

Sergio, síndrome Down mort en Enguera

Sergio va ser trobat mort després de perdre’s en el transcurs d’una activitat del campament | SOS Desapareguts

 

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha ordenat reobrir la causa a on s’investigaven les circumstàncies en les que es va produir la mort d’un xic de 25 anys amb síndrome de Down durant un viatge de fi de curs en el càmping del Teularet en Navalón, pedania del municipi d’Énguera, en la Canal de Navarrés (València). La investigació havia sigut arxivada el mes d’octubre passat pel Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció 4 de Xàtiva.

 

L’Audiència ha revocat ara eixa resolució perquè entén que no es pot descartar una «negligència» en l’atenció de la víctima, en «la demora en detectar» la seua absència o en l’«organització i desplegament de l’activitat». En esta causa, figuren com a investigades sis monitores del campament.

 

D’eixa manera figura en la interlocutòria del passat 25 de juliol en el que la Sala estima –parcialment– un recurs d’apel·lació de l’acusació particular contra el sobreseïment provisional de la investigació per la mort del xic, que es va perdre després de participar en una tirolina.

 

Igualment, els magistrats acorden que es practiquen diferents diligències d’investigació com la presa de declaració de dos testimonis o una anàlisi del grau d’autonomia personal que tenia el mort. La Secció Tercera de l’Audiència reobri, per tant, les diligències prèvies i manté la investigació sobre sis monitores, tal com ha avançat este dimarts el diari ‘Las Provincias’.

 

El xic de 25 anys amb síndrome de Down va ser trobat mort el diumenge 24 de juny de l’any passat. Sergio, que passava el seu viatge de fi de curs en un càmping de Navalon, s’havia perdut en la zona del Teularet de la capital de la Canal de Navarrés la nit del dia anterior. Per a buscar-lo, es va activar un operatiu a on van participar mitjans aeris, brigades de rescat de bombers, Guàrdia Civil i les policies locals d’Énguera i Moixent, igual com efectius de Creu Roja.

 

L’associació valenciana de Síndrome de Down, Asindown, va lamentar en un comunicat la defunció del xic i va assegurar estar «recopilant tota la informació per a aclarir els fets succeïts durant el viatge de fi de curs en el càmping». De la mateixa manera, l’associació va subratllar que tot el seu equip s’havia posat a la disposició de les autoritats judicials «amb la finalitat de facilitar-los la seua faena».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU