Reobrin el cas de Sergio, xiquet amb síndrome de Down, mort en un campament en Enguera

Sergio, síndrome Down mort en Enguera

Sergio va ser trobat mort després de perdre’s en el transcurs d’una activitat del campament | SOS Desapareguts

 

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha ordenat reobrir la causa a on s’investigaven les circumstàncies en les que es va produir la mort d’un xic de 25 anys amb síndrome de Down durant un viatge de fi de curs en el càmping del Teularet en Navalón, pedania del municipi d’Énguera, en la Canal de Navarrés (València). La investigació havia sigut arxivada el mes d’octubre passat pel Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció 4 de Xàtiva.

 

L’Audiència ha revocat ara eixa resolució perquè entén que no es pot descartar una «negligència» en l’atenció de la víctima, en «la demora en detectar» la seua absència o en l’«organització i desplegament de l’activitat». En esta causa, figuren com a investigades sis monitores del campament.

 

D’eixa manera figura en la interlocutòria del passat 25 de juliol en el que la Sala estima –parcialment– un recurs d’apel·lació de l’acusació particular contra el sobreseïment provisional de la investigació per la mort del xic, que es va perdre després de participar en una tirolina.

 

Igualment, els magistrats acorden que es practiquen diferents diligències d’investigació com la presa de declaració de dos testimonis o una anàlisi del grau d’autonomia personal que tenia el mort. La Secció Tercera de l’Audiència reobri, per tant, les diligències prèvies i manté la investigació sobre sis monitores, tal com ha avançat este dimarts el diari ‘Las Provincias’.

 

El xic de 25 anys amb síndrome de Down va ser trobat mort el diumenge 24 de juny de l’any passat. Sergio, que passava el seu viatge de fi de curs en un càmping de Navalon, s’havia perdut en la zona del Teularet de la capital de la Canal de Navarrés la nit del dia anterior. Per a buscar-lo, es va activar un operatiu a on van participar mitjans aeris, brigades de rescat de bombers, Guàrdia Civil i les policies locals d’Énguera i Moixent, igual com efectius de Creu Roja.

 

L’associació valenciana de Síndrome de Down, Asindown, va lamentar en un comunicat la defunció del xic i va assegurar estar «recopilant tota la informació per a aclarir els fets succeïts durant el viatge de fi de curs en el càmping». De la mateixa manera, l’associació va subratllar que tot el seu equip s’havia posat a la disposició de les autoritats judicials «amb la finalitat de facilitar-los la seua faena».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.