Reobrin el cas de Sergio, xiquet amb síndrome de Down, mort en un campament en Enguera

Sergio, síndrome Down mort en Enguera

Sergio va ser trobat mort després de perdre’s en el transcurs d’una activitat del campament | SOS Desapareguts

 

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha ordenat reobrir la causa a on s’investigaven les circumstàncies en les que es va produir la mort d’un xic de 25 anys amb síndrome de Down durant un viatge de fi de curs en el càmping del Teularet en Navalón, pedania del municipi d’Énguera, en la Canal de Navarrés (València). La investigació havia sigut arxivada el mes d’octubre passat pel Jutjat de Primera Instància i d’Instrucció 4 de Xàtiva.

 

L’Audiència ha revocat ara eixa resolució perquè entén que no es pot descartar una «negligència» en l’atenció de la víctima, en «la demora en detectar» la seua absència o en l’«organització i desplegament de l’activitat». En esta causa, figuren com a investigades sis monitores del campament.

 

D’eixa manera figura en la interlocutòria del passat 25 de juliol en el que la Sala estima –parcialment– un recurs d’apel·lació de l’acusació particular contra el sobreseïment provisional de la investigació per la mort del xic, que es va perdre després de participar en una tirolina.

 

Igualment, els magistrats acorden que es practiquen diferents diligències d’investigació com la presa de declaració de dos testimonis o una anàlisi del grau d’autonomia personal que tenia el mort. La Secció Tercera de l’Audiència reobri, per tant, les diligències prèvies i manté la investigació sobre sis monitores, tal com ha avançat este dimarts el diari ‘Las Provincias’.

 

El xic de 25 anys amb síndrome de Down va ser trobat mort el diumenge 24 de juny de l’any passat. Sergio, que passava el seu viatge de fi de curs en un càmping de Navalon, s’havia perdut en la zona del Teularet de la capital de la Canal de Navarrés la nit del dia anterior. Per a buscar-lo, es va activar un operatiu a on van participar mitjans aeris, brigades de rescat de bombers, Guàrdia Civil i les policies locals d’Énguera i Moixent, igual com efectius de Creu Roja.

 

L’associació valenciana de Síndrome de Down, Asindown, va lamentar en un comunicat la defunció del xic i va assegurar estar «recopilant tota la informació per a aclarir els fets succeïts durant el viatge de fi de curs en el càmping». De la mateixa manera, l’associació va subratllar que tot el seu equip s’havia posat a la disposició de les autoritats judicials «amb la finalitat de facilitar-los la seua faena».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.