17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Rescaten a 15 immigrants en una pastera pròxima al Cap de la Nau, en Xàbia

 

Salvament Marítim ha rescatat este dilluns una pastera a 20 milles al sud del Cap de la Nau, enfront de les costes de Xàbia, en la Marina Alta (Alacant), i ha traslladat als seus 15 passatgers fins al Port d’Alacant, a on estan sent atesos per Creu Roja. Es tracta de la segona pastera localitzada este dilluns en aigües d’Alacant.

 

L’avís s’ha rebut sobre les 08.00 hores quan un pesquer ha donat l’alerta. Des de València, s’ha mobilitzat l’embarcació ‘Salvamar Diphda’ que ha recollit als immigrants d’origen magrebí i els ha traslladats a Alacant.

 

Segons ha informat Salvament Marítim i Creu Roja, es tracta de 15 hòmens que estan sent atesos i que han arribat al port alacantí sobre les 11.53 hores. L’embarcació ha sigut rescatada sobre les 10.15 hores en alta mar enfront de la costa de Xàbia.

 

Estos 15 immigrants, se sumen als 14 localitzats en la zona de l’Albir, en l’Alfàs del Pi, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a primera hora del matí. Estos altres 14 estan en bon estat de salut, a l’espera de què Sanitat els practique proves PCR per coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.