9.2 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

XIQUETES ALCÀSSER: troba restes de sang en el cotxe de Miguel Ricart

Els agents de l’Equip Central d’Inspeccions Oculars (ECIO) de la Guàrdia Civil ha trobat noves mostres de restes de sang en el seient del copilot del cotxe -un Opel Corsa- de Miguel Ricart, únic condemnat en el triple assassinat de les xiquetes d’Alcàsser en 1993.

Segons avança el diari ‘Las Provincias’, aquests indicis forenses podrien constituir les úniques proves genètiques que les víctimes, Toñi, Míriam i Desirée es van pujar al vehicle de Ricart, en el qual segons la seua confessió, el seu company i amic Antonio Anglés va colpejar a una d’elles amb la culata de la seua pistola quan va demanar auxili.

Els possibles rastres de sang s’han trobat en la part frontal i posterior del suport del vehicle.

En el marc de les noves perquisicions sol·licitades per l’Associació Laxshmi i acordades per la jutgessa instructora, queda pendent l’anàlisi dels entapissats dels vehicles (de Ricart i Anglés) que es conserven en depòsit judicial des de 1993, així com de l’ADN mitocondrial de pèls trobats tant en la recent inspecció dels cotxes com altres trobats en l’escenari del crim i en les restes de les víctimes.

En cas que es puga extraure ADN, aquests i altres restes seran comparades amb els de set homes que van ser considerats en el seu moment sospitosos. Tres d’aquestes persones són germans d’Antonio Anglés, un és Miguel Ricart, únic condemnat pels crims, i els altres tres són amics o coneguts d’Anglés, companys de delinqüència en algun cas, o relacionats amb la venda o el consum d’estupefaents en un altre.

Així, segons afirma el perit judicial i president d’una de les associacions que exerceix d’acusació popular, Félix Ríos, aquest descobriment pot suposar “el primer avance forense del cas en quasi trenta anys”.

Segons la sentència dictada per l’Audiència de València el setembre de 1997, i confirmada pel Tribunal Suprem, “Miquel Ricart, en companyia d’un altre home identificat i que no es troba a la disposició del Tribunal -en referència a Antonio Anglés-, i possiblement d’alguna altra persona més“, van segrestar a les tres adolescents per a satisfer els seus desitjos sexuals.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.