XIQUETES ALCÀSSER: troba restes de sang en el cotxe de Miguel Ricart

Els agents de l’Equip Central d’Inspeccions Oculars (ECIO) de la Guàrdia Civil ha trobat noves mostres de restes de sang en el seient del copilot del cotxe -un Opel Corsa- de Miguel Ricart, únic condemnat en el triple assassinat de les xiquetes d’Alcàsser en 1993.

Segons avança el diari ‘Las Provincias’, aquests indicis forenses podrien constituir les úniques proves genètiques que les víctimes, Toñi, Míriam i Desirée es van pujar al vehicle de Ricart, en el qual segons la seua confessió, el seu company i amic Antonio Anglés va colpejar a una d’elles amb la culata de la seua pistola quan va demanar auxili.

Els possibles rastres de sang s’han trobat en la part frontal i posterior del suport del vehicle.

En el marc de les noves perquisicions sol·licitades per l’Associació Laxshmi i acordades per la jutgessa instructora, queda pendent l’anàlisi dels entapissats dels vehicles (de Ricart i Anglés) que es conserven en depòsit judicial des de 1993, així com de l’ADN mitocondrial de pèls trobats tant en la recent inspecció dels cotxes com altres trobats en l’escenari del crim i en les restes de les víctimes.

En cas que es puga extraure ADN, aquests i altres restes seran comparades amb els de set homes que van ser considerats en el seu moment sospitosos. Tres d’aquestes persones són germans d’Antonio Anglés, un és Miguel Ricart, únic condemnat pels crims, i els altres tres són amics o coneguts d’Anglés, companys de delinqüència en algun cas, o relacionats amb la venda o el consum d’estupefaents en un altre.

Així, segons afirma el perit judicial i president d’una de les associacions que exerceix d’acusació popular, Félix Ríos, aquest descobriment pot suposar “el primer avance forense del cas en quasi trenta anys”.

Segons la sentència dictada per l’Audiència de València el setembre de 1997, i confirmada pel Tribunal Suprem, “Miquel Ricart, en companyia d’un altre home identificat i que no es troba a la disposició del Tribunal -en referència a Antonio Anglés-, i possiblement d’alguna altra persona més«, van segrestar a les tres adolescents per a satisfer els seus desitjos sexuals.

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.