XIQUETES ALCÀSSER: troba restes de sang en el cotxe de Miguel Ricart

Els agents de l’Equip Central d’Inspeccions Oculars (ECIO) de la Guàrdia Civil ha trobat noves mostres de restes de sang en el seient del copilot del cotxe -un Opel Corsa- de Miguel Ricart, únic condemnat en el triple assassinat de les xiquetes d’Alcàsser en 1993.

Segons avança el diari ‘Las Provincias’, aquests indicis forenses podrien constituir les úniques proves genètiques que les víctimes, Toñi, Míriam i Desirée es van pujar al vehicle de Ricart, en el qual segons la seua confessió, el seu company i amic Antonio Anglés va colpejar a una d’elles amb la culata de la seua pistola quan va demanar auxili.

Els possibles rastres de sang s’han trobat en la part frontal i posterior del suport del vehicle.

En el marc de les noves perquisicions sol·licitades per l’Associació Laxshmi i acordades per la jutgessa instructora, queda pendent l’anàlisi dels entapissats dels vehicles (de Ricart i Anglés) que es conserven en depòsit judicial des de 1993, així com de l’ADN mitocondrial de pèls trobats tant en la recent inspecció dels cotxes com altres trobats en l’escenari del crim i en les restes de les víctimes.

En cas que es puga extraure ADN, aquests i altres restes seran comparades amb els de set homes que van ser considerats en el seu moment sospitosos. Tres d’aquestes persones són germans d’Antonio Anglés, un és Miguel Ricart, únic condemnat pels crims, i els altres tres són amics o coneguts d’Anglés, companys de delinqüència en algun cas, o relacionats amb la venda o el consum d’estupefaents en un altre.

Així, segons afirma el perit judicial i president d’una de les associacions que exerceix d’acusació popular, Félix Ríos, aquest descobriment pot suposar “el primer avance forense del cas en quasi trenta anys”.

Segons la sentència dictada per l’Audiència de València el setembre de 1997, i confirmada pel Tribunal Suprem, “Miquel Ricart, en companyia d’un altre home identificat i que no es troba a la disposició del Tribunal -en referència a Antonio Anglés-, i possiblement d’alguna altra persona més«, van segrestar a les tres adolescents per a satisfer els seus desitjos sexuals.

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU