13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Detingut per robar a punta de navalla a menors d’edat

 

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home que coaccionava a les seues víctimes perquè li portaren de forma regular diners en efectiu fins a un lloc que prèviament els havia indicat ell mateix, i una vegada allí, els robava mitjançant violència i intimidació, a més dels diners exigits, altres objectes de valor que portaren.

El mes de juliol passat, la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig va rebre la denúncia d’un jove de la localitat en la qual relatava haver sigut víctima d’un robatori.

Mentre es trobava al parc amb els seus amics, una persona es va aproximar al grup, i es va dirigir a ell instant-li que li donara el seu telèfon mòbil per a realitzar unes trucades.

El jove es va resistir a donar-li el terminal i li va dir que si volia fer una crida, li connectaria el mans lliures. Així que va marcar un número de telèfon i el denunciant va poder sentir com esta persona li deia a l’interlocutor que es veurien en 20 minuts en el lloc indicat.

Després d’això, l’autor va penjar, va traure una navalla de la seua butxaca i amenaçant-lo amb “travessar-ho”, li va exigir que li donara els diners que “portara damunt“. Atemorit, el jove va accedir, donant-li el poc que portava: diverses monedes d’euro.

L’endemà passat, una persona va telefonar al jove i es va identificar com l’home que li havia robat al parc dos dies abans. Li va dir que havia de dirigir-se amb 20 euros fins a un edifici en ruïnes, donant-li les indicacions necessàries perquè trobara el lloc.

Una vegada allí, el va obligar al fet que li entregara els diners, i li va explicar que esta rutina continuaria repetint-se. Per a no ser descobert, a partir d’eixe moment li ho comunicaria en clau, comunicant-li en les crides que li faria que hauria d’estar en 20 minuts en el lloc indicat. Que el lloc seria l’edifici en ruïnes, i els minuts expressats, els diners que hauria de portar-li el jove.

Tan prompte com la Guàrdia Civil va tindre coneixement, els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar les comprovacions tendents a esclarir els fets.

Poc després, van rebre una segona denúncia, en esta ocasió la víctima assegurava que havia sigut agredit amb una rajola trencada, en un edifici en ruïnes de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, i que li havien robat el telèfon mòbil. La Guàrdia Civil es va entrevistar amb la víctima, convençuts que es tractava de la mateixa persona que estaven buscant.

Van descobrir que el presumpte autor residia a Alacant i que es desplaçava amb bicicleta diàriament fins a Sant Vicent del Raspeig, a un immoble abandonat, seu d’una antiga fàbrica, on es reunia amb les seues víctimes, menors de 14 anys que prèviament havia seleccionat per considerar-los prou vulnerables per a sucumbir als seus ardits.

Després d’una àrdua labor duta a terme durant dos mesos pels agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent, el passat 6 de setembre va ser detingut un home de nacionalitat espanyola, de 20 anys. Se li imputen dos delictes de robatori amb violència i intimidació.

El menor d’edat que va ser agredit amb la rajola, i que va patir lesions de caràcter lleu, va ser assistit en un centre mèdic i es recupera en el seu domicili.

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Sant Vicent del Raspeig.

La Guàrdia Civil sospita que puguen existir altres víctimes que no hagen formalitzat la corresponent denúncia. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

Últimes notícies

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.