10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Detingut per robar a punta de navalla a menors d’edat

 

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home que coaccionava a les seues víctimes perquè li portaren de forma regular diners en efectiu fins a un lloc que prèviament els havia indicat ell mateix, i una vegada allí, els robava mitjançant violència i intimidació, a més dels diners exigits, altres objectes de valor que portaren.

El mes de juliol passat, la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig va rebre la denúncia d’un jove de la localitat en la qual relatava haver sigut víctima d’un robatori.

Mentre es trobava al parc amb els seus amics, una persona es va aproximar al grup, i es va dirigir a ell instant-li que li donara el seu telèfon mòbil per a realitzar unes trucades.

El jove es va resistir a donar-li el terminal i li va dir que si volia fer una crida, li connectaria el mans lliures. Així que va marcar un número de telèfon i el denunciant va poder sentir com esta persona li deia a l’interlocutor que es veurien en 20 minuts en el lloc indicat.

Després d’això, l’autor va penjar, va traure una navalla de la seua butxaca i amenaçant-lo amb “travessar-ho”, li va exigir que li donara els diners que “portara damunt“. Atemorit, el jove va accedir, donant-li el poc que portava: diverses monedes d’euro.

L’endemà passat, una persona va telefonar al jove i es va identificar com l’home que li havia robat al parc dos dies abans. Li va dir que havia de dirigir-se amb 20 euros fins a un edifici en ruïnes, donant-li les indicacions necessàries perquè trobara el lloc.

Una vegada allí, el va obligar al fet que li entregara els diners, i li va explicar que esta rutina continuaria repetint-se. Per a no ser descobert, a partir d’eixe moment li ho comunicaria en clau, comunicant-li en les crides que li faria que hauria d’estar en 20 minuts en el lloc indicat. Que el lloc seria l’edifici en ruïnes, i els minuts expressats, els diners que hauria de portar-li el jove.

Tan prompte com la Guàrdia Civil va tindre coneixement, els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar les comprovacions tendents a esclarir els fets.

Poc després, van rebre una segona denúncia, en esta ocasió la víctima assegurava que havia sigut agredit amb una rajola trencada, en un edifici en ruïnes de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, i que li havien robat el telèfon mòbil. La Guàrdia Civil es va entrevistar amb la víctima, convençuts que es tractava de la mateixa persona que estaven buscant.

Van descobrir que el presumpte autor residia a Alacant i que es desplaçava amb bicicleta diàriament fins a Sant Vicent del Raspeig, a un immoble abandonat, seu d’una antiga fàbrica, on es reunia amb les seues víctimes, menors de 14 anys que prèviament havia seleccionat per considerar-los prou vulnerables per a sucumbir als seus ardits.

Després d’una àrdua labor duta a terme durant dos mesos pels agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent, el passat 6 de setembre va ser detingut un home de nacionalitat espanyola, de 20 anys. Se li imputen dos delictes de robatori amb violència i intimidació.

El menor d’edat que va ser agredit amb la rajola, i que va patir lesions de caràcter lleu, va ser assistit en un centre mèdic i es recupera en el seu domicili.

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Sant Vicent del Raspeig.

La Guàrdia Civil sospita que puguen existir altres víctimes que no hagen formalitzat la corresponent denúncia. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.