Detingut per robar a punta de navalla a menors d’edat

 

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home que coaccionava a les seues víctimes perquè li portaren de forma regular diners en efectiu fins a un lloc que prèviament els havia indicat ell mateix, i una vegada allí, els robava mitjançant violència i intimidació, a més dels diners exigits, altres objectes de valor que portaren.

El mes de juliol passat, la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig va rebre la denúncia d’un jove de la localitat en la qual relatava haver sigut víctima d’un robatori.

Mentre es trobava al parc amb els seus amics, una persona es va aproximar al grup, i es va dirigir a ell instant-li que li donara el seu telèfon mòbil per a realitzar unes trucades.

El jove es va resistir a donar-li el terminal i li va dir que si volia fer una crida, li connectaria el mans lliures. Així que va marcar un número de telèfon i el denunciant va poder sentir com esta persona li deia a l’interlocutor que es veurien en 20 minuts en el lloc indicat.

Després d’això, l’autor va penjar, va traure una navalla de la seua butxaca i amenaçant-lo amb «travessar-ho», li va exigir que li donara els diners que «portara damunt«. Atemorit, el jove va accedir, donant-li el poc que portava: diverses monedes d’euro.

L’endemà passat, una persona va telefonar al jove i es va identificar com l’home que li havia robat al parc dos dies abans. Li va dir que havia de dirigir-se amb 20 euros fins a un edifici en ruïnes, donant-li les indicacions necessàries perquè trobara el lloc.

Una vegada allí, el va obligar al fet que li entregara els diners, i li va explicar que esta rutina continuaria repetint-se. Per a no ser descobert, a partir d’eixe moment li ho comunicaria en clau, comunicant-li en les crides que li faria que hauria d’estar en 20 minuts en el lloc indicat. Que el lloc seria l’edifici en ruïnes, i els minuts expressats, els diners que hauria de portar-li el jove.

Tan prompte com la Guàrdia Civil va tindre coneixement, els agents de l’Àrea d’Investigació van iniciar les comprovacions tendents a esclarir els fets.

Poc després, van rebre una segona denúncia, en esta ocasió la víctima assegurava que havia sigut agredit amb una rajola trencada, en un edifici en ruïnes de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, i que li havien robat el telèfon mòbil. La Guàrdia Civil es va entrevistar amb la víctima, convençuts que es tractava de la mateixa persona que estaven buscant.

Van descobrir que el presumpte autor residia a Alacant i que es desplaçava amb bicicleta diàriament fins a Sant Vicent del Raspeig, a un immoble abandonat, seu d’una antiga fàbrica, on es reunia amb les seues víctimes, menors de 14 anys que prèviament havia seleccionat per considerar-los prou vulnerables per a sucumbir als seus ardits.

Després d’una àrdua labor duta a terme durant dos mesos pels agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc de Sant Vicent, el passat 6 de setembre va ser detingut un home de nacionalitat espanyola, de 20 anys. Se li imputen dos delictes de robatori amb violència i intimidació.

El menor d’edat que va ser agredit amb la rajola, i que va patir lesions de caràcter lleu, va ser assistit en un centre mèdic i es recupera en el seu domicili.

El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Sant Vicent del Raspeig.

La Guàrdia Civil sospita que puguen existir altres víctimes que no hagen formalitzat la corresponent denúncia. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.