Uns lladres rebenten portes i roben en l’església de Benissa

 

Este matí de diumenge, 18 d’octubre, els sacerdots de l’església de la Puríssima Xiqueta en la localitat Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), s’han trobat amb l’església totalment desvalisada en vore com els lladres han trencat portes, raspalls buits, la sagristia totalment revolta i el sagrari forçat.

 

Segons explica el diari ‘Las Provincias’, els lladres han entrat a robar en l’església de Benissa esta matinada. Els presumptes autors dels fets han destrossat una de les portes que dóna accés a la coneguda com la ‘Catedral de la Marina‘ per a poder entrar al temple.

 

Dins del temple religiós, els lladres s’han dirigit fins a la sagristia a on han forçat la porta i han intentat obrir amb numeroses claus que han trobat en l’església

 

Un botí de 1.000 euros

A demés, el sacerdot ha manifestat al citat mitjà que han «regirat tots els calaixos i s’han emportat els diners de diferents sobres que teníem allí, com el de les medalles de la Confraria»..

 

D’altra banda, el sacerdot insistix que han rebentat també «les portes d’accés al cambril, al cor i la del replanell del museu de la Puríssima. Això sí, no han profanat el temple». El rector té clar que anaven per diners, «de fet, crec que s’han emportat entre 500 i 1.000 euros».

 

Respecte als autors d’este robatori, el sacerdot creu que «no són gent de Benissa, perquè no han intentat accedir al museu. Això sí, ha sigut obra de gent bastant professional».

 

A hores d’ara, els fets han sigut posats en mans de la Guàrdia Civil i des de l’església ja es plantegen dotar de major seguretat al temple per a evitar més robatoris.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.