Uns lladres rebenten portes i roben en l’església de Benissa

 

Este matí de diumenge, 18 d’octubre, els sacerdots de l’església de la Puríssima Xiqueta en la localitat Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), s’han trobat amb l’església totalment desvalisada en vore com els lladres han trencat portes, raspalls buits, la sagristia totalment revolta i el sagrari forçat.

 

Segons explica el diari ‘Las Provincias’, els lladres han entrat a robar en l’església de Benissa esta matinada. Els presumptes autors dels fets han destrossat una de les portes que dóna accés a la coneguda com la ‘Catedral de la Marina‘ per a poder entrar al temple.

 

Dins del temple religiós, els lladres s’han dirigit fins a la sagristia a on han forçat la porta i han intentat obrir amb numeroses claus que han trobat en l’església

 

Un botí de 1.000 euros

A demés, el sacerdot ha manifestat al citat mitjà que han «regirat tots els calaixos i s’han emportat els diners de diferents sobres que teníem allí, com el de les medalles de la Confraria»..

 

D’altra banda, el sacerdot insistix que han rebentat també «les portes d’accés al cambril, al cor i la del replanell del museu de la Puríssima. Això sí, no han profanat el temple». El rector té clar que anaven per diners, «de fet, crec que s’han emportat entre 500 i 1.000 euros».

 

Respecte als autors d’este robatori, el sacerdot creu que «no són gent de Benissa, perquè no han intentat accedir al museu. Això sí, ha sigut obra de gent bastant professional».

 

A hores d’ara, els fets han sigut posats en mans de la Guàrdia Civil i des de l’església ja es plantegen dotar de major seguretat al temple per a evitar més robatoris.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU