Uns lladres rebenten portes i roben en l’església de Benissa

 

Este matí de diumenge, 18 d’octubre, els sacerdots de l’església de la Puríssima Xiqueta en la localitat Benissa, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), s’han trobat amb l’església totalment desvalisada en vore com els lladres han trencat portes, raspalls buits, la sagristia totalment revolta i el sagrari forçat.

 

Segons explica el diari ‘Las Provincias’, els lladres han entrat a robar en l’església de Benissa esta matinada. Els presumptes autors dels fets han destrossat una de les portes que dóna accés a la coneguda com la ‘Catedral de la Marina‘ per a poder entrar al temple.

 

Dins del temple religiós, els lladres s’han dirigit fins a la sagristia a on han forçat la porta i han intentat obrir amb numeroses claus que han trobat en l’església

 

Un botí de 1.000 euros

A demés, el sacerdot ha manifestat al citat mitjà que han «regirat tots els calaixos i s’han emportat els diners de diferents sobres que teníem allí, com el de les medalles de la Confraria»..

 

D’altra banda, el sacerdot insistix que han rebentat també «les portes d’accés al cambril, al cor i la del replanell del museu de la Puríssima. Això sí, no han profanat el temple». El rector té clar que anaven per diners, «de fet, crec que s’han emportat entre 500 i 1.000 euros».

 

Respecte als autors d’este robatori, el sacerdot creu que «no són gent de Benissa, perquè no han intentat accedir al museu. Això sí, ha sigut obra de gent bastant professional».

 

A hores d’ara, els fets han sigut posats en mans de la Guàrdia Civil i des de l’església ja es plantegen dotar de major seguretat al temple per a evitar més robatoris.

Últimes notícies

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.