Detingut per 14 robatoris en immobles de la platja de Xilxes i Moncofa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home veí de Castelló, com a suposat autor de 10 delictes de robatoris en habitatges en la localitat de Xilxes, 4 en la de Moncofa, 4 delictes de danys, 4 delictes d’usurpació d’immoble i 1 delicte de cultiu o elaboració de droga.

La Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a esclarir els robatoris ocorreguts en la zona de la platja de la localitat de Xilxes, donant com a resultat després de nombroses gestions, labors de vigilància i seguiment policial, la localització a Xilxes d’una persona que es trobava

ocupant un habitatge i que en la mateixa podrien trobar-se efectes i objectes sostrets en els fets delictius.
Es va realitzar una entrada i registre en este domicili degudament autoritzat, localitzant objectes i efectes dels habitatges que havien patit els robatoris.

Els investigadors van sospitar que podria utilitzar altres cases com a “guarderia o traster” de tot el sostret, per la qual cosa després de realitzar una minuciosa inspecció de la finca i altres limítrofes es van localitzar tres pisos als quals se’ls havia canviat els barrets forts de les portes d’entrada.

Una vegada es va tindre accés als altres tres habitatges, en una d’elles es va trobar un cultiu de 206 plantes de marihuana, aires condicionats, ventiladors i productes d’abonaments, en els altres dos domicilis nombrosos objectes.

Analitzats els efectes recuperats, es corresponien als sostrets en els fets delictius de 10 robatoris domiciliaris a la platja de Xilxes i 4 a Moncofa.

Per tot això es va procedir a la seua detenció com a suposat autor de 14 robatoris en habitatges, 4 delictes de danys, 1 delicte de cultiu o elaboració de drogues i 4 delictes d’usurpació d’immoble.

 

Modus Operandi

 

El “modus operandi” utilitzat era que el detingut accedia des de les terrasses dels habitatges ocupats, saltant als terrats de les finques confrontants, les quals s’unien per estes zones i des d’ací accedia als habitatges de diferents finques, forçant les portes d’entrada mitjançant fractura dels barrets forts, sostraient els efectes, com ara electrodomèstics, robes, estris, entre altres, posteriorment els guardava en pisos utilitzats com a trasters on emmagatzemava els efectes.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Nules.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa i Almenara.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.