Detingut per 14 robatoris en immobles de la platja de Xilxes i Moncofa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home veí de Castelló, com a suposat autor de 10 delictes de robatoris en habitatges en la localitat de Xilxes, 4 en la de Moncofa, 4 delictes de danys, 4 delictes d’usurpació d’immoble i 1 delicte de cultiu o elaboració de droga.

La Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a esclarir els robatoris ocorreguts en la zona de la platja de la localitat de Xilxes, donant com a resultat després de nombroses gestions, labors de vigilància i seguiment policial, la localització a Xilxes d’una persona que es trobava

ocupant un habitatge i que en la mateixa podrien trobar-se efectes i objectes sostrets en els fets delictius.
Es va realitzar una entrada i registre en este domicili degudament autoritzat, localitzant objectes i efectes dels habitatges que havien patit els robatoris.

Els investigadors van sospitar que podria utilitzar altres cases com a “guarderia o traster” de tot el sostret, per la qual cosa després de realitzar una minuciosa inspecció de la finca i altres limítrofes es van localitzar tres pisos als quals se’ls havia canviat els barrets forts de les portes d’entrada.

Una vegada es va tindre accés als altres tres habitatges, en una d’elles es va trobar un cultiu de 206 plantes de marihuana, aires condicionats, ventiladors i productes d’abonaments, en els altres dos domicilis nombrosos objectes.

Analitzats els efectes recuperats, es corresponien als sostrets en els fets delictius de 10 robatoris domiciliaris a la platja de Xilxes i 4 a Moncofa.

Per tot això es va procedir a la seua detenció com a suposat autor de 14 robatoris en habitatges, 4 delictes de danys, 1 delicte de cultiu o elaboració de drogues i 4 delictes d’usurpació d’immoble.

 

Modus Operandi

 

El “modus operandi” utilitzat era que el detingut accedia des de les terrasses dels habitatges ocupats, saltant als terrats de les finques confrontants, les quals s’unien per estes zones i des d’ací accedia als habitatges de diferents finques, forçant les portes d’entrada mitjançant fractura dels barrets forts, sostraient els efectes, com ara electrodomèstics, robes, estris, entre altres, posteriorment els guardava en pisos utilitzats com a trasters on emmagatzemava els efectes.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Nules.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa i Almenara.

Últimes notícies

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.