Detingut per 14 robatoris en immobles de la platja de Xilxes i Moncofa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home veí de Castelló, com a suposat autor de 10 delictes de robatoris en habitatges en la localitat de Xilxes, 4 en la de Moncofa, 4 delictes de danys, 4 delictes d’usurpació d’immoble i 1 delicte de cultiu o elaboració de droga.

La Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a esclarir els robatoris ocorreguts en la zona de la platja de la localitat de Xilxes, donant com a resultat després de nombroses gestions, labors de vigilància i seguiment policial, la localització a Xilxes d’una persona que es trobava

ocupant un habitatge i que en la mateixa podrien trobar-se efectes i objectes sostrets en els fets delictius.
Es va realitzar una entrada i registre en este domicili degudament autoritzat, localitzant objectes i efectes dels habitatges que havien patit els robatoris.

Els investigadors van sospitar que podria utilitzar altres cases com a “guarderia o traster” de tot el sostret, per la qual cosa després de realitzar una minuciosa inspecció de la finca i altres limítrofes es van localitzar tres pisos als quals se’ls havia canviat els barrets forts de les portes d’entrada.

Una vegada es va tindre accés als altres tres habitatges, en una d’elles es va trobar un cultiu de 206 plantes de marihuana, aires condicionats, ventiladors i productes d’abonaments, en els altres dos domicilis nombrosos objectes.

Analitzats els efectes recuperats, es corresponien als sostrets en els fets delictius de 10 robatoris domiciliaris a la platja de Xilxes i 4 a Moncofa.

Per tot això es va procedir a la seua detenció com a suposat autor de 14 robatoris en habitatges, 4 delictes de danys, 1 delicte de cultiu o elaboració de drogues i 4 delictes d’usurpació d’immoble.

 

Modus Operandi

 

El “modus operandi” utilitzat era que el detingut accedia des de les terrasses dels habitatges ocupats, saltant als terrats de les finques confrontants, les quals s’unien per estes zones i des d’ací accedia als habitatges de diferents finques, forçant les portes d’entrada mitjançant fractura dels barrets forts, sostraient els efectes, com ara electrodomèstics, robes, estris, entre altres, posteriorment els guardava en pisos utilitzats com a trasters on emmagatzemava els efectes.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Nules.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa i Almenara.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.