Detingut per 14 robatoris en immobles de la platja de Xilxes i Moncofa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home veí de Castelló, com a suposat autor de 10 delictes de robatoris en habitatges en la localitat de Xilxes, 4 en la de Moncofa, 4 delictes de danys, 4 delictes d’usurpació d’immoble i 1 delicte de cultiu o elaboració de droga.

La Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a esclarir els robatoris ocorreguts en la zona de la platja de la localitat de Xilxes, donant com a resultat després de nombroses gestions, labors de vigilància i seguiment policial, la localització a Xilxes d’una persona que es trobava

ocupant un habitatge i que en la mateixa podrien trobar-se efectes i objectes sostrets en els fets delictius.
Es va realitzar una entrada i registre en este domicili degudament autoritzat, localitzant objectes i efectes dels habitatges que havien patit els robatoris.

Els investigadors van sospitar que podria utilitzar altres cases com a “guarderia o traster” de tot el sostret, per la qual cosa després de realitzar una minuciosa inspecció de la finca i altres limítrofes es van localitzar tres pisos als quals se’ls havia canviat els barrets forts de les portes d’entrada.

Una vegada es va tindre accés als altres tres habitatges, en una d’elles es va trobar un cultiu de 206 plantes de marihuana, aires condicionats, ventiladors i productes d’abonaments, en els altres dos domicilis nombrosos objectes.

Analitzats els efectes recuperats, es corresponien als sostrets en els fets delictius de 10 robatoris domiciliaris a la platja de Xilxes i 4 a Moncofa.

Per tot això es va procedir a la seua detenció com a suposat autor de 14 robatoris en habitatges, 4 delictes de danys, 1 delicte de cultiu o elaboració de drogues i 4 delictes d’usurpació d’immoble.

 

Modus Operandi

 

El “modus operandi” utilitzat era que el detingut accedia des de les terrasses dels habitatges ocupats, saltant als terrats de les finques confrontants, les quals s’unien per estes zones i des d’ací accedia als habitatges de diferents finques, forçant les portes d’entrada mitjançant fractura dels barrets forts, sostraient els efectes, com ara electrodomèstics, robes, estris, entre altres, posteriorment els guardava en pisos utilitzats com a trasters on emmagatzemava els efectes.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Nules.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa i Almenara.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.