10.3 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Detingut per 14 robatoris en immobles de la platja de Xilxes i Moncofa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home veí de Castelló, com a suposat autor de 10 delictes de robatoris en habitatges en la localitat de Xilxes, 4 en la de Moncofa, 4 delictes de danys, 4 delictes d’usurpació d’immoble i 1 delicte de cultiu o elaboració de droga.

La Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a esclarir els robatoris ocorreguts en la zona de la platja de la localitat de Xilxes, donant com a resultat després de nombroses gestions, labors de vigilància i seguiment policial, la localització a Xilxes d’una persona que es trobava

ocupant un habitatge i que en la mateixa podrien trobar-se efectes i objectes sostrets en els fets delictius.
Es va realitzar una entrada i registre en este domicili degudament autoritzat, localitzant objectes i efectes dels habitatges que havien patit els robatoris.

Els investigadors van sospitar que podria utilitzar altres cases com a “guarderia o traster” de tot el sostret, per la qual cosa després de realitzar una minuciosa inspecció de la finca i altres limítrofes es van localitzar tres pisos als quals se’ls havia canviat els barrets forts de les portes d’entrada.

Una vegada es va tindre accés als altres tres habitatges, en una d’elles es va trobar un cultiu de 206 plantes de marihuana, aires condicionats, ventiladors i productes d’abonaments, en els altres dos domicilis nombrosos objectes.

Analitzats els efectes recuperats, es corresponien als sostrets en els fets delictius de 10 robatoris domiciliaris a la platja de Xilxes i 4 a Moncofa.

Per tot això es va procedir a la seua detenció com a suposat autor de 14 robatoris en habitatges, 4 delictes de danys, 1 delicte de cultiu o elaboració de drogues i 4 delictes d’usurpació d’immoble.

 

Modus Operandi

 

El “modus operandi” utilitzat era que el detingut accedia des de les terrasses dels habitatges ocupats, saltant als terrats de les finques confrontants, les quals s’unien per estes zones i des d’ací accedia als habitatges de diferents finques, forçant les portes d’entrada mitjançant fractura dels barrets forts, sostraient els efectes, com ara electrodomèstics, robes, estris, entre altres, posteriorment els guardava en pisos utilitzats com a trasters on emmagatzemava els efectes.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Nules.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de la Guàrdia Civil de Moncofa i Almenara.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.