Roben 120.000 euros a una dona d’avançada edat en la de Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “PONOT”, ha procedit a la detenció d’un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, i ha investigat a un home i una dona de 33 i 31 anys, tots dos de nacionalitat espanyola per un delicte d’apropiació indeguda a una dona d’avançada edat.

La investigació va començar a la fi del passat mes de març, quan la víctima va interposar una denúncia en la Guàrdia Civil de Pobla de Vallbona, manifestant que se li havia realitzat la sostracció per diferents mitjans, d’una gran quantitat de diners dels seus comptes bancaris. Esta dona és una resident de 95 anys, d’una Residència de Tercera Edat d’esta localitat.

Després de les perquisicions realitzades, els agents van procedir a recaptar informació dels diferents bancs relacionats, així com a investigar als suposats autors.

Fruit de les labors policials, es va poder determinar que des del dia 2 de gener de 2017 es porta produint esta estafa, ja que els suposats autors realitzaven pagaments en diferents comerços amb targetes associades als comptes de l’anciana, havent sigut estes sol·licitades pels suposats autors i entregades en el domicili o estatge d’estos, realitzant una despesa superior a 30.000 Euros.

Posteriorment un dels homes, mitjançant engany i abús de confiança d’esta persona d’avançada edat, va aconseguir un poder notarial suposadament per a gestionar la venda d’un habitatge de la propietat de la perjudicada, realitzant el mateix dia de la signatura notarial l’extracte de tot el capital disponible en els comptes bancaris d’esta, així com el rescat d’un pla de pensions de 60.000 euros.

Suposadament es va realitzar la compra dies després, d’un vehicle d’alta gamma, usant els diners retirats i transferits pels suposats autors.

També s’esbrinà per part dels agents que fins i tot s’havien realitzat sol·licitud de préstecs personals, per valor de 7.500 euros, realitzats a nom de la perjudicada, així com la venda de l’habitatge d’esta, sent venuda per un import de 25.000 Euros, els quals havien sigut transferits a comptes bancaris propietat dels suposats autors.

La víctima es troba des de fa anys com a resident d’un centre/residència de la tercera edat de la localitat de Pobla de Vallbona, amb règim complet, motiu pel qual no va ser coneixedora d’estos fets, fins que la residència no va poder cobrar els honoraris per l’estada d’esta.

Pel fet que estos honoraris són superiors al cobrat en la pensió d’esta anciana, la mateixa s’està fent càrrec de la suma deguda, ja que els suposats autors dels fets van sostraure tots els diners dels comptes bancaris, arribant a estar en nombres negatius les mateixes. Esta quantitat supera els 120.000 euros d’apropiació indeguda per part dels autors.

Finalment es va procedir a la detenció d’una persona de nacionalitat espanyola de 32 anys per delicte d’Apropiació Indeguda i a investigar judicialment pel mateix delicte un home i una dona, de 33 i 31 anys d’edat, tots dos de nacionalitat espanyola.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Llíria.

 

Últimes notícies

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.