Roben 120.000 euros a una dona d’avançada edat en la de Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “PONOT”, ha procedit a la detenció d’un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, i ha investigat a un home i una dona de 33 i 31 anys, tots dos de nacionalitat espanyola per un delicte d’apropiació indeguda a una dona d’avançada edat.

La investigació va començar a la fi del passat mes de març, quan la víctima va interposar una denúncia en la Guàrdia Civil de Pobla de Vallbona, manifestant que se li havia realitzat la sostracció per diferents mitjans, d’una gran quantitat de diners dels seus comptes bancaris. Esta dona és una resident de 95 anys, d’una Residència de Tercera Edat d’esta localitat.

Després de les perquisicions realitzades, els agents van procedir a recaptar informació dels diferents bancs relacionats, així com a investigar als suposats autors.

Fruit de les labors policials, es va poder determinar que des del dia 2 de gener de 2017 es porta produint esta estafa, ja que els suposats autors realitzaven pagaments en diferents comerços amb targetes associades als comptes de l’anciana, havent sigut estes sol·licitades pels suposats autors i entregades en el domicili o estatge d’estos, realitzant una despesa superior a 30.000 Euros.

Posteriorment un dels homes, mitjançant engany i abús de confiança d’esta persona d’avançada edat, va aconseguir un poder notarial suposadament per a gestionar la venda d’un habitatge de la propietat de la perjudicada, realitzant el mateix dia de la signatura notarial l’extracte de tot el capital disponible en els comptes bancaris d’esta, així com el rescat d’un pla de pensions de 60.000 euros.

Suposadament es va realitzar la compra dies després, d’un vehicle d’alta gamma, usant els diners retirats i transferits pels suposats autors.

També s’esbrinà per part dels agents que fins i tot s’havien realitzat sol·licitud de préstecs personals, per valor de 7.500 euros, realitzats a nom de la perjudicada, així com la venda de l’habitatge d’esta, sent venuda per un import de 25.000 Euros, els quals havien sigut transferits a comptes bancaris propietat dels suposats autors.

La víctima es troba des de fa anys com a resident d’un centre/residència de la tercera edat de la localitat de Pobla de Vallbona, amb règim complet, motiu pel qual no va ser coneixedora d’estos fets, fins que la residència no va poder cobrar els honoraris per l’estada d’esta.

Pel fet que estos honoraris són superiors al cobrat en la pensió d’esta anciana, la mateixa s’està fent càrrec de la suma deguda, ja que els suposats autors dels fets van sostraure tots els diners dels comptes bancaris, arribant a estar en nombres negatius les mateixes. Esta quantitat supera els 120.000 euros d’apropiació indeguda per part dels autors.

Finalment es va procedir a la detenció d’una persona de nacionalitat espanyola de 32 anys per delicte d’Apropiació Indeguda i a investigar judicialment pel mateix delicte un home i una dona, de 33 i 31 anys d’edat, tots dos de nacionalitat espanyola.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Llíria.

 

Últimes notícies

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.