9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Roben 120.000 euros a una dona d’avançada edat en la de Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “PONOT”, ha procedit a la detenció d’un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, i ha investigat a un home i una dona de 33 i 31 anys, tots dos de nacionalitat espanyola per un delicte d’apropiació indeguda a una dona d’avançada edat.

La investigació va començar a la fi del passat mes de març, quan la víctima va interposar una denúncia en la Guàrdia Civil de Pobla de Vallbona, manifestant que se li havia realitzat la sostracció per diferents mitjans, d’una gran quantitat de diners dels seus comptes bancaris. Esta dona és una resident de 95 anys, d’una Residència de Tercera Edat d’esta localitat.

Després de les perquisicions realitzades, els agents van procedir a recaptar informació dels diferents bancs relacionats, així com a investigar als suposats autors.

Fruit de les labors policials, es va poder determinar que des del dia 2 de gener de 2017 es porta produint esta estafa, ja que els suposats autors realitzaven pagaments en diferents comerços amb targetes associades als comptes de l’anciana, havent sigut estes sol·licitades pels suposats autors i entregades en el domicili o estatge d’estos, realitzant una despesa superior a 30.000 Euros.

Posteriorment un dels homes, mitjançant engany i abús de confiança d’esta persona d’avançada edat, va aconseguir un poder notarial suposadament per a gestionar la venda d’un habitatge de la propietat de la perjudicada, realitzant el mateix dia de la signatura notarial l’extracte de tot el capital disponible en els comptes bancaris d’esta, així com el rescat d’un pla de pensions de 60.000 euros.

Suposadament es va realitzar la compra dies després, d’un vehicle d’alta gamma, usant els diners retirats i transferits pels suposats autors.

També s’esbrinà per part dels agents que fins i tot s’havien realitzat sol·licitud de préstecs personals, per valor de 7.500 euros, realitzats a nom de la perjudicada, així com la venda de l’habitatge d’esta, sent venuda per un import de 25.000 Euros, els quals havien sigut transferits a comptes bancaris propietat dels suposats autors.

La víctima es troba des de fa anys com a resident d’un centre/residència de la tercera edat de la localitat de Pobla de Vallbona, amb règim complet, motiu pel qual no va ser coneixedora d’estos fets, fins que la residència no va poder cobrar els honoraris per l’estada d’esta.

Pel fet que estos honoraris són superiors al cobrat en la pensió d’esta anciana, la mateixa s’està fent càrrec de la suma deguda, ja que els suposats autors dels fets van sostraure tots els diners dels comptes bancaris, arribant a estar en nombres negatius les mateixes. Esta quantitat supera els 120.000 euros d’apropiació indeguda per part dels autors.

Finalment es va procedir a la detenció d’una persona de nacionalitat espanyola de 32 anys per delicte d’Apropiació Indeguda i a investigar judicialment pel mateix delicte un home i una dona, de 33 i 31 anys d’edat, tots dos de nacionalitat espanyola.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Llíria.

 

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.