Roben 120.000 euros a una dona d’avançada edat en la de Pobla de Vallbona

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “PONOT”, ha procedit a la detenció d’un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, i ha investigat a un home i una dona de 33 i 31 anys, tots dos de nacionalitat espanyola per un delicte d’apropiació indeguda a una dona d’avançada edat.

La investigació va començar a la fi del passat mes de març, quan la víctima va interposar una denúncia en la Guàrdia Civil de Pobla de Vallbona, manifestant que se li havia realitzat la sostracció per diferents mitjans, d’una gran quantitat de diners dels seus comptes bancaris. Esta dona és una resident de 95 anys, d’una Residència de Tercera Edat d’esta localitat.

Després de les perquisicions realitzades, els agents van procedir a recaptar informació dels diferents bancs relacionats, així com a investigar als suposats autors.

Fruit de les labors policials, es va poder determinar que des del dia 2 de gener de 2017 es porta produint esta estafa, ja que els suposats autors realitzaven pagaments en diferents comerços amb targetes associades als comptes de l’anciana, havent sigut estes sol·licitades pels suposats autors i entregades en el domicili o estatge d’estos, realitzant una despesa superior a 30.000 Euros.

Posteriorment un dels homes, mitjançant engany i abús de confiança d’esta persona d’avançada edat, va aconseguir un poder notarial suposadament per a gestionar la venda d’un habitatge de la propietat de la perjudicada, realitzant el mateix dia de la signatura notarial l’extracte de tot el capital disponible en els comptes bancaris d’esta, així com el rescat d’un pla de pensions de 60.000 euros.

Suposadament es va realitzar la compra dies després, d’un vehicle d’alta gamma, usant els diners retirats i transferits pels suposats autors.

També s’esbrinà per part dels agents que fins i tot s’havien realitzat sol·licitud de préstecs personals, per valor de 7.500 euros, realitzats a nom de la perjudicada, així com la venda de l’habitatge d’esta, sent venuda per un import de 25.000 Euros, els quals havien sigut transferits a comptes bancaris propietat dels suposats autors.

La víctima es troba des de fa anys com a resident d’un centre/residència de la tercera edat de la localitat de Pobla de Vallbona, amb règim complet, motiu pel qual no va ser coneixedora d’estos fets, fins que la residència no va poder cobrar els honoraris per l’estada d’esta.

Pel fet que estos honoraris són superiors al cobrat en la pensió d’esta anciana, la mateixa s’està fent càrrec de la suma deguda, ja que els suposats autors dels fets van sostraure tots els diners dels comptes bancaris, arribant a estar en nombres negatius les mateixes. Esta quantitat supera els 120.000 euros d’apropiació indeguda per part dels autors.

Finalment es va procedir a la detenció d’una persona de nacionalitat espanyola de 32 anys per delicte d’Apropiació Indeguda i a investigar judicialment pel mateix delicte un home i una dona, de 33 i 31 anys d’edat, tots dos de nacionalitat espanyola.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Llíria.

 

Últimes notícies

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.

L’Alzheimer obliga milers de familiars a deixar la faena per una càrrega “devastadora”

Neuròlegs, juristes i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un impacte psicològic, físic i laboral “devastador” en les famílies i reclama més suport institucional i jurídic per als cuidadors.

L’Alzheimer arrasa la vida laboral i emocional de milers de famílies cuidadores

Especialistes en neurologia, dret sanitari i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un efecte psicològic i laboral devastador en les famílies cuidadores i reclamen més suport institucional i un pla integral.

Mor Sam Neill, protagonista de ‘Jurassic Park’, als 78 anys

La família comunica que l'actor ha mort sobtadament a Sydney i recorda que continuava lliure de càncer

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 27,7 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb una mínima de 27,7 graus a Benidorm i valors per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis, inclosa la ciutat de València.

Aemet activa avís groc per calor extrema a l’interior de València fins a 38 graus

Aemet ha activat l’avís groc este dilluns a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus i eleva a taronja el risc per calor dimecres, quan es podrien assolir 40 graus en punts de València i l’interior d’Alacant.

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.