S’activa l’alerta taronja per pluges de cara al cap de setmana a la Comunitat

La Comunitat Valenciana activarà aquest cap de setmana l’avís taronja en el litoral degut a les fortes pluges i tempestes que s’esperen on poden arribar a caure fins a 40 litres per metre quadrat segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia. L’avís taronja s’estendrà en el litoral sud de València i nord d’Alacant mentre que el sud de la província d’Alacant i l’interior de València es mantindran en l’avís gro, on poden caure, per altra banda, fins a 20 litres per metre quadrat. En canvi, no s’esperen pluges al nord de Castelló ni l’interior de la província.

 

S’espera que este divendres hi haja predomini de cel nuvolós a la província de València amb núvols d’evolució diürna a l’interior. Els ruixats i les tempestes poden ser localment fortes especialment durant esta primera meitat del dia al litoral i per la vesprada a l’interior, seran més intensos en el litoral sud; en comarques com la Safor, la Vall d’Albaida, la Costera, la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Esta situació s’allargarà dissabte i previsiblement diumenge, dies en els quals es mantindrà esta alerta taronja per a les comarques del litoral sud de València. Les temperatures sense massa canvis, encara que baixen lleugerament les mínimes a València i Gandia amb 26ºC de màxima i 20ºC de mínima; a Ontinyent 26ºC de màxima i 18ºC de mínima i a Requena una mica més suaus amb 24ºC de màxima i 15ºC de mínima.

La situació a la província d’Alacant serà semblant però més acusada, a mesura que vaja passant el cap de setmana. S’esperen forts ruixats i fortes tempestes amb possibilitat de granís sobretot a la zona litoral a la Marina Alta, la Marina Baixa i el Comtat, on es manté l’avís taronja mentre que en la resta de la província es mantindrà l’avís groc o moderat. Les pluges s’esperes en la primera meitat del dia, i de cara a la vesprada més en l’interior. La previsió per al cap de setmana no és massa diferent, ja que s’esperen ruixats que poden ser localment forts quasi durant tot el dia. Si més no, no sembla que vaja a afectar massa les temperatures, ja que les màximes es mantenen i a penes baixen una mica les mínimes. S’esperen 28ºC de màxima i 22ºC de mínima a Alacant, 28ºC de màxima a Dénia i 20ºC de mínima, i 25ºC de màxima a Alcoi i 17ºC de mínima.

La situació contrasta amb la província de Castelló on sols es manté l’alerta groga en el litoral sud, i on s’esperen cels amb núvols que aniran augmentant de cara a la vesprada i alguns ruixats i tempestes localment forts en les comarques del sud. Les temperatures sense canvi en les mínimes i les màximes amb un lleuger descens. S’esperen 23ºC de màxima i 12ºC de mínima a Morella, 27ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló; i 288ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs. Estes previsions continuen amb un mes d’agost calorós però passat per aigua a partir de la segona quinzena, que segons sembla ha sigut el més càlid des de 2012. Això sí, durant este mes de setembre s’espera una baixada de les temperatures.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.