S’activa l’alerta taronja per pluges de cara al cap de setmana a la Comunitat

La Comunitat Valenciana activarà aquest cap de setmana l’avís taronja en el litoral degut a les fortes pluges i tempestes que s’esperen on poden arribar a caure fins a 40 litres per metre quadrat segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia. L’avís taronja s’estendrà en el litoral sud de València i nord d’Alacant mentre que el sud de la província d’Alacant i l’interior de València es mantindran en l’avís gro, on poden caure, per altra banda, fins a 20 litres per metre quadrat. En canvi, no s’esperen pluges al nord de Castelló ni l’interior de la província.

 

S’espera que este divendres hi haja predomini de cel nuvolós a la província de València amb núvols d’evolució diürna a l’interior. Els ruixats i les tempestes poden ser localment fortes especialment durant esta primera meitat del dia al litoral i per la vesprada a l’interior, seran més intensos en el litoral sud; en comarques com la Safor, la Vall d’Albaida, la Costera, la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Esta situació s’allargarà dissabte i previsiblement diumenge, dies en els quals es mantindrà esta alerta taronja per a les comarques del litoral sud de València. Les temperatures sense massa canvis, encara que baixen lleugerament les mínimes a València i Gandia amb 26ºC de màxima i 20ºC de mínima; a Ontinyent 26ºC de màxima i 18ºC de mínima i a Requena una mica més suaus amb 24ºC de màxima i 15ºC de mínima.

La situació a la província d’Alacant serà semblant però més acusada, a mesura que vaja passant el cap de setmana. S’esperen forts ruixats i fortes tempestes amb possibilitat de granís sobretot a la zona litoral a la Marina Alta, la Marina Baixa i el Comtat, on es manté l’avís taronja mentre que en la resta de la província es mantindrà l’avís groc o moderat. Les pluges s’esperes en la primera meitat del dia, i de cara a la vesprada més en l’interior. La previsió per al cap de setmana no és massa diferent, ja que s’esperen ruixats que poden ser localment forts quasi durant tot el dia. Si més no, no sembla que vaja a afectar massa les temperatures, ja que les màximes es mantenen i a penes baixen una mica les mínimes. S’esperen 28ºC de màxima i 22ºC de mínima a Alacant, 28ºC de màxima a Dénia i 20ºC de mínima, i 25ºC de màxima a Alcoi i 17ºC de mínima.

La situació contrasta amb la província de Castelló on sols es manté l’alerta groga en el litoral sud, i on s’esperen cels amb núvols que aniran augmentant de cara a la vesprada i alguns ruixats i tempestes localment forts en les comarques del sud. Les temperatures sense canvi en les mínimes i les màximes amb un lleuger descens. S’esperen 23ºC de màxima i 12ºC de mínima a Morella, 27ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló; i 288ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs. Estes previsions continuen amb un mes d’agost calorós però passat per aigua a partir de la segona quinzena, que segons sembla ha sigut el més càlid des de 2012. Això sí, durant este mes de setembre s’espera una baixada de les temperatures.

 

Últimes notícies

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.