S’activa l’alerta taronja per pluges de cara al cap de setmana a la Comunitat

La Comunitat Valenciana activarà aquest cap de setmana l’avís taronja en el litoral degut a les fortes pluges i tempestes que s’esperen on poden arribar a caure fins a 40 litres per metre quadrat segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia. L’avís taronja s’estendrà en el litoral sud de València i nord d’Alacant mentre que el sud de la província d’Alacant i l’interior de València es mantindran en l’avís gro, on poden caure, per altra banda, fins a 20 litres per metre quadrat. En canvi, no s’esperen pluges al nord de Castelló ni l’interior de la província.

 

S’espera que este divendres hi haja predomini de cel nuvolós a la província de València amb núvols d’evolució diürna a l’interior. Els ruixats i les tempestes poden ser localment fortes especialment durant esta primera meitat del dia al litoral i per la vesprada a l’interior, seran més intensos en el litoral sud; en comarques com la Safor, la Vall d’Albaida, la Costera, la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Esta situació s’allargarà dissabte i previsiblement diumenge, dies en els quals es mantindrà esta alerta taronja per a les comarques del litoral sud de València. Les temperatures sense massa canvis, encara que baixen lleugerament les mínimes a València i Gandia amb 26ºC de màxima i 20ºC de mínima; a Ontinyent 26ºC de màxima i 18ºC de mínima i a Requena una mica més suaus amb 24ºC de màxima i 15ºC de mínima.

La situació a la província d’Alacant serà semblant però més acusada, a mesura que vaja passant el cap de setmana. S’esperen forts ruixats i fortes tempestes amb possibilitat de granís sobretot a la zona litoral a la Marina Alta, la Marina Baixa i el Comtat, on es manté l’avís taronja mentre que en la resta de la província es mantindrà l’avís groc o moderat. Les pluges s’esperes en la primera meitat del dia, i de cara a la vesprada més en l’interior. La previsió per al cap de setmana no és massa diferent, ja que s’esperen ruixats que poden ser localment forts quasi durant tot el dia. Si més no, no sembla que vaja a afectar massa les temperatures, ja que les màximes es mantenen i a penes baixen una mica les mínimes. S’esperen 28ºC de màxima i 22ºC de mínima a Alacant, 28ºC de màxima a Dénia i 20ºC de mínima, i 25ºC de màxima a Alcoi i 17ºC de mínima.

La situació contrasta amb la província de Castelló on sols es manté l’alerta groga en el litoral sud, i on s’esperen cels amb núvols que aniran augmentant de cara a la vesprada i alguns ruixats i tempestes localment forts en les comarques del sud. Les temperatures sense canvi en les mínimes i les màximes amb un lleuger descens. S’esperen 23ºC de màxima i 12ºC de mínima a Morella, 27ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló; i 288ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs. Estes previsions continuen amb un mes d’agost calorós però passat per aigua a partir de la segona quinzena, que segons sembla ha sigut el més càlid des de 2012. Això sí, durant este mes de setembre s’espera una baixada de les temperatures.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.