S’activa l’alerta taronja per pluges de cara al cap de setmana a la Comunitat

La Comunitat Valenciana activarà aquest cap de setmana l’avís taronja en el litoral degut a les fortes pluges i tempestes que s’esperen on poden arribar a caure fins a 40 litres per metre quadrat segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia. L’avís taronja s’estendrà en el litoral sud de València i nord d’Alacant mentre que el sud de la província d’Alacant i l’interior de València es mantindran en l’avís gro, on poden caure, per altra banda, fins a 20 litres per metre quadrat. En canvi, no s’esperen pluges al nord de Castelló ni l’interior de la província.

 

S’espera que este divendres hi haja predomini de cel nuvolós a la província de València amb núvols d’evolució diürna a l’interior. Els ruixats i les tempestes poden ser localment fortes especialment durant esta primera meitat del dia al litoral i per la vesprada a l’interior, seran més intensos en el litoral sud; en comarques com la Safor, la Vall d’Albaida, la Costera, la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Esta situació s’allargarà dissabte i previsiblement diumenge, dies en els quals es mantindrà esta alerta taronja per a les comarques del litoral sud de València. Les temperatures sense massa canvis, encara que baixen lleugerament les mínimes a València i Gandia amb 26ºC de màxima i 20ºC de mínima; a Ontinyent 26ºC de màxima i 18ºC de mínima i a Requena una mica més suaus amb 24ºC de màxima i 15ºC de mínima.

La situació a la província d’Alacant serà semblant però més acusada, a mesura que vaja passant el cap de setmana. S’esperen forts ruixats i fortes tempestes amb possibilitat de granís sobretot a la zona litoral a la Marina Alta, la Marina Baixa i el Comtat, on es manté l’avís taronja mentre que en la resta de la província es mantindrà l’avís groc o moderat. Les pluges s’esperes en la primera meitat del dia, i de cara a la vesprada més en l’interior. La previsió per al cap de setmana no és massa diferent, ja que s’esperen ruixats que poden ser localment forts quasi durant tot el dia. Si més no, no sembla que vaja a afectar massa les temperatures, ja que les màximes es mantenen i a penes baixen una mica les mínimes. S’esperen 28ºC de màxima i 22ºC de mínima a Alacant, 28ºC de màxima a Dénia i 20ºC de mínima, i 25ºC de màxima a Alcoi i 17ºC de mínima.

La situació contrasta amb la província de Castelló on sols es manté l’alerta groga en el litoral sud, i on s’esperen cels amb núvols que aniran augmentant de cara a la vesprada i alguns ruixats i tempestes localment forts en les comarques del sud. Les temperatures sense canvi en les mínimes i les màximes amb un lleuger descens. S’esperen 23ºC de màxima i 12ºC de mínima a Morella, 27ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló; i 288ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs. Estes previsions continuen amb un mes d’agost calorós però passat per aigua a partir de la segona quinzena, que segons sembla ha sigut el més càlid des de 2012. Això sí, durant este mes de setembre s’espera una baixada de les temperatures.

 

Últimes notícies

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.