Una sanitària valenciana acusada de no atendre a un pacient que va morir defensa que no va rebre l’avís

 

Una metgessa que treballava en el centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), acusada de no atendre un pacient que s’estava ofegant en sa casa i va acabar morint ha defensat que no va rebre l’avís i, per tant, no va poder assistir-lo: «Si m’hagueren donat l’avís, haguera acudit com és la meua obligació».

 

La metgessa s’ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, pel que la Fiscalia li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a ocupació i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb l’exercici de la medicina per un període de tres anys.

 

La defensa de l’acusada ha sol·licitat que se suspenguera la vista al no haver-se pogut localitzar a la persona que va fer les cridades al centre de salut alertant de la situació del malalt, però el tribunal l’ha desestimat en al·legar que la busca havia sigut infructuosa i que el procediment porta actiu nou anys.

 

La víctima tenia 90 anys

Els fets es remunten a l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora del pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home, d’uns 90 anys.

 

Segons manté el fiscal, el zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de la urgència, de manera reiterada a la facultativa acusada, però ella no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap servici mèdic per a que fora atés.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar el pacient havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

 

L’acusada, qui porta sent metge 31 anys i des de fa un any se li va traslladar des de Quart a un centre de salut de València, ha negat els fets. Ha afirmat que en 2012 era coordinadora del centre mèdic i el dia 1 de maig estava de guàrdia juntament amb una altra companya, amb la que establia torns de dos hores per a prestar assistència presencial i domiciliària.

 

Tenia torn de 19 a 21 hores

Ha informat que quan el zelador rep un avís d’urgència per a desplaçament a domicili, l’indica en el sistema informàtic i després el comunica al metge corresponent. Este dia, l’acusada havia d’estar disponible per a desplaçar-se a cases des de les 19 fins a les 21 hores, segons ha dit.

 

El zelador va rebre la trucada d’urgència per a atendre la víctima a les 20.57 hores, segons s’exposa en el sistema, però l’acusada ha negat que ella fora avisada de res: «Insistisc que no vaig rebre l’avís perquè és veritat. Ni una sola volta», ha repetit.

 

L’única cosa que recorda d’este dia és que la seua companya va cobrir l’avís i que quan va arribar al centre, va indicar que el pacient havia mort. «És la primera notícia que tinc sobre este pacient mentres jo estic de guàrdia», ha asseverat.

 

D’esta manera, ha negat, a preguntes del fiscal, que fora ella qui rebera els avisos i donara la indicació a la cuidadora de la víctima que es desplaçara al centre amb el SIP per a expedir-li un volant amb el que anara a recollir al pacient una ambulància. 

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.