Anuncios

Una sanitària valenciana acusada de no atendre a un pacient que va morir defensa que no va rebre l’avís

 

Una metgessa que treballava en el centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), acusada de no atendre un pacient que s’estava ofegant en sa casa i va acabar morint ha defensat que no va rebre l’avís i, per tant, no va poder assistir-lo: «Si m’hagueren donat l’avís, haguera acudit com és la meua obligació».

 

La metgessa s’ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, pel que la Fiscalia li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a ocupació i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb l’exercici de la medicina per un període de tres anys.

Anuncios

 

La defensa de l’acusada ha sol·licitat que se suspenguera la vista al no haver-se pogut localitzar a la persona que va fer les cridades al centre de salut alertant de la situació del malalt, però el tribunal l’ha desestimat en al·legar que la busca havia sigut infructuosa i que el procediment porta actiu nou anys.

 

La víctima tenia 90 anys

Els fets es remunten a l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora del pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home, d’uns 90 anys.

 

Segons manté el fiscal, el zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de la urgència, de manera reiterada a la facultativa acusada, però ella no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap servici mèdic per a que fora atés.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar el pacient havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

 

L’acusada, qui porta sent metge 31 anys i des de fa un any se li va traslladar des de Quart a un centre de salut de València, ha negat els fets. Ha afirmat que en 2012 era coordinadora del centre mèdic i el dia 1 de maig estava de guàrdia juntament amb una altra companya, amb la que establia torns de dos hores per a prestar assistència presencial i domiciliària.

 

Tenia torn de 19 a 21 hores

Ha informat que quan el zelador rep un avís d’urgència per a desplaçament a domicili, l’indica en el sistema informàtic i després el comunica al metge corresponent. Este dia, l’acusada havia d’estar disponible per a desplaçar-se a cases des de les 19 fins a les 21 hores, segons ha dit.

 

El zelador va rebre la trucada d’urgència per a atendre la víctima a les 20.57 hores, segons s’exposa en el sistema, però l’acusada ha negat que ella fora avisada de res: «Insistisc que no vaig rebre l’avís perquè és veritat. Ni una sola volta», ha repetit.

 

L’única cosa que recorda d’este dia és que la seua companya va cobrir l’avís i que quan va arribar al centre, va indicar que el pacient havia mort. «És la primera notícia que tinc sobre este pacient mentres jo estic de guàrdia», ha asseverat.

 

D’esta manera, ha negat, a preguntes del fiscal, que fora ella qui rebera els avisos i donara la indicació a la cuidadora de la víctima que es desplaçara al centre amb el SIP per a expedir-li un volant amb el que anara a recollir al pacient una ambulància. 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios