Una sanitària valenciana acusada de no atendre a un pacient que va morir defensa que no va rebre l’avís

 

Una metgessa que treballava en el centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), acusada de no atendre un pacient que s’estava ofegant en sa casa i va acabar morint ha defensat que no va rebre l’avís i, per tant, no va poder assistir-lo: «Si m’hagueren donat l’avís, haguera acudit com és la meua obligació».

 

La metgessa s’ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, pel que la Fiscalia li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a ocupació i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb l’exercici de la medicina per un període de tres anys.

 

La defensa de l’acusada ha sol·licitat que se suspenguera la vista al no haver-se pogut localitzar a la persona que va fer les cridades al centre de salut alertant de la situació del malalt, però el tribunal l’ha desestimat en al·legar que la busca havia sigut infructuosa i que el procediment porta actiu nou anys.

 

La víctima tenia 90 anys

Els fets es remunten a l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora del pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home, d’uns 90 anys.

 

Segons manté el fiscal, el zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de la urgència, de manera reiterada a la facultativa acusada, però ella no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap servici mèdic per a que fora atés.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar el pacient havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

 

L’acusada, qui porta sent metge 31 anys i des de fa un any se li va traslladar des de Quart a un centre de salut de València, ha negat els fets. Ha afirmat que en 2012 era coordinadora del centre mèdic i el dia 1 de maig estava de guàrdia juntament amb una altra companya, amb la que establia torns de dos hores per a prestar assistència presencial i domiciliària.

 

Tenia torn de 19 a 21 hores

Ha informat que quan el zelador rep un avís d’urgència per a desplaçament a domicili, l’indica en el sistema informàtic i després el comunica al metge corresponent. Este dia, l’acusada havia d’estar disponible per a desplaçar-se a cases des de les 19 fins a les 21 hores, segons ha dit.

 

El zelador va rebre la trucada d’urgència per a atendre la víctima a les 20.57 hores, segons s’exposa en el sistema, però l’acusada ha negat que ella fora avisada de res: «Insistisc que no vaig rebre l’avís perquè és veritat. Ni una sola volta», ha repetit.

 

L’única cosa que recorda d’este dia és que la seua companya va cobrir l’avís i que quan va arribar al centre, va indicar que el pacient havia mort. «És la primera notícia que tinc sobre este pacient mentres jo estic de guàrdia», ha asseverat.

 

D’esta manera, ha negat, a preguntes del fiscal, que fora ella qui rebera els avisos i donara la indicació a la cuidadora de la víctima que es desplaçara al centre amb el SIP per a expedir-li un volant amb el que anara a recollir al pacient una ambulància. 

Últimes notícies

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.