Una sanitària valenciana acusada de no atendre a un pacient que va morir defensa que no va rebre l’avís

 

Una metgessa que treballava en el centre de salut de Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València), acusada de no atendre un pacient que s’estava ofegant en sa casa i va acabar morint ha defensat que no va rebre l’avís i, per tant, no va poder assistir-lo: «Si m’hagueren donat l’avís, haguera acudit com és la meua obligació».

 

La metgessa s’ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l’Audiència de València acusada d’un delicte d’omissió del deure d’assistència sanitària, pel que la Fiscalia li reclama una multa de 10.800 euros i inhabilitació especial per a ocupació i professió o ofici relacionat directa o indirectament amb l’exercici de la medicina per un període de tres anys.

 

La defensa de l’acusada ha sol·licitat que se suspenguera la vista al no haver-se pogut localitzar a la persona que va fer les cridades al centre de salut alertant de la situació del malalt, però el tribunal l’ha desestimat en al·legar que la busca havia sigut infructuosa i que el procediment porta actiu nou anys.

 

La víctima tenia 90 anys

Els fets es remunten a l’1 de maig de 2012, quan la cuidadora del pacient va cridar insistentment al centre mèdic i va sol·licitar assistència urgent per a l’home, d’uns 90 anys.

 

Segons manté el fiscal, el zelador de guàrdia que va agafar el telèfon va avisar de la urgència, de manera reiterada a la facultativa acusada, però ella no es va desplaçar a la casa del malalt ni va activar cap servici mèdic per a que fora atés.

 

Van ser finalment una altra doctora i una infermera els qui van acudir a la casa després d’una nova crida de la cuidadora, encara que en arribar el pacient havia mort per insuficiència respiratòria en el context d’una malaltia pulmonar obstructiva.

 

L’acusada, qui porta sent metge 31 anys i des de fa un any se li va traslladar des de Quart a un centre de salut de València, ha negat els fets. Ha afirmat que en 2012 era coordinadora del centre mèdic i el dia 1 de maig estava de guàrdia juntament amb una altra companya, amb la que establia torns de dos hores per a prestar assistència presencial i domiciliària.

 

Tenia torn de 19 a 21 hores

Ha informat que quan el zelador rep un avís d’urgència per a desplaçament a domicili, l’indica en el sistema informàtic i després el comunica al metge corresponent. Este dia, l’acusada havia d’estar disponible per a desplaçar-se a cases des de les 19 fins a les 21 hores, segons ha dit.

 

El zelador va rebre la trucada d’urgència per a atendre la víctima a les 20.57 hores, segons s’exposa en el sistema, però l’acusada ha negat que ella fora avisada de res: «Insistisc que no vaig rebre l’avís perquè és veritat. Ni una sola volta», ha repetit.

 

L’única cosa que recorda d’este dia és que la seua companya va cobrir l’avís i que quan va arribar al centre, va indicar que el pacient havia mort. «És la primera notícia que tinc sobre este pacient mentres jo estic de guàrdia», ha asseverat.

 

D’esta manera, ha negat, a preguntes del fiscal, que fora ella qui rebera els avisos i donara la indicació a la cuidadora de la víctima que es desplaçara al centre amb el SIP per a expedir-li un volant amb el que anara a recollir al pacient una ambulància. 

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.