15 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Sanitat pagarà a la família d’un pacient que va morir per no ser ingressat

Un home de 76 anys va morir en l'Hospital de la Ribera, en Alzira, amb una isquèmia intestinal per no ser ingressat

Imatge d’arxiu de l’Hospital de la Ribera, en Alzira | Wikipedia

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat i a una asseguradora a indemnitzar amb 60.000 euros a una família d’un pacient que va morir a conseqüència de no ser ingressat a pesar de patir una isquèmia intestinal en l’Hospital de la Ribera, Alzira (València). 

 

La sentència de la secció segona de la Sala Contenciosa Administrativa estima el recurs interposat per la «defectuosa atenció mèdica-assistencial» prestada. Els fets van passar el 17 de novembre del 2013 quan l’home, de 76 anys, va anar al Centre de Salut d’Alberic perquè tenia dolors aguts en l’abdomen.

 

Allí, la doctora li va diagnosticar una «oclusió intestinal» i el va remetre a l’Hospital de la Ribera, ja que havia de ser intervingut quirúrgicament. Una volta allí, va ser reconegut i, després de fer-li una radiografia i administrar-li medicació, va ser donat d’alta amb un diagnòstic d’estrenyiment. 

 

Va tornar a sa casa, però com que el mal no li desapareixia, va tornar a urgències de l’hospital i va ser ingressat en medicina interna després de què el metge de guàrdia el diagnosticara amb un estat greu. Un TAC li va detectar una isquèmia intestinal, encara que vahaver d’esperar fins al dia següent per a que els doctors valoraren una possible intervenció quirúrgica. 

 

Més de 24 hores per a valoar la intervenció quirúrgica

El dilluns 18 de novembre els doctors van vore que el cas del pacient era molt crític i van decidir fer-li un altre TAC. L’home va estar en l’UCI i després el van portar a una habitació de planta, a on va estar fins a que finalment va morir cap a les 21.00 hores de la nit del mateix dia. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.