11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Sanitat atén diferents denúncies veïnals i extrau més de 6.000 quilos de residus d’una casa en Alacant

 

La regidoria de Sanitat de l’Ajuntament d’Alacant han intervingut durant ahir i hui per a traure d’una casa més de 6.000 quilos de residus en els voltants de la plaça de Manila. «S’han completat quatre contenidors d’obra amb tota classe de restes, fems i desaprofitaments», han explicat.

 

L’àrea municipal de Sanitat, dirigida per Julia Llopis, ha informat que en el domicili en qüestió, un segon sense ascensor, residix una dona, amb quatre gats i un colom.

 

L’Ajuntament d’Alacant, a través dels seus departaments de Sanitat i Protecció animal, havia rebut unes quantes denúncies veïnals donant compte del risc sanitari perquè procedirà a intervindre, netejar i sanejar este focus insalubre.

 

La dona es va negar a què entraren a netejar la seua casa

El servici de Sanitat ha sol·licitat la corresponent autorització judicial per a poder accedir i netejar el pis en qüestió, davant la negativa de la seua habitant.

 

Les tasques de neteja les ha dut a terme personal contractat per la mateixa regidoria per a desenvolupar este tipus de tasques, que comporten, a demés, labors de desinfecció i desratització.

 

Els animals han sigut traslladats al centre de recollida en El Bacarot, que gestiona la Societat Protectora d’Animals i Plantes.

 

Des de la Regidoria de Sanitat han explicat que l’Ajuntament intervé en una dotzena de casos a l’any, de mitjana, per a atendre estes demandes dels veïns que posen en coneixement de les autoritats casos que alteren la convivència per males olors en immobles, l’acumulació de deixalles o la tinença d’animals sense higiene.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.