Els secrets del xampú en sec

Entre las marcas más populares de champú en seco se encuentran Batiste, Aussie o el comercializado por Mercadona.

Les marques Aussie, Batiste o el que comercialitza Mercadona són algunes de les més populars d’aquest tipus de xampú | Cedida

 

Si eres una persona molt ocupada, el xampú en sec pot constituir una alternativa ràpida que t’ajudarà a solucionar moltes situacions estressants. Es tracta d’un producte que, a més, et pot resultar d’extrema utilitat per tal de conferir-li cos i volum al monyo més rebel i prim. Algunes de les marques més populars d’aquesta classe de xampú són la que es comercialitza a Mercadona, així com Aussie i Batiste. En cas d’estar dubtant sobre si proves el rentat en sec o no, aquest article et pot ajudar. Et parlarem de com contribueix a mantenir els cabells més nets, de com s’ha de gastar, de les marques més interessants que existeixen i dels llocs on el pots adquirir.

En què consisteix el xampú en sec?

Es tracta d’un producte cosmètic molt útil per als cabells, que no només t’ajudarà a conservar-los ben nets durant un període de temps més dilatat, sinó que igualment els conferix una textura voluminosa i una aparença brillant. Ara bé, resulta més eficient en els moments en què encara no tenim els cabells extremadament greixosos o bruts. A banda, cal remarcar que, tot i que es tracta d’un producte que ens ajuda a estalviar temps, no s’ha d’utilitzar per tal de substituir del tot la bona higiene capil·lar. Tant els productes a base d’ingredients actius que s’utilitzen de manera regular per rentar-nos el cap com l’aigua garanteixen que els nostres cabells estiguen ben atesos. En qualsevol cas, el xampú en sec pot resultar útil també per tal d’allargar el ritme de rentat, per assegurar-nos que tenim els cabells sempre nets i, fins i tot, per substituir la laca per tal de conferir volum als cabells sense haver d’encartonar-los. El xampú en sec disposa d’una pols assecadora que s’encarrega d’absorbir el greix que hi ha als cabells i que contribueix a camuflar la brutícia, fent que semblen molt més atractius i mats. Això no obstant, aquest fet no implica que la nostra cabellera estiga com si s’acabara de rentar. 

Hi ha opcions diverses en forma d’esprai o d’aerosol, i d’altres que fan que directament es puga aplicar la pols al damunt del cuir cabellut. T’aconsellem que tries la primera opció perquè és la més senzilla i còmoda pel que fa a l’aplicació, que no deixa massa marge per cometre errors. Siga com siga, si t’equivoques el pots retirar de manera senzilla, només et caldrà raspallar la zona en qüestió diversos cops fins que constatis que l’efecte indesitjable ha desaparegut. A més, pots emprar un assecador que t’ajudarà a fer més àgil el procés, tot i que si pots mira de fer servir únicament l’aire fred per tal de no perjudicar els teus cabells. Sabem que el xampú en sec és un producte molt útil que ens ajuda en un gran nombre de circumstàncies, però cal que el fem servir de manera sensata. Per tal d’estimular la teua salut capil·lar, quan recorres al rentat en sec primer de tot hauries de tenir en ment diversos factors:

  • No reemplaça els rentats ordinaris

  • Només absorbeix el greix, i no s’encarrega de rentar el monyo

  • Si abusem, els cabells poden quedar malament

  • Es pot gastar entre 2 i 3 vegades cada setmana

  • És recomanable que estiga preparat a partir de civada

  • S’aconsella triar un que estiga lliure de químics i que siga natural

En el cas de triar les opcions sense químics ni sulfats que ens facen mal al monyo i que siguin ben naturals, també el podrem fer servir en el cas d’estar seguint algun tractament concret com alguns allisats, tractaments amb àcid hialurònic, ceratina o bòtox.

Aunque no sustituye al lavado tradicional, el champú en seco puede ayudarnos a mantener nuestro cabello limpio por más tiempo.

El xampú en sec, tot i que no serveix per tal de reemplaçar els rentats tradicionals, ens pot ser de gran ajuda a l’hora de mantenir nets els cabells durant més temps | Cedida
 

Les 8 marques més populars de xampús en sec 

1. Batiste

És la marca que més xampú en sec ven a tot el planeta, amb un producte que convé a qualsevol classe de cabellera. Igualment, hi ha versions diferents com la de Cherry, que posseeix una aroma agradable i lleugera de cirera que, a més a més, li pot conferir una olor molt agradable als cabells. Es pot obtenir en dos formats diferents: un de més petit, de 50 mil·lilitres, que es pot adquirir a Primor i és perfecte per als viatges o per portar a la bossa de mà, i un de més gran, de 200 mil·lilitres, que està disponible a Amazon.

2. Mercadona

Als populars supermercats, trobem la marca O’lysee de xampú en sec que, tot i no formar part dels productes de Deliplus, als blogs de bellesa apareix com un article molt valorat per la seua bona relació qualitat-preu. Sobretot, es dedica a allargar el temps que aguanten nets els cabells, no va deixant restes als cabells, els refresca força i els proporciona volum. El seu envàs de 200 mil·lilitres costa només 2€ i es pot trobar a la botiga en línia de Mercadona. A més, com que el podem trobar en qualsevol dels supermercats de Mercadona, constitueix l’opció més accessible de totes. 

3. Bumble & Bumble

Aquesta marca de Nova York ens ofereix una gran opció: el Prêt-à-Powder, tot i que també és la que té un cost més elevat. Es comercialitza en forma de pols i està preparada a base de farina de civada i argila, components totalment naturals. Igualment, proporciona un volum extra i una fixació molt apreciats. Es pot comprar a la botiga en línia de Sephora i el seu envàs conté 56 grams de producte.

4. Schwarzkopf

A banda de les virtuts del rentat en sec, el Gliss Dry Shampoo també ens proporciona diversos ingredients nutritius i molt útils per a la nostra cabellera. A més, li proporciona volum i fa que marxin les brillantors que li confereixen un efecte de brutícia als cabells. Està disponible a les perfumeries Primor en format de 100 mil·lilitres i també de 200 mil·lilitres. Aquest xampú, a banda, té altres variants que fan que les arrels dels cabells adquireixin un toc de color, i aquesta opció està disponible per als cabells castanys, foscos i rossos. 

5. Klorane

Es tracta d’un xampú en sec de farmàcia, molt suau i amb civada, que proporciona una bona hidratació als cabells i funciona per a cabelleres de qualsevol mena. La pols mirconitzada que té fa que pugui absorbir millor el seu del cuir cabellut. Es ven en format aerosol amb una mida de 150 mil·lilitres, o en format de pols amb un pot de 50 grams. Costa entre 8 i 11 euros, i està disponible a les parafarmàcies i a les farmàcies, tant físiques com virtuals, com ara PromoFarma.

6. Lush

La marca Lush proporciona una opció natural de xampú en sec que du el nom de No Drought i es pot trobar a la seva pàgina oficial. Es fa a partir d’ingredients com ara la llima o l’aranja, que aporten un toc refrescant als cabells i un efecte mat, a més de farina de blat de moro i talc, que tenen grans efectes suavitzants i absorbents. L’opció d’aquesta casa no és massa cara, és vegana, no s’han fet servir animals per fer proves i es ven en format pols. Igualment, el compromís de la marca amb els animals és ferm, perquè tampoc no compren cap ingredient ni component de proveïdors que testin amb animals els seus productes.

7. Aussie

Es tracta d’una marca de cosmètics capil·lars d’origen australià molt reputada per l’eficiència i la varietat dels productes que ven, entre ells el xampú en sec, que du el nom de Miracle Dry. Consta d’un total de 3 varietats diferents que l’ajuden a conferir volum a la cabellera, a tenir cura dels cabells que estan tenyits i a proporcionar la sensació de netedat immediata. Tot i que hi ha molts establiments on es pot aconseguir, cal destacar que a la web de Carrefour està disponible en un format de 180 mil·lilitres.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.