El sector ceràmic un dels grans perjudicats pel conflicte amb Algèria

L’Associació Nacional de Fabricants de Fregides, Esmalts i Colors Ceràmics (ANFFECC) ha emés hui un comunicat relatiu a la ruptura de les relacions comercials amb Espanya anunciada ahir per Algèria, mitjançant l’ordre de suspensió de totes les operacions bancàries donada a l’Associació de Bancs i Entitats Financeres algerianes (ABEF), i del tractat d’amistat i cooperació d’Espanya amb el país nord-africà.

Manuel Breva, Secretari General d’ANFFECC, ja va indicar ahir que des de l’associació preferien “ser cautelosos fins a conéixer l’impacte real de la mesura”, però van reclamar amb urgència una intervenció diplomàtica per part de l’Administració”.

I és que per al sector espanyol d’esmalts la conseqüència d’una ruptura de relacions comercials amb Algèria pot ser molt greu. El país compta amb una indústria taulellera important, no en va és el 2n destí d’exportació de les fregides, esmalts i colors ceràmics espanyols, amb unes vendes pròximes als 90 milions d’euros en 2021, segons dades de l’ICEX.

Des de primera hora del matí d’ahir, ANFFECC va començar a moure fils i contactar tant amb les pròpies empreses com amb Feique (Federació Nacional de la Indústria Química) i l’Administració autonòmica i nacional per a conéixer amb més detall els detalls del succés, i saber si, efectivament els clients algerians tenien aquesta ordre de suspendre les operacions amb Espanya.

De moment es desconeix quin puga ser l’abast del tema i, segons fonts d’ANFFECC, “hi ha molta incertesa quant a l’esdevenir dels pròxims pagaments, enviaments, noves comandes”. En qualsevol cas, indiquen, “la mesura ens perjudica directament, no sols per la importància d’Algèria entre els nostres mercats exteriors, sinó perquè ens situa en indefensió respecte a altres competidors internacionals que no han d’afrontar aquesta situació sobrevinguda, fruit de tensions diplomàtiques que resulten incomprensibles”.

Igual que ahir va expressar la CEV i altres institucions, el Secretari General d’ANFFECC sol·licita “una actuació ràpida i contundent per part del govern nacional i eurpopeo que resolga aquest conflicte diplomàtic, esdevingut per qüestions totalment alienes a indústria, que no obstant això afecta de ple a aquesta, tant quant a l’exportació, com en la possible repercussió en els preus del gas i el seu subministrament”.

I és que a pesar que tant les empreses de subministrament com l’Administració han indicat que el proveïment de gas està garantit, el conflicte pot tornar a provocar turbulències en el mercat energètic similars a les patides per la indústria fa dos mesos.

Per tot això, reiteren, “és imprescindible aconseguir urgentment un acord d’alt nivell que restablisca la seguretat en les transaccions comercials internacionals, ja molt minvades en els últims mesos a causa de la guerra d’Ucraïna, i especialment després de dos anys de pandèmia”.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.