17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El sector ceràmic un dels grans perjudicats pel conflicte amb Algèria

L’Associació Nacional de Fabricants de Fregides, Esmalts i Colors Ceràmics (ANFFECC) ha emés hui un comunicat relatiu a la ruptura de les relacions comercials amb Espanya anunciada ahir per Algèria, mitjançant l’ordre de suspensió de totes les operacions bancàries donada a l’Associació de Bancs i Entitats Financeres algerianes (ABEF), i del tractat d’amistat i cooperació d’Espanya amb el país nord-africà.

Manuel Breva, Secretari General d’ANFFECC, ja va indicar ahir que des de l’associació preferien “ser cautelosos fins a conéixer l’impacte real de la mesura”, però van reclamar amb urgència una intervenció diplomàtica per part de l’Administració”.

I és que per al sector espanyol d’esmalts la conseqüència d’una ruptura de relacions comercials amb Algèria pot ser molt greu. El país compta amb una indústria taulellera important, no en va és el 2n destí d’exportació de les fregides, esmalts i colors ceràmics espanyols, amb unes vendes pròximes als 90 milions d’euros en 2021, segons dades de l’ICEX.

Des de primera hora del matí d’ahir, ANFFECC va començar a moure fils i contactar tant amb les pròpies empreses com amb Feique (Federació Nacional de la Indústria Química) i l’Administració autonòmica i nacional per a conéixer amb més detall els detalls del succés, i saber si, efectivament els clients algerians tenien aquesta ordre de suspendre les operacions amb Espanya.

De moment es desconeix quin puga ser l’abast del tema i, segons fonts d’ANFFECC, “hi ha molta incertesa quant a l’esdevenir dels pròxims pagaments, enviaments, noves comandes”. En qualsevol cas, indiquen, “la mesura ens perjudica directament, no sols per la importància d’Algèria entre els nostres mercats exteriors, sinó perquè ens situa en indefensió respecte a altres competidors internacionals que no han d’afrontar aquesta situació sobrevinguda, fruit de tensions diplomàtiques que resulten incomprensibles”.

Igual que ahir va expressar la CEV i altres institucions, el Secretari General d’ANFFECC sol·licita “una actuació ràpida i contundent per part del govern nacional i eurpopeo que resolga aquest conflicte diplomàtic, esdevingut per qüestions totalment alienes a indústria, que no obstant això afecta de ple a aquesta, tant quant a l’exportació, com en la possible repercussió en els preus del gas i el seu subministrament”.

I és que a pesar que tant les empreses de subministrament com l’Administració han indicat que el proveïment de gas està garantit, el conflicte pot tornar a provocar turbulències en el mercat energètic similars a les patides per la indústria fa dos mesos.

Per tot això, reiteren, “és imprescindible aconseguir urgentment un acord d’alt nivell que restablisca la seguretat en les transaccions comercials internacionals, ja molt minvades en els últims mesos a causa de la guerra d’Ucraïna, i especialment després de dos anys de pandèmia”.

Últimes notícies

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.

Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd

Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.