El sector ceràmic un dels grans perjudicats pel conflicte amb Algèria

L’Associació Nacional de Fabricants de Fregides, Esmalts i Colors Ceràmics (ANFFECC) ha emés hui un comunicat relatiu a la ruptura de les relacions comercials amb Espanya anunciada ahir per Algèria, mitjançant l’ordre de suspensió de totes les operacions bancàries donada a l’Associació de Bancs i Entitats Financeres algerianes (ABEF), i del tractat d’amistat i cooperació d’Espanya amb el país nord-africà.

Manuel Breva, Secretari General d’ANFFECC, ja va indicar ahir que des de l’associació preferien “ser cautelosos fins a conéixer l’impacte real de la mesura”, però van reclamar amb urgència una intervenció diplomàtica per part de l’Administració”.

I és que per al sector espanyol d’esmalts la conseqüència d’una ruptura de relacions comercials amb Algèria pot ser molt greu. El país compta amb una indústria taulellera important, no en va és el 2n destí d’exportació de les fregides, esmalts i colors ceràmics espanyols, amb unes vendes pròximes als 90 milions d’euros en 2021, segons dades de l’ICEX.

Des de primera hora del matí d’ahir, ANFFECC va començar a moure fils i contactar tant amb les pròpies empreses com amb Feique (Federació Nacional de la Indústria Química) i l’Administració autonòmica i nacional per a conéixer amb més detall els detalls del succés, i saber si, efectivament els clients algerians tenien aquesta ordre de suspendre les operacions amb Espanya.

De moment es desconeix quin puga ser l’abast del tema i, segons fonts d’ANFFECC, “hi ha molta incertesa quant a l’esdevenir dels pròxims pagaments, enviaments, noves comandes”. En qualsevol cas, indiquen, “la mesura ens perjudica directament, no sols per la importància d’Algèria entre els nostres mercats exteriors, sinó perquè ens situa en indefensió respecte a altres competidors internacionals que no han d’afrontar aquesta situació sobrevinguda, fruit de tensions diplomàtiques que resulten incomprensibles”.

Igual que ahir va expressar la CEV i altres institucions, el Secretari General d’ANFFECC sol·licita “una actuació ràpida i contundent per part del govern nacional i eurpopeo que resolga aquest conflicte diplomàtic, esdevingut per qüestions totalment alienes a indústria, que no obstant això afecta de ple a aquesta, tant quant a l’exportació, com en la possible repercussió en els preus del gas i el seu subministrament”.

I és que a pesar que tant les empreses de subministrament com l’Administració han indicat que el proveïment de gas està garantit, el conflicte pot tornar a provocar turbulències en el mercat energètic similars a les patides per la indústria fa dos mesos.

Per tot això, reiteren, “és imprescindible aconseguir urgentment un acord d’alt nivell que restablisca la seguretat en les transaccions comercials internacionals, ja molt minvades en els últims mesos a causa de la guerra d’Ucraïna, i especialment després de dos anys de pandèmia”.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.