El sector ceràmic un dels grans perjudicats pel conflicte amb Algèria

L’Associació Nacional de Fabricants de Fregides, Esmalts i Colors Ceràmics (ANFFECC) ha emés hui un comunicat relatiu a la ruptura de les relacions comercials amb Espanya anunciada ahir per Algèria, mitjançant l’ordre de suspensió de totes les operacions bancàries donada a l’Associació de Bancs i Entitats Financeres algerianes (ABEF), i del tractat d’amistat i cooperació d’Espanya amb el país nord-africà.

Manuel Breva, Secretari General d’ANFFECC, ja va indicar ahir que des de l’associació preferien “ser cautelosos fins a conéixer l’impacte real de la mesura”, però van reclamar amb urgència una intervenció diplomàtica per part de l’Administració”.

I és que per al sector espanyol d’esmalts la conseqüència d’una ruptura de relacions comercials amb Algèria pot ser molt greu. El país compta amb una indústria taulellera important, no en va és el 2n destí d’exportació de les fregides, esmalts i colors ceràmics espanyols, amb unes vendes pròximes als 90 milions d’euros en 2021, segons dades de l’ICEX.

Des de primera hora del matí d’ahir, ANFFECC va començar a moure fils i contactar tant amb les pròpies empreses com amb Feique (Federació Nacional de la Indústria Química) i l’Administració autonòmica i nacional per a conéixer amb més detall els detalls del succés, i saber si, efectivament els clients algerians tenien aquesta ordre de suspendre les operacions amb Espanya.

De moment es desconeix quin puga ser l’abast del tema i, segons fonts d’ANFFECC, “hi ha molta incertesa quant a l’esdevenir dels pròxims pagaments, enviaments, noves comandes”. En qualsevol cas, indiquen, “la mesura ens perjudica directament, no sols per la importància d’Algèria entre els nostres mercats exteriors, sinó perquè ens situa en indefensió respecte a altres competidors internacionals que no han d’afrontar aquesta situació sobrevinguda, fruit de tensions diplomàtiques que resulten incomprensibles”.

Igual que ahir va expressar la CEV i altres institucions, el Secretari General d’ANFFECC sol·licita “una actuació ràpida i contundent per part del govern nacional i eurpopeo que resolga aquest conflicte diplomàtic, esdevingut per qüestions totalment alienes a indústria, que no obstant això afecta de ple a aquesta, tant quant a l’exportació, com en la possible repercussió en els preus del gas i el seu subministrament”.

I és que a pesar que tant les empreses de subministrament com l’Administració han indicat que el proveïment de gas està garantit, el conflicte pot tornar a provocar turbulències en el mercat energètic similars a les patides per la indústria fa dos mesos.

Per tot això, reiteren, “és imprescindible aconseguir urgentment un acord d’alt nivell que restablisca la seguretat en les transaccions comercials internacionals, ja molt minvades en els últims mesos a causa de la guerra d’Ucraïna, i especialment després de dos anys de pandèmia”.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.