23.3 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

El sector ceràmic un dels grans perjudicats pel conflicte amb Algèria

L’Associació Nacional de Fabricants de Fregides, Esmalts i Colors Ceràmics (ANFFECC) ha emés hui un comunicat relatiu a la ruptura de les relacions comercials amb Espanya anunciada ahir per Algèria, mitjançant l’ordre de suspensió de totes les operacions bancàries donada a l’Associació de Bancs i Entitats Financeres algerianes (ABEF), i del tractat d’amistat i cooperació d’Espanya amb el país nord-africà.

Manuel Breva, Secretari General d’ANFFECC, ja va indicar ahir que des de l’associació preferien “ser cautelosos fins a conéixer l’impacte real de la mesura”, però van reclamar amb urgència una intervenció diplomàtica per part de l’Administració”.

I és que per al sector espanyol d’esmalts la conseqüència d’una ruptura de relacions comercials amb Algèria pot ser molt greu. El país compta amb una indústria taulellera important, no en va és el 2n destí d’exportació de les fregides, esmalts i colors ceràmics espanyols, amb unes vendes pròximes als 90 milions d’euros en 2021, segons dades de l’ICEX.

Des de primera hora del matí d’ahir, ANFFECC va començar a moure fils i contactar tant amb les pròpies empreses com amb Feique (Federació Nacional de la Indústria Química) i l’Administració autonòmica i nacional per a conéixer amb més detall els detalls del succés, i saber si, efectivament els clients algerians tenien aquesta ordre de suspendre les operacions amb Espanya.

De moment es desconeix quin puga ser l’abast del tema i, segons fonts d’ANFFECC, “hi ha molta incertesa quant a l’esdevenir dels pròxims pagaments, enviaments, noves comandes”. En qualsevol cas, indiquen, “la mesura ens perjudica directament, no sols per la importància d’Algèria entre els nostres mercats exteriors, sinó perquè ens situa en indefensió respecte a altres competidors internacionals que no han d’afrontar aquesta situació sobrevinguda, fruit de tensions diplomàtiques que resulten incomprensibles”.

Igual que ahir va expressar la CEV i altres institucions, el Secretari General d’ANFFECC sol·licita “una actuació ràpida i contundent per part del govern nacional i eurpopeo que resolga aquest conflicte diplomàtic, esdevingut per qüestions totalment alienes a indústria, que no obstant això afecta de ple a aquesta, tant quant a l’exportació, com en la possible repercussió en els preus del gas i el seu subministrament”.

I és que a pesar que tant les empreses de subministrament com l’Administració han indicat que el proveïment de gas està garantit, el conflicte pot tornar a provocar turbulències en el mercat energètic similars a les patides per la indústria fa dos mesos.

Per tot això, reiteren, “és imprescindible aconseguir urgentment un acord d’alt nivell que restablisca la seguretat en les transaccions comercials internacionals, ja molt minvades en els últims mesos a causa de la guerra d’Ucraïna, i especialment després de dos anys de pandèmia”.

Últimes notícies

El Eldense destituïx a Javi Cabello i confia en Claudio Barragán de manera provisional

El Eldense cessa a Javi Cabello després de quatre jornades sense guanyar i només dos punts dels últims dotze. Claudio Barragán, tècnic del filial, assumix la banqueta de manera provisional.

L’Elx perdona i l’Athletic sobreviu: 0-0 en el Martinez Valero

Empat sense gols en el Martinez Valero després d'un partit dominat per l'Elx, que va mancar de punteria davant un Athletic sense tall. Unai Simon va sostindre als visitants amb dos parades decisives i una intervenció del VAR va refredar als locals.

Mendizorroza mesura la solidesa de l’Alabés i la reacció del València

Mendizorroza tanca la jornada 9 amb un dol que enfronta la bona línia de l'Alabés amb la urgència del València, sense guanyar a Vitòria des de fa huit anys. Els albiazules arriben amb bloc recognoscible; els valencianistes, amb baixes i el focus en la pilota parada.

Sedavi demana duplicar el Col·lector Oest i multiplicar les eixides per a evitar una altra dana

A un any del 29-O, el municipi reclama duplicar el Col·lector Oest i triplicar o quadruplicar les eixides cap a eixe llit per a reduir danys i protegir vides.

L’empresariat i la política valenciana lamenten la mort de José Vicente González

El exdirigente de CEV, FEMEVAL i Fira València mor als 79 anys. La seua gestió va modernitzar la patronal i va reforçar el diàleg social, amb reconeixement legal.

Actors valencians convoquen una lectura de noms de xiquets assassinats a Gaza a València

La AAPV crida a participar el dilluns 20 d'octubre en una lectura pública de 10.00 a 22.00 en la plaça del Patriarca. L'acte busca recordar a les víctimes infantils de Gaza

El Vila-real encaixa tres derrotes en les últimes cinc visites angleses a la Ceràmica

El Vila-real rep al Manchester City amb un precedent incòmode: els clubs anglesos han guanyat tres de les seues cinc últimes visites a la Ceràmica. L'historial alterna ensopegades en Champions i triomfs de pes en l'Europa League.

Gerard Moreno, a un partit dels 300 amb el Vila-real

El davanter va tornar després de dos mesos lesionat i suma 299 partits oficials amb el Vila-real. Si participa davant el Manchester City, aconseguirà els 300.