12.3 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Detingut per suplantar la identitat dels seus amics per a contractar préstecs

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Santa Pola a un home al qual se li atribueix la comissió de quatre delictes: un d’estafa, un altre d’usurpació d’identitat, i dos d’usurpació d’estat civil. Va enganyar dos dels seus amics perquè li confiaren les dades que necessitava per a poder donar d’alta els préstecs i contractes, quedant-se les víctimes amb el deute adquirit.

El passat 8 de juny, un veí de Santa Pola va presentar en la Caserna de la Guàrdia Civil d’eixa localitat una denúncia. En els moviments del seu compte bancari havia observat que, des del mes de març passat, li anaven cobrant rebuts per import de divers valor (oscil·laven entre els 167,19 i 199,86 euros) des d’una entitat financera, sense que ell haguera sol·licitat cap crèdit. No obstant això, de moment ja li havien cobrat més de 900 euros.

Pel que sembla algú havia sol·licitat dos préstecs personals al seu nom per a l’adquisició de sengles motocicletes. L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va donar inici a la qual ha denominat Operació Motoigo 2021, per a esclarir estos fets.

Els agents encarregats de la investigació, van poder comprovar que el presumpte autor havia sol·licitat un crèdit de 13.000 euros per a l’adquisició de dos motocicletes en un concessionari a Madrid, registrant el deute a nom del perjudicat.

Posteriorment, va vendre les dos motocicletes, quedant-se amb el benefici obtingut per la seua venda. Per a eludir l’acció policial, va emprar la identitat d’una tercera persona per a realitzar els contractes de compra i venda dels vehicles, tractant d’esta manera de no ser descobert.

Durant el transcurs de l’operació, els agents van descobrir que, d’altra banda, la mateixa persona havia usurpat la identitat d’una altra víctima, i havia realitzat tres contractes de subministrament d’Internet i Telecomunicacions. Serveis dels quals, si bé estava gaudint ell, estaven sent abonats pel perjudicat en este cas.

El presumpte autor ha resultat ser un company de treball d’un dels perjudicats, i conegut de l’altre, que aprofitant-se d’una relació d’amistat i de la confiança depositada en ell per les seues víctimes, s’havia fet amb les dades personals necessàries per a donar d’alta els dos crèdits i els tres contractes.

Ha sigut investigat un home de 32 anys, de nacionalitat espanyola, al qual li consten delictes anteriors per fets similars. Se li imputa l’autoria de dos delictes d’usurpació d’estat civil, un delicte d’estafa i un altre de falsificació de documents privats. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx.

Les dos motocicletes han sigut localitzades, una d’elles a Santa Pola i l’altra a Barcelona. El seu parador ha sigut posat a la disposició de l’Autoritat Judicial que entén de la causa.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.