15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Detingut per suplantar la identitat dels seus amics per a contractar préstecs

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Santa Pola a un home al qual se li atribueix la comissió de quatre delictes: un d’estafa, un altre d’usurpació d’identitat, i dos d’usurpació d’estat civil. Va enganyar dos dels seus amics perquè li confiaren les dades que necessitava per a poder donar d’alta els préstecs i contractes, quedant-se les víctimes amb el deute adquirit.

El passat 8 de juny, un veí de Santa Pola va presentar en la Caserna de la Guàrdia Civil d’eixa localitat una denúncia. En els moviments del seu compte bancari havia observat que, des del mes de març passat, li anaven cobrant rebuts per import de divers valor (oscil·laven entre els 167,19 i 199,86 euros) des d’una entitat financera, sense que ell haguera sol·licitat cap crèdit. No obstant això, de moment ja li havien cobrat més de 900 euros.

Pel que sembla algú havia sol·licitat dos préstecs personals al seu nom per a l’adquisició de sengles motocicletes. L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va donar inici a la qual ha denominat Operació Motoigo 2021, per a esclarir estos fets.

Els agents encarregats de la investigació, van poder comprovar que el presumpte autor havia sol·licitat un crèdit de 13.000 euros per a l’adquisició de dos motocicletes en un concessionari a Madrid, registrant el deute a nom del perjudicat.

Posteriorment, va vendre les dos motocicletes, quedant-se amb el benefici obtingut per la seua venda. Per a eludir l’acció policial, va emprar la identitat d’una tercera persona per a realitzar els contractes de compra i venda dels vehicles, tractant d’esta manera de no ser descobert.

Durant el transcurs de l’operació, els agents van descobrir que, d’altra banda, la mateixa persona havia usurpat la identitat d’una altra víctima, i havia realitzat tres contractes de subministrament d’Internet i Telecomunicacions. Serveis dels quals, si bé estava gaudint ell, estaven sent abonats pel perjudicat en este cas.

El presumpte autor ha resultat ser un company de treball d’un dels perjudicats, i conegut de l’altre, que aprofitant-se d’una relació d’amistat i de la confiança depositada en ell per les seues víctimes, s’havia fet amb les dades personals necessàries per a donar d’alta els dos crèdits i els tres contractes.

Ha sigut investigat un home de 32 anys, de nacionalitat espanyola, al qual li consten delictes anteriors per fets similars. Se li imputa l’autoria de dos delictes d’usurpació d’estat civil, un delicte d’estafa i un altre de falsificació de documents privats. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx.

Les dos motocicletes han sigut localitzades, una d’elles a Santa Pola i l’altra a Barcelona. El seu parador ha sigut posat a la disposició de l’Autoritat Judicial que entén de la causa.

Últimes notícies

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.