Detingut per suplantar la identitat dels seus amics per a contractar préstecs

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Santa Pola a un home al qual se li atribueix la comissió de quatre delictes: un d’estafa, un altre d’usurpació d’identitat, i dos d’usurpació d’estat civil. Va enganyar dos dels seus amics perquè li confiaren les dades que necessitava per a poder donar d’alta els préstecs i contractes, quedant-se les víctimes amb el deute adquirit.

El passat 8 de juny, un veí de Santa Pola va presentar en la Caserna de la Guàrdia Civil d’eixa localitat una denúncia. En els moviments del seu compte bancari havia observat que, des del mes de març passat, li anaven cobrant rebuts per import de divers valor (oscil·laven entre els 167,19 i 199,86 euros) des d’una entitat financera, sense que ell haguera sol·licitat cap crèdit. No obstant això, de moment ja li havien cobrat més de 900 euros.

Pel que sembla algú havia sol·licitat dos préstecs personals al seu nom per a l’adquisició de sengles motocicletes. L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va donar inici a la qual ha denominat Operació Motoigo 2021, per a esclarir estos fets.

Els agents encarregats de la investigació, van poder comprovar que el presumpte autor havia sol·licitat un crèdit de 13.000 euros per a l’adquisició de dos motocicletes en un concessionari a Madrid, registrant el deute a nom del perjudicat.

Posteriorment, va vendre les dos motocicletes, quedant-se amb el benefici obtingut per la seua venda. Per a eludir l’acció policial, va emprar la identitat d’una tercera persona per a realitzar els contractes de compra i venda dels vehicles, tractant d’esta manera de no ser descobert.

Durant el transcurs de l’operació, els agents van descobrir que, d’altra banda, la mateixa persona havia usurpat la identitat d’una altra víctima, i havia realitzat tres contractes de subministrament d’Internet i Telecomunicacions. Serveis dels quals, si bé estava gaudint ell, estaven sent abonats pel perjudicat en este cas.

El presumpte autor ha resultat ser un company de treball d’un dels perjudicats, i conegut de l’altre, que aprofitant-se d’una relació d’amistat i de la confiança depositada en ell per les seues víctimes, s’havia fet amb les dades personals necessàries per a donar d’alta els dos crèdits i els tres contractes.

Ha sigut investigat un home de 32 anys, de nacionalitat espanyola, al qual li consten delictes anteriors per fets similars. Se li imputa l’autoria de dos delictes d’usurpació d’estat civil, un delicte d’estafa i un altre de falsificació de documents privats. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx.

Les dos motocicletes han sigut localitzades, una d’elles a Santa Pola i l’altra a Barcelona. El seu parador ha sigut posat a la disposició de l’Autoritat Judicial que entén de la causa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les places en vivendes turístiques baixen amb força a València i Alacant

Exceltur atribueix el descens a la finestreta única digital i al major control sobre l’oferta turística

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.