14.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Detingut per suplantar la identitat dels seus amics per a contractar préstecs

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Santa Pola a un home al qual se li atribueix la comissió de quatre delictes: un d’estafa, un altre d’usurpació d’identitat, i dos d’usurpació d’estat civil. Va enganyar dos dels seus amics perquè li confiaren les dades que necessitava per a poder donar d’alta els préstecs i contractes, quedant-se les víctimes amb el deute adquirit.

El passat 8 de juny, un veí de Santa Pola va presentar en la Caserna de la Guàrdia Civil d’eixa localitat una denúncia. En els moviments del seu compte bancari havia observat que, des del mes de març passat, li anaven cobrant rebuts per import de divers valor (oscil·laven entre els 167,19 i 199,86 euros) des d’una entitat financera, sense que ell haguera sol·licitat cap crèdit. No obstant això, de moment ja li havien cobrat més de 900 euros.

Pel que sembla algú havia sol·licitat dos préstecs personals al seu nom per a l’adquisició de sengles motocicletes. L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Santa Pola va donar inici a la qual ha denominat Operació Motoigo 2021, per a esclarir estos fets.

Els agents encarregats de la investigació, van poder comprovar que el presumpte autor havia sol·licitat un crèdit de 13.000 euros per a l’adquisició de dos motocicletes en un concessionari a Madrid, registrant el deute a nom del perjudicat.

Posteriorment, va vendre les dos motocicletes, quedant-se amb el benefici obtingut per la seua venda. Per a eludir l’acció policial, va emprar la identitat d’una tercera persona per a realitzar els contractes de compra i venda dels vehicles, tractant d’esta manera de no ser descobert.

Durant el transcurs de l’operació, els agents van descobrir que, d’altra banda, la mateixa persona havia usurpat la identitat d’una altra víctima, i havia realitzat tres contractes de subministrament d’Internet i Telecomunicacions. Serveis dels quals, si bé estava gaudint ell, estaven sent abonats pel perjudicat en este cas.

El presumpte autor ha resultat ser un company de treball d’un dels perjudicats, i conegut de l’altre, que aprofitant-se d’una relació d’amistat i de la confiança depositada en ell per les seues víctimes, s’havia fet amb les dades personals necessàries per a donar d’alta els dos crèdits i els tres contractes.

Ha sigut investigat un home de 32 anys, de nacionalitat espanyola, al qual li consten delictes anteriors per fets similars. Se li imputa l’autoria de dos delictes d’usurpació d’estat civil, un delicte d’estafa i un altre de falsificació de documents privats. Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx.

Les dos motocicletes han sigut localitzades, una d’elles a Santa Pola i l’altra a Barcelona. El seu parador ha sigut posat a la disposició de l’Autoritat Judicial que entén de la causa.

Últimes notícies

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.

El 10K València bat dos rècords d’Europa i 18 nacionals en una edició històrica

La prova valenciana es va saldar amb dos plusmarques continentals i 18 nacionals, triomf de Andreas Almgren amb 26:45 i rècord europeu de Eilish McColgan amb 30:08. Amb 14.134 arribats a meta i 15.529 participants entre 10K i 5K, l'edició va ser la més nombrosa.

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.