El temporal deixa l’arena de la platja del Saler repleta de micro meduses

El temporal de pluges i fortes ratxes de vent que ha assotat durant diversos dies a la Comunitat Valenciana ha deixat un varament massiu de meduses microscòpiques en diverses platges de l’Albufera de València.

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, el passat 20 de març va tindre coneixement, a través de la xarxa social Twiter de l’Associació de Veïns Devesa El Saler, que diverses platges de l’Albufera es trobaven cobertes d’una substància negra i greixosa.

L’Equip d’Investigació del Servei de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València (Seprona), es va personar en el lloc i en una primera inspecció ocular, van detectar unes taques olioses, de color blavós, que havia deixat la marea sobre l’arena de les platges i van determinar que es tractava de xicotets organismes marins.

El Seprona, va prendre diverses mostres de la substància ressenyada i les va remetre a l’Ecotoxicologic Forense del Departament de Medicina Legal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

En l’informe que va emetre aquesta institució va revelar que es tractava d’un varament massiu de meduses de l’espècie Velella Velella (Larmarck 1801). La grandària d’aquesta espècie a penes aconsegueix uns mil·límetres. Això ha sigut degut al temporal de llevant dels últims dies i cal destacar que no té majors conseqüències per a la salut, segons va informar la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.