El temporal deixa l’arena de la platja del Saler repleta de micro meduses

El temporal de pluges i fortes ratxes de vent que ha assotat durant diversos dies a la Comunitat Valenciana ha deixat un varament massiu de meduses microscòpiques en diverses platges de l’Albufera de València.

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, el passat 20 de març va tindre coneixement, a través de la xarxa social Twiter de l’Associació de Veïns Devesa El Saler, que diverses platges de l’Albufera es trobaven cobertes d’una substància negra i greixosa.

L’Equip d’Investigació del Servei de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València (Seprona), es va personar en el lloc i en una primera inspecció ocular, van detectar unes taques olioses, de color blavós, que havia deixat la marea sobre l’arena de les platges i van determinar que es tractava de xicotets organismes marins.

El Seprona, va prendre diverses mostres de la substància ressenyada i les va remetre a l’Ecotoxicologic Forense del Departament de Medicina Legal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

En l’informe que va emetre aquesta institució va revelar que es tractava d’un varament massiu de meduses de l’espècie Velella Velella (Larmarck 1801). La grandària d’aquesta espècie a penes aconsegueix uns mil·límetres. Això ha sigut degut al temporal de llevant dels últims dies i cal destacar que no té majors conseqüències per a la salut, segons va informar la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.