El temporal deixa l’arena de la platja del Saler repleta de micro meduses

El temporal de pluges i fortes ratxes de vent que ha assotat durant diversos dies a la Comunitat Valenciana ha deixat un varament massiu de meduses microscòpiques en diverses platges de l’Albufera de València.

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, el passat 20 de març va tindre coneixement, a través de la xarxa social Twiter de l’Associació de Veïns Devesa El Saler, que diverses platges de l’Albufera es trobaven cobertes d’una substància negra i greixosa.

L’Equip d’Investigació del Servei de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València (Seprona), es va personar en el lloc i en una primera inspecció ocular, van detectar unes taques olioses, de color blavós, que havia deixat la marea sobre l’arena de les platges i van determinar que es tractava de xicotets organismes marins.

El Seprona, va prendre diverses mostres de la substància ressenyada i les va remetre a l’Ecotoxicologic Forense del Departament de Medicina Legal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

En l’informe que va emetre aquesta institució va revelar que es tractava d’un varament massiu de meduses de l’espècie Velella Velella (Larmarck 1801). La grandària d’aquesta espècie a penes aconsegueix uns mil·límetres. Això ha sigut degut al temporal de llevant dels últims dies i cal destacar que no té majors conseqüències per a la salut, segons va informar la Guàrdia Civil.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.