El temporal deixa l’arena de la platja del Saler repleta de micro meduses

El temporal de pluges i fortes ratxes de vent que ha assotat durant diversos dies a la Comunitat Valenciana ha deixat un varament massiu de meduses microscòpiques en diverses platges de l’Albufera de València.

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, el passat 20 de març va tindre coneixement, a través de la xarxa social Twiter de l’Associació de Veïns Devesa El Saler, que diverses platges de l’Albufera es trobaven cobertes d’una substància negra i greixosa.

L’Equip d’Investigació del Servei de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València (Seprona), es va personar en el lloc i en una primera inspecció ocular, van detectar unes taques olioses, de color blavós, que havia deixat la marea sobre l’arena de les platges i van determinar que es tractava de xicotets organismes marins.

El Seprona, va prendre diverses mostres de la substància ressenyada i les va remetre a l’Ecotoxicologic Forense del Departament de Medicina Legal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

En l’informe que va emetre aquesta institució va revelar que es tractava d’un varament massiu de meduses de l’espècie Velella Velella (Larmarck 1801). La grandària d’aquesta espècie a penes aconsegueix uns mil·límetres. Això ha sigut degut al temporal de llevant dels últims dies i cal destacar que no té majors conseqüències per a la salut, segons va informar la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.

Mor un home de 56 anys en l’incendi d’una vivenda a Alberic

Un home de 56 anys ha mort en l’incendi de la vivenda on vivia a Alberic. Altres cinc persones han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat.

Avís groc per tronades, pedra i calor extrema en comarques de València i Castelló este divendres

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc per fortes tronades amb pedra a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 36 graus al litoral sud de València.

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.
FILMOTECA D'ESTIU