El temporal deixa l’arena de la platja del Saler repleta de micro meduses

El temporal de pluges i fortes ratxes de vent que ha assotat durant diversos dies a la Comunitat Valenciana ha deixat un varament massiu de meduses microscòpiques en diverses platges de l’Albufera de València.

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, el passat 20 de març va tindre coneixement, a través de la xarxa social Twiter de l’Associació de Veïns Devesa El Saler, que diverses platges de l’Albufera es trobaven cobertes d’una substància negra i greixosa.

L’Equip d’Investigació del Servei de Protecció de la Naturalesa de la Comandància de la Guàrdia Civil de València (Seprona), es va personar en el lloc i en una primera inspecció ocular, van detectar unes taques olioses, de color blavós, que havia deixat la marea sobre l’arena de les platges i van determinar que es tractava de xicotets organismes marins.

El Seprona, va prendre diverses mostres de la substància ressenyada i les va remetre a l’Ecotoxicologic Forense del Departament de Medicina Legal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

En l’informe que va emetre aquesta institució va revelar que es tractava d’un varament massiu de meduses de l’espècie Velella Velella (Larmarck 1801). La grandària d’aquesta espècie a penes aconsegueix uns mil·límetres. Això ha sigut degut al temporal de llevant dels últims dies i cal destacar que no té majors conseqüències per a la salut, segons va informar la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.