Nou gir en la investigació: ‘Tomás Gimeno podria haver fugit’

 

Després de la troballa del cadàver d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada pel seu pare a Tenerife, la investigació ha pres un altre rumb. La prioritat ara és trobar el cos d’Anna, la seua germana d’1 any, i el de Tomás, el pare d’ambdues. Encara que en tots dos casos cada vegada hi ha menys esperances que això ocórrega.

La Guàrdia Civil creu que el cos d’Anna va ser llastrat dins d’una bossa al costat de la seua germana Olivia, el problema és que eixa es va trobar buida, i creuen que el cos de la xiqueta podria haver-se eixit durant la immersió.

En este cas, el cos hauria estat a la mercé dels corrents i dels animals marins, pel que trobar-ho seria encara més complicat. Així i tot, els investigadors fan tot el possible per a trobar-ho per a poder entregar-li-ho a Beatriz.

Que la mare de les xiquetes puga enterrar-les és ara el major desig de tots els que treballen en les labors de cerca. Però hi ha més, i és que també volen trobar el cadàver de Tomás per a tancar la investigació.
El vaixell ha estat aturat durant tot el cap de setmana després que una avaria li fera tornar a port.

No trobar el cos del pare significaria, d’una banda, tindre el cas obert indefinidament. I d’altra banda, significaria que encara hi hauria possibilitats, encara que anaren mínimes, que estiguera viu.

La jutgessa que porta el cas continua creient que Tomás es va suïcidar després de desfer-se dels cossos de les seues dos filles en la mar. Creuen que hauria usat el cinturó de plom per a llastrar-se, encara que podria haver-ho fet allunyat d’on va tirar els cossos.

Però, segons ha explicat el periodista Nacho Abad, s’està començant a contemplar la possibilitat que Tomás no se suïcidara. Abans de trobar el cos d’Olivia, es va dictar una ordre internacional de cerca per a Tomás per sostracció de menors.

Una vegada va aparéixer el cadàver, eixa ordre es va retirar i es va dictar una altra ordre internacional de cerca per doble assassinat.

Això significa que la jutgessa encara creu que hi ha possibilitats, encara que siguen poques, que Tomás   fugira després de matar a les xiquetes.

Davant esta situació, no ha alçat eixa ordre de cerca. El periodista explica que ara la prioritat és trobar els cossos «per la tranquil·litat espiritual de Beatriz».

 

La prioritat ara és trobar els cossos

 

La gran esperança és que els cossos siguen localitzats pel robot. Perquè això ocórrega ha de succeir que quan este baixe que no moga molt la superfície del sòl perquè no es munte fang i es puga veure.

A més, el sonar fa rebotar les ones en superfícies dures, com les roques, però un cos humà està fet d’aigua en un 70%. «Eres com un fantasma dins de l’aigua amb eixa màquina», explica el periodista.

L’esperança que tenen els investigadors per a trobar el cos d’Anna és el robot subaquàtic. Si aconsegueixen que quan estiga a baix no remoga el fang, tindrà millor visibilitat per a donar amb ell. Però això només servirà si el cos està, efectivament, en la mateixa zona.

Com la bossa on Tomás hauria ficat a Anna es va esquinçar, el seu cadàver es va eixir i és pràcticament impossible esbrinar exactament on està.

Si va haver-hi sort, el cos podria seguir atrapat per la zona entre les roques, però després d’un mes i mig des de la seua desaparició, els experts el veuen poc probable.

En el cas de Tomás, la situació és encara més complicada perquè creuen que, si es va suïcidar, no ho va fer en el mateix lloc. Nacho Abad ha explicat que és probable que es llançara a «10 km de distància» des d’on va tirar a les seues filles.

Si la seua intenció era fer el màxim mal possible a Beatriz, la mare de les xiquetes, ell s’hauria llastrat lluny per a dificultar la seua troballa. «Tirant-se a 10 quilòmetres de distància perpetuarà el dolor fent que es crega que està escapolit i lliure», exposa el periodista.

Per si de cas, la jutgessa no descarta la possibilitat de la fugida fins que es trobe el seu cadàver. Això implicaria que Tomás podria seguir en crida i cerca durant anys, fins i tot dècades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.