Nou gir en la investigació: ‘Tomás Gimeno podria haver fugit’

 

Després de la troballa del cadàver d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada pel seu pare a Tenerife, la investigació ha pres un altre rumb. La prioritat ara és trobar el cos d’Anna, la seua germana d’1 any, i el de Tomás, el pare d’ambdues. Encara que en tots dos casos cada vegada hi ha menys esperances que això ocórrega.

La Guàrdia Civil creu que el cos d’Anna va ser llastrat dins d’una bossa al costat de la seua germana Olivia, el problema és que eixa es va trobar buida, i creuen que el cos de la xiqueta podria haver-se eixit durant la immersió.

En este cas, el cos hauria estat a la mercé dels corrents i dels animals marins, pel que trobar-ho seria encara més complicat. Així i tot, els investigadors fan tot el possible per a trobar-ho per a poder entregar-li-ho a Beatriz.

Que la mare de les xiquetes puga enterrar-les és ara el major desig de tots els que treballen en les labors de cerca. Però hi ha més, i és que també volen trobar el cadàver de Tomás per a tancar la investigació.
El vaixell ha estat aturat durant tot el cap de setmana després que una avaria li fera tornar a port.

No trobar el cos del pare significaria, d’una banda, tindre el cas obert indefinidament. I d’altra banda, significaria que encara hi hauria possibilitats, encara que anaren mínimes, que estiguera viu.

La jutgessa que porta el cas continua creient que Tomás es va suïcidar després de desfer-se dels cossos de les seues dos filles en la mar. Creuen que hauria usat el cinturó de plom per a llastrar-se, encara que podria haver-ho fet allunyat d’on va tirar els cossos.

Però, segons ha explicat el periodista Nacho Abad, s’està començant a contemplar la possibilitat que Tomás no se suïcidara. Abans de trobar el cos d’Olivia, es va dictar una ordre internacional de cerca per a Tomás per sostracció de menors.

Una vegada va aparéixer el cadàver, eixa ordre es va retirar i es va dictar una altra ordre internacional de cerca per doble assassinat.

Això significa que la jutgessa encara creu que hi ha possibilitats, encara que siguen poques, que Tomás   fugira després de matar a les xiquetes.

Davant esta situació, no ha alçat eixa ordre de cerca. El periodista explica que ara la prioritat és trobar els cossos «per la tranquil·litat espiritual de Beatriz».

 

La prioritat ara és trobar els cossos

 

La gran esperança és que els cossos siguen localitzats pel robot. Perquè això ocórrega ha de succeir que quan este baixe que no moga molt la superfície del sòl perquè no es munte fang i es puga veure.

A més, el sonar fa rebotar les ones en superfícies dures, com les roques, però un cos humà està fet d’aigua en un 70%. «Eres com un fantasma dins de l’aigua amb eixa màquina», explica el periodista.

L’esperança que tenen els investigadors per a trobar el cos d’Anna és el robot subaquàtic. Si aconsegueixen que quan estiga a baix no remoga el fang, tindrà millor visibilitat per a donar amb ell. Però això només servirà si el cos està, efectivament, en la mateixa zona.

Com la bossa on Tomás hauria ficat a Anna es va esquinçar, el seu cadàver es va eixir i és pràcticament impossible esbrinar exactament on està.

Si va haver-hi sort, el cos podria seguir atrapat per la zona entre les roques, però després d’un mes i mig des de la seua desaparició, els experts el veuen poc probable.

En el cas de Tomás, la situació és encara més complicada perquè creuen que, si es va suïcidar, no ho va fer en el mateix lloc. Nacho Abad ha explicat que és probable que es llançara a «10 km de distància» des d’on va tirar a les seues filles.

Si la seua intenció era fer el màxim mal possible a Beatriz, la mare de les xiquetes, ell s’hauria llastrat lluny per a dificultar la seua troballa. «Tirant-se a 10 quilòmetres de distància perpetuarà el dolor fent que es crega que està escapolit i lliure», exposa el periodista.

Per si de cas, la jutgessa no descarta la possibilitat de la fugida fins que es trobe el seu cadàver. Això implicaria que Tomás podria seguir en crida i cerca durant anys, fins i tot dècades.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.