Nou gir en la investigació: ‘Tomás Gimeno podria haver fugit’

 

Després de la troballa del cadàver d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada pel seu pare a Tenerife, la investigació ha pres un altre rumb. La prioritat ara és trobar el cos d’Anna, la seua germana d’1 any, i el de Tomás, el pare d’ambdues. Encara que en tots dos casos cada vegada hi ha menys esperances que això ocórrega.

La Guàrdia Civil creu que el cos d’Anna va ser llastrat dins d’una bossa al costat de la seua germana Olivia, el problema és que eixa es va trobar buida, i creuen que el cos de la xiqueta podria haver-se eixit durant la immersió.

En este cas, el cos hauria estat a la mercé dels corrents i dels animals marins, pel que trobar-ho seria encara més complicat. Així i tot, els investigadors fan tot el possible per a trobar-ho per a poder entregar-li-ho a Beatriz.

Que la mare de les xiquetes puga enterrar-les és ara el major desig de tots els que treballen en les labors de cerca. Però hi ha més, i és que també volen trobar el cadàver de Tomás per a tancar la investigació.
El vaixell ha estat aturat durant tot el cap de setmana després que una avaria li fera tornar a port.

No trobar el cos del pare significaria, d’una banda, tindre el cas obert indefinidament. I d’altra banda, significaria que encara hi hauria possibilitats, encara que anaren mínimes, que estiguera viu.

La jutgessa que porta el cas continua creient que Tomás es va suïcidar després de desfer-se dels cossos de les seues dos filles en la mar. Creuen que hauria usat el cinturó de plom per a llastrar-se, encara que podria haver-ho fet allunyat d’on va tirar els cossos.

Però, segons ha explicat el periodista Nacho Abad, s’està començant a contemplar la possibilitat que Tomás no se suïcidara. Abans de trobar el cos d’Olivia, es va dictar una ordre internacional de cerca per a Tomás per sostracció de menors.

Una vegada va aparéixer el cadàver, eixa ordre es va retirar i es va dictar una altra ordre internacional de cerca per doble assassinat.

Això significa que la jutgessa encara creu que hi ha possibilitats, encara que siguen poques, que Tomás   fugira després de matar a les xiquetes.

Davant esta situació, no ha alçat eixa ordre de cerca. El periodista explica que ara la prioritat és trobar els cossos «per la tranquil·litat espiritual de Beatriz».

 

La prioritat ara és trobar els cossos

 

La gran esperança és que els cossos siguen localitzats pel robot. Perquè això ocórrega ha de succeir que quan este baixe que no moga molt la superfície del sòl perquè no es munte fang i es puga veure.

A més, el sonar fa rebotar les ones en superfícies dures, com les roques, però un cos humà està fet d’aigua en un 70%. «Eres com un fantasma dins de l’aigua amb eixa màquina», explica el periodista.

L’esperança que tenen els investigadors per a trobar el cos d’Anna és el robot subaquàtic. Si aconsegueixen que quan estiga a baix no remoga el fang, tindrà millor visibilitat per a donar amb ell. Però això només servirà si el cos està, efectivament, en la mateixa zona.

Com la bossa on Tomás hauria ficat a Anna es va esquinçar, el seu cadàver es va eixir i és pràcticament impossible esbrinar exactament on està.

Si va haver-hi sort, el cos podria seguir atrapat per la zona entre les roques, però després d’un mes i mig des de la seua desaparició, els experts el veuen poc probable.

En el cas de Tomás, la situació és encara més complicada perquè creuen que, si es va suïcidar, no ho va fer en el mateix lloc. Nacho Abad ha explicat que és probable que es llançara a «10 km de distància» des d’on va tirar a les seues filles.

Si la seua intenció era fer el màxim mal possible a Beatriz, la mare de les xiquetes, ell s’hauria llastrat lluny per a dificultar la seua troballa. «Tirant-se a 10 quilòmetres de distància perpetuarà el dolor fent que es crega que està escapolit i lliure», exposa el periodista.

Per si de cas, la jutgessa no descarta la possibilitat de la fugida fins que es trobe el seu cadàver. Això implicaria que Tomás podria seguir en crida i cerca durant anys, fins i tot dècades.

Últimes notícies

Un estudi a Primària relaciona lectures amb personatges LGTB amb més inclusió

Una investigació de la Universitat d'Alacant ha observat que treballar lectures amb personatges LGTB en sisé de Primària s'associa amb una major acceptació de la diversitat afectivosexual, sobretot davant la possibilitat d'atraure's per persones del mateix sexe. L'estudi s'ha fet en dos col·legis d'Elx i mostra diferències clares entre l'alumnat que ha treballat aquests materials i el que ha seguit el programa habitual.

UBE tanca 2025 amb pèrdues però reduïx un 92 % els combustibles fòssils a Castelló

UBE Corporation Europe ha tancat 2025 amb 8,5 milions d’euros de pèrdues, després de comprar tres empreses europees i clausurar una planta de ciclohexanona a Castelló, fet que ha reduït dràsticament el consum de combustibles fòssils.

El pont del 9 d’Octubre i el Pilar deixarà 1,2 milions de viatges llargs a la Comunitat

La DGT calcula 1.267.200 desplaçaments de llarg recorregut per les carreteres de la Comunitat Valenciana durant el pont del 9 d’Octubre-Pilar i assenyala diversos trams conflictius, sobretot en hores punta.

L’acampada per l’habitatge a València homenatja Maricarmen i denuncia l’especulació

L’acampada pel dret a l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament de València ha homenatjat Maricarmen Abascal, anciana desnonada que ha mort en un hospital de Madrid, i la considera víctima de l’especulació immobiliària. El col·lectiu preveu mantindre la protesta de manera indefinida i vol compatibilitzar-la amb els actes del 9 d’Octubre.

Lotes de España manté un creixement del 8 % i renova les cistelles de Nadal

Lotes de España preveu mantindre enguany un augment de facturació del 8 % i modernitza les cistelles de Nadal amb envasos reutilitzables i opcions adaptades a diferents dietes.

Les Corts donen llum verda a tramitar la nova llei Forestal i ajudes per la talidomida

Les Corts han acordat iniciar la tramitació d’una nova llei Forestal impulsada pel PP, entre crítiques de PSPV i Compromís, i han aprovat per unanimitat una proposició de Compromís per crear una deducció a les ajudes de les persones afectades per la talidomida.

Una avaria en la senyalització provoca retards en les línies C1, C2 i C6 de Rodalia València

Una incidència en el sistema de senyalització entre Alfafar-Benetússer i València Font de Sant Lluís està causant retards mitjans de 15 minuts en les línies C1, C2 i C6 de Rodalia València.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar “clavegueres” i al·ludix a la jutgessa d’Extremadura

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el PSPV d’emprar “clavegueres, dosiers i informes” contra ell i ha relacionat eixa actuació amb l’assetjament a la jutgessa d’Extremadura que va processar David Sánchez, després que la Fiscalia haja demanat arxivar la querella pel viatge a la final del Mundial.