Nou gir en la investigació: ‘Tomás Gimeno podria haver fugit’

 

Després de la troballa del cadàver d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada pel seu pare a Tenerife, la investigació ha pres un altre rumb. La prioritat ara és trobar el cos d’Anna, la seua germana d’1 any, i el de Tomás, el pare d’ambdues. Encara que en tots dos casos cada vegada hi ha menys esperances que això ocórrega.

La Guàrdia Civil creu que el cos d’Anna va ser llastrat dins d’una bossa al costat de la seua germana Olivia, el problema és que eixa es va trobar buida, i creuen que el cos de la xiqueta podria haver-se eixit durant la immersió.

En este cas, el cos hauria estat a la mercé dels corrents i dels animals marins, pel que trobar-ho seria encara més complicat. Així i tot, els investigadors fan tot el possible per a trobar-ho per a poder entregar-li-ho a Beatriz.

Que la mare de les xiquetes puga enterrar-les és ara el major desig de tots els que treballen en les labors de cerca. Però hi ha més, i és que també volen trobar el cadàver de Tomás per a tancar la investigació.
El vaixell ha estat aturat durant tot el cap de setmana després que una avaria li fera tornar a port.

No trobar el cos del pare significaria, d’una banda, tindre el cas obert indefinidament. I d’altra banda, significaria que encara hi hauria possibilitats, encara que anaren mínimes, que estiguera viu.

La jutgessa que porta el cas continua creient que Tomás es va suïcidar després de desfer-se dels cossos de les seues dos filles en la mar. Creuen que hauria usat el cinturó de plom per a llastrar-se, encara que podria haver-ho fet allunyat d’on va tirar els cossos.

Però, segons ha explicat el periodista Nacho Abad, s’està començant a contemplar la possibilitat que Tomás no se suïcidara. Abans de trobar el cos d’Olivia, es va dictar una ordre internacional de cerca per a Tomás per sostracció de menors.

Una vegada va aparéixer el cadàver, eixa ordre es va retirar i es va dictar una altra ordre internacional de cerca per doble assassinat.

Això significa que la jutgessa encara creu que hi ha possibilitats, encara que siguen poques, que Tomás   fugira després de matar a les xiquetes.

Davant esta situació, no ha alçat eixa ordre de cerca. El periodista explica que ara la prioritat és trobar els cossos «per la tranquil·litat espiritual de Beatriz».

 

La prioritat ara és trobar els cossos

 

La gran esperança és que els cossos siguen localitzats pel robot. Perquè això ocórrega ha de succeir que quan este baixe que no moga molt la superfície del sòl perquè no es munte fang i es puga veure.

A més, el sonar fa rebotar les ones en superfícies dures, com les roques, però un cos humà està fet d’aigua en un 70%. «Eres com un fantasma dins de l’aigua amb eixa màquina», explica el periodista.

L’esperança que tenen els investigadors per a trobar el cos d’Anna és el robot subaquàtic. Si aconsegueixen que quan estiga a baix no remoga el fang, tindrà millor visibilitat per a donar amb ell. Però això només servirà si el cos està, efectivament, en la mateixa zona.

Com la bossa on Tomás hauria ficat a Anna es va esquinçar, el seu cadàver es va eixir i és pràcticament impossible esbrinar exactament on està.

Si va haver-hi sort, el cos podria seguir atrapat per la zona entre les roques, però després d’un mes i mig des de la seua desaparició, els experts el veuen poc probable.

En el cas de Tomás, la situació és encara més complicada perquè creuen que, si es va suïcidar, no ho va fer en el mateix lloc. Nacho Abad ha explicat que és probable que es llançara a «10 km de distància» des d’on va tirar a les seues filles.

Si la seua intenció era fer el màxim mal possible a Beatriz, la mare de les xiquetes, ell s’hauria llastrat lluny per a dificultar la seua troballa. «Tirant-se a 10 quilòmetres de distància perpetuarà el dolor fent que es crega que està escapolit i lliure», exposa el periodista.

Per si de cas, la jutgessa no descarta la possibilitat de la fugida fins que es trobe el seu cadàver. Això implicaria que Tomás podria seguir en crida i cerca durant anys, fins i tot dècades.

Últimes notícies

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.