Nou gir en la investigació: ‘Tomás Gimeno podria haver fugit’

 

Després de la troballa del cadàver d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada pel seu pare a Tenerife, la investigació ha pres un altre rumb. La prioritat ara és trobar el cos d’Anna, la seua germana d’1 any, i el de Tomás, el pare d’ambdues. Encara que en tots dos casos cada vegada hi ha menys esperances que això ocórrega.

La Guàrdia Civil creu que el cos d’Anna va ser llastrat dins d’una bossa al costat de la seua germana Olivia, el problema és que eixa es va trobar buida, i creuen que el cos de la xiqueta podria haver-se eixit durant la immersió.

En este cas, el cos hauria estat a la mercé dels corrents i dels animals marins, pel que trobar-ho seria encara més complicat. Així i tot, els investigadors fan tot el possible per a trobar-ho per a poder entregar-li-ho a Beatriz.

Que la mare de les xiquetes puga enterrar-les és ara el major desig de tots els que treballen en les labors de cerca. Però hi ha més, i és que també volen trobar el cadàver de Tomás per a tancar la investigació.
El vaixell ha estat aturat durant tot el cap de setmana després que una avaria li fera tornar a port.

No trobar el cos del pare significaria, d’una banda, tindre el cas obert indefinidament. I d’altra banda, significaria que encara hi hauria possibilitats, encara que anaren mínimes, que estiguera viu.

La jutgessa que porta el cas continua creient que Tomás es va suïcidar després de desfer-se dels cossos de les seues dos filles en la mar. Creuen que hauria usat el cinturó de plom per a llastrar-se, encara que podria haver-ho fet allunyat d’on va tirar els cossos.

Però, segons ha explicat el periodista Nacho Abad, s’està començant a contemplar la possibilitat que Tomás no se suïcidara. Abans de trobar el cos d’Olivia, es va dictar una ordre internacional de cerca per a Tomás per sostracció de menors.

Una vegada va aparéixer el cadàver, eixa ordre es va retirar i es va dictar una altra ordre internacional de cerca per doble assassinat.

Això significa que la jutgessa encara creu que hi ha possibilitats, encara que siguen poques, que Tomás   fugira després de matar a les xiquetes.

Davant esta situació, no ha alçat eixa ordre de cerca. El periodista explica que ara la prioritat és trobar els cossos «per la tranquil·litat espiritual de Beatriz».

 

La prioritat ara és trobar els cossos

 

La gran esperança és que els cossos siguen localitzats pel robot. Perquè això ocórrega ha de succeir que quan este baixe que no moga molt la superfície del sòl perquè no es munte fang i es puga veure.

A més, el sonar fa rebotar les ones en superfícies dures, com les roques, però un cos humà està fet d’aigua en un 70%. «Eres com un fantasma dins de l’aigua amb eixa màquina», explica el periodista.

L’esperança que tenen els investigadors per a trobar el cos d’Anna és el robot subaquàtic. Si aconsegueixen que quan estiga a baix no remoga el fang, tindrà millor visibilitat per a donar amb ell. Però això només servirà si el cos està, efectivament, en la mateixa zona.

Com la bossa on Tomás hauria ficat a Anna es va esquinçar, el seu cadàver es va eixir i és pràcticament impossible esbrinar exactament on està.

Si va haver-hi sort, el cos podria seguir atrapat per la zona entre les roques, però després d’un mes i mig des de la seua desaparició, els experts el veuen poc probable.

En el cas de Tomás, la situació és encara més complicada perquè creuen que, si es va suïcidar, no ho va fer en el mateix lloc. Nacho Abad ha explicat que és probable que es llançara a «10 km de distància» des d’on va tirar a les seues filles.

Si la seua intenció era fer el màxim mal possible a Beatriz, la mare de les xiquetes, ell s’hauria llastrat lluny per a dificultar la seua troballa. «Tirant-se a 10 quilòmetres de distància perpetuarà el dolor fent que es crega que està escapolit i lliure», exposa el periodista.

Per si de cas, la jutgessa no descarta la possibilitat de la fugida fins que es trobe el seu cadàver. Això implicaria que Tomás podria seguir en crida i cerca durant anys, fins i tot dècades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.