Condemnats per tràfic de drogues el president i el secretari d’un club cannàbica d’Ondara

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a sengles penes de dos anys i mig de presó, per delictes contra la salut pública i associació il·lícita, al president i al secretari d’una associació cannàbica  situada en la localitat d’Ondara que utilitzaven eixa estructura associativa per a traficar amb drogues.

La sentència és el resultat de l’acord de conformitat aconseguit durant el judici per la Fiscalia i les defenses, pel qual els acusats es van declarar culpables i van acceptar les condemnes sol·licitades per estos fets.

Segons recull la resolució judicial, els estatuts de l’associació, constituïda el novembre de 2013, establien que el seu objecte consistia en activitats d’estudi, reflexió i divulgació científica entorn de l’ús del cànnabis, al mateix temps que descartaven expressament fins il·lícits com l’afavoriment i la facilitació del consum d’estupefaents.

No obstant això, el 5 de febrer de 2016, els penats van vendre a un jove de 17 anys que no era soci del club 12,6 grams de marihuana.

Després de conéixer eixe fet, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van establir un dispositiu de vigilància entorn de la seu de l’associació i van interceptar a cinc persones eixint de la mateixa amb bosses plenes de la mateixa substància.

Durant el posterior registre del local, els agents es van confiscar de 543 grams de cànnabis sativa, així com de dos bàscules de precisió i bosses de plàstic preparades per a la distribució de la droga.

Conforme a l’acord de conformitat entre les parts, la Sala ha aplicat als condemnats els atenuants de dilacions indegudes i drogoaddicció i ha acordat la suspensió de l’execució de les penes de presó amb la condició que se sotmeten a un tractament de deshabituació de l’addicció al cànnabis que pateixen.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.