Condemnats per tràfic de drogues el president i el secretari d’un club cannàbica d’Ondara

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a sengles penes de dos anys i mig de presó, per delictes contra la salut pública i associació il·lícita, al president i al secretari d’una associació cannàbica  situada en la localitat d’Ondara que utilitzaven eixa estructura associativa per a traficar amb drogues.

La sentència és el resultat de l’acord de conformitat aconseguit durant el judici per la Fiscalia i les defenses, pel qual els acusats es van declarar culpables i van acceptar les condemnes sol·licitades per estos fets.

Segons recull la resolució judicial, els estatuts de l’associació, constituïda el novembre de 2013, establien que el seu objecte consistia en activitats d’estudi, reflexió i divulgació científica entorn de l’ús del cànnabis, al mateix temps que descartaven expressament fins il·lícits com l’afavoriment i la facilitació del consum d’estupefaents.

No obstant això, el 5 de febrer de 2016, els penats van vendre a un jove de 17 anys que no era soci del club 12,6 grams de marihuana.

Després de conéixer eixe fet, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van establir un dispositiu de vigilància entorn de la seu de l’associació i van interceptar a cinc persones eixint de la mateixa amb bosses plenes de la mateixa substància.

Durant el posterior registre del local, els agents es van confiscar de 543 grams de cànnabis sativa, així com de dos bàscules de precisió i bosses de plàstic preparades per a la distribució de la droga.

Conforme a l’acord de conformitat entre les parts, la Sala ha aplicat als condemnats els atenuants de dilacions indegudes i drogoaddicció i ha acordat la suspensió de l’execució de les penes de presó amb la condició que se sotmeten a un tractament de deshabituació de l’addicció al cànnabis que pateixen.

Últimes notícies

La exalcaldesa de Requena defén que no va haver-hi víctimes en la dana per l’avís a la població

La exalcaldesa de Requena, Rocío Cortés, declara davant el jutjat que l'absència de morts i ferits en la dana es va deure als avisos i mesures preventives adoptades des de la matinada.

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.