7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Condemnats per tràfic de drogues el president i el secretari d’un club cannàbica d’Ondara

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a sengles penes de dos anys i mig de presó, per delictes contra la salut pública i associació il·lícita, al president i al secretari d’una associació cannàbica  situada en la localitat d’Ondara que utilitzaven eixa estructura associativa per a traficar amb drogues.

La sentència és el resultat de l’acord de conformitat aconseguit durant el judici per la Fiscalia i les defenses, pel qual els acusats es van declarar culpables i van acceptar les condemnes sol·licitades per estos fets.

Segons recull la resolució judicial, els estatuts de l’associació, constituïda el novembre de 2013, establien que el seu objecte consistia en activitats d’estudi, reflexió i divulgació científica entorn de l’ús del cànnabis, al mateix temps que descartaven expressament fins il·lícits com l’afavoriment i la facilitació del consum d’estupefaents.

No obstant això, el 5 de febrer de 2016, els penats van vendre a un jove de 17 anys que no era soci del club 12,6 grams de marihuana.

Després de conéixer eixe fet, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van establir un dispositiu de vigilància entorn de la seu de l’associació i van interceptar a cinc persones eixint de la mateixa amb bosses plenes de la mateixa substància.

Durant el posterior registre del local, els agents es van confiscar de 543 grams de cànnabis sativa, així com de dos bàscules de precisió i bosses de plàstic preparades per a la distribució de la droga.

Conforme a l’acord de conformitat entre les parts, la Sala ha aplicat als condemnats els atenuants de dilacions indegudes i drogoaddicció i ha acordat la suspensió de l’execució de les penes de presó amb la condició que se sotmeten a un tractament de deshabituació de l’addicció al cànnabis que pateixen.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.