Condemnats per tràfic de drogues el president i el secretari d’un club cannàbica d’Ondara

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a sengles penes de dos anys i mig de presó, per delictes contra la salut pública i associació il·lícita, al president i al secretari d’una associació cannàbica  situada en la localitat d’Ondara que utilitzaven eixa estructura associativa per a traficar amb drogues.

La sentència és el resultat de l’acord de conformitat aconseguit durant el judici per la Fiscalia i les defenses, pel qual els acusats es van declarar culpables i van acceptar les condemnes sol·licitades per estos fets.

Segons recull la resolució judicial, els estatuts de l’associació, constituïda el novembre de 2013, establien que el seu objecte consistia en activitats d’estudi, reflexió i divulgació científica entorn de l’ús del cànnabis, al mateix temps que descartaven expressament fins il·lícits com l’afavoriment i la facilitació del consum d’estupefaents.

No obstant això, el 5 de febrer de 2016, els penats van vendre a un jove de 17 anys que no era soci del club 12,6 grams de marihuana.

Després de conéixer eixe fet, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van establir un dispositiu de vigilància entorn de la seu de l’associació i van interceptar a cinc persones eixint de la mateixa amb bosses plenes de la mateixa substància.

Durant el posterior registre del local, els agents es van confiscar de 543 grams de cànnabis sativa, així com de dos bàscules de precisió i bosses de plàstic preparades per a la distribució de la droga.

Conforme a l’acord de conformitat entre les parts, la Sala ha aplicat als condemnats els atenuants de dilacions indegudes i drogoaddicció i ha acordat la suspensió de l’execució de les penes de presó amb la condició que se sotmeten a un tractament de deshabituació de l’addicció al cànnabis que pateixen.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.