Condemnada a sis anys de presó per usurpar la identitat d’una anciana per a vendre droga en Petrer

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó a una dona de 36 anys i nacionalitat peruana per traficar amb cocaïna usant la identitat de l’anciana, de 89 anys, a la que prestava cuidats en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El tribunal de la Secció Primera considera provat que l’ara condemnada, que es trobava en situació irregular en Espanya, va usar sense consentiment el nom de l’anciana a la que prestava assistència com a cuidadora, per a rebre l’enviament d’un paquet de cocaïna, remés des de la ciutat de Lima, el passat 9 de desembre de 2019.

 

Segons la sentència, este enviament es va concertar en algun moment anterior al 25 de novembre de 2019 i la intenció de l’acusada era vendre esta substància a terceres persones.

Van detectar cocaïna en l’aeroport de Madrid

El Servici de Vigilància Duanera de l’aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas va inspeccionar el paquet enviat, en el que es declarava contindre 36 unitats de pals de golf amb un pes brut de quasi 18 quilos, però en un examen mitjançant el sistema de raigs X es va detectar que en realitat el paquet rebut contenia cocaïna.

 

Els agents de la Guàrdia Civil d’Alacant van obtindre autorització judicial per a intervindre el telèfon que apareixia detallat en el paquet com a número de contacte del destinatari del paquet. I esta va ser finalment la circumstància que va permetre arribar a identificar a l’acusada i practicar la seua detenció.

 

En l’acte del judici, celebrat el passat 30 de novembre, la Fiscalia va modificar les seues conclusions inicials per a considerar que els fets jutjats havien de considerar-se com un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de substàncies que causen greu mal a la salut i en quantitat de notòria importància.

 

Condemnada a sis anys de presó

Per este motiu, va sol·licitar que a l’acusada se li imposarà una pena de sis anys de presó. La defensa, per part seua, es va adherir a la sol·licitud de la Fiscalia.

En este sentit, el tribunal acorda la imposició de sis anys de privació de llibertat i el pagament d’una multa de 68.348 euros. La processada es trobava a la presó des del moment del seu arrest, el 17 de desembre de 2019.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.