Condemnada a sis anys de presó per usurpar la identitat d’una anciana per a vendre droga en Petrer

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó a una dona de 36 anys i nacionalitat peruana per traficar amb cocaïna usant la identitat de l’anciana, de 89 anys, a la que prestava cuidats en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El tribunal de la Secció Primera considera provat que l’ara condemnada, que es trobava en situació irregular en Espanya, va usar sense consentiment el nom de l’anciana a la que prestava assistència com a cuidadora, per a rebre l’enviament d’un paquet de cocaïna, remés des de la ciutat de Lima, el passat 9 de desembre de 2019.

 

Segons la sentència, este enviament es va concertar en algun moment anterior al 25 de novembre de 2019 i la intenció de l’acusada era vendre esta substància a terceres persones.

Van detectar cocaïna en l’aeroport de Madrid

El Servici de Vigilància Duanera de l’aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas va inspeccionar el paquet enviat, en el que es declarava contindre 36 unitats de pals de golf amb un pes brut de quasi 18 quilos, però en un examen mitjançant el sistema de raigs X es va detectar que en realitat el paquet rebut contenia cocaïna.

 

Els agents de la Guàrdia Civil d’Alacant van obtindre autorització judicial per a intervindre el telèfon que apareixia detallat en el paquet com a número de contacte del destinatari del paquet. I esta va ser finalment la circumstància que va permetre arribar a identificar a l’acusada i practicar la seua detenció.

 

En l’acte del judici, celebrat el passat 30 de novembre, la Fiscalia va modificar les seues conclusions inicials per a considerar que els fets jutjats havien de considerar-se com un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de substàncies que causen greu mal a la salut i en quantitat de notòria importància.

 

Condemnada a sis anys de presó

Per este motiu, va sol·licitar que a l’acusada se li imposarà una pena de sis anys de presó. La defensa, per part seua, es va adherir a la sol·licitud de la Fiscalia.

En este sentit, el tribunal acorda la imposició de sis anys de privació de llibertat i el pagament d’una multa de 68.348 euros. La processada es trobava a la presó des del moment del seu arrest, el 17 de desembre de 2019.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.