Condemnada a sis anys de presó per usurpar la identitat d’una anciana per a vendre droga en Petrer

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó a una dona de 36 anys i nacionalitat peruana per traficar amb cocaïna usant la identitat de l’anciana, de 89 anys, a la que prestava cuidats en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El tribunal de la Secció Primera considera provat que l’ara condemnada, que es trobava en situació irregular en Espanya, va usar sense consentiment el nom de l’anciana a la que prestava assistència com a cuidadora, per a rebre l’enviament d’un paquet de cocaïna, remés des de la ciutat de Lima, el passat 9 de desembre de 2019.

 

Segons la sentència, este enviament es va concertar en algun moment anterior al 25 de novembre de 2019 i la intenció de l’acusada era vendre esta substància a terceres persones.

Van detectar cocaïna en l’aeroport de Madrid

El Servici de Vigilància Duanera de l’aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas va inspeccionar el paquet enviat, en el que es declarava contindre 36 unitats de pals de golf amb un pes brut de quasi 18 quilos, però en un examen mitjançant el sistema de raigs X es va detectar que en realitat el paquet rebut contenia cocaïna.

 

Els agents de la Guàrdia Civil d’Alacant van obtindre autorització judicial per a intervindre el telèfon que apareixia detallat en el paquet com a número de contacte del destinatari del paquet. I esta va ser finalment la circumstància que va permetre arribar a identificar a l’acusada i practicar la seua detenció.

 

En l’acte del judici, celebrat el passat 30 de novembre, la Fiscalia va modificar les seues conclusions inicials per a considerar que els fets jutjats havien de considerar-se com un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de substàncies que causen greu mal a la salut i en quantitat de notòria importància.

 

Condemnada a sis anys de presó

Per este motiu, va sol·licitar que a l’acusada se li imposarà una pena de sis anys de presó. La defensa, per part seua, es va adherir a la sol·licitud de la Fiscalia.

En este sentit, el tribunal acorda la imposició de sis anys de privació de llibertat i el pagament d’una multa de 68.348 euros. La processada es trobava a la presó des del moment del seu arrest, el 17 de desembre de 2019.

Últimes notícies

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.

Un incendi forestal complica la faena dels bombers a Polop de la Marina

Set mitjans terrestres, deu dotacions del Consorci de Bombers d'Alacant i cinc unitats forestals lluiten contra un incendi a Polop de la Marina, on s'ha decretat la situació 1 del PEIF per risc sobre la massa forestal.

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.

Processat el presumpte líder a Espanya d’una cèl·lula neonazi de The Base detingut a Castelló

El magistrat de l’Audiència Nacional Antonio Piña ha proposat jutjar David D., detingut a Castelló en 2025, com a presumpte cap de la primera cèl·lula a Espanya de l’organització terrorista neonazi The Base, juntament amb un altre suposat integrant.

Indignació per uns trets contra dos caçadors en un coto de Torreblanca

Dos caçadors han sigut atacats a trets en un coto de Torreblanca sense resultar ferits. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana ha condemnat els fets i oferix assistència jurídica.