Condemnada a sis anys de presó per usurpar la identitat d’una anciana per a vendre droga en Petrer

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó a una dona de 36 anys i nacionalitat peruana per traficar amb cocaïna usant la identitat de l’anciana, de 89 anys, a la que prestava cuidats en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El tribunal de la Secció Primera considera provat que l’ara condemnada, que es trobava en situació irregular en Espanya, va usar sense consentiment el nom de l’anciana a la que prestava assistència com a cuidadora, per a rebre l’enviament d’un paquet de cocaïna, remés des de la ciutat de Lima, el passat 9 de desembre de 2019.

 

Segons la sentència, este enviament es va concertar en algun moment anterior al 25 de novembre de 2019 i la intenció de l’acusada era vendre esta substància a terceres persones.

Van detectar cocaïna en l’aeroport de Madrid

El Servici de Vigilància Duanera de l’aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas va inspeccionar el paquet enviat, en el que es declarava contindre 36 unitats de pals de golf amb un pes brut de quasi 18 quilos, però en un examen mitjançant el sistema de raigs X es va detectar que en realitat el paquet rebut contenia cocaïna.

 

Els agents de la Guàrdia Civil d’Alacant van obtindre autorització judicial per a intervindre el telèfon que apareixia detallat en el paquet com a número de contacte del destinatari del paquet. I esta va ser finalment la circumstància que va permetre arribar a identificar a l’acusada i practicar la seua detenció.

 

En l’acte del judici, celebrat el passat 30 de novembre, la Fiscalia va modificar les seues conclusions inicials per a considerar que els fets jutjats havien de considerar-se com un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de substàncies que causen greu mal a la salut i en quantitat de notòria importància.

 

Condemnada a sis anys de presó

Per este motiu, va sol·licitar que a l’acusada se li imposarà una pena de sis anys de presó. La defensa, per part seua, es va adherir a la sol·licitud de la Fiscalia.

En este sentit, el tribunal acorda la imposició de sis anys de privació de llibertat i el pagament d’una multa de 68.348 euros. La processada es trobava a la presó des del moment del seu arrest, el 17 de desembre de 2019.

Últimes notícies

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.