Condemnada a sis anys de presó per usurpar la identitat d’una anciana per a vendre droga en Petrer

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Audiència d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó a una dona de 36 anys i nacionalitat peruana per traficar amb cocaïna usant la identitat de l’anciana, de 89 anys, a la que prestava cuidats en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant).   El tribunal de la Secció Primera considera provat que l’ara condemnada, que […]

 

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó a una dona de 36 anys i nacionalitat peruana per traficar amb cocaïna usant la identitat de l’anciana, de 89 anys, a la que prestava cuidats en Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El tribunal de la Secció Primera considera provat que l’ara condemnada, que es trobava en situació irregular en Espanya, va usar sense consentiment el nom de l’anciana a la que prestava assistència com a cuidadora, per a rebre l’enviament d’un paquet de cocaïna, remés des de la ciutat de Lima, el passat 9 de desembre de 2019.

 

Segons la sentència, este enviament es va concertar en algun moment anterior al 25 de novembre de 2019 i la intenció de l’acusada era vendre esta substància a terceres persones.

Van detectar cocaïna en l’aeroport de Madrid

El Servici de Vigilància Duanera de l’aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas va inspeccionar el paquet enviat, en el que es declarava contindre 36 unitats de pals de golf amb un pes brut de quasi 18 quilos, però en un examen mitjançant el sistema de raigs X es va detectar que en realitat el paquet rebut contenia cocaïna.

 

Els agents de la Guàrdia Civil d’Alacant van obtindre autorització judicial per a intervindre el telèfon que apareixia detallat en el paquet com a número de contacte del destinatari del paquet. I esta va ser finalment la circumstància que va permetre arribar a identificar a l’acusada i practicar la seua detenció.

 

En l’acte del judici, celebrat el passat 30 de novembre, la Fiscalia va modificar les seues conclusions inicials per a considerar que els fets jutjats havien de considerar-se com un delicte contra la salut pública, en la seua modalitat de substàncies que causen greu mal a la salut i en quantitat de notòria importància.

 

Condemnada a sis anys de presó

Per este motiu, va sol·licitar que a l’acusada se li imposarà una pena de sis anys de presó. La defensa, per part seua, es va adherir a la sol·licitud de la Fiscalia.

En este sentit, el tribunal acorda la imposició de sis anys de privació de llibertat i el pagament d’una multa de 68.348 euros. La processada es trobava a la presó des del moment del seu arrest, el 17 de desembre de 2019.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.