Com m’assabente si el meu tren està afectat per la vaga de maquinistes de Renfe?

Ejemplo de shortcode con estilo
  Hui arranca la primera jornada de la vaga de huit dies convocada en Renfe pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 30 de setembre i 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre, i que provocarà la cancel·lació de centenars de trens. Concretament, per a les primeres quatre […]

 

Hui arranca la primera jornada de la vaga de huit dies convocada en Renfe pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 30 de setembre i 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre, i que provocarà la cancel·lació de centenars de trens.

Concretament, per a les primeres quatre jornades de vaga, a la qual no s’han sumat altres organitzacions sindicals, el gestor ferroviari ha hagut de suspendre la circulació d’un total de 892 trens, dels quals 267 són d’alta velocitat i llarga distància i 625 de mitjana distància, als quals se sumen 813 de serveis de mercaderies.

A més, l’Audiència Nacional va rebaixar ahir els serveis mínims fixats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per al servei de Rodalia, en considerar els fixats per l’Administració com un «excés», ja que el percentatge establit en horari punta implicava un «greu impediment» del dret de vaga i mancava de «proporcionalitat».

El ministeri havia fixat en Rodalia un percentatge del 100% respecte als nivells de serveis actuals en horari punta i del 75% en la resta del dia, mentre que en mitjana distància va establir una mitjana del 65% dels serveis actuals, en Ocell i llarga distància del 72%, i en els de mercaderies del 24%.

Finalment, després de la mesura cautelosíssima sol·licitada per Semaf, l’Audiència Nacional ha rebaixat els serveis mínims en Rodalia fins al 75% en hora punta i al 50% en hores barre, mentre que la resta de serveis tindran els serveis mínims obligatoris que havia fixat Transports.

Així, dels 1.786 trens de mitjana distància afectats per la vaga, només circularan 1.161 durant les primeres quatre jornades (un 65%), mentre que dels 970 trens Ocell i Alta Velocitat circularan 703 (un 73%), i dels 1.063 de mercaderies ho faran 250 (un 24%).

 

 

Com saber si el teu tren està afectat?

 

En un comunicat, Renfe ha explicat que està reforçant la comunicació amb els viatgers a través de tots els seus canals d’informació i atenció al client, per a això preveu enviar més de 265.000 comunicacions personalitzades a través de correu electrònic i SMS.

La companyia està informant els viatgers que es puguen veure afectats pels aturs en els serveis d’Ocell i llarga distància, a més dels titulars d’abonaments de mitjana distància i usuaris de Rodalia que disposen de la targeta Renfe&Tu.

Però la realitat és que comprovar-ho fora d’estes vies no és tan fàcil. Per a saber si un tren està afectat pels aturs d’estos dies, l’usuari ha de simular una compra de bitllet en la web de Renfe i veure si li apareix un avís informatiu de canvis en l’horari seleccionat.

 

En el següent enllaç es pot comprovar si el teu tren està afectat, a més en Twitter també van informant puntualment de cadascun.
 

Últimes notícies

El sud de València continua en alerta per pluges intenses

El litoral sud de València manté l’avís taronja fins a les 12.00 de dimecres per acumulacions de 100 l/m². També hi ha avisos grocs a zones costaneres de València i Alacant.

Castelló és una de les ciutats espanyoles amb els habitatges més barats

Castelló de la Plana destaca entre les 23 àrees urbanes espanyoles analitzades per la OCDE. Comprar-hi un habitatge requerix 4,85 anys menys d’ingressos que la mitjana.

Óscar Puente dimitix després de dos accidents ferroviaris amb 115 morts

El ministre de Transports deixa el Govern i renuncia a encapçalar la candidatura del PSOE per Valladolid després de la tragèdia d'Urda, que ha causat 69 víctimes mortals

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.