Com m’assabente si el meu tren està afectat per la vaga de maquinistes de Renfe?

 

Hui arranca la primera jornada de la vaga de huit dies convocada en Renfe pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 30 de setembre i 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre, i que provocarà la cancel·lació de centenars de trens.

Concretament, per a les primeres quatre jornades de vaga, a la qual no s’han sumat altres organitzacions sindicals, el gestor ferroviari ha hagut de suspendre la circulació d’un total de 892 trens, dels quals 267 són d’alta velocitat i llarga distància i 625 de mitjana distància, als quals se sumen 813 de serveis de mercaderies.

A més, l’Audiència Nacional va rebaixar ahir els serveis mínims fixats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per al servei de Rodalia, en considerar els fixats per l’Administració com un «excés», ja que el percentatge establit en horari punta implicava un «greu impediment» del dret de vaga i mancava de «proporcionalitat».

El ministeri havia fixat en Rodalia un percentatge del 100% respecte als nivells de serveis actuals en horari punta i del 75% en la resta del dia, mentre que en mitjana distància va establir una mitjana del 65% dels serveis actuals, en Ocell i llarga distància del 72%, i en els de mercaderies del 24%.

Finalment, després de la mesura cautelosíssima sol·licitada per Semaf, l’Audiència Nacional ha rebaixat els serveis mínims en Rodalia fins al 75% en hora punta i al 50% en hores barre, mentre que la resta de serveis tindran els serveis mínims obligatoris que havia fixat Transports.

Així, dels 1.786 trens de mitjana distància afectats per la vaga, només circularan 1.161 durant les primeres quatre jornades (un 65%), mentre que dels 970 trens Ocell i Alta Velocitat circularan 703 (un 73%), i dels 1.063 de mercaderies ho faran 250 (un 24%).

 

 

Com saber si el teu tren està afectat?

 

En un comunicat, Renfe ha explicat que està reforçant la comunicació amb els viatgers a través de tots els seus canals d’informació i atenció al client, per a això preveu enviar més de 265.000 comunicacions personalitzades a través de correu electrònic i SMS.

La companyia està informant els viatgers que es puguen veure afectats pels aturs en els serveis d’Ocell i llarga distància, a més dels titulars d’abonaments de mitjana distància i usuaris de Rodalia que disposen de la targeta Renfe&Tu.

Però la realitat és que comprovar-ho fora d’estes vies no és tan fàcil. Per a saber si un tren està afectat pels aturs d’estos dies, l’usuari ha de simular una compra de bitllet en la web de Renfe i veure si li apareix un avís informatiu de canvis en l’horari seleccionat.

 

En el següent enllaç es pot comprovar si el teu tren està afectat, a més en Twitter també van informant puntualment de cadascun.
 

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.