Com m’assabente si el meu tren està afectat per la vaga de maquinistes de Renfe?

 

Hui arranca la primera jornada de la vaga de huit dies convocada en Renfe pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 30 de setembre i 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre, i que provocarà la cancel·lació de centenars de trens.

Concretament, per a les primeres quatre jornades de vaga, a la qual no s’han sumat altres organitzacions sindicals, el gestor ferroviari ha hagut de suspendre la circulació d’un total de 892 trens, dels quals 267 són d’alta velocitat i llarga distància i 625 de mitjana distància, als quals se sumen 813 de serveis de mercaderies.

A més, l’Audiència Nacional va rebaixar ahir els serveis mínims fixats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per al servei de Rodalia, en considerar els fixats per l’Administració com un “excés”, ja que el percentatge establit en horari punta implicava un “greu impediment” del dret de vaga i mancava de “proporcionalitat”.

El ministeri havia fixat en Rodalia un percentatge del 100% respecte als nivells de serveis actuals en horari punta i del 75% en la resta del dia, mentre que en mitjana distància va establir una mitjana del 65% dels serveis actuals, en Ocell i llarga distància del 72%, i en els de mercaderies del 24%.

Finalment, després de la mesura cautelosíssima sol·licitada per Semaf, l’Audiència Nacional ha rebaixat els serveis mínims en Rodalia fins al 75% en hora punta i al 50% en hores barre, mentre que la resta de serveis tindran els serveis mínims obligatoris que havia fixat Transports.

Així, dels 1.786 trens de mitjana distància afectats per la vaga, només circularan 1.161 durant les primeres quatre jornades (un 65%), mentre que dels 970 trens Ocell i Alta Velocitat circularan 703 (un 73%), i dels 1.063 de mercaderies ho faran 250 (un 24%).

 

 

Com saber si el teu tren està afectat?

 

En un comunicat, Renfe ha explicat que està reforçant la comunicació amb els viatgers a través de tots els seus canals d’informació i atenció al client, per a això preveu enviar més de 265.000 comunicacions personalitzades a través de correu electrònic i SMS.

La companyia està informant els viatgers que es puguen veure afectats pels aturs en els serveis d’Ocell i llarga distància, a més dels titulars d’abonaments de mitjana distància i usuaris de Rodalia que disposen de la targeta Renfe&Tu.

Però la realitat és que comprovar-ho fora d’estes vies no és tan fàcil. Per a saber si un tren està afectat pels aturs d’estos dies, l’usuari ha de simular una compra de bitllet en la web de Renfe i veure si li apareix un avís informatiu de canvis en l’horari seleccionat.

 

En el següent enllaç es pot comprovar si el teu tren està afectat, a més en Twitter també van informant puntualment de cadascun.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.

Detinguts dos hòmens pel robatori de dos tones de carril ferroviari a Silla

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens acusats de sostraure dos tones de carril ferroviari en les vies del tren de Silla, mentres seguix la busca d'un tercer implicat.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua gestió, l’aforament de Mazón i l’impacte en l’ocupació

El president de la Generalitat compareixerà en el ple de Les Corts per a valorar els seus primers cinc mesos de govern, respondre per l'aforament de Carlos Mazón i analitzar l'efecte de les polítiques estatals en l'ocupació valenciana.

La Fiscalia demana 4 anys de presó a un empresari per quedar-se 350.000 euros d’un inversor

La Fiscalia d'Alacant sol·licita quatre anys de presó per a un empresari acusat d'apropiar-se de 350.000 euros transferits per un inversor per a projectes d'instal·lacions fotovoltaiques.

Ábalos s’enfronta hui a les acusacions de Aldama en la recta final del juí de les màscares

El juí a José Luis Ábalos pels presumptes tripijocs en contractes de màscares entra en la seua fase decisiva amb la declaració de l'exministre, que respondrà a les greus acusacions del comisionista Víctor de Aldama.

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.