Com m’assabente si el meu tren està afectat per la vaga de maquinistes de Renfe?

 

Hui arranca la primera jornada de la vaga de huit dies convocada en Renfe pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 30 de setembre i 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre, i que provocarà la cancel·lació de centenars de trens.

Concretament, per a les primeres quatre jornades de vaga, a la qual no s’han sumat altres organitzacions sindicals, el gestor ferroviari ha hagut de suspendre la circulació d’un total de 892 trens, dels quals 267 són d’alta velocitat i llarga distància i 625 de mitjana distància, als quals se sumen 813 de serveis de mercaderies.

A més, l’Audiència Nacional va rebaixar ahir els serveis mínims fixats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per al servei de Rodalia, en considerar els fixats per l’Administració com un “excés”, ja que el percentatge establit en horari punta implicava un “greu impediment” del dret de vaga i mancava de “proporcionalitat”.

El ministeri havia fixat en Rodalia un percentatge del 100% respecte als nivells de serveis actuals en horari punta i del 75% en la resta del dia, mentre que en mitjana distància va establir una mitjana del 65% dels serveis actuals, en Ocell i llarga distància del 72%, i en els de mercaderies del 24%.

Finalment, després de la mesura cautelosíssima sol·licitada per Semaf, l’Audiència Nacional ha rebaixat els serveis mínims en Rodalia fins al 75% en hora punta i al 50% en hores barre, mentre que la resta de serveis tindran els serveis mínims obligatoris que havia fixat Transports.

Així, dels 1.786 trens de mitjana distància afectats per la vaga, només circularan 1.161 durant les primeres quatre jornades (un 65%), mentre que dels 970 trens Ocell i Alta Velocitat circularan 703 (un 73%), i dels 1.063 de mercaderies ho faran 250 (un 24%).

 

 

Com saber si el teu tren està afectat?

 

En un comunicat, Renfe ha explicat que està reforçant la comunicació amb els viatgers a través de tots els seus canals d’informació i atenció al client, per a això preveu enviar més de 265.000 comunicacions personalitzades a través de correu electrònic i SMS.

La companyia està informant els viatgers que es puguen veure afectats pels aturs en els serveis d’Ocell i llarga distància, a més dels titulars d’abonaments de mitjana distància i usuaris de Rodalia que disposen de la targeta Renfe&Tu.

Però la realitat és que comprovar-ho fora d’estes vies no és tan fàcil. Per a saber si un tren està afectat pels aturs d’estos dies, l’usuari ha de simular una compra de bitllet en la web de Renfe i veure si li apareix un avís informatiu de canvis en l’horari seleccionat.

 

En el següent enllaç es pot comprovar si el teu tren està afectat, a més en Twitter també van informant puntualment de cadascun.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.