15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Com m’assabente si el meu tren està afectat per la vaga de maquinistes de Renfe?

 

Hui arranca la primera jornada de la vaga de huit dies convocada en Renfe pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) per als dies 30 de setembre i 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre, i que provocarà la cancel·lació de centenars de trens.

Concretament, per a les primeres quatre jornades de vaga, a la qual no s’han sumat altres organitzacions sindicals, el gestor ferroviari ha hagut de suspendre la circulació d’un total de 892 trens, dels quals 267 són d’alta velocitat i llarga distància i 625 de mitjana distància, als quals se sumen 813 de serveis de mercaderies.

A més, l’Audiència Nacional va rebaixar ahir els serveis mínims fixats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per al servei de Rodalia, en considerar els fixats per l’Administració com un “excés”, ja que el percentatge establit en horari punta implicava un “greu impediment” del dret de vaga i mancava de “proporcionalitat”.

El ministeri havia fixat en Rodalia un percentatge del 100% respecte als nivells de serveis actuals en horari punta i del 75% en la resta del dia, mentre que en mitjana distància va establir una mitjana del 65% dels serveis actuals, en Ocell i llarga distància del 72%, i en els de mercaderies del 24%.

Finalment, després de la mesura cautelosíssima sol·licitada per Semaf, l’Audiència Nacional ha rebaixat els serveis mínims en Rodalia fins al 75% en hora punta i al 50% en hores barre, mentre que la resta de serveis tindran els serveis mínims obligatoris que havia fixat Transports.

Així, dels 1.786 trens de mitjana distància afectats per la vaga, només circularan 1.161 durant les primeres quatre jornades (un 65%), mentre que dels 970 trens Ocell i Alta Velocitat circularan 703 (un 73%), i dels 1.063 de mercaderies ho faran 250 (un 24%).

 

 

Com saber si el teu tren està afectat?

 

En un comunicat, Renfe ha explicat que està reforçant la comunicació amb els viatgers a través de tots els seus canals d’informació i atenció al client, per a això preveu enviar més de 265.000 comunicacions personalitzades a través de correu electrònic i SMS.

La companyia està informant els viatgers que es puguen veure afectats pels aturs en els serveis d’Ocell i llarga distància, a més dels titulars d’abonaments de mitjana distància i usuaris de Rodalia que disposen de la targeta Renfe&Tu.

Però la realitat és que comprovar-ho fora d’estes vies no és tan fàcil. Per a saber si un tren està afectat pels aturs d’estos dies, l’usuari ha de simular una compra de bitllet en la web de Renfe i veure si li apareix un avís informatiu de canvis en l’horari seleccionat.

 

En el següent enllaç es pot comprovar si el teu tren està afectat, a més en Twitter també van informant puntualment de cadascun.
 

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.