Troben dos bebés bessons sense vida a les portes d’una escola

 

Els veïns del Comtat de Richland, a Carolina del Sud (els Estats Units) estan commocionats davant el terrible succés ocorregut esta mateixa setmana en la localitat.

Dos bebés bessons d’escassos mesos d’edat van ser trobats sense vida a les portes d’una escola infantil de la zona, segons recull el tabloide britànic Daily Star.

Es tracta d’un succés ocorregut entorn de les 17.30 de la vesprada enfront de les instal·lacions de la guarderia ‘Sunshine House’, on es produïsc el terrible succés.

 

Dos bebés bessons són trobats sense vida a les portes d’una escola infantil

 

Concretament, els bessons es trobaven a l’interior d’un vehicle que estava aparcat enfront de l’escola infantil.

De moment no está clar si els menors van arribar a assistir a l’escola o no. A més, es desconeix si els treballadors de la guarderia estan involucrats d’alguna manera en la defunció, segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland.

Sense finestres ni portes obertes, tot fa indicar que els bessons van morir a causa de l‘excés de calor. A l’interior d’un vehicle exposat tot el dia al sol es poden registrar temperatures extremes que poden posar fi a la vida de qualsevol persona o animal.

Segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland, la investigació roman oberta per a intentar llançar una mica de llum sobre esta terrible tragèdia.

Tant els pares dels xicotets com els propis treballadors de la guarderia estan sent investigats per a esclarir els fets i dirimir possibles responsabilitats.

Cal assenyalar que podríem estar davant un cas d’homicidi accidental, probablement produït a conseqüència de l’anomenada ‘Síndrome del Bebé Oblidat‘.

Ocorre amb més freqüència del que es pot pensar i es produeix quan els pares s’obliden accidentalment d’un xiquet a l’interior del vehicle mentre realitzen activitats de la seua vida diària.

 

La síndrome pel qual moren bebés oblidats a l’interior dels vehicles

 

Per estrany que puga semblar, la ‘Síndrome del Bebé Oblidat’ provoca la mort de centenars de xiquets a tot el món.

Sense anar més lluny, només als Estats Units, des de 1990 han mort almenys 943 xiquets com a resultat de colps de calor a l’interior de vehicles. A més, esta és la principal causa de mort relacionada amb el vehicle sense accidents en xiquets menors de 14 anys.

En general els casos ocorren amb major freqüència durant la primavera i l’estiu, quan les elevades temperatures es converteixen en un gran enemic per als més xicotets.

No sols perquè el cos d’un bebé se sobrecalfa de tres a cinc vegades més ràpid que els adults, sinó perquè no tenen capacitat per a obrir les portes o demanar auxili.

Els raigs de sol són capaços de calfar l’interior dels vehicles fins a una temperatura que pot ser letal.

Especialment per a xiquets, persones majors i mascotes, produint el que es coneix com a hipertèrmia. És a dir, un augment de la temperatura corporal fins a límits no suportables per l’organisme.

«La hipertèrmia major de 40 graus d’origen ambiental provoca afectació progressiva de molts òrgans: muscular, cardiovascular, renal, pulmonar o neurològic. Pot portar a la mort del xiquet, ja que, temperatures per damunt de 42 graus, comporten la mort cel·lular», adverteix el president de Seapc, José María Arévalo El Carrer, segons recull la web de Telecinco.es.

En un dia de calor normal, amb el termòmetre fregant els 31 graus, l’interior d’un vehicle sense refrigeració pot aconseguir fàcilment els 50 graus. Una temperatura que podria posar fi a la vida de qualsevol xicotet.
Davant esta situació, els fabricants de vehicles busquen solucions per a evitar este tipus de successos. Ara existeixen sensors de moviment que ajuden els pares a detectar que els seus xicotets segueixen en els seients posteriors del cotxe.

Però també hi ha companyies com a Tesla que inclouen en els seus vehicles un sistema de regulació de l’aire condicionat que permet deixar a les mascotes fora de perill durant curts espais de temps.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.