13 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Troben dos bebés bessons sense vida a les portes d’una escola

 

Els veïns del Comtat de Richland, a Carolina del Sud (els Estats Units) estan commocionats davant el terrible succés ocorregut esta mateixa setmana en la localitat.

Dos bebés bessons d’escassos mesos d’edat van ser trobats sense vida a les portes d’una escola infantil de la zona, segons recull el tabloide britànic Daily Star.

Es tracta d’un succés ocorregut entorn de les 17.30 de la vesprada enfront de les instal·lacions de la guarderia ‘Sunshine House’, on es produïsc el terrible succés.

 

Dos bebés bessons són trobats sense vida a les portes d’una escola infantil

 

Concretament, els bessons es trobaven a l’interior d’un vehicle que estava aparcat enfront de l’escola infantil.

De moment no está clar si els menors van arribar a assistir a l’escola o no. A més, es desconeix si els treballadors de la guarderia estan involucrats d’alguna manera en la defunció, segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland.

Sense finestres ni portes obertes, tot fa indicar que els bessons van morir a causa de l‘excés de calor. A l’interior d’un vehicle exposat tot el dia al sol es poden registrar temperatures extremes que poden posar fi a la vida de qualsevol persona o animal.

Segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland, la investigació roman oberta per a intentar llançar una mica de llum sobre esta terrible tragèdia.

Tant els pares dels xicotets com els propis treballadors de la guarderia estan sent investigats per a esclarir els fets i dirimir possibles responsabilitats.

Cal assenyalar que podríem estar davant un cas d’homicidi accidental, probablement produït a conseqüència de l’anomenada ‘Síndrome del Bebé Oblidat‘.

Ocorre amb més freqüència del que es pot pensar i es produeix quan els pares s’obliden accidentalment d’un xiquet a l’interior del vehicle mentre realitzen activitats de la seua vida diària.

 

La síndrome pel qual moren bebés oblidats a l’interior dels vehicles

 

Per estrany que puga semblar, la ‘Síndrome del Bebé Oblidat’ provoca la mort de centenars de xiquets a tot el món.

Sense anar més lluny, només als Estats Units, des de 1990 han mort almenys 943 xiquets com a resultat de colps de calor a l’interior de vehicles. A més, esta és la principal causa de mort relacionada amb el vehicle sense accidents en xiquets menors de 14 anys.

En general els casos ocorren amb major freqüència durant la primavera i l’estiu, quan les elevades temperatures es converteixen en un gran enemic per als més xicotets.

No sols perquè el cos d’un bebé se sobrecalfa de tres a cinc vegades més ràpid que els adults, sinó perquè no tenen capacitat per a obrir les portes o demanar auxili.

Els raigs de sol són capaços de calfar l’interior dels vehicles fins a una temperatura que pot ser letal.

Especialment per a xiquets, persones majors i mascotes, produint el que es coneix com a hipertèrmia. És a dir, un augment de la temperatura corporal fins a límits no suportables per l’organisme.

“La hipertèrmia major de 40 graus d’origen ambiental provoca afectació progressiva de molts òrgans: muscular, cardiovascular, renal, pulmonar o neurològic. Pot portar a la mort del xiquet, ja que, temperatures per damunt de 42 graus, comporten la mort cel·lular”, adverteix el president de Seapc, José María Arévalo El Carrer, segons recull la web de Telecinco.es.

En un dia de calor normal, amb el termòmetre fregant els 31 graus, l’interior d’un vehicle sense refrigeració pot aconseguir fàcilment els 50 graus. Una temperatura que podria posar fi a la vida de qualsevol xicotet.
Davant esta situació, els fabricants de vehicles busquen solucions per a evitar este tipus de successos. Ara existeixen sensors de moviment que ajuden els pares a detectar que els seus xicotets segueixen en els seients posteriors del cotxe.

Però també hi ha companyies com a Tesla que inclouen en els seus vehicles un sistema de regulació de l’aire condicionat que permet deixar a les mascotes fora de perill durant curts espais de temps.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.