Troben dos bebés bessons sense vida a les portes d’una escola

 

Els veïns del Comtat de Richland, a Carolina del Sud (els Estats Units) estan commocionats davant el terrible succés ocorregut esta mateixa setmana en la localitat.

Dos bebés bessons d’escassos mesos d’edat van ser trobats sense vida a les portes d’una escola infantil de la zona, segons recull el tabloide britànic Daily Star.

Es tracta d’un succés ocorregut entorn de les 17.30 de la vesprada enfront de les instal·lacions de la guarderia ‘Sunshine House’, on es produïsc el terrible succés.

 

Dos bebés bessons són trobats sense vida a les portes d’una escola infantil

 

Concretament, els bessons es trobaven a l’interior d’un vehicle que estava aparcat enfront de l’escola infantil.

De moment no está clar si els menors van arribar a assistir a l’escola o no. A més, es desconeix si els treballadors de la guarderia estan involucrats d’alguna manera en la defunció, segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland.

Sense finestres ni portes obertes, tot fa indicar que els bessons van morir a causa de l‘excés de calor. A l’interior d’un vehicle exposat tot el dia al sol es poden registrar temperatures extremes que poden posar fi a la vida de qualsevol persona o animal.

Segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland, la investigació roman oberta per a intentar llançar una mica de llum sobre esta terrible tragèdia.

Tant els pares dels xicotets com els propis treballadors de la guarderia estan sent investigats per a esclarir els fets i dirimir possibles responsabilitats.

Cal assenyalar que podríem estar davant un cas d’homicidi accidental, probablement produït a conseqüència de l’anomenada ‘Síndrome del Bebé Oblidat‘.

Ocorre amb més freqüència del que es pot pensar i es produeix quan els pares s’obliden accidentalment d’un xiquet a l’interior del vehicle mentre realitzen activitats de la seua vida diària.

 

La síndrome pel qual moren bebés oblidats a l’interior dels vehicles

 

Per estrany que puga semblar, la ‘Síndrome del Bebé Oblidat’ provoca la mort de centenars de xiquets a tot el món.

Sense anar més lluny, només als Estats Units, des de 1990 han mort almenys 943 xiquets com a resultat de colps de calor a l’interior de vehicles. A més, esta és la principal causa de mort relacionada amb el vehicle sense accidents en xiquets menors de 14 anys.

En general els casos ocorren amb major freqüència durant la primavera i l’estiu, quan les elevades temperatures es converteixen en un gran enemic per als més xicotets.

No sols perquè el cos d’un bebé se sobrecalfa de tres a cinc vegades més ràpid que els adults, sinó perquè no tenen capacitat per a obrir les portes o demanar auxili.

Els raigs de sol són capaços de calfar l’interior dels vehicles fins a una temperatura que pot ser letal.

Especialment per a xiquets, persones majors i mascotes, produint el que es coneix com a hipertèrmia. És a dir, un augment de la temperatura corporal fins a límits no suportables per l’organisme.

«La hipertèrmia major de 40 graus d’origen ambiental provoca afectació progressiva de molts òrgans: muscular, cardiovascular, renal, pulmonar o neurològic. Pot portar a la mort del xiquet, ja que, temperatures per damunt de 42 graus, comporten la mort cel·lular», adverteix el president de Seapc, José María Arévalo El Carrer, segons recull la web de Telecinco.es.

En un dia de calor normal, amb el termòmetre fregant els 31 graus, l’interior d’un vehicle sense refrigeració pot aconseguir fàcilment els 50 graus. Una temperatura que podria posar fi a la vida de qualsevol xicotet.
Davant esta situació, els fabricants de vehicles busquen solucions per a evitar este tipus de successos. Ara existeixen sensors de moviment que ajuden els pares a detectar que els seus xicotets segueixen en els seients posteriors del cotxe.

Però també hi ha companyies com a Tesla que inclouen en els seus vehicles un sistema de regulació de l’aire condicionat que permet deixar a les mascotes fora de perill durant curts espais de temps.

Últimes notícies

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.