14.3 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Troben dos bebés bessons sense vida a les portes d’una escola

 

Els veïns del Comtat de Richland, a Carolina del Sud (els Estats Units) estan commocionats davant el terrible succés ocorregut esta mateixa setmana en la localitat.

Dos bebés bessons d’escassos mesos d’edat van ser trobats sense vida a les portes d’una escola infantil de la zona, segons recull el tabloide britànic Daily Star.

Es tracta d’un succés ocorregut entorn de les 17.30 de la vesprada enfront de les instal·lacions de la guarderia ‘Sunshine House’, on es produïsc el terrible succés.

 

Dos bebés bessons són trobats sense vida a les portes d’una escola infantil

 

Concretament, els bessons es trobaven a l’interior d’un vehicle que estava aparcat enfront de l’escola infantil.

De moment no está clar si els menors van arribar a assistir a l’escola o no. A més, es desconeix si els treballadors de la guarderia estan involucrats d’alguna manera en la defunció, segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland.

Sense finestres ni portes obertes, tot fa indicar que els bessons van morir a causa de l‘excés de calor. A l’interior d’un vehicle exposat tot el dia al sol es poden registrar temperatures extremes que poden posar fi a la vida de qualsevol persona o animal.

Segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland, la investigació roman oberta per a intentar llançar una mica de llum sobre esta terrible tragèdia.

Tant els pares dels xicotets com els propis treballadors de la guarderia estan sent investigats per a esclarir els fets i dirimir possibles responsabilitats.

Cal assenyalar que podríem estar davant un cas d’homicidi accidental, probablement produït a conseqüència de l’anomenada ‘Síndrome del Bebé Oblidat‘.

Ocorre amb més freqüència del que es pot pensar i es produeix quan els pares s’obliden accidentalment d’un xiquet a l’interior del vehicle mentre realitzen activitats de la seua vida diària.

 

La síndrome pel qual moren bebés oblidats a l’interior dels vehicles

 

Per estrany que puga semblar, la ‘Síndrome del Bebé Oblidat’ provoca la mort de centenars de xiquets a tot el món.

Sense anar més lluny, només als Estats Units, des de 1990 han mort almenys 943 xiquets com a resultat de colps de calor a l’interior de vehicles. A més, esta és la principal causa de mort relacionada amb el vehicle sense accidents en xiquets menors de 14 anys.

En general els casos ocorren amb major freqüència durant la primavera i l’estiu, quan les elevades temperatures es converteixen en un gran enemic per als més xicotets.

No sols perquè el cos d’un bebé se sobrecalfa de tres a cinc vegades més ràpid que els adults, sinó perquè no tenen capacitat per a obrir les portes o demanar auxili.

Els raigs de sol són capaços de calfar l’interior dels vehicles fins a una temperatura que pot ser letal.

Especialment per a xiquets, persones majors i mascotes, produint el que es coneix com a hipertèrmia. És a dir, un augment de la temperatura corporal fins a límits no suportables per l’organisme.

“La hipertèrmia major de 40 graus d’origen ambiental provoca afectació progressiva de molts òrgans: muscular, cardiovascular, renal, pulmonar o neurològic. Pot portar a la mort del xiquet, ja que, temperatures per damunt de 42 graus, comporten la mort cel·lular”, adverteix el president de Seapc, José María Arévalo El Carrer, segons recull la web de Telecinco.es.

En un dia de calor normal, amb el termòmetre fregant els 31 graus, l’interior d’un vehicle sense refrigeració pot aconseguir fàcilment els 50 graus. Una temperatura que podria posar fi a la vida de qualsevol xicotet.
Davant esta situació, els fabricants de vehicles busquen solucions per a evitar este tipus de successos. Ara existeixen sensors de moviment que ajuden els pares a detectar que els seus xicotets segueixen en els seients posteriors del cotxe.

Però també hi ha companyies com a Tesla que inclouen en els seus vehicles un sistema de regulació de l’aire condicionat que permet deixar a les mascotes fora de perill durant curts espais de temps.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.