Troben dos bebés bessons sense vida a les portes d’una escola

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els veïns del Comtat de Richland, a Carolina del Sud (els Estats Units) estan commocionats davant el terrible succés ocorregut esta mateixa setmana en la localitat. Dos bebés bessons d’escassos mesos d’edat van ser trobats sense vida a les portes d’una escola infantil de la zona, segons recull el tabloide britànic Daily Star. Es tracta d’un succés […]

 

Els veïns del Comtat de Richland, a Carolina del Sud (els Estats Units) estan commocionats davant el terrible succés ocorregut esta mateixa setmana en la localitat.

Dos bebés bessons d’escassos mesos d’edat van ser trobats sense vida a les portes d’una escola infantil de la zona, segons recull el tabloide britànic Daily Star.

Es tracta d’un succés ocorregut entorn de les 17.30 de la vesprada enfront de les instal·lacions de la guarderia ‘Sunshine House’, on es produïsc el terrible succés.

 

Dos bebés bessons són trobats sense vida a les portes d’una escola infantil

 

Concretament, els bessons es trobaven a l’interior d’un vehicle que estava aparcat enfront de l’escola infantil.

De moment no está clar si els menors van arribar a assistir a l’escola o no. A més, es desconeix si els treballadors de la guarderia estan involucrats d’alguna manera en la defunció, segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland.

Sense finestres ni portes obertes, tot fa indicar que els bessons van morir a causa de l‘excés de calor. A l’interior d’un vehicle exposat tot el dia al sol es poden registrar temperatures extremes que poden posar fi a la vida de qualsevol persona o animal.

Segons ha indicat l’Oficina del Xèrif del Comtat de Richland, la investigació roman oberta per a intentar llançar una mica de llum sobre esta terrible tragèdia.

Tant els pares dels xicotets com els propis treballadors de la guarderia estan sent investigats per a esclarir els fets i dirimir possibles responsabilitats.

Cal assenyalar que podríem estar davant un cas d’homicidi accidental, probablement produït a conseqüència de l’anomenada ‘Síndrome del Bebé Oblidat‘.

Ocorre amb més freqüència del que es pot pensar i es produeix quan els pares s’obliden accidentalment d’un xiquet a l’interior del vehicle mentre realitzen activitats de la seua vida diària.

 

La síndrome pel qual moren bebés oblidats a l’interior dels vehicles

 

Per estrany que puga semblar, la ‘Síndrome del Bebé Oblidat’ provoca la mort de centenars de xiquets a tot el món.

Sense anar més lluny, només als Estats Units, des de 1990 han mort almenys 943 xiquets com a resultat de colps de calor a l’interior de vehicles. A més, esta és la principal causa de mort relacionada amb el vehicle sense accidents en xiquets menors de 14 anys.

En general els casos ocorren amb major freqüència durant la primavera i l’estiu, quan les elevades temperatures es converteixen en un gran enemic per als més xicotets.

No sols perquè el cos d’un bebé se sobrecalfa de tres a cinc vegades més ràpid que els adults, sinó perquè no tenen capacitat per a obrir les portes o demanar auxili.

Els raigs de sol són capaços de calfar l’interior dels vehicles fins a una temperatura que pot ser letal.

Especialment per a xiquets, persones majors i mascotes, produint el que es coneix com a hipertèrmia. És a dir, un augment de la temperatura corporal fins a límits no suportables per l’organisme.

«La hipertèrmia major de 40 graus d’origen ambiental provoca afectació progressiva de molts òrgans: muscular, cardiovascular, renal, pulmonar o neurològic. Pot portar a la mort del xiquet, ja que, temperatures per damunt de 42 graus, comporten la mort cel·lular», adverteix el president de Seapc, José María Arévalo El Carrer, segons recull la web de Telecinco.es.

En un dia de calor normal, amb el termòmetre fregant els 31 graus, l’interior d’un vehicle sense refrigeració pot aconseguir fàcilment els 50 graus. Una temperatura que podria posar fi a la vida de qualsevol xicotet.
Davant esta situació, els fabricants de vehicles busquen solucions per a evitar este tipus de successos. Ara existeixen sensors de moviment que ajuden els pares a detectar que els seus xicotets segueixen en els seients posteriors del cotxe.

Però també hi ha companyies com a Tesla que inclouen en els seus vehicles un sistema de regulació de l’aire condicionat que permet deixar a les mascotes fora de perill durant curts espais de temps.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.