Troben un got de plàstic dins els budells d’un peix

 

El tuit de la filla d’un pescador de Córcega ensenyant a tot el món una terrible troballa està sacsejant l’opinió pública. Molta gent està escrivint reaccions d’indignació per aquesta imatge impactant. «Que tristesa», «trist planeta» contesten a Twitter.

 

France 3 Corse informa que la foto publicada per la xica és el resultat d’un trist descobriment després d’un dia de pesca a la desembocadura del riu Golo (al municipi de Lucciana, Alta Còrcega): un peix amb un envàs de plàstic enganxat dins el seu estómac.

 

El seu missatge, escrit en cors (l’idioma regional de la illa), recull la seua indignació per a la «crisi de deixalles» que es viu en tot el mar Mediterrani.

 

Una declaració que anima a perseguir l’abandó de residus al mar

Segons la ONG activista pro animal i mediambiental WWF, cal actuar ràpidament per aturar l’allau de plàstic i altres deixalles al mar i al medi natural. Composa una declaració alarmant: «El plàstic representa el 95% de les deixalles que floten a alta mar, que es troben enfonsats al fons marí o roden a les platges del Mediterrani. Aquests residus provenen principalment de Turquia i d’Espanya, seguits d’Itàlia, Egipte i França».

 

L’associació afegix que «la concentració de microplàstics és quasi quatre vegades més elevada que al “vòrtex” de residus del Pacífic nord».

 

El Mediterrani, mar d’oci i un abocador enorme

«El Mediterrani està considerat com la sisena major zona d’acumulació de deixalles marines: aquest mar només representa el 1% de les aigües mundials, però concentra el 7% de tots els microplàstics del planeta», denuncia WWF.

 

Si aquest peix porta el got a l’estomac, hi haurà milers altres que estiguen igual esperant que els pesquen. Aquest tuit de la xica és la trista il·lustració d’aquesta sentència.

 

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.