Troben un got de plàstic dins els budells d’un peix

 

El tuit de la filla d’un pescador de Córcega ensenyant a tot el món una terrible troballa està sacsejant l’opinió pública. Molta gent està escrivint reaccions d’indignació per aquesta imatge impactant. «Que tristesa», «trist planeta» contesten a Twitter.

 

France 3 Corse informa que la foto publicada per la xica és el resultat d’un trist descobriment després d’un dia de pesca a la desembocadura del riu Golo (al municipi de Lucciana, Alta Còrcega): un peix amb un envàs de plàstic enganxat dins el seu estómac.

 

El seu missatge, escrit en cors (l’idioma regional de la illa), recull la seua indignació per a la «crisi de deixalles» que es viu en tot el mar Mediterrani.

 

Una declaració que anima a perseguir l’abandó de residus al mar

Segons la ONG activista pro animal i mediambiental WWF, cal actuar ràpidament per aturar l’allau de plàstic i altres deixalles al mar i al medi natural. Composa una declaració alarmant: «El plàstic representa el 95% de les deixalles que floten a alta mar, que es troben enfonsats al fons marí o roden a les platges del Mediterrani. Aquests residus provenen principalment de Turquia i d’Espanya, seguits d’Itàlia, Egipte i França».

 

L’associació afegix que «la concentració de microplàstics és quasi quatre vegades més elevada que al “vòrtex” de residus del Pacífic nord».

 

El Mediterrani, mar d’oci i un abocador enorme

«El Mediterrani està considerat com la sisena major zona d’acumulació de deixalles marines: aquest mar només representa el 1% de les aigües mundials, però concentra el 7% de tots els microplàstics del planeta», denuncia WWF.

 

Si aquest peix porta el got a l’estomac, hi haurà milers altres que estiguen igual esperant que els pesquen. Aquest tuit de la xica és la trista il·lustració d’aquesta sentència.

 

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.