Troben un got de plàstic dins els budells d’un peix

 

El tuit de la filla d’un pescador de Córcega ensenyant a tot el món una terrible troballa està sacsejant l’opinió pública. Molta gent està escrivint reaccions d’indignació per aquesta imatge impactant. «Que tristesa», «trist planeta» contesten a Twitter.

 

France 3 Corse informa que la foto publicada per la xica és el resultat d’un trist descobriment després d’un dia de pesca a la desembocadura del riu Golo (al municipi de Lucciana, Alta Còrcega): un peix amb un envàs de plàstic enganxat dins el seu estómac.

 

El seu missatge, escrit en cors (l’idioma regional de la illa), recull la seua indignació per a la «crisi de deixalles» que es viu en tot el mar Mediterrani.

 

Una declaració que anima a perseguir l’abandó de residus al mar

Segons la ONG activista pro animal i mediambiental WWF, cal actuar ràpidament per aturar l’allau de plàstic i altres deixalles al mar i al medi natural. Composa una declaració alarmant: «El plàstic representa el 95% de les deixalles que floten a alta mar, que es troben enfonsats al fons marí o roden a les platges del Mediterrani. Aquests residus provenen principalment de Turquia i d’Espanya, seguits d’Itàlia, Egipte i França».

 

L’associació afegix que «la concentració de microplàstics és quasi quatre vegades més elevada que al “vòrtex” de residus del Pacífic nord».

 

El Mediterrani, mar d’oci i un abocador enorme

«El Mediterrani està considerat com la sisena major zona d’acumulació de deixalles marines: aquest mar només representa el 1% de les aigües mundials, però concentra el 7% de tots els microplàstics del planeta», denuncia WWF.

 

Si aquest peix porta el got a l’estomac, hi haurà milers altres que estiguen igual esperant que els pesquen. Aquest tuit de la xica és la trista il·lustració d’aquesta sentència.

 

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.