10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Troben un got de plàstic dins els budells d’un peix

 

El tuit de la filla d’un pescador de Córcega ensenyant a tot el món una terrible troballa està sacsejant l’opinió pública. Molta gent està escrivint reaccions d’indignació per aquesta imatge impactant. «Que tristesa», «trist planeta» contesten a Twitter.

 

France 3 Corse informa que la foto publicada per la xica és el resultat d’un trist descobriment després d’un dia de pesca a la desembocadura del riu Golo (al municipi de Lucciana, Alta Còrcega): un peix amb un envàs de plàstic enganxat dins el seu estómac.

 

El seu missatge, escrit en cors (l’idioma regional de la illa), recull la seua indignació per a la «crisi de deixalles» que es viu en tot el mar Mediterrani.

 

Una declaració que anima a perseguir l’abandó de residus al mar

Segons la ONG activista pro animal i mediambiental WWF, cal actuar ràpidament per aturar l’allau de plàstic i altres deixalles al mar i al medi natural. Composa una declaració alarmant: «El plàstic representa el 95% de les deixalles que floten a alta mar, que es troben enfonsats al fons marí o roden a les platges del Mediterrani. Aquests residus provenen principalment de Turquia i d’Espanya, seguits d’Itàlia, Egipte i França».

 

L’associació afegix que «la concentració de microplàstics és quasi quatre vegades més elevada que al “vòrtex” de residus del Pacífic nord».

 

El Mediterrani, mar d’oci i un abocador enorme

«El Mediterrani està considerat com la sisena major zona d’acumulació de deixalles marines: aquest mar només representa el 1% de les aigües mundials, però concentra el 7% de tots els microplàstics del planeta», denuncia WWF.

 

Si aquest peix porta el got a l’estomac, hi haurà milers altres que estiguen igual esperant que els pesquen. Aquest tuit de la xica és la trista il·lustració d’aquesta sentència.

 

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.