Troben un got de plàstic dins els budells d’un peix

 

El tuit de la filla d’un pescador de Córcega ensenyant a tot el món una terrible troballa està sacsejant l’opinió pública. Molta gent està escrivint reaccions d’indignació per aquesta imatge impactant. «Que tristesa», «trist planeta» contesten a Twitter.

 

France 3 Corse informa que la foto publicada per la xica és el resultat d’un trist descobriment després d’un dia de pesca a la desembocadura del riu Golo (al municipi de Lucciana, Alta Còrcega): un peix amb un envàs de plàstic enganxat dins el seu estómac.

 

El seu missatge, escrit en cors (l’idioma regional de la illa), recull la seua indignació per a la «crisi de deixalles» que es viu en tot el mar Mediterrani.

 

Una declaració que anima a perseguir l’abandó de residus al mar

Segons la ONG activista pro animal i mediambiental WWF, cal actuar ràpidament per aturar l’allau de plàstic i altres deixalles al mar i al medi natural. Composa una declaració alarmant: «El plàstic representa el 95% de les deixalles que floten a alta mar, que es troben enfonsats al fons marí o roden a les platges del Mediterrani. Aquests residus provenen principalment de Turquia i d’Espanya, seguits d’Itàlia, Egipte i França».

 

L’associació afegix que «la concentració de microplàstics és quasi quatre vegades més elevada que al “vòrtex” de residus del Pacífic nord».

 

El Mediterrani, mar d’oci i un abocador enorme

«El Mediterrani està considerat com la sisena major zona d’acumulació de deixalles marines: aquest mar només representa el 1% de les aigües mundials, però concentra el 7% de tots els microplàstics del planeta», denuncia WWF.

 

Si aquest peix porta el got a l’estomac, hi haurà milers altres que estiguen igual esperant que els pesquen. Aquest tuit de la xica és la trista il·lustració d’aquesta sentència.

 

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU