València reivindicarà la diversitat el Dia de l’Orgull a través de la música

 

La campanya municipal del Dia de l’Orgull s’inspira enguany en la música per reivindicar la igualtat, la visibilitat, la diversitat, el respecte, la inclusió i els drets de les persones LGTBI. La campanya, que continua amb el lema ‘València, ciutat orgullosa de l’Orgull’, és “una ferramenta per afavorir la normalització, l’acceptació social i trencar els discursos d’odi”, segons ha explicat la regidora d’Igualtat, Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, durant la seua presentació.

L’edil ha anunciat així mateix la realització de la primera diagnosi de la realitat de la població LGTBI a València, a partir de la qual es redactarà un pla per a la diversitat sexual i de gènere. També ha informat de la primera convocatòria de subvencions a projectes que fomenten la igualtat de les persones LGTBI, que aprovarà este divendres la Junta de Govern Local, per import de 30.000 euros.

Els dies 27 i 28 de juny la façana de l’Ajuntament i les fonts del Parc Central s’enllumenaran amb motiu de la celebració del Dia de l’Orgull i quatre autobusos de l’EMT —les línies 6, 70, 95 i 99— recorreran la ciutat durant tot el mes vinilats amb imatges de la campanya.

En el web https://www.valencia.es/valenciaorgullosa/ s’informarà del programa pel Dia de l’Orgull, el qual inclourà activitats als pobles de la Punta i la Torre.

La regidora Lucía Beamud ha insistit que “és important fer campanyes per visibilitzar el col·lectiu LGTBI i acabar amb els estereotips que minven la qualitat de vida i els drets” de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexe.

L’edil ha remarcat que “València és una ciutat orgullosa de l’Orgull, una ciutat de drets, inclusiva, diversa, que no té por de res i on totes les persones tenen cabuda”.

Durant la presentació, Beamud ha estat acompanyada del regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, i la creativa responsable de la campanya, Marina Bernabeu. 

Grezzi ha destacat que “des de 2016 l’EMT s’ha sumat a esta campanya vinilant els autobusos, que són uns suports visuals molt bons, perquè que fan el recorregut per tota la ciutat i poden mostrar els lemes i els missatges a tota la ciutadania perquè els conega”.

Per la seua part, Marina Bernabeu ha apuntat que la campanya està inspirada en la música, “un element que sempre ha sigut de gran suport per al col·lectiu i que servix d’aglutinant social, una espècie de pegament que pot mantindre unides a persones molt dispars”, concretament en la cançó viral ‘We call it soledat’ de Rigoberta Bandini.

Així, “sota el lema ‘We call it’, hem creat un crit reivindicatiu” a favor dels “drets igualitaris, la inclusió, la visibilitat, sentir-nos lliures per ser i estar en una ciutat que ens acull amb els braços cada vegada més oberts”.

NOVES ACCIONS

 

Finalment, Lucía Beamud ha anunciat dos accions impulsades des de la Regidoria d’Igualtat, Polítiques de Gènere i LGTBI “que es fan per primera volta a l’Ajuntament”.

D’una banda, la primera convocatòria de subvencions a associacions i entitats sense ànim de lucre per a projectes que fomenten la igualtat de les persones LGTBI, que aprovarà este divendres la Junta de Govern Local i es llançarà entre els pròxims mesos de setembre i octubre.

L’import total destinat a esta nova línia de subvencions és de 30.000 euros i es concedirà un màxim de 10.000 euros per projecte.

D’altra banda, el consistori realitzarà la primera diagnosi de la realitat de la població LGTBI al municipi de València, igual que s’ha fet en localitats com Barcelona, Pamplona o Vitoria, i a partir d’este estudi es redactarà un pla per a la diversitat sexual i de gènere a la ciutat.

Últimes notícies

L’alcaldessa defén que l’aigua de la platja del Cabanyal manté paràmetres bons

L'alcaldessa de València assegura que l'aigua de la platja del Cabanyal presenta paràmetres de qualitat bons malgrat la pèrdua de la Bandera Blava enguany.

Una dutxa intel·ligent catalana competix pels Premis Europeus de Disseny 2026

La dutxa intel·ligent Showee, creada a La Garriga per a persones amb discapacitat i persones majors, és finalista dels Premis Europeus de Disseny 2026 en la categoria d'emprenedors i petites empreses.

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.