València reivindicarà la diversitat el Dia de l’Orgull a través de la música

 

La campanya municipal del Dia de l’Orgull s’inspira enguany en la música per reivindicar la igualtat, la visibilitat, la diversitat, el respecte, la inclusió i els drets de les persones LGTBI. La campanya, que continua amb el lema ‘València, ciutat orgullosa de l’Orgull’, és “una ferramenta per afavorir la normalització, l’acceptació social i trencar els discursos d’odi”, segons ha explicat la regidora d’Igualtat, Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, durant la seua presentació.

L’edil ha anunciat així mateix la realització de la primera diagnosi de la realitat de la població LGTBI a València, a partir de la qual es redactarà un pla per a la diversitat sexual i de gènere. També ha informat de la primera convocatòria de subvencions a projectes que fomenten la igualtat de les persones LGTBI, que aprovarà este divendres la Junta de Govern Local, per import de 30.000 euros.

Els dies 27 i 28 de juny la façana de l’Ajuntament i les fonts del Parc Central s’enllumenaran amb motiu de la celebració del Dia de l’Orgull i quatre autobusos de l’EMT —les línies 6, 70, 95 i 99— recorreran la ciutat durant tot el mes vinilats amb imatges de la campanya.

En el web https://www.valencia.es/valenciaorgullosa/ s’informarà del programa pel Dia de l’Orgull, el qual inclourà activitats als pobles de la Punta i la Torre.

La regidora Lucía Beamud ha insistit que “és important fer campanyes per visibilitzar el col·lectiu LGTBI i acabar amb els estereotips que minven la qualitat de vida i els drets” de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexe.

L’edil ha remarcat que “València és una ciutat orgullosa de l’Orgull, una ciutat de drets, inclusiva, diversa, que no té por de res i on totes les persones tenen cabuda”.

Durant la presentació, Beamud ha estat acompanyada del regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, i la creativa responsable de la campanya, Marina Bernabeu. 

Grezzi ha destacat que “des de 2016 l’EMT s’ha sumat a esta campanya vinilant els autobusos, que són uns suports visuals molt bons, perquè que fan el recorregut per tota la ciutat i poden mostrar els lemes i els missatges a tota la ciutadania perquè els conega”.

Per la seua part, Marina Bernabeu ha apuntat que la campanya està inspirada en la música, “un element que sempre ha sigut de gran suport per al col·lectiu i que servix d’aglutinant social, una espècie de pegament que pot mantindre unides a persones molt dispars”, concretament en la cançó viral ‘We call it soledat’ de Rigoberta Bandini.

Així, “sota el lema ‘We call it’, hem creat un crit reivindicatiu” a favor dels “drets igualitaris, la inclusió, la visibilitat, sentir-nos lliures per ser i estar en una ciutat que ens acull amb els braços cada vegada més oberts”.

NOVES ACCIONS

 

Finalment, Lucía Beamud ha anunciat dos accions impulsades des de la Regidoria d’Igualtat, Polítiques de Gènere i LGTBI “que es fan per primera volta a l’Ajuntament”.

D’una banda, la primera convocatòria de subvencions a associacions i entitats sense ànim de lucre per a projectes que fomenten la igualtat de les persones LGTBI, que aprovarà este divendres la Junta de Govern Local i es llançarà entre els pròxims mesos de setembre i octubre.

L’import total destinat a esta nova línia de subvencions és de 30.000 euros i es concedirà un màxim de 10.000 euros per projecte.

D’altra banda, el consistori realitzarà la primera diagnosi de la realitat de la població LGTBI al municipi de València, igual que s’ha fet en localitats com Barcelona, Pamplona o Vitoria, i a partir d’este estudi es redactarà un pla per a la diversitat sexual i de gènere a la ciutat.

Últimes notícies

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.