València reivindicarà la diversitat el Dia de l’Orgull a través de la música

 

La campanya municipal del Dia de l’Orgull s’inspira enguany en la música per reivindicar la igualtat, la visibilitat, la diversitat, el respecte, la inclusió i els drets de les persones LGTBI. La campanya, que continua amb el lema ‘València, ciutat orgullosa de l’Orgull’, és “una ferramenta per afavorir la normalització, l’acceptació social i trencar els discursos d’odi”, segons ha explicat la regidora d’Igualtat, Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, durant la seua presentació.

L’edil ha anunciat així mateix la realització de la primera diagnosi de la realitat de la població LGTBI a València, a partir de la qual es redactarà un pla per a la diversitat sexual i de gènere. També ha informat de la primera convocatòria de subvencions a projectes que fomenten la igualtat de les persones LGTBI, que aprovarà este divendres la Junta de Govern Local, per import de 30.000 euros.

Els dies 27 i 28 de juny la façana de l’Ajuntament i les fonts del Parc Central s’enllumenaran amb motiu de la celebració del Dia de l’Orgull i quatre autobusos de l’EMT —les línies 6, 70, 95 i 99— recorreran la ciutat durant tot el mes vinilats amb imatges de la campanya.

En el web https://www.valencia.es/valenciaorgullosa/ s’informarà del programa pel Dia de l’Orgull, el qual inclourà activitats als pobles de la Punta i la Torre.

La regidora Lucía Beamud ha insistit que “és important fer campanyes per visibilitzar el col·lectiu LGTBI i acabar amb els estereotips que minven la qualitat de vida i els drets” de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexe.

L’edil ha remarcat que “València és una ciutat orgullosa de l’Orgull, una ciutat de drets, inclusiva, diversa, que no té por de res i on totes les persones tenen cabuda”.

Durant la presentació, Beamud ha estat acompanyada del regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, i la creativa responsable de la campanya, Marina Bernabeu. 

Grezzi ha destacat que “des de 2016 l’EMT s’ha sumat a esta campanya vinilant els autobusos, que són uns suports visuals molt bons, perquè que fan el recorregut per tota la ciutat i poden mostrar els lemes i els missatges a tota la ciutadania perquè els conega”.

Per la seua part, Marina Bernabeu ha apuntat que la campanya està inspirada en la música, “un element que sempre ha sigut de gran suport per al col·lectiu i que servix d’aglutinant social, una espècie de pegament que pot mantindre unides a persones molt dispars”, concretament en la cançó viral ‘We call it soledat’ de Rigoberta Bandini.

Així, “sota el lema ‘We call it’, hem creat un crit reivindicatiu” a favor dels “drets igualitaris, la inclusió, la visibilitat, sentir-nos lliures per ser i estar en una ciutat que ens acull amb els braços cada vegada més oberts”.

NOVES ACCIONS

 

Finalment, Lucía Beamud ha anunciat dos accions impulsades des de la Regidoria d’Igualtat, Polítiques de Gènere i LGTBI “que es fan per primera volta a l’Ajuntament”.

D’una banda, la primera convocatòria de subvencions a associacions i entitats sense ànim de lucre per a projectes que fomenten la igualtat de les persones LGTBI, que aprovarà este divendres la Junta de Govern Local i es llançarà entre els pròxims mesos de setembre i octubre.

L’import total destinat a esta nova línia de subvencions és de 30.000 euros i es concedirà un màxim de 10.000 euros per projecte.

D’altra banda, el consistori realitzarà la primera diagnosi de la realitat de la població LGTBI al municipi de València, igual que s’ha fet en localitats com Barcelona, Pamplona o Vitoria, i a partir d’este estudi es redactarà un pla per a la diversitat sexual i de gènere a la ciutat.

Últimes notícies

Xàfecs torrencials deixen fins a 145 l/m² en 12 hores a la Comunitat Valenciana

Les pluges de les últimes dotze hores han descarregat amb força sobretot al litoral nord de Castelló i a la Ribera, amb 145,8 l/m² a Alcalà de Xivert i més de 120 l/m² en diversos punts.

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.