L’antiga Vitaldent condemnada a pagar mig milió d’euros per robar trànsit en Google

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a l’antiga Vitaldent a pagar 561.240 euros al ‘Grupo Ilusión de Ortodoncistas’ per contractar com a paraula clau en Google Adwords la marca ‘Clínicas Ortodonci’ sense el consentiment del seu titular. Amb aquesta estratègia aconseguia redirigir el trànsit que obtenia aqueixa marca cap a la seua.

El tribunal desestima el recurs de cassació interposat per Laboratori Lucas Nicolás S.L. -Vitaldent- contra la sentència de l’Audiència Provincial de Madrid que, igual que la dictada per un jutjat del Mercantil de Madrid, va declarar la infracció marcaria dels drets de Grupo Ilusión de Ortodoncistas S.L. -Clínicas Ortodoncis- per part de Vitaldent.

La sentència explica que els fets ocorreguts durant el mes de setembre de 2012 van quedar acreditats mitjançant una acta notarial, ja que si es teclejava en Google la marca ‘Clínicas Ortodoncis’ apareixien anuncis relacionats que manaven a l’usuari cap a ‘www.clinicasvitaldent.info/vitaldent‘ i apareixia, a més una fotografia que dirigia cap a l’anunci.

A partir d’aqueixos fets, la Sala aprecia que els serveis oferits per la demandada en la pàgina web de Vitaldent són idèntics als oferits per la demandant amb la marca ‘Clínicas Ortodoncis’; i que el terme contractat com adword per la demandada coincideix amb la marca de la demandant”.

Afig que, a la vista de com aflorava l’anunci, resultat d’haver emprat l’adword consistent en la marca denominativa de la demandant (Clíniques Ortodoncis), en tant que l’anunci amb el link de la pàgina web de Vitaldent anava precedit de l’esment Clínic Ortodoncis, considera correcta la conclusió aconseguida per la sentència recorreguda que “es va fer un ús de la marca no consentit pel seu titular, per a identificar serveis idèntics, i que aquest ús menyscaba la funció indicadora de l’origen empresarial dels serveis oferits”.

Això es deu -segons la Sala- al fet que conforme a la doctrina del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) en les sentències Google France i Interflora, “la publicitat oferida a penes permet a l’internauta medie determinar si els serveis inclosos en l’anunci procedeixen del titular de la marca o d’una empresa econòmicament vinculada a aquest o si, per contra, procedeixen d’un tercer”.

La Sala en la seua sentència, ponència del magistrat Ignacio Sancho Gargallo, confirma la quantia de la indemnització imposada a Vitaldent per infracció marcaria, en aplicació de l’article 43.5 de la Llei de Marques de l’1 per cent de la xifra del negoci total realitzat per l’infractor amb els productes o serveis il·lícitament marcats.

En contra del que sosté la recurrent, la considera adequada, ja que la xifra de negoci per a calcular-la es refereix a tots els serveis il·lícitament marcats, en aquest cas tots els que en la instància ha quedat acreditat que s’anunciaven mitjançant la infracció de la marca de la demandant (implants, ortodòncia, odontopediatria i estètica dental), sense que procedisca distingir quals van ser efectivament prestats com a fruit de l’anunci i quins no.

«Fonts de l’actual Grup Vitaldent han assenyalat que el cas va ocórrer en 2012 sota l’antiga direcció de Vitaldent. Apunten que l’actual companyia no està relacionada amb aquest assumpte en cap sentit i que hui dia Vitaldent està avalada per una potent signatura d’inversió de capital i en ple creixement, on la innovació, l’excel·lència en la qualitat assistencial i la transparència són les seues prioritats.»

Últimes notícies

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.

Bernabé alerta que les agressions de Tavernes ja es tracten com a delictes d’odi

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha condemnat rotundament les agressions de Tavernes de la Valldigna i ha confirmat que la Guàrdia Civil les investiga com a delictes d’odi, advertint del paper dels discursos de l’odi en la violència al carrer.

El Saler recupera la normalitat un mes després de l’incendi forestal

La Devesa de El Saler mostra ja brots verds, terrasses plenes i ciclistes per la CV-500, un mes després de l’incendi que va cremar 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 veïns i diversos càmpings.

Exigixen investigar la mort de dos cetacis traslladats a l’Oceanogràfic de València

La Fundació Franz Weber ha demanat al Ministeri de Ciència i al CSIC que investiguen la mort recent d’una beluga i una delfina traslladades al Oceanogràfic de València des de Canadà, i alerta que Espanya s’està convertint en una destinació per a animals marins de països que prohibixen espectacles.

Les exportacions agroalimentàries valencianes arriben als 6.220 milions fins juliol

Les exportacions agroalimentàries de la Comunitat Valenciana han arribat als 6.219,7 milions d’euros entre gener i juliol de 2026, ja són el 26,3 % de totes les vendes valencianes a l’exterior i deixen un superàvit comercial de 2.168,1 milions en el sector.

Xiquets de les pedanies de València aprenen a fer figures de massapà per Sant Donís

Xiquets i xiquetes de les pedanies de València han aprés a modelar les tradicionals figures de massapà de la Mocadorà en uns tallers organitzats per l'Ajuntament i el Gremi de Forners i Pastissers.