L’antiga Vitaldent condemnada a pagar mig milió d’euros per robar trànsit en Google

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a l’antiga Vitaldent a pagar 561.240 euros al ‘Grupo Ilusión de Ortodoncistas’ per contractar com a paraula clau en Google Adwords la marca ‘Clínicas Ortodonci’ sense el consentiment del seu titular. Amb aquesta estratègia aconseguia redirigir el trànsit que obtenia aqueixa marca cap a la seua.

El tribunal desestima el recurs de cassació interposat per Laboratori Lucas Nicolás S.L. -Vitaldent- contra la sentència de l’Audiència Provincial de Madrid que, igual que la dictada per un jutjat del Mercantil de Madrid, va declarar la infracció marcaria dels drets de Grupo Ilusión de Ortodoncistas S.L. -Clínicas Ortodoncis- per part de Vitaldent.

La sentència explica que els fets ocorreguts durant el mes de setembre de 2012 van quedar acreditats mitjançant una acta notarial, ja que si es teclejava en Google la marca ‘Clínicas Ortodoncis’ apareixien anuncis relacionats que manaven a l’usuari cap a ‘www.clinicasvitaldent.info/vitaldent‘ i apareixia, a més una fotografia que dirigia cap a l’anunci.

A partir d’aqueixos fets, la Sala aprecia que els serveis oferits per la demandada en la pàgina web de Vitaldent són idèntics als oferits per la demandant amb la marca ‘Clínicas Ortodoncis’; i que el terme contractat com adword per la demandada coincideix amb la marca de la demandant”.

Afig que, a la vista de com aflorava l’anunci, resultat d’haver emprat l’adword consistent en la marca denominativa de la demandant (Clíniques Ortodoncis), en tant que l’anunci amb el link de la pàgina web de Vitaldent anava precedit de l’esment Clínic Ortodoncis, considera correcta la conclusió aconseguida per la sentència recorreguda que “es va fer un ús de la marca no consentit pel seu titular, per a identificar serveis idèntics, i que aquest ús menyscaba la funció indicadora de l’origen empresarial dels serveis oferits”.

Això es deu -segons la Sala- al fet que conforme a la doctrina del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) en les sentències Google France i Interflora, “la publicitat oferida a penes permet a l’internauta medie determinar si els serveis inclosos en l’anunci procedeixen del titular de la marca o d’una empresa econòmicament vinculada a aquest o si, per contra, procedeixen d’un tercer”.

La Sala en la seua sentència, ponència del magistrat Ignacio Sancho Gargallo, confirma la quantia de la indemnització imposada a Vitaldent per infracció marcaria, en aplicació de l’article 43.5 de la Llei de Marques de l’1 per cent de la xifra del negoci total realitzat per l’infractor amb els productes o serveis il·lícitament marcats.

En contra del que sosté la recurrent, la considera adequada, ja que la xifra de negoci per a calcular-la es refereix a tots els serveis il·lícitament marcats, en aquest cas tots els que en la instància ha quedat acreditat que s’anunciaven mitjançant la infracció de la marca de la demandant (implants, ortodòncia, odontopediatria i estètica dental), sense que procedisca distingir quals van ser efectivament prestats com a fruit de l’anunci i quins no.

«Fonts de l’actual Grup Vitaldent han assenyalat que el cas va ocórrer en 2012 sota l’antiga direcció de Vitaldent. Apunten que l’actual companyia no està relacionada amb aquest assumpte en cap sentit i que hui dia Vitaldent està avalada per una potent signatura d’inversió de capital i en ple creixement, on la innovació, l’excel·lència en la qualitat assistencial i la transparència són les seues prioritats.»

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.