L’antiga Vitaldent condemnada a pagar mig milió d’euros per robar trànsit en Google

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a l’antiga Vitaldent a pagar 561.240 euros al ‘Grupo Ilusión de Ortodoncistas’ per contractar com a paraula clau en Google Adwords la marca ‘Clínicas Ortodonci’ sense el consentiment del seu titular. Amb aquesta estratègia aconseguia redirigir el trànsit que obtenia aqueixa marca cap a la seua.

El tribunal desestima el recurs de cassació interposat per Laboratori Lucas Nicolás S.L. -Vitaldent- contra la sentència de l’Audiència Provincial de Madrid que, igual que la dictada per un jutjat del Mercantil de Madrid, va declarar la infracció marcaria dels drets de Grupo Ilusión de Ortodoncistas S.L. -Clínicas Ortodoncis- per part de Vitaldent.

La sentència explica que els fets ocorreguts durant el mes de setembre de 2012 van quedar acreditats mitjançant una acta notarial, ja que si es teclejava en Google la marca ‘Clínicas Ortodoncis’ apareixien anuncis relacionats que manaven a l’usuari cap a ‘www.clinicasvitaldent.info/vitaldent‘ i apareixia, a més una fotografia que dirigia cap a l’anunci.

A partir d’aqueixos fets, la Sala aprecia que els serveis oferits per la demandada en la pàgina web de Vitaldent són idèntics als oferits per la demandant amb la marca ‘Clínicas Ortodoncis’; i que el terme contractat com adword per la demandada coincideix amb la marca de la demandant”.

Afig que, a la vista de com aflorava l’anunci, resultat d’haver emprat l’adword consistent en la marca denominativa de la demandant (Clíniques Ortodoncis), en tant que l’anunci amb el link de la pàgina web de Vitaldent anava precedit de l’esment Clínic Ortodoncis, considera correcta la conclusió aconseguida per la sentència recorreguda que “es va fer un ús de la marca no consentit pel seu titular, per a identificar serveis idèntics, i que aquest ús menyscaba la funció indicadora de l’origen empresarial dels serveis oferits”.

Això es deu -segons la Sala- al fet que conforme a la doctrina del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) en les sentències Google France i Interflora, “la publicitat oferida a penes permet a l’internauta medie determinar si els serveis inclosos en l’anunci procedeixen del titular de la marca o d’una empresa econòmicament vinculada a aquest o si, per contra, procedeixen d’un tercer”.

La Sala en la seua sentència, ponència del magistrat Ignacio Sancho Gargallo, confirma la quantia de la indemnització imposada a Vitaldent per infracció marcaria, en aplicació de l’article 43.5 de la Llei de Marques de l’1 per cent de la xifra del negoci total realitzat per l’infractor amb els productes o serveis il·lícitament marcats.

En contra del que sosté la recurrent, la considera adequada, ja que la xifra de negoci per a calcular-la es refereix a tots els serveis il·lícitament marcats, en aquest cas tots els que en la instància ha quedat acreditat que s’anunciaven mitjançant la infracció de la marca de la demandant (implants, ortodòncia, odontopediatria i estètica dental), sense que procedisca distingir quals van ser efectivament prestats com a fruit de l’anunci i quins no.

“Fonts de l’actual Grup Vitaldent han assenyalat que el cas va ocórrer en 2012 sota l’antiga direcció de Vitaldent. Apunten que l’actual companyia no està relacionada amb aquest assumpte en cap sentit i que hui dia Vitaldent està avalada per una potent signatura d’inversió de capital i en ple creixement, on la innovació, l’excel·lència en la qualitat assistencial i la transparència són les seues prioritats.”

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.