El volcà es reactiva després d’una aturada i torna l’activitat sísmica a la Palma

El volcà de Cumbre Vieja ha tornat fa uns minuts a l’activitat després d’un cessament temporal en l’emissió de lava, fum i cendra.

La columna de fum ha desaparegut durant un breu període de temps i amb prou feines s’apreciava activitat en el volcà, sense sorolls i amb una inactivitat momentània.

El tremolor del volcà ha baixat durant el matí a un nivell mínim, però la situació pot canviar molt ràpidament, ja que s’han registrat 16 terratrémols a la zona nord de Fuencaliente, segons ha informat l’Institut Geogràfic Nacional (IGN).

El terratrémol més intens s’ha localitzat a les 06.05 hores i a una profunditat de 10 quilòmetres, i en general, tots estan per sobre de magnitud dos ja profunditats que oscil·len entre els 9 i els 13 quilòmetres.
Avanç de la lava fins al mar

La veritat, és que l’avanç de les emissions de lava s’ha alentit en les últimes hores a l’arribar a la muntanya de Todoque, però s’espera que la lava puga arribar a la mar al llarg del matí.

Per este motiu, la direcció del Pla de Prevenció de Risc Volcànic de Canàries, Pevolca, ha ordenat el confinament de quatre barris del municipi de Tazacorte: Sant Borondón, Marina Alta, Marina Baja i La Condesa.

La colada de lava més propera a l’oceà es troba ja a 800 metres de la costa i s’està esfondrant part de la zona de Tazacorte.

 

Tremolors sísmics

 

En les últimes hores, s’han registrat diversos tremolors sísmics a la Palma, segons informa l’Institut Geogràfic Nacional (IGN). La majoria, 23 de 25, s’han localitzat en el municipi de Fuencaliente. Així mateix, indiquen que el tremolor més fort ha sigut de magnitud 3,2 a 10 quilòmetres de profunditat.

Per part seua, el coordinador de la Unitat de Resposta Geològica davant Emergències de l’IGME, Raúl Pérez, explica que quan el volcà està en fase eruptiva els sismes són “pocs i xicotets”.

Actualment, el Comité Científic del Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (PEVOLCA) analitza l’evolució del “fenomen eruptiu” i, després d’això, apunten que es reunirà el Comité Director per a prendre les decisions de Protecció Civil que es consideren necessàries i informar la població.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.