10.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Desarticulen una xarxa d’explotació sexual de dones en pisos de cites

La Policia Nacional ha desarticulat una organització presumptament dedicada a l’explotació sexual de dones, majoritàriament de nacionalitat colombiana, en pisos de cites d’Astúries, Lleó i Alacant.

En l’operació, que ha comptat amb la col·laboració d’Interpol Colòmbia i la Conselleria d’Interior d’Espanya a Colòmbia, han estat alliberades dos víctimes que havien estat captades a través d’anuncis a Internet i adquirit un deute d’uns 3.000 euros amb la xarxa criminal. L’organització incrementava els seus beneficis obligant a les víctimes a vendre substàncies estupefaents -cocaïna, marihuana, Viagra i Popper- als clients.

S’han realitzat huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts -Elche, Mieres i Langreo- i cinc en els pisos de cites ubicats a Mieres (2), Langreo, la Bañeza i Elx. En l’operació han estat intervinguts sis vehicles, 14 comptes bancaris bloquejats, un bé immoble immobilitzat i els cinc pisos de cites han estat clausurats. Hi ha huit persones detingudes, quatre a Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Mètodes de captació

 

La investigació va començar a través d’una denúncia en què es va posar en coneixement d’uns agents l’existència d’una organització criminal dedicada, presumptament, a l’explotació sexual de dones, majoritàriament colombianes, en pisos de cites de diverses províncies espanyoles.

Després de diverses gestions, els agents van poder constatar que els responsables de la xarxa eren dos parelles, una que operava en pisos de cites a Mieres i la Bañeza i l’altra a Elx, sent estes últimes els que captaven les víctimes al seu país d’origen a través de dos contactes que actuaven com a intermediaris i gestionaven tota la documentació necessària per a viatjar a Espanya, contraient un deute inicial de 1.500 euros.

Quan arribaven al nostre país, se’ls informava que el deute era de 3.000 euros i que havien d’exercir la prostitució per saldar-la.

La parella que operava a Astúries i Lleó, captaven les víctimes a Espanya, per a això publicaven anuncis a Internet, feien ús de webs de cites per anunciar places en els seus pisos, els quals eren contestats per dones en estat de vulnerabilitat a què convencien per exercir la prostitució.

Quan arribaven als pisos, es trobaven amb una altra realitat a l’acordada, ja que havien d’estar disponibles les 24 hores del dia, sense poder dormir ni descansar, les controlaven amb càmeres de vídeo vigilància i en moltes ocasions no els pagaven el salari acordat com a forma de càstig i imposició de control.

A més, havien de vendre substàncies estupefaents als clients per maximitzar els beneficis de l’organització, com cocaïna, marihuana, Viagra i Popper.

 

Cinc pisos de cites clausurats

 

Els agents han dut a terme huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts a Elx, Mieres i Langreo i cinc en els pisos de cites on es prostituïen les víctimes, dos a Mieres, un a Langreo, un a la Bañeza i un altre a Elx, tots ells clausurats.

S’ha intervingut 15.125 euros en efectiu, diversa documentació relacionada amb els serveis sexuals que es prestaven, resguards d’enviaments de diners, passatges i petites quantitats de substàncies estupefaents, juntament amb material de distribució i venda.

S’ha descapitalitzat a l’organització criminal, culminant amb l’embargament d’un bé immoble i sis vehicles. Així mateix, s’ha realitzat el bloqueig de les posicions bancàries de 14 comptes.

Hi ha huit persones detingudes, cinc en Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.