Desarticulen una xarxa d’explotació sexual de dones en pisos de cites

La Policia Nacional ha desarticulat una organització presumptament dedicada a l’explotació sexual de dones, majoritàriament de nacionalitat colombiana, en pisos de cites d’Astúries, Lleó i Alacant.

En l’operació, que ha comptat amb la col·laboració d’Interpol Colòmbia i la Conselleria d’Interior d’Espanya a Colòmbia, han estat alliberades dos víctimes que havien estat captades a través d’anuncis a Internet i adquirit un deute d’uns 3.000 euros amb la xarxa criminal. L’organització incrementava els seus beneficis obligant a les víctimes a vendre substàncies estupefaents -cocaïna, marihuana, Viagra i Popper- als clients.

S’han realitzat huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts -Elche, Mieres i Langreo- i cinc en els pisos de cites ubicats a Mieres (2), Langreo, la Bañeza i Elx. En l’operació han estat intervinguts sis vehicles, 14 comptes bancaris bloquejats, un bé immoble immobilitzat i els cinc pisos de cites han estat clausurats. Hi ha huit persones detingudes, quatre a Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Mètodes de captació

 

La investigació va començar a través d’una denúncia en què es va posar en coneixement d’uns agents l’existència d’una organització criminal dedicada, presumptament, a l’explotació sexual de dones, majoritàriament colombianes, en pisos de cites de diverses províncies espanyoles.

Després de diverses gestions, els agents van poder constatar que els responsables de la xarxa eren dos parelles, una que operava en pisos de cites a Mieres i la Bañeza i l’altra a Elx, sent estes últimes els que captaven les víctimes al seu país d’origen a través de dos contactes que actuaven com a intermediaris i gestionaven tota la documentació necessària per a viatjar a Espanya, contraient un deute inicial de 1.500 euros.

Quan arribaven al nostre país, se’ls informava que el deute era de 3.000 euros i que havien d’exercir la prostitució per saldar-la.

La parella que operava a Astúries i Lleó, captaven les víctimes a Espanya, per a això publicaven anuncis a Internet, feien ús de webs de cites per anunciar places en els seus pisos, els quals eren contestats per dones en estat de vulnerabilitat a què convencien per exercir la prostitució.

Quan arribaven als pisos, es trobaven amb una altra realitat a l’acordada, ja que havien d’estar disponibles les 24 hores del dia, sense poder dormir ni descansar, les controlaven amb càmeres de vídeo vigilància i en moltes ocasions no els pagaven el salari acordat com a forma de càstig i imposició de control.

A més, havien de vendre substàncies estupefaents als clients per maximitzar els beneficis de l’organització, com cocaïna, marihuana, Viagra i Popper.

 

Cinc pisos de cites clausurats

 

Els agents han dut a terme huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts a Elx, Mieres i Langreo i cinc en els pisos de cites on es prostituïen les víctimes, dos a Mieres, un a Langreo, un a la Bañeza i un altre a Elx, tots ells clausurats.

S’ha intervingut 15.125 euros en efectiu, diversa documentació relacionada amb els serveis sexuals que es prestaven, resguards d’enviaments de diners, passatges i petites quantitats de substàncies estupefaents, juntament amb material de distribució i venda.

S’ha descapitalitzat a l’organització criminal, culminant amb l’embargament d’un bé immoble i sis vehicles. Així mateix, s’ha realitzat el bloqueig de les posicions bancàries de 14 comptes.

Hi ha huit persones detingudes, cinc en Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.