10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Desarticulen una xarxa d’explotació sexual de dones en pisos de cites

La Policia Nacional ha desarticulat una organització presumptament dedicada a l’explotació sexual de dones, majoritàriament de nacionalitat colombiana, en pisos de cites d’Astúries, Lleó i Alacant.

En l’operació, que ha comptat amb la col·laboració d’Interpol Colòmbia i la Conselleria d’Interior d’Espanya a Colòmbia, han estat alliberades dos víctimes que havien estat captades a través d’anuncis a Internet i adquirit un deute d’uns 3.000 euros amb la xarxa criminal. L’organització incrementava els seus beneficis obligant a les víctimes a vendre substàncies estupefaents -cocaïna, marihuana, Viagra i Popper- als clients.

S’han realitzat huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts -Elche, Mieres i Langreo- i cinc en els pisos de cites ubicats a Mieres (2), Langreo, la Bañeza i Elx. En l’operació han estat intervinguts sis vehicles, 14 comptes bancaris bloquejats, un bé immoble immobilitzat i els cinc pisos de cites han estat clausurats. Hi ha huit persones detingudes, quatre a Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Mètodes de captació

 

La investigació va començar a través d’una denúncia en què es va posar en coneixement d’uns agents l’existència d’una organització criminal dedicada, presumptament, a l’explotació sexual de dones, majoritàriament colombianes, en pisos de cites de diverses províncies espanyoles.

Després de diverses gestions, els agents van poder constatar que els responsables de la xarxa eren dos parelles, una que operava en pisos de cites a Mieres i la Bañeza i l’altra a Elx, sent estes últimes els que captaven les víctimes al seu país d’origen a través de dos contactes que actuaven com a intermediaris i gestionaven tota la documentació necessària per a viatjar a Espanya, contraient un deute inicial de 1.500 euros.

Quan arribaven al nostre país, se’ls informava que el deute era de 3.000 euros i que havien d’exercir la prostitució per saldar-la.

La parella que operava a Astúries i Lleó, captaven les víctimes a Espanya, per a això publicaven anuncis a Internet, feien ús de webs de cites per anunciar places en els seus pisos, els quals eren contestats per dones en estat de vulnerabilitat a què convencien per exercir la prostitució.

Quan arribaven als pisos, es trobaven amb una altra realitat a l’acordada, ja que havien d’estar disponibles les 24 hores del dia, sense poder dormir ni descansar, les controlaven amb càmeres de vídeo vigilància i en moltes ocasions no els pagaven el salari acordat com a forma de càstig i imposició de control.

A més, havien de vendre substàncies estupefaents als clients per maximitzar els beneficis de l’organització, com cocaïna, marihuana, Viagra i Popper.

 

Cinc pisos de cites clausurats

 

Els agents han dut a terme huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts a Elx, Mieres i Langreo i cinc en els pisos de cites on es prostituïen les víctimes, dos a Mieres, un a Langreo, un a la Bañeza i un altre a Elx, tots ells clausurats.

S’ha intervingut 15.125 euros en efectiu, diversa documentació relacionada amb els serveis sexuals que es prestaven, resguards d’enviaments de diners, passatges i petites quantitats de substàncies estupefaents, juntament amb material de distribució i venda.

S’ha descapitalitzat a l’organització criminal, culminant amb l’embargament d’un bé immoble i sis vehicles. Així mateix, s’ha realitzat el bloqueig de les posicions bancàries de 14 comptes.

Hi ha huit persones detingudes, cinc en Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Últimes notícies

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.

Ingressa a la presó per tres robatoris en comerços de Torrent cinc dies després d’eixir de la presó

La Policia Nacional va detindre a un home de 42 anys per tres robatoris amb força en dos dies en locals d'hostaleria de Torrent. El jutge va ordenar el seu ingrés a la presó en confirmar-se el patró repetit i la seua recent excarceració.

València demana al Consell intensificar el control de senglars en l’Albufera

L'Ajuntament ha sol·licitat a la Generalitat intensificar el control del senglar en l'Albufera, amb gàbies parany homologades, per a reduir riscos i millorar la seguretat.

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.