Desarticulen una xarxa d’explotació sexual de dones en pisos de cites

Ejemplo de shortcode con estilo
La Policia Nacional ha desarticulat una organització presumptament dedicada a l’explotació sexual de dones, majoritàriament de nacionalitat colombiana, en pisos de cites d’Astúries, Lleó i Alacant. En l’operació, que ha comptat amb la col·laboració d’Interpol Colòmbia i la Conselleria d’Interior d’Espanya a Colòmbia, han estat alliberades dos víctimes que havien estat captades a través d’anuncis […]

La Policia Nacional ha desarticulat una organització presumptament dedicada a l’explotació sexual de dones, majoritàriament de nacionalitat colombiana, en pisos de cites d’Astúries, Lleó i Alacant.

En l’operació, que ha comptat amb la col·laboració d’Interpol Colòmbia i la Conselleria d’Interior d’Espanya a Colòmbia, han estat alliberades dos víctimes que havien estat captades a través d’anuncis a Internet i adquirit un deute d’uns 3.000 euros amb la xarxa criminal. L’organització incrementava els seus beneficis obligant a les víctimes a vendre substàncies estupefaents -cocaïna, marihuana, Viagra i Popper- als clients.

S’han realitzat huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts -Elche, Mieres i Langreo- i cinc en els pisos de cites ubicats a Mieres (2), Langreo, la Bañeza i Elx. En l’operació han estat intervinguts sis vehicles, 14 comptes bancaris bloquejats, un bé immoble immobilitzat i els cinc pisos de cites han estat clausurats. Hi ha huit persones detingudes, quatre a Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Mètodes de captació

 

La investigació va començar a través d’una denúncia en què es va posar en coneixement d’uns agents l’existència d’una organització criminal dedicada, presumptament, a l’explotació sexual de dones, majoritàriament colombianes, en pisos de cites de diverses províncies espanyoles.

Després de diverses gestions, els agents van poder constatar que els responsables de la xarxa eren dos parelles, una que operava en pisos de cites a Mieres i la Bañeza i l’altra a Elx, sent estes últimes els que captaven les víctimes al seu país d’origen a través de dos contactes que actuaven com a intermediaris i gestionaven tota la documentació necessària per a viatjar a Espanya, contraient un deute inicial de 1.500 euros.

Quan arribaven al nostre país, se’ls informava que el deute era de 3.000 euros i que havien d’exercir la prostitució per saldar-la.

La parella que operava a Astúries i Lleó, captaven les víctimes a Espanya, per a això publicaven anuncis a Internet, feien ús de webs de cites per anunciar places en els seus pisos, els quals eren contestats per dones en estat de vulnerabilitat a què convencien per exercir la prostitució.

Quan arribaven als pisos, es trobaven amb una altra realitat a l’acordada, ja que havien d’estar disponibles les 24 hores del dia, sense poder dormir ni descansar, les controlaven amb càmeres de vídeo vigilància i en moltes ocasions no els pagaven el salari acordat com a forma de càstig i imposició de control.

A més, havien de vendre substàncies estupefaents als clients per maximitzar els beneficis de l’organització, com cocaïna, marihuana, Viagra i Popper.

 

Cinc pisos de cites clausurats

 

Els agents han dut a terme huit entrades i registre, tres a domicilis particulars dels detinguts a Elx, Mieres i Langreo i cinc en els pisos de cites on es prostituïen les víctimes, dos a Mieres, un a Langreo, un a la Bañeza i un altre a Elx, tots ells clausurats.

S’ha intervingut 15.125 euros en efectiu, diversa documentació relacionada amb els serveis sexuals que es prestaven, resguards d’enviaments de diners, passatges i petites quantitats de substàncies estupefaents, juntament amb material de distribució i venda.

S’ha descapitalitzat a l’organització criminal, culminant amb l’embargament d’un bé immoble i sis vehicles. Així mateix, s’ha realitzat el bloqueig de les posicions bancàries de 14 comptes.

Hi ha huit persones detingudes, cinc en Astúries i tres a Alacant, per pertinença a organització criminal, tràfic d’éssers humans, delictes relatius a la prostitució, afavoriment a la immigració clandestina i contra la salut pública. Cinc d’ells romanen a la presó provisional.

Últimes notícies

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.

El PP convida Pedro Sánchez a vindre a València en AVE

Fernando Pastor ha convidat Pedro Sánchez a visitar València este divendres en AVE i no en Falcon. També ha demanat que José Luis Rodríguez Zapatero participe en un míting.

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.

El funeral de Jesús de Miguel serà a Navahermosa

Jesús de Miguel serà acomiadat a Navahermosa quan el seu cos puga ser traslladat. El CD Tenerife ha convocat un homenatge i demana ajornar dos partits.

La collita de caqui afronta menys oferta i busca més reconeixement

La campanya de la DOP Kaki Ribera del Xúquer preveu menys fruita per les pluges i la pedra, però millors calibres i qualitat. El sector vol ampliar el reconeixement de la marca Persimon®.