Desarticulen una xarxa de tràfic de migrants que operava en Castelló

 

La Policia Nacional ha detingut a 28 persones este cap de setmana i ha desarticulat una complexa xarxa de tràfic de migrants del Marroc a les illes Canàries i la Península. Esta organització operava en diferents punts, entre ells Castelló. Esta xarxa hauria traslladat, com a mínim, 20 pasteres per les que hauria obtingut més de 350.000 euros.

 

L’operació policial, denominada ‘Vulcano‘ i en la que han participat 150 agents, s’ha fet en col·laboració amb Europol i ha tingut lloc en Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canària, Tenerife, El Ferro, Eivissa, Castelló i Calataiud, segons ha informat la policia a través d’un comunicat.

 

Dels 28 detinguts, cinc es troben en la presó i se’ls acusa de presumptes delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers. Tres d’ells han sigut detinguts en Castelló, a on també s’han fet diversos registres en domicilis, a demés de Fuerteventura i Tenerife, que han acabat amb la intervenció de 5.630 euros en efectiu, 17 telèfons, material informàtic i documentació.

 

L’operació ha conseguit avortar l’eixida de huit pasteres en direcció a les illes Canàries, totes elles procedents del Marroc, i una de les embarcacions estava disposada per a partir de manera imminent amb 34 persones.

 

Entre 1.000 i 2.000 euros per a arribar a Espanya en pastera

Els migrants pagaven entre 1.000 i 2.000 euros per a viatjar en les pasteres sense jupetins salvavides i la policia calcula que haurien obtingut beneficis superiors als 350.000 euros.

 

Existien membres en els dos costats de l’oceà i des del Marroc planificaven els viatge, captaven als migrants, i s’encarregaven del seu allotjament i trasllat fins al punt d’eixida de l’embarcació. En les illes Canàries es trobava l’altra branca de l’organització criminal i l’activitat dels seus integrants passava desapercebuda, ja que estaven perfectament integrats.

 

Les pasteres, una volta que arribaven a terra, lluny de deixar-les abandonades, tornaven al Marroc per a reutilitzar-les en un nou viatge. En total, haurien conseguit introduir en Espanya de manera irregular a més de 180 persones d’esta manera.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.