Desarticulen una xarxa de tràfic de migrants que operava en Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Policia Nacional ha detingut a 28 persones este cap de setmana i ha desarticulat una complexa xarxa de tràfic de migrants del Marroc a les illes Canàries i la Península. Esta organització operava en diferents punts, entre ells Castelló. Esta xarxa hauria traslladat, com a mínim, 20 pasteres per les que hauria obtingut […]

 

La Policia Nacional ha detingut a 28 persones este cap de setmana i ha desarticulat una complexa xarxa de tràfic de migrants del Marroc a les illes Canàries i la Península. Esta organització operava en diferents punts, entre ells Castelló. Esta xarxa hauria traslladat, com a mínim, 20 pasteres per les que hauria obtingut més de 350.000 euros.

 

L’operació policial, denominada ‘Vulcano‘ i en la que han participat 150 agents, s’ha fet en col·laboració amb Europol i ha tingut lloc en Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canària, Tenerife, El Ferro, Eivissa, Castelló i Calataiud, segons ha informat la policia a través d’un comunicat.

 

Dels 28 detinguts, cinc es troben en la presó i se’ls acusa de presumptes delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers. Tres d’ells han sigut detinguts en Castelló, a on també s’han fet diversos registres en domicilis, a demés de Fuerteventura i Tenerife, que han acabat amb la intervenció de 5.630 euros en efectiu, 17 telèfons, material informàtic i documentació.

 

L’operació ha conseguit avortar l’eixida de huit pasteres en direcció a les illes Canàries, totes elles procedents del Marroc, i una de les embarcacions estava disposada per a partir de manera imminent amb 34 persones.

 

Entre 1.000 i 2.000 euros per a arribar a Espanya en pastera

Els migrants pagaven entre 1.000 i 2.000 euros per a viatjar en les pasteres sense jupetins salvavides i la policia calcula que haurien obtingut beneficis superiors als 350.000 euros.

 

Existien membres en els dos costats de l’oceà i des del Marroc planificaven els viatge, captaven als migrants, i s’encarregaven del seu allotjament i trasllat fins al punt d’eixida de l’embarcació. En les illes Canàries es trobava l’altra branca de l’organització criminal i l’activitat dels seus integrants passava desapercebuda, ja que estaven perfectament integrats.

 

Les pasteres, una volta que arribaven a terra, lluny de deixar-les abandonades, tornaven al Marroc per a reutilitzar-les en un nou viatge. En total, haurien conseguit introduir en Espanya de manera irregular a més de 180 persones d’esta manera.

Últimes notícies

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.