Desarticulen una xarxa de tràfic de migrants que operava en Castelló

 

La Policia Nacional ha detingut a 28 persones este cap de setmana i ha desarticulat una complexa xarxa de tràfic de migrants del Marroc a les illes Canàries i la Península. Esta organització operava en diferents punts, entre ells Castelló. Esta xarxa hauria traslladat, com a mínim, 20 pasteres per les que hauria obtingut més de 350.000 euros.

 

L’operació policial, denominada ‘Vulcano‘ i en la que han participat 150 agents, s’ha fet en col·laboració amb Europol i ha tingut lloc en Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canària, Tenerife, El Ferro, Eivissa, Castelló i Calataiud, segons ha informat la policia a través d’un comunicat.

 

Dels 28 detinguts, cinc es troben en la presó i se’ls acusa de presumptes delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers. Tres d’ells han sigut detinguts en Castelló, a on també s’han fet diversos registres en domicilis, a demés de Fuerteventura i Tenerife, que han acabat amb la intervenció de 5.630 euros en efectiu, 17 telèfons, material informàtic i documentació.

 

L’operació ha conseguit avortar l’eixida de huit pasteres en direcció a les illes Canàries, totes elles procedents del Marroc, i una de les embarcacions estava disposada per a partir de manera imminent amb 34 persones.

 

Entre 1.000 i 2.000 euros per a arribar a Espanya en pastera

Els migrants pagaven entre 1.000 i 2.000 euros per a viatjar en les pasteres sense jupetins salvavides i la policia calcula que haurien obtingut beneficis superiors als 350.000 euros.

 

Existien membres en els dos costats de l’oceà i des del Marroc planificaven els viatge, captaven als migrants, i s’encarregaven del seu allotjament i trasllat fins al punt d’eixida de l’embarcació. En les illes Canàries es trobava l’altra branca de l’organització criminal i l’activitat dels seus integrants passava desapercebuda, ja que estaven perfectament integrats.

 

Les pasteres, una volta que arribaven a terra, lluny de deixar-les abandonades, tornaven al Marroc per a reutilitzar-les en un nou viatge. En total, haurien conseguit introduir en Espanya de manera irregular a més de 180 persones d’esta manera.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.