Desarticulen una xarxa de tràfic de migrants que operava en Castelló

 

La Policia Nacional ha detingut a 28 persones este cap de setmana i ha desarticulat una complexa xarxa de tràfic de migrants del Marroc a les illes Canàries i la Península. Esta organització operava en diferents punts, entre ells Castelló. Esta xarxa hauria traslladat, com a mínim, 20 pasteres per les que hauria obtingut més de 350.000 euros.

 

L’operació policial, denominada ‘Vulcano‘ i en la que han participat 150 agents, s’ha fet en col·laboració amb Europol i ha tingut lloc en Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canària, Tenerife, El Ferro, Eivissa, Castelló i Calataiud, segons ha informat la policia a través d’un comunicat.

 

Dels 28 detinguts, cinc es troben en la presó i se’ls acusa de presumptes delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers. Tres d’ells han sigut detinguts en Castelló, a on també s’han fet diversos registres en domicilis, a demés de Fuerteventura i Tenerife, que han acabat amb la intervenció de 5.630 euros en efectiu, 17 telèfons, material informàtic i documentació.

 

L’operació ha conseguit avortar l’eixida de huit pasteres en direcció a les illes Canàries, totes elles procedents del Marroc, i una de les embarcacions estava disposada per a partir de manera imminent amb 34 persones.

 

Entre 1.000 i 2.000 euros per a arribar a Espanya en pastera

Els migrants pagaven entre 1.000 i 2.000 euros per a viatjar en les pasteres sense jupetins salvavides i la policia calcula que haurien obtingut beneficis superiors als 350.000 euros.

 

Existien membres en els dos costats de l’oceà i des del Marroc planificaven els viatge, captaven als migrants, i s’encarregaven del seu allotjament i trasllat fins al punt d’eixida de l’embarcació. En les illes Canàries es trobava l’altra branca de l’organització criminal i l’activitat dels seus integrants passava desapercebuda, ja que estaven perfectament integrats.

 

Les pasteres, una volta que arribaven a terra, lluny de deixar-les abandonades, tornaven al Marroc per a reutilitzar-les en un nou viatge. En total, haurien conseguit introduir en Espanya de manera irregular a més de 180 persones d’esta manera.

Últimes notícies

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.

Jupol acusa Bernabé de posar en perill la Policia en la protesta per l’habitatge a València

El sindicat Jupol ha atribuït a decisions polítiques de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, les ferides de nou agents en els aldarulls posteriors a la manifestació per l’habitatge a València, que també es va saldar amb cinc detinguts.