Desarticulen una xarxa de tràfic de migrants que operava en Castelló

 

La Policia Nacional ha detingut a 28 persones este cap de setmana i ha desarticulat una complexa xarxa de tràfic de migrants del Marroc a les illes Canàries i la Península. Esta organització operava en diferents punts, entre ells Castelló. Esta xarxa hauria traslladat, com a mínim, 20 pasteres per les que hauria obtingut més de 350.000 euros.

 

L’operació policial, denominada ‘Vulcano‘ i en la que han participat 150 agents, s’ha fet en col·laboració amb Europol i ha tingut lloc en Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canària, Tenerife, El Ferro, Eivissa, Castelló i Calataiud, segons ha informat la policia a través d’un comunicat.

 

Dels 28 detinguts, cinc es troben en la presó i se’ls acusa de presumptes delictes de pertinença a organització criminal i contra els drets dels ciutadans estrangers. Tres d’ells han sigut detinguts en Castelló, a on també s’han fet diversos registres en domicilis, a demés de Fuerteventura i Tenerife, que han acabat amb la intervenció de 5.630 euros en efectiu, 17 telèfons, material informàtic i documentació.

 

L’operació ha conseguit avortar l’eixida de huit pasteres en direcció a les illes Canàries, totes elles procedents del Marroc, i una de les embarcacions estava disposada per a partir de manera imminent amb 34 persones.

 

Entre 1.000 i 2.000 euros per a arribar a Espanya en pastera

Els migrants pagaven entre 1.000 i 2.000 euros per a viatjar en les pasteres sense jupetins salvavides i la policia calcula que haurien obtingut beneficis superiors als 350.000 euros.

 

Existien membres en els dos costats de l’oceà i des del Marroc planificaven els viatge, captaven als migrants, i s’encarregaven del seu allotjament i trasllat fins al punt d’eixida de l’embarcació. En les illes Canàries es trobava l’altra branca de l’organització criminal i l’activitat dels seus integrants passava desapercebuda, ja que estaven perfectament integrats.

 

Les pasteres, una volta que arribaven a terra, lluny de deixar-les abandonades, tornaven al Marroc per a reutilitzar-les en un nou viatge. En total, haurien conseguit introduir en Espanya de manera irregular a més de 180 persones d’esta manera.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.