13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Detinguts per vendre xupa-xups i gominoles adulterades amb droga

Agents de la Policia Nacional han detingut durant este darrer any, catorze responsables de cinc associacions cannàbiques diferents, acusats d’un delicte contra la salut pública i pertinença a grup criminal, les quals utilitzaven, presumptament, per a la venda de substàncies estupefaents a xicoteta escala o “menuda”.

Els agents de Policia Nacional de la Comissaria de Dénia s’han encarregat de fer controls en este tipus d’associacions cannàbiques o CSC, ja que, en els darrers anys, han proliferat a la ciutat, intensificant la seua tasca per vetllar que es compleixen els estatuts que regulen activitats.

Per això, els investigadors, a més de comptar amb la intel·ligència pròpia generada per les dotacions de Policia Nacional a Dénia, van comptar amb la informació que van rebre per part dels ciutadans; veïns farts d’observar un inusual degoteig de persones que entraven i sortien de l’establiment amb què, segons manifestacions de ciutadans, de vegades havien tingut fins i tot enfrontaments verbals.

Fruit de tota esta informació, la Brigada Local de Policia Judicial de la Policia Nacional, ha aconseguit desmantellar a la ciutat un total de cinc associacions cannàbiques que vulneraven la llei incomplint els estatuts estipulats per a este tipus d’activitat.

Una associació fundada amb caràcter lúdic que va resultar ser un punt de venda de substàncies estupefaents

L’última d’estes operacions s’ha dut a terme a finals del mes de novembre, quan la informació rebuda va portar els investigadors fins a una associació cannàbica ubicada, en un cèntric carrer de la ciutat, on ja havien actuat anteriorment i que no obstant continuava oberta.

Així, a través d’un elaborat dispositiu de vigilància a la zona, els agents van poder comprovar ràpidament com a l’establiment accedia gent i al cap de pocs minuts eixien, sense que els hagués donat temps a consumir la seua dosi dins del local.

La veracitat de la informació rebuda va quedar confirmada quan van descobrir que estes persones havien adquirit substàncies estupefaents dins de l’associació, desconeixent-se la destinació final de la substància que, bé pogués ser per al seu consum, bé pogués ser destinada per a la revenda i obtenir un benefici econòmic, cosa que sens dubte va confirmar als investigadors que transcendia l’esfera del consum compartit en àmbit privat dins la seu de l’associació.

Al contrari del que estipulen les bases estatutàries d’este tipus d’associacions on la fi del consum ha de tenir una finalitat lúdica o terapèutica i més concretament d’esta associació, registrada com a associació no lucrativa dedicada a l’estudi del cànem i els seus derivats, ni tan sols per a consum o venda de cànnabis.

Per consegüent, atés que tot apuntava que este local poguera ser un punt de venda d’estupefaents a xicoteta escala o “menudeig”, que s’emparava sota la cobertura legal d’este tipus d’associacions, es va iniciar l’explotació de l’operació, i es va comptar amb la col·laboració de la Policia Nacional Adscrita a la Comunitat Autònoma de València, competents per a la instrucció dels expedients i les mesures cautelars pertinents.

El còmput de l’operació, es va saldar amb la detenció dels tres membres de òrgan de control de associació; tres homes amb càrrecs de president, secretari i tresorer, així com que es van confiscar llavors de marihuana, 13,7 grams d’oli d’haixix, 2 grams d’haixix (substàncies no permeses en cap cas ni tan sols per a consum a la seu d’estes associacions), 1.139 grams de cabdells de marihuana, 68 grams de cànnabis barrejada amb tabac i 370 euros en efectiu.

D’altra banda, després de la diligència d’entrada i registre al local, el grup investigador va descobrir a través del fitxer de socis que van trobar que les persones que havien identificat per haver comprat substàncies dins de l’associació no eren ni tan sols socis d’aquesta , requisit imprescindible per poder ser usuari.

Els tres detinguts, dos de nacionalitat espanyola i un de nacionalitat francesa, d’edats compreses entre els 38 i els 60 anys i amb antecedents previs, van ser posats en llibertat després de prestar declaració a dependències policials, quedant a l’espera de ser citats per comparéixer en seu judicial.

Venda d’aliments i gominoles adulterades amb droga

 

Una altra de les últimes operacions duta a terme per la Policia Nacional a la ciutat el mes de setembre i que va culminar amb la detenció de tres persones més d’origen holandés, amb càrrecs de; president, secretari i tresorer d’una associació cannàbica que operava de la mateixa manera que el descrit anteriorment, va conduir a la confiscació de gran quantitat de substància estupefaent dins del local, el registre del qual va revelar que hi havia piruletes, galetes i xiclets tipus xupa-xups suposadament adulterades amb droga disposades per ser venudes.

Punts de venda de droga emmascarats com a associacions cannàbiques

 

La Policia Nacional veu la necessitat d’intensificar la tasca de control sobre este tipus d’associacions que aprofiten la manca de legislació específica que les regule i que, sota el marc d’una legislació ambigua, en molts casos, no són més que l’evolució de l’anacrònic xicotet grup de fumadors, amics, que s’ajuntaven a una casa, garatge o local en un àmbit privat, on ells mateixos cultivaven i elaboraven el seu producte, anant actualment fins i tot més enllà sota la protecció de la suposada associació cannàbica, en vendre a discreció la droga cultivada a presumptes socis, usant-la per tant com a tapadora d’un veritable punt de venda de droga a xicoteta escala.

 

Últimes notícies

La Generalitat destina 2,16 milions a la modernització integral del port Nou Fontana de Xàbia

La Generalitat impulsa una inversió de 2,16 milions per a renovar el port Nou Fontana de Xàbia. El pla, en dos fases, modernitza instal·lacions, servicis i accessos en 15 mesos.

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.