Alegría afirma que l’única estratègia política de la dreta a Espanya es basa en ‘insídies, bulos i ira’

BENIDORM, 12 (EUROPA PRESS)

La portaveu del Govern i ministra d’Educació, Formació Professional i Esports, Pilar Alegría, ha manifestat que este dijous que «l’única estratègia política de la dreta» a Espanya «es basa en les insídies, en el bulo i en la ira», davant del que ha fet una crida a «sentir orgull de l’aconseguit» a pesar que «alguns pretenguen opacar».

«La dreta i la ultradreta d’este país han abandonat la batalla ideològica de les idees. Ho fan perquè manquen de projecte o perquè saben que si les donaren a conèixer tindrien molt menys suport social?», ha llançat en el seu discurs en la clausura del segon congrés de la FeSMC-UGT a Benidorm.

Alegría ha afirmat que la dreta «no perdona la moció de censura de l’any 2018» a Mariano Rajoy, després de la qual Pedro Sánchez es va convertir en president, «ni que s’obtinguera una majoria de suport després de les eleccions del 23 de juliol del 2023, reflectida en el Congrés dels Diputats».

«No ens perdonen, ni als sindicalistes ni al Govern, que defensem un projecte progressista que és positiu i que està funcionant en el nostre país, ni que el nostre treball, dedicació i esforç es base a millorar les condicions de vida de la majoria social, de les classes treballadora i mitja. No només estem ací per a resistir, sinó per a mirar cap a avant i donar resposta a problemes, amb oportunitats i millors eixides», ha emfatitzat.

«NOMÉS HI HA DOS CAMINS»

La portaveu considera que «només hi ha dos camins» per a eixir de situacions de crisis i «moments difícils», «un cap a la dreta o un altre cap a l’esquerra», per la qual cosa «és important tirar la vista arrere sense cap tipus d’enyorança, sinó per a no perdre la perspectiva del que encara queda per davant». «Podem comprovar les vicissituds que hem passat els sindicats i el Govern», ha agregat.

Durant la seua intervenció, ha recordat la crisi del covid-19 i ha agraït el treball d’UGT «per a estar al costat dels treballadors en els pitjors moments i de major incertesa en tots els àmbits de la vida».

La titular d’Educació ha destacat que «gràcies a esta eixida per l’esquerra, el Govern, de la mà dels sindicats, va tardar només dos anys a recuperar els nivells d’ocupació i del Producte interior brut (PIB) anteriors a la pandèmia».

«Va ser una situació molt diferent a la qual vivim durant la crisi econòmica del 2008, quan es va produir un èxode, fonamentalment dels joves, que buscaven oportunitats fora de les nostres fronteres, davant d’unes taxes de desocupació superiors als sis milions de persones. L’esquerra sindical i política hem anat desmuntant estos anys d’un en un tots els mantras que els neoliberals ens van intentar introduir», ha reiterat.

A més, ha ressaltat «la pujada del salari mínim interprofessional (SMI) i la revaloració de les pensions»: «Escoltem que això anava a trencar la caixa de la Seguretat Social. Gràcies a esta aposta per l’esquerra hem fet possible recuperar el Pacte de Toledo i el poder adquisitiu de les pensions, que beneficien a més de deu milions d’espanyols. Quan acabe la legislatura, el 2027, la guardiola tindrà més de 30.000 milions per a garantir-les a les generacions futures».

«FORÇA I RESILIÈNCIA»

Alegría ha defensat que la «força i resiliència» està en causes com la «justícia social i fiscal, el feminisme i la igualtat», i ha fet una crida a «lluitar per elles des de la unitat i el respecte».

«Sé el que significa que a voltes en el teu lloc de treball o en el carrer els intolerants ens insulten, ho sé perfectament, però sempre ens ha mogut molt més l’esperança i la por mai ens ha paralitzat. Ens ataquen i insulten perquè volen que ens resignem. També us dic, com a bona aragonesa, que han topat amb os dur», ha manifestat.

La portaveu del Govern ha incidit en el paper d’UGT en un moment en el qual «a voltes el populisme vol campar a pler». També ha apuntat que es va afiliar a este sindicat fa 25 anys, que ací va tenir un dels seus primers treballs i va poder conèixer «el vertader significat de la lluita per la dignificació de les condicions dels treballadors».

El seu discurs ha conclòs amb una cita modificada del fundador del PSOE i UGT, Pablo Iglesias Posse: «Soc socialista –i jo afegiria, soc sindicalista– no per a estimar en silenci les nostres idees ni per a recrear-nos amb la seua grandesa i amb l’esperit de justícia de les mateixes, sinó per a portar-les a totes parts».

Últimes notícies

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.