Begoña Carrasco: ‘El 22 de desembre les càmeres del centre de Castelló deixaran de sancionar’

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha anunciat que a partir del pròxim 22 de desembre les càmeres situades en el centre històric de la ciutat deixaran de sancionar. La primer edil ha fet aquest anunci en el marc del desdejuni informatiu de Nadal amb els mitjans de comunicació afirmant que “acabem amb l’afany recaptatori del sistema de videovigilància que va imposar l’anterior govern, però garantint un ordre en la circulació perquè no volem que el centre torne a omplir-se de cotxes”.

I afig: “D’aquesta manera, donem resposta a una de les principals demandes que ens havien traslladat tant comerciants, autònoms, com a residents. Les càmeres deixen de multar però no significa l’accés lliure al centre”.

Carrasco ha matisat que “qualsevol vehicle que circule pel centre sense autorització o estacione indegudament serà sancionat, no per les càmeres però sí per la Policia Local”.

L’alcaldessa ha indicat que s’ha preparat un dispositiu específic de mobilitat i seguretat després de diverses reunions conjuntes amb el regidor de Mobilitat Cristian Ramírez i el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá.

“S’ha creat un dispositiu amb els Agents de Mobilitat Urbana (AMU) i Policia Local perquè informen els ciutadans dels accessos així com de les zones per les quals es pot circular. L’entrada al centre històric serà per a residents, per a anar als pàrquings públics o desenvolupar una activitat professional amb la pertinent autorització” ha explicat l’alcaldessa.

Així mateix, també ha afegit que ja s’han mantingut reunions amb diferents pymes i autònoms que desenvolupen oficis, perquè també siguen coneixedors com han de procedir per a poder exercir la seua activitat professional en la zona històrica de la ciutat.

Així doncs l’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de mobilitat ha posat a la disposició dels ciutadans el portal web cscircula.castello.es que serà activat a partir del divendres 22 de desembre, en el qual es podran tramitar les autoritzacions per a circular o estacionar, així com disposar de tota la informació relativa a l’ordenació del trànsit en aquesta zona de la ciutat.

Els residents que ja disposen d’autorització no serà necessari que la tornen a tramitar.

El pressupost de 2024 serà aprovat el 27 de desembre

En la mateixa trobada amb els mitjans l’alcaldessa de Castelló ha avançat que l’aprovació dels pressupostos per part de l’equip de govern tindrà lloc el dimecres 27 de desembre. La primer edil ha explicat que “hem vingut desgranant al llarg dels últims dies els pressupostos dels patronats: Esports, Festes, Turisme i el del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació, hem anat complint els tràmits preceptius, d’aquesta manera, el Govern municipal aprovarà els pressupostos de 2024 abans de finalitzar l’any, tal com ens vam comprometre amb els castellonencs”.

5 eixos fonamentals han marcat els 6 mesos de govern

En el balanç dels sis primers mesos de govern, l’alcaldessa Begoña Carrasco ha destacat que “li hem donat la volta a aquesta ciutat, que torna a estar plena de vida i a brillar amb llum pròpia. No hem vingut a canviar els mobles de lloc, sinó a canviar les coses, a resoldre els problemes dels veïns. Continuarem treballant perquè els castellonencs se senten orgullosos de la ciutat en la qual viuen”.

I ha basat l’acció de govern en cinc eixos fonamentals: La baixada d’impostos, “tal com e ho vam prometre els castellonencs s’estalviaran en 2024 quasi 4 milions d’euros en impostos, aquesta baixada es començarà a notar en l’IBI amb més d’un milió d’euros d’estalvi per a les famílies”.

El segon eix és la millora dels serveis públics amb més neteja, més seguretat, més il·luminació, asfaltat i la millora del transport públic. El tercer és l’escolta activa, recordant que al llarg d’aquests primers mesos ha mantingut nombroses trobades amb col·lectius, entitats, associacions i veïns, així com s’han visitat tots els barris, a més d’haver recuperat tots els òrgans de participació ciutadana.

En quart lloc, s’ha referit a l’augment de les inversions “i s’ha donat viabilitat a projectes que estaven embossats com la biblioteca, la compra de pisos socials, la zona de baixes emissions, reorientant els programes d’ocupació perquè siguen més útils”. Finalment en l’últim dels eixos s’ha referit al fet que s’ha aconseguit retornar a Castelló la seua capitalitat, “li hem retornat la il·lusió als castellonencs, i la nostra ciutat torna a brillar amb llum pròpia, el millor està per vindre”, ha conclòs Carrasco.

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.