Begoña Carrasco: ‘El 22 de desembre les càmeres del centre de Castelló deixaran de sancionar’

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha anunciat que a partir del pròxim 22 de desembre les càmeres situades en el centre històric de la ciutat deixaran de sancionar. La primer edil ha fet aquest anunci en el marc del desdejuni informatiu de Nadal amb els mitjans de comunicació afirmant que “acabem amb l’afany recaptatori del sistema de videovigilància que va imposar l’anterior govern, però garantint un ordre en la circulació perquè no volem que el centre torne a omplir-se de cotxes”.

I afig: “D’aquesta manera, donem resposta a una de les principals demandes que ens havien traslladat tant comerciants, autònoms, com a residents. Les càmeres deixen de multar però no significa l’accés lliure al centre”.

Carrasco ha matisat que “qualsevol vehicle que circule pel centre sense autorització o estacione indegudament serà sancionat, no per les càmeres però sí per la Policia Local”.

L’alcaldessa ha indicat que s’ha preparat un dispositiu específic de mobilitat i seguretat després de diverses reunions conjuntes amb el regidor de Mobilitat Cristian Ramírez i el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá.

“S’ha creat un dispositiu amb els Agents de Mobilitat Urbana (AMU) i Policia Local perquè informen els ciutadans dels accessos així com de les zones per les quals es pot circular. L’entrada al centre històric serà per a residents, per a anar als pàrquings públics o desenvolupar una activitat professional amb la pertinent autorització” ha explicat l’alcaldessa.

Així mateix, també ha afegit que ja s’han mantingut reunions amb diferents pymes i autònoms que desenvolupen oficis, perquè també siguen coneixedors com han de procedir per a poder exercir la seua activitat professional en la zona històrica de la ciutat.

Així doncs l’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de mobilitat ha posat a la disposició dels ciutadans el portal web cscircula.castello.es que serà activat a partir del divendres 22 de desembre, en el qual es podran tramitar les autoritzacions per a circular o estacionar, així com disposar de tota la informació relativa a l’ordenació del trànsit en aquesta zona de la ciutat.

Els residents que ja disposen d’autorització no serà necessari que la tornen a tramitar.

El pressupost de 2024 serà aprovat el 27 de desembre

En la mateixa trobada amb els mitjans l’alcaldessa de Castelló ha avançat que l’aprovació dels pressupostos per part de l’equip de govern tindrà lloc el dimecres 27 de desembre. La primer edil ha explicat que “hem vingut desgranant al llarg dels últims dies els pressupostos dels patronats: Esports, Festes, Turisme i el del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació, hem anat complint els tràmits preceptius, d’aquesta manera, el Govern municipal aprovarà els pressupostos de 2024 abans de finalitzar l’any, tal com ens vam comprometre amb els castellonencs”.

5 eixos fonamentals han marcat els 6 mesos de govern

En el balanç dels sis primers mesos de govern, l’alcaldessa Begoña Carrasco ha destacat que “li hem donat la volta a aquesta ciutat, que torna a estar plena de vida i a brillar amb llum pròpia. No hem vingut a canviar els mobles de lloc, sinó a canviar les coses, a resoldre els problemes dels veïns. Continuarem treballant perquè els castellonencs se senten orgullosos de la ciutat en la qual viuen”.

I ha basat l’acció de govern en cinc eixos fonamentals: La baixada d’impostos, “tal com e ho vam prometre els castellonencs s’estalviaran en 2024 quasi 4 milions d’euros en impostos, aquesta baixada es començarà a notar en l’IBI amb més d’un milió d’euros d’estalvi per a les famílies”.

El segon eix és la millora dels serveis públics amb més neteja, més seguretat, més il·luminació, asfaltat i la millora del transport públic. El tercer és l’escolta activa, recordant que al llarg d’aquests primers mesos ha mantingut nombroses trobades amb col·lectius, entitats, associacions i veïns, així com s’han visitat tots els barris, a més d’haver recuperat tots els òrgans de participació ciutadana.

En quart lloc, s’ha referit a l’augment de les inversions “i s’ha donat viabilitat a projectes que estaven embossats com la biblioteca, la compra de pisos socials, la zona de baixes emissions, reorientant els programes d’ocupació perquè siguen més útils”. Finalment en l’últim dels eixos s’ha referit al fet que s’ha aconseguit retornar a Castelló la seua capitalitat, “li hem retornat la il·lusió als castellonencs, i la nostra ciutat torna a brillar amb llum pròpia, el millor està per vindre”, ha conclòs Carrasco.

Últimes notícies

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.

Així és la nova imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 creada per Paco Roca

L’il·lustrador valencià Paco Roca ha dissenyat la imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 amb una sèrie de dibuixos que reunixen patrimoni, festes i cultura del vi del municipi.

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.