La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va triplicar l’ús en 2020 tot i la pandèmia

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va permetre multiplicar quasi per tres la utilització d’este servei de transport urbà en 2020, tot i la irrupció de la pandèmia de la Covid-19. Segons dades replegades per un estudi municipal, dels al voltant dels entre 31.700 i 34.700 usos anuals que es venien fent del bus urbà a l’última dècada, es va passar a 95.000. La regidora de Transport, Inma Ibàñez, recordava que «la bona acollida en 2020 ha disparat la utilització del bus fins a pràcticament el triple, i amb els més de 2.300 passatgers setmanals que estem tenint en 2021, tot apunta al fet que enguany superarem els 110.000«, manifestava.

Ibàñez explicava que «afavorir el transport públic és causa d’una disminució dels embussos, la contaminació, i de la congestió urbana del trànsit, però també és sinònim d’igualtat i d’inclusió perquè l’estudi que hem dut a terme des de la regidoria de Transport constata que qualsevol dia que escollim de manera aleatòria la majoria de passatgers són del sexe femení Hi ha dies que el 70% són dones, les quals en molts casos no disposen de carnet de conduir, així com gent gran o menors d’edat».

Per conéixer més a fons quin és el perfil d’usuaris i usuàries que utilitzen l’autobús municipal; els motius de la seua utilització i la freqüència i quines necessitats i millores proposen les persones usuàries, l’Ajuntament està preparant una enquesta que es durà a terme durant la segona i quarta setmana de setembre, i durant la primera i tercera d’octubre de 2021. Serà una enquesta en on s’inclouran 8 preguntes: dos de caràcter sociodemogràfic, tres preguntes per determinar el perfil de l’usuari/usuària, una pregunta d’escala dicotòmica per valorar el servei, una qüestió que ens serà d’utilitat per a la millora contínua, i finalment, una qüestió sobre el quin és el canal mitjançant el qual rep l’usuari la informació i horaris.

L’enquesta es durà a terme mitjançant un equip de 2 persones dinamitzadores (una per a cada torn), en els busos i en les parades, de manera aleatòria, podent participar totes aquelles persones que hagen fet ús almenys una vegada de l’autobús municipal. Inma Ibàñez destacava la importància «de seguir potenciant la mobilitat interna de la ciutat, així com seguir implantant els objectius de l’AGENDA 2030, un dels grans reptes d’esta dècada per a tots els països, regions i ajuntaments. A Ontinyent seguim avançant des de les diferents àrees municipals per aconseguir-ho», concloïa.

Últimes notícies

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.