Els mercats exteriors continuen celebrant-se en Sagunt amb estrictes mesures de seguretat i higiene

Mercat exterior de Sagunt (València)

La inspecció de Sanitat ha sigut positiva | Ajuntament de Sagunt

 

La regidora de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de SaguntGloria Parra, informa a la ciutadania que els mercats municipals exteriors continuen celebrant-se amb estrictes mesures de seguretat i higiene. En el cas del mercat de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), que es va celebrar ahir, es va fer amb un 50% de la capacitat, un total de 130 llocs que no van ser ocupats íntegrament i donant prioritat al sector de l’alimentació. A pesar d’això, ja s’ha incorporat, encara que de manera gradual, el sector tèxtil, calçat o altres mercaderies.

 

En este sentit, i després de la inspecció de Sanitat, Gloria Parra assegura que «es va emetre una acta en la que expressaven la conformitat de tots els elements de seguretat i això és el més important per a nosaltres com a Ajuntament, estar tranquils perquè el treball que s’ha elaborat quant a protocols està funcionant respecte a paràmetres de seguretat i de garantir esta seguretat tant de venedors com de compradors». Parra s’ha mostrat satisfeta perquè, a demés de garantir la seguretat, s’està donant l’oportunitat a venedors, fins i tot del sector tèxtil, que havien estat més de dos mesos sense poder treballar i oferint-los l’opció de fer-ho amb garanties.

 

Cal recordar que, a causa de l’actual circumstància provocada pel Covid-19, els mercats municipals han extremat els seus protocols i han implantat una sèrie de normes per a garantir la seguretat com, per exemple, l’obligació de mantindre la distància de seguretat de 2 metres entre compradors i venedors, l’ús de gel hidroalcohòlic en l’entrada, l’ús de mascareta, evitar tocar els aliments i, en el cas dels tèxtils, fer-ho previ ús de gel, tenint en compte que, si la persona finalment no compra el producte que es prova, este haurà de quedar en quarantena.

 

En esta línia, la regidora de Comerç i Mercats ha declarat que «sabem que són moltes les normes i restriccions que hem de complir, però és fonamental que tots els agents implicats siguem conscients d’això i per això apel·le a la corresponsabilitat perquè tots som responsables de fer del nostre mercat un lloc segur». Gloria Parra assegura que este és un treball de tots i que, tant compradors com venedors, han de tindre la capacitat de tolerar tots els canvis. «Això no és una circumstància normal, encara que sí que es respira cert clima de normalitat en els carrers i això té la seua part positiva i negativa; és bo per a les vendes, però no ho és tant per a la seguretat, ja que la gent pot confiar-se, per això apel·lem a la responsabilitat de la ciutadania», explica Parra.

 

Una altra de les qüestions a destacar és l’accés al recinte, perquè únicament es pot entrar o eixir del mercat pels accessos habilitats per a això. Actualment hi ha dos entrades i dos eixides, encara que a partir del pròxim dimecres s’habilitarà en el mercat de Sagunt un nou accés per a la gent que ve de Doctor Palos. En este sentit, Gloria Parra ha destacat que és molt important que la gent se cenyisca a entrar i eixir per les zones establides, ja que en cada entrada hi ha una persona encarregada de comptar l’aforament a través d’aplicacions especialitzades i assegura que «si no entrem pel lloc adequat este control de l’aforament es perd i no podem garantir la seguretat en el recinte. En cas de no poder fer-ho, haurem d’acabar suspenent els mercats».

 

A demés, la regidora recorda que la Policia Local s’està encarregant d’advertir als qui entren al recinte pel lloc que no siga l’establit i que això suposa un incompliment d’una norma amb sancions més severes, atés que es tramita per la delegació de Govern i les multes són de 601 euros, com a mínim, a demés d’un risc per a la salut.

 

Finalment, Gloria Parra ha remarcat que «és treball de tots i de totes fer de la compra en els mercats un lloc segur; l’Ajuntament de Sagunt està posant tot de la seua part per a que siga d’esta manera, amb la implicació de deu departaments que estan treballant activament en els protocols de seguretat, però necessitem la col·laboració, l’empatia i la tolerància de tota la ciutadania».

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.