Els mercats exteriors continuen celebrant-se en Sagunt amb estrictes mesures de seguretat i higiene

Mercat exterior de Sagunt (València)

La inspecció de Sanitat ha sigut positiva | Ajuntament de Sagunt

 

La regidora de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de SaguntGloria Parra, informa a la ciutadania que els mercats municipals exteriors continuen celebrant-se amb estrictes mesures de seguretat i higiene. En el cas del mercat de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), que es va celebrar ahir, es va fer amb un 50% de la capacitat, un total de 130 llocs que no van ser ocupats íntegrament i donant prioritat al sector de l’alimentació. A pesar d’això, ja s’ha incorporat, encara que de manera gradual, el sector tèxtil, calçat o altres mercaderies.

 

En este sentit, i després de la inspecció de Sanitat, Gloria Parra assegura que «es va emetre una acta en la que expressaven la conformitat de tots els elements de seguretat i això és el més important per a nosaltres com a Ajuntament, estar tranquils perquè el treball que s’ha elaborat quant a protocols està funcionant respecte a paràmetres de seguretat i de garantir esta seguretat tant de venedors com de compradors». Parra s’ha mostrat satisfeta perquè, a demés de garantir la seguretat, s’està donant l’oportunitat a venedors, fins i tot del sector tèxtil, que havien estat més de dos mesos sense poder treballar i oferint-los l’opció de fer-ho amb garanties.

 

Cal recordar que, a causa de l’actual circumstància provocada pel Covid-19, els mercats municipals han extremat els seus protocols i han implantat una sèrie de normes per a garantir la seguretat com, per exemple, l’obligació de mantindre la distància de seguretat de 2 metres entre compradors i venedors, l’ús de gel hidroalcohòlic en l’entrada, l’ús de mascareta, evitar tocar els aliments i, en el cas dels tèxtils, fer-ho previ ús de gel, tenint en compte que, si la persona finalment no compra el producte que es prova, este haurà de quedar en quarantena.

 

En esta línia, la regidora de Comerç i Mercats ha declarat que «sabem que són moltes les normes i restriccions que hem de complir, però és fonamental que tots els agents implicats siguem conscients d’això i per això apel·le a la corresponsabilitat perquè tots som responsables de fer del nostre mercat un lloc segur». Gloria Parra assegura que este és un treball de tots i que, tant compradors com venedors, han de tindre la capacitat de tolerar tots els canvis. «Això no és una circumstància normal, encara que sí que es respira cert clima de normalitat en els carrers i això té la seua part positiva i negativa; és bo per a les vendes, però no ho és tant per a la seguretat, ja que la gent pot confiar-se, per això apel·lem a la responsabilitat de la ciutadania», explica Parra.

 

Una altra de les qüestions a destacar és l’accés al recinte, perquè únicament es pot entrar o eixir del mercat pels accessos habilitats per a això. Actualment hi ha dos entrades i dos eixides, encara que a partir del pròxim dimecres s’habilitarà en el mercat de Sagunt un nou accés per a la gent que ve de Doctor Palos. En este sentit, Gloria Parra ha destacat que és molt important que la gent se cenyisca a entrar i eixir per les zones establides, ja que en cada entrada hi ha una persona encarregada de comptar l’aforament a través d’aplicacions especialitzades i assegura que «si no entrem pel lloc adequat este control de l’aforament es perd i no podem garantir la seguretat en el recinte. En cas de no poder fer-ho, haurem d’acabar suspenent els mercats».

 

A demés, la regidora recorda que la Policia Local s’està encarregant d’advertir als qui entren al recinte pel lloc que no siga l’establit i que això suposa un incompliment d’una norma amb sancions més severes, atés que es tramita per la delegació de Govern i les multes són de 601 euros, com a mínim, a demés d’un risc per a la salut.

 

Finalment, Gloria Parra ha remarcat que «és treball de tots i de totes fer de la compra en els mercats un lloc segur; l’Ajuntament de Sagunt està posant tot de la seua part per a que siga d’esta manera, amb la implicació de deu departaments que estan treballant activament en els protocols de seguretat, però necessitem la col·laboració, l’empatia i la tolerància de tota la ciutadania».

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.