Els mercats exteriors continuen celebrant-se en Sagunt amb estrictes mesures de seguretat i higiene

Mercat exterior de Sagunt (València)

La inspecció de Sanitat ha sigut positiva | Ajuntament de Sagunt

 

La regidora de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de SaguntGloria Parra, informa a la ciutadania que els mercats municipals exteriors continuen celebrant-se amb estrictes mesures de seguretat i higiene. En el cas del mercat de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), que es va celebrar ahir, es va fer amb un 50% de la capacitat, un total de 130 llocs que no van ser ocupats íntegrament i donant prioritat al sector de l’alimentació. A pesar d’això, ja s’ha incorporat, encara que de manera gradual, el sector tèxtil, calçat o altres mercaderies.

 

En este sentit, i després de la inspecció de Sanitat, Gloria Parra assegura que «es va emetre una acta en la que expressaven la conformitat de tots els elements de seguretat i això és el més important per a nosaltres com a Ajuntament, estar tranquils perquè el treball que s’ha elaborat quant a protocols està funcionant respecte a paràmetres de seguretat i de garantir esta seguretat tant de venedors com de compradors». Parra s’ha mostrat satisfeta perquè, a demés de garantir la seguretat, s’està donant l’oportunitat a venedors, fins i tot del sector tèxtil, que havien estat més de dos mesos sense poder treballar i oferint-los l’opció de fer-ho amb garanties.

 

Cal recordar que, a causa de l’actual circumstància provocada pel Covid-19, els mercats municipals han extremat els seus protocols i han implantat una sèrie de normes per a garantir la seguretat com, per exemple, l’obligació de mantindre la distància de seguretat de 2 metres entre compradors i venedors, l’ús de gel hidroalcohòlic en l’entrada, l’ús de mascareta, evitar tocar els aliments i, en el cas dels tèxtils, fer-ho previ ús de gel, tenint en compte que, si la persona finalment no compra el producte que es prova, este haurà de quedar en quarantena.

 

En esta línia, la regidora de Comerç i Mercats ha declarat que «sabem que són moltes les normes i restriccions que hem de complir, però és fonamental que tots els agents implicats siguem conscients d’això i per això apel·le a la corresponsabilitat perquè tots som responsables de fer del nostre mercat un lloc segur». Gloria Parra assegura que este és un treball de tots i que, tant compradors com venedors, han de tindre la capacitat de tolerar tots els canvis. «Això no és una circumstància normal, encara que sí que es respira cert clima de normalitat en els carrers i això té la seua part positiva i negativa; és bo per a les vendes, però no ho és tant per a la seguretat, ja que la gent pot confiar-se, per això apel·lem a la responsabilitat de la ciutadania», explica Parra.

 

Una altra de les qüestions a destacar és l’accés al recinte, perquè únicament es pot entrar o eixir del mercat pels accessos habilitats per a això. Actualment hi ha dos entrades i dos eixides, encara que a partir del pròxim dimecres s’habilitarà en el mercat de Sagunt un nou accés per a la gent que ve de Doctor Palos. En este sentit, Gloria Parra ha destacat que és molt important que la gent se cenyisca a entrar i eixir per les zones establides, ja que en cada entrada hi ha una persona encarregada de comptar l’aforament a través d’aplicacions especialitzades i assegura que «si no entrem pel lloc adequat este control de l’aforament es perd i no podem garantir la seguretat en el recinte. En cas de no poder fer-ho, haurem d’acabar suspenent els mercats».

 

A demés, la regidora recorda que la Policia Local s’està encarregant d’advertir als qui entren al recinte pel lloc que no siga l’establit i que això suposa un incompliment d’una norma amb sancions més severes, atés que es tramita per la delegació de Govern i les multes són de 601 euros, com a mínim, a demés d’un risc per a la salut.

 

Finalment, Gloria Parra ha remarcat que «és treball de tots i de totes fer de la compra en els mercats un lloc segur; l’Ajuntament de Sagunt està posant tot de la seua part per a que siga d’esta manera, amb la implicació de deu departaments que estan treballant activament en els protocols de seguretat, però necessitem la col·laboració, l’empatia i la tolerància de tota la ciutadania».

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.