Més de 2.800 persones treballaran i aprendran un ofici gràcies als tallers de Labora

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha anunciat que Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, ha aprovat els tallers mixtos –conformats per Escoles Taller, Acció Inserida i els Tallers d’Ocupació–, als quals destinarà 70 milions d’euros i on més de 2.800 persones desocupades treballaran mentres aprenen un ofici en els seus municipis.

Entre els tres projectes, Galvañ ha subratllat que s’ha posat en marxa per primera vegada el programa d’Escoles Taller per a “oferir experiència professional i oportunitats laborals a la població més jove”, segons ha arreplegat la Generalitat en un comunicat.

Les Escoles Taller són una nova modalitat, dirigida a persones d’entre 16 i 29 anys, que busca donar formació en un ofici al mateix temps que se’ls paga un salari a joves desocupats de difícil inserció laboral. Així, Labora ha destinat 9 milions d’euros a posar en marxa 26 projectes dels quals es beneficiaran 380 joves.

“L’ocupabilitat de la joventut és una prioritat per al Consell”, ha assegurat, i, al seu torn, ha enaltit el programa ‘Primera Experiència’, que ha possibilitat que 104 joves obtinguen un contracte en el sector públic valencià. “Estos tallers són una de les més decidides apostes de Labora per la formació com a ferramenta indispensable per a millorar l’ocupabilitat de les persones”, ha postil·lat.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha destacat que el fet de comptar des del primer dia de la formació amb un contracte de treball “dona l’oportunitat als beneficiaris de cobrar un salari, amb el que poden dedicar-se de manera íntegra a esta formació i adquirir l’experiència imprescindible que els done una oportunitat laboral en l’ofici que es troben aprenent”, ha manifestat.

Al costat de les Escoles Taller també s’ha convocat el programa mixt d’ocupació i formació ‘Acció Inserida’, dirigit a la població en situació de vulnerabilitat i que beneficiarà a 540 persones desocupades. En total, seran 23 les iniciatives en les quals el Servici Valencià d’Ocupació i Formació ha invertit 7,3 milions d’euros.

Tallers per a 1970 persones beneficiàries

En concret, els tallers mixtos beneficiaran a 1.970 persones desocupades de tota la Comunitat Valenciana que participaran en algun dels 96 projectes aprovats als quals la Generalitat ha assignat 54 milions d’euros.

Este programa es realitza en col·laboració amb els ajuntaments, les mancomunitats, ens públics dependents d’estes, pactes territorials d’ocupació, així com associacions, fundacions i altres entitats privades sense ànim de lucre. L’administració autonòmica ha assenyalat que enguany la mitat de les persones participants seran dones.

Entre les especialitats que s’oferixen per a la formació de l’alumnat es troben jardineria, construcció, instal·lació d’infraestructures de telecomunicacions, administració, animadors de temps lliure i activitats culturals, conservació i millora de muntanyes, repoblacions forestals, creació de microempreses o atenció sociosanitària.

Sol·licituds

Per a sol·licitar formar part d’un taller d’ocupació és imprescindible estar d’alta en Labora com a demandant d’ocupació i fer-ho constar en la demanda. Així mateix, les persones interessades també poden posar-se en contacte amb el seu Espai Labora.

Les bases i convocatòria que han de regir per a la selecció de l’alumnat participant en tallers d’ocupació es pot consultar en la pàgina web de Labora.

A més, tots els projectes dels tallers d’ocupació constaran d’un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d’un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2 o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, de la mateixa família i àrea professional.

L’alumnat també rebrà formació en inserció laboral, sensibilització mediambiental i igualtat de gènere, alfabetització informàtica i riscos laborals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.