10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Més de 2.800 persones treballaran i aprendran un ofici gràcies als tallers de Labora

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha anunciat que Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, ha aprovat els tallers mixtos –conformats per Escoles Taller, Acció Inserida i els Tallers d’Ocupació–, als quals destinarà 70 milions d’euros i on més de 2.800 persones desocupades treballaran mentres aprenen un ofici en els seus municipis.

Entre els tres projectes, Galvañ ha subratllat que s’ha posat en marxa per primera vegada el programa d’Escoles Taller per a “oferir experiència professional i oportunitats laborals a la població més jove”, segons ha arreplegat la Generalitat en un comunicat.

Les Escoles Taller són una nova modalitat, dirigida a persones d’entre 16 i 29 anys, que busca donar formació en un ofici al mateix temps que se’ls paga un salari a joves desocupats de difícil inserció laboral. Així, Labora ha destinat 9 milions d’euros a posar en marxa 26 projectes dels quals es beneficiaran 380 joves.

“L’ocupabilitat de la joventut és una prioritat per al Consell”, ha assegurat, i, al seu torn, ha enaltit el programa ‘Primera Experiència’, que ha possibilitat que 104 joves obtinguen un contracte en el sector públic valencià. “Estos tallers són una de les més decidides apostes de Labora per la formació com a ferramenta indispensable per a millorar l’ocupabilitat de les persones”, ha postil·lat.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha destacat que el fet de comptar des del primer dia de la formació amb un contracte de treball “dona l’oportunitat als beneficiaris de cobrar un salari, amb el que poden dedicar-se de manera íntegra a esta formació i adquirir l’experiència imprescindible que els done una oportunitat laboral en l’ofici que es troben aprenent”, ha manifestat.

Al costat de les Escoles Taller també s’ha convocat el programa mixt d’ocupació i formació ‘Acció Inserida’, dirigit a la població en situació de vulnerabilitat i que beneficiarà a 540 persones desocupades. En total, seran 23 les iniciatives en les quals el Servici Valencià d’Ocupació i Formació ha invertit 7,3 milions d’euros.

Tallers per a 1970 persones beneficiàries

En concret, els tallers mixtos beneficiaran a 1.970 persones desocupades de tota la Comunitat Valenciana que participaran en algun dels 96 projectes aprovats als quals la Generalitat ha assignat 54 milions d’euros.

Este programa es realitza en col·laboració amb els ajuntaments, les mancomunitats, ens públics dependents d’estes, pactes territorials d’ocupació, així com associacions, fundacions i altres entitats privades sense ànim de lucre. L’administració autonòmica ha assenyalat que enguany la mitat de les persones participants seran dones.

Entre les especialitats que s’oferixen per a la formació de l’alumnat es troben jardineria, construcció, instal·lació d’infraestructures de telecomunicacions, administració, animadors de temps lliure i activitats culturals, conservació i millora de muntanyes, repoblacions forestals, creació de microempreses o atenció sociosanitària.

Sol·licituds

Per a sol·licitar formar part d’un taller d’ocupació és imprescindible estar d’alta en Labora com a demandant d’ocupació i fer-ho constar en la demanda. Així mateix, les persones interessades també poden posar-se en contacte amb el seu Espai Labora.

Les bases i convocatòria que han de regir per a la selecció de l’alumnat participant en tallers d’ocupació es pot consultar en la pàgina web de Labora.

A més, tots els projectes dels tallers d’ocupació constaran d’un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d’un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2 o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, de la mateixa família i àrea professional.

L’alumnat també rebrà formació en inserció laboral, sensibilització mediambiental i igualtat de gènere, alfabetització informàtica i riscos laborals.

Últimes notícies

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 va acabar per forçar la dimissió de Carlos Mazón. La pressió social i l'avanç judicial van consolidar el seu desgast polític.

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.