16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Més de 2.800 persones treballaran i aprendran un ofici gràcies als tallers de Labora

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha anunciat que Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, ha aprovat els tallers mixtos –conformats per Escoles Taller, Acció Inserida i els Tallers d’Ocupació–, als quals destinarà 70 milions d’euros i on més de 2.800 persones desocupades treballaran mentres aprenen un ofici en els seus municipis.

Entre els tres projectes, Galvañ ha subratllat que s’ha posat en marxa per primera vegada el programa d’Escoles Taller per a “oferir experiència professional i oportunitats laborals a la població més jove”, segons ha arreplegat la Generalitat en un comunicat.

Les Escoles Taller són una nova modalitat, dirigida a persones d’entre 16 i 29 anys, que busca donar formació en un ofici al mateix temps que se’ls paga un salari a joves desocupats de difícil inserció laboral. Així, Labora ha destinat 9 milions d’euros a posar en marxa 26 projectes dels quals es beneficiaran 380 joves.

“L’ocupabilitat de la joventut és una prioritat per al Consell”, ha assegurat, i, al seu torn, ha enaltit el programa ‘Primera Experiència’, que ha possibilitat que 104 joves obtinguen un contracte en el sector públic valencià. “Estos tallers són una de les més decidides apostes de Labora per la formació com a ferramenta indispensable per a millorar l’ocupabilitat de les persones”, ha postil·lat.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha destacat que el fet de comptar des del primer dia de la formació amb un contracte de treball “dona l’oportunitat als beneficiaris de cobrar un salari, amb el que poden dedicar-se de manera íntegra a esta formació i adquirir l’experiència imprescindible que els done una oportunitat laboral en l’ofici que es troben aprenent”, ha manifestat.

Al costat de les Escoles Taller també s’ha convocat el programa mixt d’ocupació i formació ‘Acció Inserida’, dirigit a la població en situació de vulnerabilitat i que beneficiarà a 540 persones desocupades. En total, seran 23 les iniciatives en les quals el Servici Valencià d’Ocupació i Formació ha invertit 7,3 milions d’euros.

Tallers per a 1970 persones beneficiàries

En concret, els tallers mixtos beneficiaran a 1.970 persones desocupades de tota la Comunitat Valenciana que participaran en algun dels 96 projectes aprovats als quals la Generalitat ha assignat 54 milions d’euros.

Este programa es realitza en col·laboració amb els ajuntaments, les mancomunitats, ens públics dependents d’estes, pactes territorials d’ocupació, així com associacions, fundacions i altres entitats privades sense ànim de lucre. L’administració autonòmica ha assenyalat que enguany la mitat de les persones participants seran dones.

Entre les especialitats que s’oferixen per a la formació de l’alumnat es troben jardineria, construcció, instal·lació d’infraestructures de telecomunicacions, administració, animadors de temps lliure i activitats culturals, conservació i millora de muntanyes, repoblacions forestals, creació de microempreses o atenció sociosanitària.

Sol·licituds

Per a sol·licitar formar part d’un taller d’ocupació és imprescindible estar d’alta en Labora com a demandant d’ocupació i fer-ho constar en la demanda. Així mateix, les persones interessades també poden posar-se en contacte amb el seu Espai Labora.

Les bases i convocatòria que han de regir per a la selecció de l’alumnat participant en tallers d’ocupació es pot consultar en la pàgina web de Labora.

A més, tots els projectes dels tallers d’ocupació constaran d’un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d’un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2 o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, de la mateixa família i àrea professional.

L’alumnat també rebrà formació en inserció laboral, sensibilització mediambiental i igualtat de gènere, alfabetització informàtica i riscos laborals.

Últimes notícies

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.

El PSOE tanca files amb Puente i defén una gestió rigorosa després de l’accident de Adamuz

El PSOE ha recolzat l'actuació d'Óscar Puente després de l'accident de Adamuz i la situació de Rodalies, reivindicant transparència, dades i atenció a les víctimes.

La Generalitat retira més de 840 tones d’enderrocs a Xirivella i dona per finalitzat el pla de suport

La Generalitat ha culminat la retirada de més de 840 tones de restes a Xirivella i tanca la fase de suport per a la gestió de residus de les riuades. L'actuació ha suposat 125.000 euros dins d'un pla que aconseguix a 19 municipis.

El PP acusa a Morant d’ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV

El PP ha acusat a Diana Morant de tindre un problema d'ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV i ha defés l'agenda institucional de Pérez Llorca. Els populars han subratllat que la líder socialista no és diputada autonòmica i han condicionat la seua valoració de les 26 propostes del PSPV al fet que incloguen un fons d'anivellament i avanços en el 'finançament just'.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar i va confessar l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts. L'autòpsia i el suport emocional en l'institut centren la resposta institucional.

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.