Més de 2.800 persones treballaran i aprendran un ofici gràcies als tallers de Labora

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha anunciat que Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, ha aprovat els tallers mixtos –conformats per Escoles Taller, Acció Inserida i els Tallers d’Ocupació–, als quals destinarà 70 milions d’euros i on més de 2.800 persones desocupades treballaran mentres aprenen un ofici en els seus municipis.

Entre els tres projectes, Galvañ ha subratllat que s’ha posat en marxa per primera vegada el programa d’Escoles Taller per a “oferir experiència professional i oportunitats laborals a la població més jove”, segons ha arreplegat la Generalitat en un comunicat.

Les Escoles Taller són una nova modalitat, dirigida a persones d’entre 16 i 29 anys, que busca donar formació en un ofici al mateix temps que se’ls paga un salari a joves desocupats de difícil inserció laboral. Així, Labora ha destinat 9 milions d’euros a posar en marxa 26 projectes dels quals es beneficiaran 380 joves.

“L’ocupabilitat de la joventut és una prioritat per al Consell”, ha assegurat, i, al seu torn, ha enaltit el programa ‘Primera Experiència’, que ha possibilitat que 104 joves obtinguen un contracte en el sector públic valencià. “Estos tallers són una de les més decidides apostes de Labora per la formació com a ferramenta indispensable per a millorar l’ocupabilitat de les persones”, ha postil·lat.

El secretari autonòmic d’Ocupació ha destacat que el fet de comptar des del primer dia de la formació amb un contracte de treball “dona l’oportunitat als beneficiaris de cobrar un salari, amb el que poden dedicar-se de manera íntegra a esta formació i adquirir l’experiència imprescindible que els done una oportunitat laboral en l’ofici que es troben aprenent”, ha manifestat.

Al costat de les Escoles Taller també s’ha convocat el programa mixt d’ocupació i formació ‘Acció Inserida’, dirigit a la població en situació de vulnerabilitat i que beneficiarà a 540 persones desocupades. En total, seran 23 les iniciatives en les quals el Servici Valencià d’Ocupació i Formació ha invertit 7,3 milions d’euros.

Tallers per a 1970 persones beneficiàries

En concret, els tallers mixtos beneficiaran a 1.970 persones desocupades de tota la Comunitat Valenciana que participaran en algun dels 96 projectes aprovats als quals la Generalitat ha assignat 54 milions d’euros.

Este programa es realitza en col·laboració amb els ajuntaments, les mancomunitats, ens públics dependents d’estes, pactes territorials d’ocupació, així com associacions, fundacions i altres entitats privades sense ànim de lucre. L’administració autonòmica ha assenyalat que enguany la mitat de les persones participants seran dones.

Entre les especialitats que s’oferixen per a la formació de l’alumnat es troben jardineria, construcció, instal·lació d’infraestructures de telecomunicacions, administració, animadors de temps lliure i activitats culturals, conservació i millora de muntanyes, repoblacions forestals, creació de microempreses o atenció sociosanitària.

Sol·licituds

Per a sol·licitar formar part d’un taller d’ocupació és imprescindible estar d’alta en Labora com a demandant d’ocupació i fer-ho constar en la demanda. Així mateix, les persones interessades també poden posar-se en contacte amb el seu Espai Labora.

Les bases i convocatòria que han de regir per a la selecció de l’alumnat participant en tallers d’ocupació es pot consultar en la pàgina web de Labora.

A més, tots els projectes dels tallers d’ocupació constaran d’un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d’un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2 o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, de la mateixa família i àrea professional.

L’alumnat també rebrà formació en inserció laboral, sensibilització mediambiental i igualtat de gènere, alfabetització informàtica i riscos laborals.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.