19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

L’Associació TAMPM parla de ‘l’allargada ombra del Villena Gate’

Segons l’associació de treballadors penitenciaris Tu abandono me puede matar (TAMPM) del Centre Penitenciari de Villena, “l’escàndol de la suposada agressió a la subdirectora de seguretat d’aquesta, en mans d’uns encaputxats per la que actualment està sent investigada per presumpta simulació de delicte, segueix cuejant i llançant fins ara, tres cesses i una jubilació”.

Poc després de saltar l’escàndol i filtrar-se als mitjans un vídeo intern de la presó, de la reducció d’un intern molt perillós per tres funcionaris, “va tenir lloc el primer cessament: Cristina Sánchez, cap de premsa i persona propera al ministre Marlaska”, expliquen.

“Setmanes més tard i un cop oberta la causa per la policia judicial contra la Subdirectora, en què també s’ha personat l’associació, va ser destituïda del càrrec la mateixa que ha tornat al lloc d’origen i que està esperant el desenvolupament de la investigació“, asseguren des de TAMPM.

“Cal recordar que aquesta va denunciar una agressió per diversos encaputxats que la pressionaven per no declarar contra tres funcionaris que van participar en la reducció de l’intern molt perillós que es va filtrar als mitjans, i, que a més, va denunciar haver rebut SMS amenaçadors provinents d’algun membre de l’associació i el robatori previ del mòbil. Pel que sembla i segons les investigacions els SMS van ser enviats des d’un terminal al seu nom”, afegeix l’Associació.

L’escalada no cessa, aquesta setmana s’ha conegut el cessament d’un històric de la secretària general: El subdirector d’inspecció penitenciària: JM Pérez Peña, un vell conegut dels treballadors de la institució, que “és el càrrec més antic de la mateixa i que al llarg del mateix ha demostrat tenir una animadversió especial contra aquests”, comenten des de TAMPM.

“En el seu cessament poden haver pesat tant la filtració del vídeo intern als mitjans com la suspensió provisional de sou i feina de dos dels companys que van participar en la reducció, basant-se en una presumpció de culpabilitat com és el fet que no es pogués descartar la participació dels mateixos en la suposada agressió dels encaputxats a la subdirectora i de mantenir-se la suspensió malgrat el canvi de rumb de les investigacions”.

El nou subdirector d’Inspecció és el subdirector de tractament actual del CIS de Granada: Máximo Martínez Bernal de 49 anys. “D’inici és un perfil molt diferent del cessat. Jurista d’IIPP des dels 35 anys, molt proper al Secretari General i defensor a ultrança de les seues polítiques”, defineix TAMPM. “Ha desenvolupat, al llarg de la seua carrera, el càrrec de subdirector de tractament en centres d’inserció a Ceuta i Granada, és a dir centres amb interns en tercer grau o d’escassa perillositat i mai no ha tingut el càrrec de Director”, afegeixen.

A més dels esmentats càrrecs ha impartit cursos interns, cursos per a la UNED i xerrades a països en vies de desenvolupament sobre el sistema penitenciari espanyol. “Ahir, a més, es coneixia al centre la notícia de la jubilació del Director del mateix Feliciano Crelgo Pelaz, per al pròxim mes de gener”.

“El director havia manifestat la prolongació de la jubilació i el manteniment, però ahir es va manifestar el contrari. El director ha estat objecte de polèmica per la contínua desprotecció dels treballadors del centre davant l’agressivitat dels interns més perillosos i el suport a aquests últims, seguint les directrius “Bonistes” provinents de Madrid i que convertien aquests treballadors en mers espàrrings, sense cap protecció per part del centre i sense que els interns patiren cap retret penal o administratiu”, afirma TAMPM.

“La notícia ha alegrat en general la plantilla que confia a tenir més suport a la seua difícil feina per part del proper designat per al càrrec”, conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

Pérez Llorca ha reafirmat el diàleg permanent amb el TSJCV per a una justícia 'més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania'. A més, ha detallat que en dos anys la inversió en infraestructures judicials aconseguix 101 milions, 70 més que en l'anterior legislatura, amb seus culminades a Llíria, Gandia i Alzira