Targeta SUMA: tarifes, abonaments, zones i on comprar-la

Des de hui entren en funcionament els nous títols de transport SUMA de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, tot el transport públic de l’àrea metropolitana de València: Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalies.

 

La posada en marxa d’aquesta reivindicació de la societat valenciana té com a objectiu aconseguir una mobilitat més senzilla i còmoda, alhora que permet una rebaixa important de les actuals tarifes i contribueix a avançar cap a una mobilitat més sostenible. Estava rebaixa de preus, és conseqüència, alhora, de la simplificació dels plànols zonals a l’Àrea Metropolitana de València dels diferents operadors.

L’estalvi que les persones usuàries variarà entre un 11% i un 55% en comprar els títols SUMA 10, els bons de deu viatges; entre el 23% i el 40% en comprar el títol SUMA Mensual i, a més, amb el títol SUMA Mensual Jove se li afegirà un 15% de descompte addicional als preus del SUMA mensual.

A aquest benefici econòmic, a més, se li afegeix la possibilitat de fer un transbordament gratuït entre les diferents formes de transport, cosa que fomentarà la intermodalitat en el transport públic. Fins ara, si aquesta persona viatjaria, per exemple, a Renfe Rodalies fins a l’Estació del Nord i després anava a desplaçar-se amb metro estava pagant pel bitllet de rodalies i pel bitllet de metro.

A l’avantatge de poder viatjar amb un sol bitllet a Metrovalencia, Metrobus, Rodalies o EMT caldrà sumar-li l’entrada en vigor de la simplificació zonal, en passar de quatre zones geogràfiques a dos zones flexibles, a banda de l’aeroport. A partir del 31 de gener i gràcies a aquesta mesura aproximadament el 90% dels viatgers i les viatgeres es mouran amb títols d’una zona únicament.

 

Què és SUMA?

 

SUMA són els nous títols integrats de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) que permeten viatjar amb una mateixa targeta a Metrovalencia, EMT, Rodalies i MetroBus. Ja pots recarregar la targeta amb el títol SUMA 10 (10 viatges) o sol·licitar un abonament SUMA Mensual o SUMA Mensual Jove.

 

Quins avantatges té la targeta única SUMA?

 

Amb una mateixa targeta, de forma més senzilla i per menys preu pots viatjar a Metrovalencia,  EMT,  MetroBus i Rodalies de Renfe i, a més, pots fer un transbordament gratuït entre diferents formes de transport.

 

Quant baixen les tarifes?

 

Les tarifes baixen entre un 11% i un 55% si es comparen amb els títols anteriors de l’ATMV. S’ha produït una doble baixada de preu, ja que, a més a més de la reducció de zones, es rebaixen les tarifes de les dos noves. Així mateix, s’han abaixat els preus dels abonaments mensuals.

 

He de comprar una nova targeta?

 

Progressivament es posarà a la venda a tots els punts habituals un nou disseny de targeta, però no cal comprar un nou suport. Podeu recarregar la vostra antiga targeta Mòbilis amb els nous títols. Només caldrà comprar una nova targeta si actualment tens una TuiN personalitzada per obtenir els nous títols SUMA.

 

On puc comprar els nous títols SUMA ?

 

En el cas els bons de 10 viatges (SUMA 10) es poden comprar a tots els punts de venda habituals (quioscs, estancs, oficina de l’ATMV, oficines i màquines automàtiques de Metrovalencia, Renfe…) Per sol·licitar una SUMA Mensual o una SUMA Mensual Jove tens tres opcions: fer-ho presencialment als quioscos o estancs; fer-ho presencialment a l’OAC de l’ATMV situada a l’estació de Colom, demanant cita prèvia a través del web de l’ATMV; i de forma en línia a través d’aquesta mateixa web: atmv.gva.es

 

Quantes zones hi ha?

 

Amb el nou mapa zonal es passa de quatre a dos zones més una tercera àrea, conformada exclusivament per la parada d’Aeroport. Estaran a la zona A, altres a la B i, algunes, en unes àrees denominades de “solap”, integrades per estacions que poden estar a les dos zones.
 

Les persones usuàries només hauran de mirar el mapa zonal per determinar quin tipus de títol de transport necessiten per desplaçar-se de la seua parada d’origen a la destinació, cosa que fomentarà l’ús del transport metropolità.

Zona A: La ciutat de València.
Àrea de solapament AB: Els municipis pertanyents a l’Àrea Metropolitana de l’Horta.
Zona B: Els municipis pertanyents a l’Àrea Metropolitana del Camp de Túria, el Camp de Morvedre i de la Ribera.
Zona C: aeroport.

Quant de temps dura el transbordament gratuït?

 

En el cas del SUMA 10, el transbordament gratuït es podrà realitzar en 90 minuts si es viatja a una zona o en 110 minuts si es viatja a dos zones. Per exemple, es podrà anar a València des de Puçol a Rodalies o MetroBus i accedir gratis a un autobús de l’EMT oa un metro de Metrovalència en arribar a la capital, a més, tindrà inclòs un transbordament gratuït a Metrovalencia o EMT, pagant 0,8 € el viatge. En el cas del SUMA Mensual els viatges i transbordaments són il·limitats durant el seu període de validesa.

Quan faça el transbordament gratuït entre diferents mitjans de transport, cal tornar a validar el títol de nou?
Sí, cada vegada que puges a un mitjà de transport diferent és necessari validar el títol de transport perquè es considere el títol com a vàlid.

 

Quin és el preu del SUMA Mensual Jove?

 

El benefici d’aquest abonament per als titulars del Carnet Jove és del 15% de descompte sobre el preu de venda del SUMA Mensual.

 

La targeta Tuin, la TuiN Jove, la Gent Major, continuaran en vigor?

 

Sí, continuaran existint per viatjar només a Metrovalencia i amb les tarifes fixades per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.

Pel que fa al bonòmetre de 10 viatges actuals de Metrovalencia, amb la nova targeta, deixarà de funcionar i caldrà comprar la nova targeta?

El Bonometre ja no es podrà adquirir a partir del 31 de gener, però podràs utilitzar els viatges que et queden durant els 6 mesos següents. Un cop esgotats els viatges en aquest mateix suport podràs cagar el nou títol: SUMA 10.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.
FILMOTECA D'ESTIU