Targeta SUMA: tarifes, abonaments, zones i on comprar-la

Des de hui entren en funcionament els nous títols de transport SUMA de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, tot el transport públic de l’àrea metropolitana de València: Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalies.

 

La posada en marxa d’aquesta reivindicació de la societat valenciana té com a objectiu aconseguir una mobilitat més senzilla i còmoda, alhora que permet una rebaixa important de les actuals tarifes i contribueix a avançar cap a una mobilitat més sostenible. Estava rebaixa de preus, és conseqüència, alhora, de la simplificació dels plànols zonals a l’Àrea Metropolitana de València dels diferents operadors.

L’estalvi que les persones usuàries variarà entre un 11% i un 55% en comprar els títols SUMA 10, els bons de deu viatges; entre el 23% i el 40% en comprar el títol SUMA Mensual i, a més, amb el títol SUMA Mensual Jove se li afegirà un 15% de descompte addicional als preus del SUMA mensual.

A aquest benefici econòmic, a més, se li afegeix la possibilitat de fer un transbordament gratuït entre les diferents formes de transport, cosa que fomentarà la intermodalitat en el transport públic. Fins ara, si aquesta persona viatjaria, per exemple, a Renfe Rodalies fins a l’Estació del Nord i després anava a desplaçar-se amb metro estava pagant pel bitllet de rodalies i pel bitllet de metro.

A l’avantatge de poder viatjar amb un sol bitllet a Metrovalencia, Metrobus, Rodalies o EMT caldrà sumar-li l’entrada en vigor de la simplificació zonal, en passar de quatre zones geogràfiques a dos zones flexibles, a banda de l’aeroport. A partir del 31 de gener i gràcies a aquesta mesura aproximadament el 90% dels viatgers i les viatgeres es mouran amb títols d’una zona únicament.

 

Què és SUMA?

 

SUMA són els nous títols integrats de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) que permeten viatjar amb una mateixa targeta a Metrovalencia, EMT, Rodalies i MetroBus. Ja pots recarregar la targeta amb el títol SUMA 10 (10 viatges) o sol·licitar un abonament SUMA Mensual o SUMA Mensual Jove.

 

Quins avantatges té la targeta única SUMA?

 

Amb una mateixa targeta, de forma més senzilla i per menys preu pots viatjar a Metrovalencia,  EMT,  MetroBus i Rodalies de Renfe i, a més, pots fer un transbordament gratuït entre diferents formes de transport.

 

Quant baixen les tarifes?

 

Les tarifes baixen entre un 11% i un 55% si es comparen amb els títols anteriors de l’ATMV. S’ha produït una doble baixada de preu, ja que, a més a més de la reducció de zones, es rebaixen les tarifes de les dos noves. Així mateix, s’han abaixat els preus dels abonaments mensuals.

 

He de comprar una nova targeta?

 

Progressivament es posarà a la venda a tots els punts habituals un nou disseny de targeta, però no cal comprar un nou suport. Podeu recarregar la vostra antiga targeta Mòbilis amb els nous títols. Només caldrà comprar una nova targeta si actualment tens una TuiN personalitzada per obtenir els nous títols SUMA.

 

On puc comprar els nous títols SUMA ?

 

En el cas els bons de 10 viatges (SUMA 10) es poden comprar a tots els punts de venda habituals (quioscs, estancs, oficina de l’ATMV, oficines i màquines automàtiques de Metrovalencia, Renfe…) Per sol·licitar una SUMA Mensual o una SUMA Mensual Jove tens tres opcions: fer-ho presencialment als quioscos o estancs; fer-ho presencialment a l’OAC de l’ATMV situada a l’estació de Colom, demanant cita prèvia a través del web de l’ATMV; i de forma en línia a través d’aquesta mateixa web: atmv.gva.es

 

Quantes zones hi ha?

 

Amb el nou mapa zonal es passa de quatre a dos zones més una tercera àrea, conformada exclusivament per la parada d’Aeroport. Estaran a la zona A, altres a la B i, algunes, en unes àrees denominades de “solap”, integrades per estacions que poden estar a les dos zones.
 

Les persones usuàries només hauran de mirar el mapa zonal per determinar quin tipus de títol de transport necessiten per desplaçar-se de la seua parada d’origen a la destinació, cosa que fomentarà l’ús del transport metropolità.

Zona A: La ciutat de València.
Àrea de solapament AB: Els municipis pertanyents a l’Àrea Metropolitana de l’Horta.
Zona B: Els municipis pertanyents a l’Àrea Metropolitana del Camp de Túria, el Camp de Morvedre i de la Ribera.
Zona C: aeroport.

Quant de temps dura el transbordament gratuït?

 

En el cas del SUMA 10, el transbordament gratuït es podrà realitzar en 90 minuts si es viatja a una zona o en 110 minuts si es viatja a dos zones. Per exemple, es podrà anar a València des de Puçol a Rodalies o MetroBus i accedir gratis a un autobús de l’EMT oa un metro de Metrovalència en arribar a la capital, a més, tindrà inclòs un transbordament gratuït a Metrovalencia o EMT, pagant 0,8 € el viatge. En el cas del SUMA Mensual els viatges i transbordaments són il·limitats durant el seu període de validesa.

Quan faça el transbordament gratuït entre diferents mitjans de transport, cal tornar a validar el títol de nou?
Sí, cada vegada que puges a un mitjà de transport diferent és necessari validar el títol de transport perquè es considere el títol com a vàlid.

 

Quin és el preu del SUMA Mensual Jove?

 

El benefici d’aquest abonament per als titulars del Carnet Jove és del 15% de descompte sobre el preu de venda del SUMA Mensual.

 

La targeta Tuin, la TuiN Jove, la Gent Major, continuaran en vigor?

 

Sí, continuaran existint per viatjar només a Metrovalencia i amb les tarifes fixades per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.

Pel que fa al bonòmetre de 10 viatges actuals de Metrovalencia, amb la nova targeta, deixarà de funcionar i caldrà comprar la nova targeta?

El Bonometre ja no es podrà adquirir a partir del 31 de gener, però podràs utilitzar els viatges que et queden durant els 6 mesos següents. Un cop esgotats els viatges en aquest mateix suport podràs cagar el nou títol: SUMA 10.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.