Es disparen fins a un 218% les telefonades de menors víctimes de violència de gènere que demanen ajuda a la Comunitat

Prop de 3000 menors, en concret 2.962 xiquets/es i adolescents víctimes de violència contra les dones, han estat ajudades/ts pel telèfon/xat Anar entre 2018 i 2022. Són les dades d’un estudi específic de la Fundació d’Ajuda a xiquets/es i Adolescents a Risc (Anar). 

Uns resultats dels quals s’extreu que les telefonades en relació amb la violència de gènere a la Comunitat Valenciana han augmentat un 212% entre el 2018 i el 2022 en esta població.

A més, i d’una manera més detallada, en este període, les trucades per violència de gènere a l’entorn també han augmentat un 98,1% i els casos de violència sexual un 34,4% Pel que fa a les consultes sobri un altre tipus de violència física/psicològica també han crescut un 13,6% a la Comunitat Valenciana. 

D’altra banda, el mateix estudi, en un altre apartat, fa referència a les noves tecnologies com implicades en un 83,2% dels casos de violència de gènere adolescent i també destaca que la falta de tractament psicològic és una altra constant tant a Espanya, on el 72,1% de les víctimes no rebien cap tractament en este sentit, com a la Comunitat Valenciana, on el percentatge baixa lleument al 71,6%.

Unes dades analitzades des de l’administració

Són dades presentades i analitzatdes este dijous a València amb la presència de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, qui ha destacat que una de les prioritats del Consell és combatre la violència sobre la dona i en especial la que es manifesta durant la infància i l’adolescència.  

Davant este tipus d’agressions, la vicepresidenta segona ha insistit en la necessitat d’“impulsar polítiques de prevenció i sensibilització” que s’han de sumar a les que garanteixen l’assistència i l’atenció a les víctimes.

Camarero s’ha referit a l’informe presentat i ha alertat sobri “la magnitud” de les dades relatives a la violència que pateixen els i les joves i en especial les referides a la violència sobre la dona. 

“Són dades que mostren una realitat sobre la qual cal actuar”, ha assegurat. Per això, ha considerat prioritàries les polítiques de sensibilització i conscienciació que s’estan impulsant des del Consell per a “formar i educar els joves” amb l’objectiu que “no es normalitzen conductes i actituds violentes, que moltes vegades es banalitzen”. 

El 57% de les adolescents valencianes no reconeixen esta violència

En este sentit, ha destacat que és cridaner que, en el cas de les adolescents valencianes, el 57% no són conscients que estan patint violència de gènere Per això, subratlla que la tasca de prevenció és fonamental per ajudar que les víctimes “siguen coneixedores del que els passa” i puguen rebre l’ajuda que ofereix la Generalitat. 

En concret, ha indicat que la Generalitat compta amb guies i protocols d’actuació conjunts en l’àmbit sanitari i educatiu que van destinats als menors i als professionals que hi treballen, així com als pares. 

A més, ha posat com a exemple la campanya del Consell de conscienciació del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona “que va adreçada a l’entorn de les víctimes” amb el propòsit de “visibilitzar i fer conscient un problema que ens ha de fer mal a tota la societat”.  

Més de 20.000 menors ajudats en quatre anys a tot Espanya

Les dades generals d’este macro informe que hui es presentaven en el seu impacte a la comunitat, estan basades en l’estudi de 20.515 xiquets, xiquetes i adolescents víctimes de violència contra les dones, que han estat ajudades pel telèfon/xat de la Fundació Anar, en els últims quatre anys (382.219 telefonades). 

En concret, analitza la violència contra les dones en les quatre variants: violència de gènere, domèstica, sexual i altre tipus de violència física o psicològica.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.