Es disparen fins a un 218% les telefonades de menors víctimes de violència de gènere que demanen ajuda a la Comunitat

Prop de 3000 menors, en concret 2.962 xiquets/es i adolescents víctimes de violència contra les dones, han estat ajudades/ts pel telèfon/xat Anar entre 2018 i 2022. Són les dades d’un estudi específic de la Fundació d’Ajuda a xiquets/es i Adolescents a Risc (Anar). 

Uns resultats dels quals s’extreu que les telefonades en relació amb la violència de gènere a la Comunitat Valenciana han augmentat un 212% entre el 2018 i el 2022 en esta població.

A més, i d’una manera més detallada, en este període, les trucades per violència de gènere a l’entorn també han augmentat un 98,1% i els casos de violència sexual un 34,4% Pel que fa a les consultes sobri un altre tipus de violència física/psicològica també han crescut un 13,6% a la Comunitat Valenciana. 

D’altra banda, el mateix estudi, en un altre apartat, fa referència a les noves tecnologies com implicades en un 83,2% dels casos de violència de gènere adolescent i també destaca que la falta de tractament psicològic és una altra constant tant a Espanya, on el 72,1% de les víctimes no rebien cap tractament en este sentit, com a la Comunitat Valenciana, on el percentatge baixa lleument al 71,6%.

Unes dades analitzades des de l’administració

Són dades presentades i analitzatdes este dijous a València amb la presència de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, qui ha destacat que una de les prioritats del Consell és combatre la violència sobre la dona i en especial la que es manifesta durant la infància i l’adolescència.  

Davant este tipus d’agressions, la vicepresidenta segona ha insistit en la necessitat d’“impulsar polítiques de prevenció i sensibilització” que s’han de sumar a les que garanteixen l’assistència i l’atenció a les víctimes.

Camarero s’ha referit a l’informe presentat i ha alertat sobri “la magnitud” de les dades relatives a la violència que pateixen els i les joves i en especial les referides a la violència sobre la dona. 

“Són dades que mostren una realitat sobre la qual cal actuar”, ha assegurat. Per això, ha considerat prioritàries les polítiques de sensibilització i conscienciació que s’estan impulsant des del Consell per a “formar i educar els joves” amb l’objectiu que “no es normalitzen conductes i actituds violentes, que moltes vegades es banalitzen”. 

El 57% de les adolescents valencianes no reconeixen esta violència

En este sentit, ha destacat que és cridaner que, en el cas de les adolescents valencianes, el 57% no són conscients que estan patint violència de gènere Per això, subratlla que la tasca de prevenció és fonamental per ajudar que les víctimes “siguen coneixedores del que els passa” i puguen rebre l’ajuda que ofereix la Generalitat. 

En concret, ha indicat que la Generalitat compta amb guies i protocols d’actuació conjunts en l’àmbit sanitari i educatiu que van destinats als menors i als professionals que hi treballen, així com als pares. 

A més, ha posat com a exemple la campanya del Consell de conscienciació del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona “que va adreçada a l’entorn de les víctimes” amb el propòsit de “visibilitzar i fer conscient un problema que ens ha de fer mal a tota la societat”.  

Més de 20.000 menors ajudats en quatre anys a tot Espanya

Les dades generals d’este macro informe que hui es presentaven en el seu impacte a la comunitat, estan basades en l’estudi de 20.515 xiquets, xiquetes i adolescents víctimes de violència contra les dones, que han estat ajudades pel telèfon/xat de la Fundació Anar, en els últims quatre anys (382.219 telefonades). 

En concret, analitza la violència contra les dones en les quatre variants: violència de gènere, domèstica, sexual i altre tipus de violència física o psicològica.

Últimes notícies

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.

Tres detinguts per robatoris amb violència en gasolineres de La Safor armats amb un martell

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens i una dona acusats d'assaltar amb violència dos gasolineres de La Safor al febrer, usant un martell de grans dimensions per a intimidar als treballadors.

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.