8.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Es disparen fins a un 218% les telefonades de menors víctimes de violència de gènere que demanen ajuda a la Comunitat

Prop de 3000 menors, en concret 2.962 xiquets/es i adolescents víctimes de violència contra les dones, han estat ajudades/ts pel telèfon/xat Anar entre 2018 i 2022. Són les dades d’un estudi específic de la Fundació d’Ajuda a xiquets/es i Adolescents a Risc (Anar). 

Uns resultats dels quals s’extreu que les telefonades en relació amb la violència de gènere a la Comunitat Valenciana han augmentat un 212% entre el 2018 i el 2022 en esta població.

A més, i d’una manera més detallada, en este període, les trucades per violència de gènere a l’entorn també han augmentat un 98,1% i els casos de violència sexual un 34,4% Pel que fa a les consultes sobri un altre tipus de violència física/psicològica també han crescut un 13,6% a la Comunitat Valenciana. 

D’altra banda, el mateix estudi, en un altre apartat, fa referència a les noves tecnologies com implicades en un 83,2% dels casos de violència de gènere adolescent i també destaca que la falta de tractament psicològic és una altra constant tant a Espanya, on el 72,1% de les víctimes no rebien cap tractament en este sentit, com a la Comunitat Valenciana, on el percentatge baixa lleument al 71,6%.

Unes dades analitzades des de l’administració

Són dades presentades i analitzatdes este dijous a València amb la presència de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, qui ha destacat que una de les prioritats del Consell és combatre la violència sobre la dona i en especial la que es manifesta durant la infància i l’adolescència.  

Davant este tipus d’agressions, la vicepresidenta segona ha insistit en la necessitat d’“impulsar polítiques de prevenció i sensibilització” que s’han de sumar a les que garanteixen l’assistència i l’atenció a les víctimes.

Camarero s’ha referit a l’informe presentat i ha alertat sobri “la magnitud” de les dades relatives a la violència que pateixen els i les joves i en especial les referides a la violència sobre la dona. 

“Són dades que mostren una realitat sobre la qual cal actuar”, ha assegurat. Per això, ha considerat prioritàries les polítiques de sensibilització i conscienciació que s’estan impulsant des del Consell per a “formar i educar els joves” amb l’objectiu que “no es normalitzen conductes i actituds violentes, que moltes vegades es banalitzen”. 

El 57% de les adolescents valencianes no reconeixen esta violència

En este sentit, ha destacat que és cridaner que, en el cas de les adolescents valencianes, el 57% no són conscients que estan patint violència de gènere Per això, subratlla que la tasca de prevenció és fonamental per ajudar que les víctimes “siguen coneixedores del que els passa” i puguen rebre l’ajuda que ofereix la Generalitat. 

En concret, ha indicat que la Generalitat compta amb guies i protocols d’actuació conjunts en l’àmbit sanitari i educatiu que van destinats als menors i als professionals que hi treballen, així com als pares. 

A més, ha posat com a exemple la campanya del Consell de conscienciació del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona “que va adreçada a l’entorn de les víctimes” amb el propòsit de “visibilitzar i fer conscient un problema que ens ha de fer mal a tota la societat”.  

Més de 20.000 menors ajudats en quatre anys a tot Espanya

Les dades generals d’este macro informe que hui es presentaven en el seu impacte a la comunitat, estan basades en l’estudi de 20.515 xiquets, xiquetes i adolescents víctimes de violència contra les dones, que han estat ajudades pel telèfon/xat de la Fundació Anar, en els últims quatre anys (382.219 telefonades). 

En concret, analitza la violència contra les dones en les quatre variants: violència de gènere, domèstica, sexual i altre tipus de violència física o psicològica.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.