8.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Es disparen fins a un 218% les telefonades de menors víctimes de violència de gènere que demanen ajuda a la Comunitat

Prop de 3000 menors, en concret 2.962 xiquets/es i adolescents víctimes de violència contra les dones, han estat ajudades/ts pel telèfon/xat Anar entre 2018 i 2022. Són les dades d’un estudi específic de la Fundació d’Ajuda a xiquets/es i Adolescents a Risc (Anar). 

Uns resultats dels quals s’extreu que les telefonades en relació amb la violència de gènere a la Comunitat Valenciana han augmentat un 212% entre el 2018 i el 2022 en esta població.

A més, i d’una manera més detallada, en este període, les trucades per violència de gènere a l’entorn també han augmentat un 98,1% i els casos de violència sexual un 34,4% Pel que fa a les consultes sobri un altre tipus de violència física/psicològica també han crescut un 13,6% a la Comunitat Valenciana. 

D’altra banda, el mateix estudi, en un altre apartat, fa referència a les noves tecnologies com implicades en un 83,2% dels casos de violència de gènere adolescent i també destaca que la falta de tractament psicològic és una altra constant tant a Espanya, on el 72,1% de les víctimes no rebien cap tractament en este sentit, com a la Comunitat Valenciana, on el percentatge baixa lleument al 71,6%.

Unes dades analitzades des de l’administració

Són dades presentades i analitzatdes este dijous a València amb la presència de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, qui ha destacat que una de les prioritats del Consell és combatre la violència sobre la dona i en especial la que es manifesta durant la infància i l’adolescència.  

Davant este tipus d’agressions, la vicepresidenta segona ha insistit en la necessitat d’“impulsar polítiques de prevenció i sensibilització” que s’han de sumar a les que garanteixen l’assistència i l’atenció a les víctimes.

Camarero s’ha referit a l’informe presentat i ha alertat sobri “la magnitud” de les dades relatives a la violència que pateixen els i les joves i en especial les referides a la violència sobre la dona. 

“Són dades que mostren una realitat sobre la qual cal actuar”, ha assegurat. Per això, ha considerat prioritàries les polítiques de sensibilització i conscienciació que s’estan impulsant des del Consell per a “formar i educar els joves” amb l’objectiu que “no es normalitzen conductes i actituds violentes, que moltes vegades es banalitzen”. 

El 57% de les adolescents valencianes no reconeixen esta violència

En este sentit, ha destacat que és cridaner que, en el cas de les adolescents valencianes, el 57% no són conscients que estan patint violència de gènere Per això, subratlla que la tasca de prevenció és fonamental per ajudar que les víctimes “siguen coneixedores del que els passa” i puguen rebre l’ajuda que ofereix la Generalitat. 

En concret, ha indicat que la Generalitat compta amb guies i protocols d’actuació conjunts en l’àmbit sanitari i educatiu que van destinats als menors i als professionals que hi treballen, així com als pares. 

A més, ha posat com a exemple la campanya del Consell de conscienciació del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona “que va adreçada a l’entorn de les víctimes” amb el propòsit de “visibilitzar i fer conscient un problema que ens ha de fer mal a tota la societat”.  

Més de 20.000 menors ajudats en quatre anys a tot Espanya

Les dades generals d’este macro informe que hui es presentaven en el seu impacte a la comunitat, estan basades en l’estudi de 20.515 xiquets, xiquetes i adolescents víctimes de violència contra les dones, que han estat ajudades pel telèfon/xat de la Fundació Anar, en els últims quatre anys (382.219 telefonades). 

En concret, analitza la violència contra les dones en les quatre variants: violència de gènere, domèstica, sexual i altre tipus de violència física o psicològica.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.