17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Una antiga cara de Telecinco entrarà a la presó després de cometre un altre delicte

Nou escàndol en el món dels personatges televisius i, en este cas, estem parlant d’un ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’. Un dels tronistes que ha passat pel plató de Telecinco, Javier Cohen, s’ha vist les cares amb la justícia.

El cas és que el jove ha comés uns fets molt greus contra el seu buldog i la sentència és molt clara sobre este tema.

El que fora participant del concurs de Telecinco ha sigut condemnat a una pena de presó. Així mateix, ja va ser condemnat a nou mesos de presó el febrer de 2020 per deixar morir al seu buldog americà, anomenat ‘Asterix’.

Ara, en haver patit una altra sentència condemnatòria, esta vegada per un delicte de violència de gènere, ingressarà a la presó en les pròximes hores.

El Jutjat penal número 13 de València ha revocat el benefici de la suspensió dels 9 mesos de presó als quals va ser condemnat per maltractament animal un concursant del programa televisiu Dones i homes i viceversa, per ser de nou condemnat per violència masclista, la qual cosa l’obliga a complir la pena.

Segons l’acte fet públic este dimarts, Javi C. va obtindre el benefici de la suspensió d’eixa pena durant un termini de tres anys, condicionat, entre altres coses, al fet que no tornara a cometre cap delicte, però després de ser condemnat el mes d’abril passat per un delicte de maltractament, la Fiscalia va emetre un informe en el sentit de “no interessar la revocació de la suspensió atorgada en el seu moment”.

 

Les raons per les quals l’ex tronista ingressarà a la presó

 

El concursant va ser condemnat també a dos anys i mig de prohibició de tindre animals i l’obligació de seguir un curs de reeducació de sis mesos, a més del pagament de les costes, després d’haver assumit la pena per haver deixat que el seu gos morira de fam.

L’Audiència de València, que va signar la condemna, va decidir que no ingressara a la presó, malgrat tindre una altra condemna anterior per violència masclista, sempre que seguira el citat curs de reeducació i no tornara a cometre un delicte.

Explica la jutge del cas de Cohen el que ocorre «en cometre este nou delicte dins del període de suspensió, malgrat que les penes imposades no siguen de presó».

«Es considera que el penat ha incomplit greument la condició a la qual es va supeditar el manteniment del benefici en el seu moment concedit. Per això, és procedent deixar sense efecte el benefici de suspensió atorgat i això per estimar que el fet d’haver comés un altre delicte».

Així resa la sentència judicial contra els interessos de l’ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’.

«Es menysprea l’oportunitat que se li va concedir de no entrar a la presó. I posa de manifest que l’expectativa en la qual es fundava la decisió de suspensió adoptada en el seu moment ja no pot ser mantinguda», prossegueix el text.

A conseqüència d’això, s’anul·la la suspensió cautelar i haurà d’entrar a la presó, com a mínim per nou mesos. A més, s’està esperant a dilucidar si s’afig l’altra condemna per violència de gènere, pel qual ha sigut condemnat.

La Fiscalia va demanar 18 mesos de presó per al jove per deixar morir al seu gos en l’estiu de 2016. Javier va viatjar dos mesos a Eivissa i va deixar a l’animal, segons va comptar ell, a càrrec d’un amic seu.

Quan va tornar d’este viatge, va trobar a l’animal molt malalt i ho va portar, falsejant la seua identitat, a un centre de protecció d’animals. En este centre de Paterna, es va comprovar que l’estat de l’animal era tan alarmant, que l’única cosa que podien fer és sacrificar-ho.

 

«El que és violent sempre ho serà, s’exercisca la violència contra qui s’exercisca»

 

En paraules de la presidenta de la Secció de Dret Animal de l’Il·lustre Col·legi Advocats València,  Amparo  Requena, es demostra el següent. D’una banda, «el vincle que existeix entre el maltractament cap als animals i altres tipus de violència interpersonal».

Per un altre, «la importància de tindre en compte els maltractaments cap als animals».

«A més, de pel fet en si, absolutament reprovable i punible, per ser indicatiu i poder predir altres delictes molt greus. Poden ser la violència de gènere, l’abús a menors i l’abús a ancians», afig.

Finalment, explica que «el que és violent sempre ho serà i la violència és sempre violència, s’exercisca contra qui s’exercisca».

En este procés judicial ha exercit l’acusació particular el moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran).

Últimes notícies

El Vila-real agita el mercat d’hivern amb cinc operacions

El club tanca un inusual gener amb tres eixides i dos incorporacions. Les baixes en les bandes i la lesió de Juan Foyth acceleren els reforços.

La Policia Nacional ha detingut a 14 jóvens a Ontinyent per assetjament transfòbic i amenaces

Catorze jóvens d'entre 15 i 20 anys han sigut detinguts a Ontinyent per un presumpte assetjament transfòbic amb agressions i amenaces. La investigació va verificar atacs reiterats en l'àmbit escolar i en espais d'oci; tots van quedar en llibertat excepte un menor internat a petició de Fiscalia.

Un detingut a Formentera del Segura per integrar un grup que feia ‘bolcades’ a Alacant

Un home de 31 anys ha sigut detingut com a suposat enllaç a Espanya d'una banda estrangera especialitzada en 'bolcades'. Se'l relaciona amb un assalt a Orihuela en el qual dos hòmens van ser torturats i tirotejats al juliol.

El València tanca el mercat amb tres fitxatges contrastats en LaLiga i sense eixides

El València va tancar el mercat d'hivern amb Sadiq Umar, Guido Rodríguez i Unai Núñez, tres reforços amb experiència en LaLiga. No es va produir cap eixida i es van completar les dos fitxes lliures després de la baixa de Diakhaby.

Castro i Raghouber impulsen un mercat d’hivern auster en el Llevant

L'arribada de Luís Castro i la cessió de Ugo Raghouber han marcat un gener de gasto mínim en el Llevant. L'equip ha millorat, però continua penúltim.

L’Elx fa caixa amb Mendoza i tanca el mercat amb quatre eixides i quatre arribades

L'Elx va tancar el mercat d'hivern amb quatre eixides i quatre incorporacions, amb la venda rècord de Rodrigo Mendoza com a moviment clau. Va reforçar el lateral dret, no va arribar el central i el bloc es manté.

Cues en el padró de València per la regularització d’immigrants i l’Ajuntament redirigix a Estrangeria

L'anunci de regularització ha disparat les consultes en el padró de València. L'Ajuntament llança cartells i reforça l'atenció per a derivar els tràmits a Estrangeria.

La Comunitat Valenciana va rebre 12,4 milions de turistes internacionals en 2025, el 4,3% més

La Comunitat Valenciana va rebre 12.422.659 turistes internacionals en 2025, un 4,3% més, i es va situar com la quinta regió més visitada. Espanya va batre rècord amb 96,77 milions i màxims de gasto.