7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Una antiga cara de Telecinco entrarà a la presó després de cometre un altre delicte

Nou escàndol en el món dels personatges televisius i, en este cas, estem parlant d’un ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’. Un dels tronistes que ha passat pel plató de Telecinco, Javier Cohen, s’ha vist les cares amb la justícia.

El cas és que el jove ha comés uns fets molt greus contra el seu buldog i la sentència és molt clara sobre este tema.

El que fora participant del concurs de Telecinco ha sigut condemnat a una pena de presó. Així mateix, ja va ser condemnat a nou mesos de presó el febrer de 2020 per deixar morir al seu buldog americà, anomenat ‘Asterix’.

Ara, en haver patit una altra sentència condemnatòria, esta vegada per un delicte de violència de gènere, ingressarà a la presó en les pròximes hores.

El Jutjat penal número 13 de València ha revocat el benefici de la suspensió dels 9 mesos de presó als quals va ser condemnat per maltractament animal un concursant del programa televisiu Dones i homes i viceversa, per ser de nou condemnat per violència masclista, la qual cosa l’obliga a complir la pena.

Segons l’acte fet públic este dimarts, Javi C. va obtindre el benefici de la suspensió d’eixa pena durant un termini de tres anys, condicionat, entre altres coses, al fet que no tornara a cometre cap delicte, però després de ser condemnat el mes d’abril passat per un delicte de maltractament, la Fiscalia va emetre un informe en el sentit de “no interessar la revocació de la suspensió atorgada en el seu moment”.

 

Les raons per les quals l’ex tronista ingressarà a la presó

 

El concursant va ser condemnat també a dos anys i mig de prohibició de tindre animals i l’obligació de seguir un curs de reeducació de sis mesos, a més del pagament de les costes, després d’haver assumit la pena per haver deixat que el seu gos morira de fam.

L’Audiència de València, que va signar la condemna, va decidir que no ingressara a la presó, malgrat tindre una altra condemna anterior per violència masclista, sempre que seguira el citat curs de reeducació i no tornara a cometre un delicte.

Explica la jutge del cas de Cohen el que ocorre «en cometre este nou delicte dins del període de suspensió, malgrat que les penes imposades no siguen de presó».

«Es considera que el penat ha incomplit greument la condició a la qual es va supeditar el manteniment del benefici en el seu moment concedit. Per això, és procedent deixar sense efecte el benefici de suspensió atorgat i això per estimar que el fet d’haver comés un altre delicte».

Així resa la sentència judicial contra els interessos de l’ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’.

«Es menysprea l’oportunitat que se li va concedir de no entrar a la presó. I posa de manifest que l’expectativa en la qual es fundava la decisió de suspensió adoptada en el seu moment ja no pot ser mantinguda», prossegueix el text.

A conseqüència d’això, s’anul·la la suspensió cautelar i haurà d’entrar a la presó, com a mínim per nou mesos. A més, s’està esperant a dilucidar si s’afig l’altra condemna per violència de gènere, pel qual ha sigut condemnat.

La Fiscalia va demanar 18 mesos de presó per al jove per deixar morir al seu gos en l’estiu de 2016. Javier va viatjar dos mesos a Eivissa i va deixar a l’animal, segons va comptar ell, a càrrec d’un amic seu.

Quan va tornar d’este viatge, va trobar a l’animal molt malalt i ho va portar, falsejant la seua identitat, a un centre de protecció d’animals. En este centre de Paterna, es va comprovar que l’estat de l’animal era tan alarmant, que l’única cosa que podien fer és sacrificar-ho.

 

«El que és violent sempre ho serà, s’exercisca la violència contra qui s’exercisca»

 

En paraules de la presidenta de la Secció de Dret Animal de l’Il·lustre Col·legi Advocats València,  Amparo  Requena, es demostra el següent. D’una banda, «el vincle que existeix entre el maltractament cap als animals i altres tipus de violència interpersonal».

Per un altre, «la importància de tindre en compte els maltractaments cap als animals».

«A més, de pel fet en si, absolutament reprovable i punible, per ser indicatiu i poder predir altres delictes molt greus. Poden ser la violència de gènere, l’abús a menors i l’abús a ancians», afig.

Finalment, explica que «el que és violent sempre ho serà i la violència és sempre violència, s’exercisca contra qui s’exercisca».

En este procés judicial ha exercit l’acusació particular el moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran).

Últimes notícies

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.