Una antiga cara de Telecinco entrarà a la presó després de cometre un altre delicte

Nou escàndol en el món dels personatges televisius i, en este cas, estem parlant d’un ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’. Un dels tronistes que ha passat pel plató de Telecinco, Javier Cohen, s’ha vist les cares amb la justícia.

El cas és que el jove ha comés uns fets molt greus contra el seu buldog i la sentència és molt clara sobre este tema.

El que fora participant del concurs de Telecinco ha sigut condemnat a una pena de presó. Així mateix, ja va ser condemnat a nou mesos de presó el febrer de 2020 per deixar morir al seu buldog americà, anomenat ‘Asterix’.

Ara, en haver patit una altra sentència condemnatòria, esta vegada per un delicte de violència de gènere, ingressarà a la presó en les pròximes hores.

El Jutjat penal número 13 de València ha revocat el benefici de la suspensió dels 9 mesos de presó als quals va ser condemnat per maltractament animal un concursant del programa televisiu Dones i homes i viceversa, per ser de nou condemnat per violència masclista, la qual cosa l’obliga a complir la pena.

Segons l’acte fet públic este dimarts, Javi C. va obtindre el benefici de la suspensió d’eixa pena durant un termini de tres anys, condicionat, entre altres coses, al fet que no tornara a cometre cap delicte, però després de ser condemnat el mes d’abril passat per un delicte de maltractament, la Fiscalia va emetre un informe en el sentit de “no interessar la revocació de la suspensió atorgada en el seu moment”.

 

Les raons per les quals l’ex tronista ingressarà a la presó

 

El concursant va ser condemnat també a dos anys i mig de prohibició de tindre animals i l’obligació de seguir un curs de reeducació de sis mesos, a més del pagament de les costes, després d’haver assumit la pena per haver deixat que el seu gos morira de fam.

L’Audiència de València, que va signar la condemna, va decidir que no ingressara a la presó, malgrat tindre una altra condemna anterior per violència masclista, sempre que seguira el citat curs de reeducació i no tornara a cometre un delicte.

Explica la jutge del cas de Cohen el que ocorre «en cometre este nou delicte dins del període de suspensió, malgrat que les penes imposades no siguen de presó».

«Es considera que el penat ha incomplit greument la condició a la qual es va supeditar el manteniment del benefici en el seu moment concedit. Per això, és procedent deixar sense efecte el benefici de suspensió atorgat i això per estimar que el fet d’haver comés un altre delicte».

Així resa la sentència judicial contra els interessos de l’ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’.

«Es menysprea l’oportunitat que se li va concedir de no entrar a la presó. I posa de manifest que l’expectativa en la qual es fundava la decisió de suspensió adoptada en el seu moment ja no pot ser mantinguda», prossegueix el text.

A conseqüència d’això, s’anul·la la suspensió cautelar i haurà d’entrar a la presó, com a mínim per nou mesos. A més, s’està esperant a dilucidar si s’afig l’altra condemna per violència de gènere, pel qual ha sigut condemnat.

La Fiscalia va demanar 18 mesos de presó per al jove per deixar morir al seu gos en l’estiu de 2016. Javier va viatjar dos mesos a Eivissa i va deixar a l’animal, segons va comptar ell, a càrrec d’un amic seu.

Quan va tornar d’este viatge, va trobar a l’animal molt malalt i ho va portar, falsejant la seua identitat, a un centre de protecció d’animals. En este centre de Paterna, es va comprovar que l’estat de l’animal era tan alarmant, que l’única cosa que podien fer és sacrificar-ho.

 

«El que és violent sempre ho serà, s’exercisca la violència contra qui s’exercisca»

 

En paraules de la presidenta de la Secció de Dret Animal de l’Il·lustre Col·legi Advocats València,  Amparo  Requena, es demostra el següent. D’una banda, «el vincle que existeix entre el maltractament cap als animals i altres tipus de violència interpersonal».

Per un altre, «la importància de tindre en compte els maltractaments cap als animals».

«A més, de pel fet en si, absolutament reprovable i punible, per ser indicatiu i poder predir altres delictes molt greus. Poden ser la violència de gènere, l’abús a menors i l’abús a ancians», afig.

Finalment, explica que «el que és violent sempre ho serà i la violència és sempre violència, s’exercisca contra qui s’exercisca».

En este procés judicial ha exercit l’acusació particular el moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.

El PP exigix a Ximo Puig explicacions i el seu cessament com a ambaixador després del processament del seu germà

El PPCV reclama que Ximo Puig done explicacions públiques i deixe el càrrec d'ambaixador davant l'OCDE després que l'Audiència de València haja confirmat el processament del seu germà Francis Puig per una presumpta trama de subvencions.

L’UCO detalla reunions de Jorge Bellver amb l’empresari d’Assut per a tractar operacions urbanístiques

Un nou informe de l'UCO aporta al jutjat detalls sobre reunions de Jorge Bellver amb l'empresari Jaime Febrer i reforça la tesi d'obsequis per a influir en tràmits urbanístics a València.

La jutgessa de la DANA exigix a la Generalitat el detall dels bombers forestals mobilitzats

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA reclama a la Generalitat un llistat detallat de les unitats de bombers forestals mobilitzades i demana a À Punt missatges i vídeos sobre les alertes prèvies.

Els maquinistes eleven al 100% el seguiment de la vaga en Metrovalencia i TRAM enfront de la versió d’FGV

El sindicat de maquinistes SEMAF assegura que la vaga en Metrovalencia i TRAM ha tingut un seguiment del 100%, mentres FGV parla d'escassa participació i defén que el servici s'ha prestat amb normalitat gràcies a uns servicis mínims del 75% i el 80%.

El Consell presenta al·legacions al nou reglament de Costas per a blindar la seguretat jurídica

La Generalitat Valenciana presenta al·legacions a l'avantprojecte estatal de reforma del Reglament de Costas per a reforçar la seguretat jurídica, mantindre criteris tècnics consolidats i equilibrar la protecció del litoral amb l'activitat econòmica sostenible.

Les ONG reclamen calma als migrants davant els dubtes per la regularització expressa

Les entitats que treballen amb persones migrants en la Comunitat Valenciana demanen calma i prudència davant el procés exprés de regularització i reclamen instruccions clares a les administracions.

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.