20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Una antiga cara de Telecinco entrarà a la presó després de cometre un altre delicte

Nou escàndol en el món dels personatges televisius i, en este cas, estem parlant d’un ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’. Un dels tronistes que ha passat pel plató de Telecinco, Javier Cohen, s’ha vist les cares amb la justícia.

El cas és que el jove ha comés uns fets molt greus contra el seu buldog i la sentència és molt clara sobre este tema.

El que fora participant del concurs de Telecinco ha sigut condemnat a una pena de presó. Així mateix, ja va ser condemnat a nou mesos de presó el febrer de 2020 per deixar morir al seu buldog americà, anomenat ‘Asterix’.

Ara, en haver patit una altra sentència condemnatòria, esta vegada per un delicte de violència de gènere, ingressarà a la presó en les pròximes hores.

El Jutjat penal número 13 de València ha revocat el benefici de la suspensió dels 9 mesos de presó als quals va ser condemnat per maltractament animal un concursant del programa televisiu Dones i homes i viceversa, per ser de nou condemnat per violència masclista, la qual cosa l’obliga a complir la pena.

Segons l’acte fet públic este dimarts, Javi C. va obtindre el benefici de la suspensió d’eixa pena durant un termini de tres anys, condicionat, entre altres coses, al fet que no tornara a cometre cap delicte, però després de ser condemnat el mes d’abril passat per un delicte de maltractament, la Fiscalia va emetre un informe en el sentit de “no interessar la revocació de la suspensió atorgada en el seu moment”.

 

Les raons per les quals l’ex tronista ingressarà a la presó

 

El concursant va ser condemnat també a dos anys i mig de prohibició de tindre animals i l’obligació de seguir un curs de reeducació de sis mesos, a més del pagament de les costes, després d’haver assumit la pena per haver deixat que el seu gos morira de fam.

L’Audiència de València, que va signar la condemna, va decidir que no ingressara a la presó, malgrat tindre una altra condemna anterior per violència masclista, sempre que seguira el citat curs de reeducació i no tornara a cometre un delicte.

Explica la jutge del cas de Cohen el que ocorre «en cometre este nou delicte dins del període de suspensió, malgrat que les penes imposades no siguen de presó».

«Es considera que el penat ha incomplit greument la condició a la qual es va supeditar el manteniment del benefici en el seu moment concedit. Per això, és procedent deixar sense efecte el benefici de suspensió atorgat i això per estimar que el fet d’haver comés un altre delicte».

Així resa la sentència judicial contra els interessos de l’ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’.

«Es menysprea l’oportunitat que se li va concedir de no entrar a la presó. I posa de manifest que l’expectativa en la qual es fundava la decisió de suspensió adoptada en el seu moment ja no pot ser mantinguda», prossegueix el text.

A conseqüència d’això, s’anul·la la suspensió cautelar i haurà d’entrar a la presó, com a mínim per nou mesos. A més, s’està esperant a dilucidar si s’afig l’altra condemna per violència de gènere, pel qual ha sigut condemnat.

La Fiscalia va demanar 18 mesos de presó per al jove per deixar morir al seu gos en l’estiu de 2016. Javier va viatjar dos mesos a Eivissa i va deixar a l’animal, segons va comptar ell, a càrrec d’un amic seu.

Quan va tornar d’este viatge, va trobar a l’animal molt malalt i ho va portar, falsejant la seua identitat, a un centre de protecció d’animals. En este centre de Paterna, es va comprovar que l’estat de l’animal era tan alarmant, que l’única cosa que podien fer és sacrificar-ho.

 

«El que és violent sempre ho serà, s’exercisca la violència contra qui s’exercisca»

 

En paraules de la presidenta de la Secció de Dret Animal de l’Il·lustre Col·legi Advocats València,  Amparo  Requena, es demostra el següent. D’una banda, «el vincle que existeix entre el maltractament cap als animals i altres tipus de violència interpersonal».

Per un altre, «la importància de tindre en compte els maltractaments cap als animals».

«A més, de pel fet en si, absolutament reprovable i punible, per ser indicatiu i poder predir altres delictes molt greus. Poden ser la violència de gènere, l’abús a menors i l’abús a ancians», afig.

Finalment, explica que «el que és violent sempre ho serà i la violència és sempre violència, s’exercisca contra qui s’exercisca».

En este procés judicial ha exercit l’acusació particular el moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.

Renzo Saravia es presenta al València i apunta a guanyar-se la continuïtat

El lateral argentí, fitxat fins a final de temporada, va afirmar que seria un somni quedar-se a llarg termini i que buscarà guanyar-li'l en els 13 partits de lliga restants.