10.3 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Una antiga cara de Telecinco entrarà a la presó després de cometre un altre delicte

Nou escàndol en el món dels personatges televisius i, en este cas, estem parlant d’un ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’. Un dels tronistes que ha passat pel plató de Telecinco, Javier Cohen, s’ha vist les cares amb la justícia.

El cas és que el jove ha comés uns fets molt greus contra el seu buldog i la sentència és molt clara sobre este tema.

El que fora participant del concurs de Telecinco ha sigut condemnat a una pena de presó. Així mateix, ja va ser condemnat a nou mesos de presó el febrer de 2020 per deixar morir al seu buldog americà, anomenat ‘Asterix’.

Ara, en haver patit una altra sentència condemnatòria, esta vegada per un delicte de violència de gènere, ingressarà a la presó en les pròximes hores.

El Jutjat penal número 13 de València ha revocat el benefici de la suspensió dels 9 mesos de presó als quals va ser condemnat per maltractament animal un concursant del programa televisiu Dones i homes i viceversa, per ser de nou condemnat per violència masclista, la qual cosa l’obliga a complir la pena.

Segons l’acte fet públic este dimarts, Javi C. va obtindre el benefici de la suspensió d’eixa pena durant un termini de tres anys, condicionat, entre altres coses, al fet que no tornara a cometre cap delicte, però després de ser condemnat el mes d’abril passat per un delicte de maltractament, la Fiscalia va emetre un informe en el sentit de “no interessar la revocació de la suspensió atorgada en el seu moment”.

 

Les raons per les quals l’ex tronista ingressarà a la presó

 

El concursant va ser condemnat també a dos anys i mig de prohibició de tindre animals i l’obligació de seguir un curs de reeducació de sis mesos, a més del pagament de les costes, després d’haver assumit la pena per haver deixat que el seu gos morira de fam.

L’Audiència de València, que va signar la condemna, va decidir que no ingressara a la presó, malgrat tindre una altra condemna anterior per violència masclista, sempre que seguira el citat curs de reeducació i no tornara a cometre un delicte.

Explica la jutge del cas de Cohen el que ocorre «en cometre este nou delicte dins del període de suspensió, malgrat que les penes imposades no siguen de presó».

«Es considera que el penat ha incomplit greument la condició a la qual es va supeditar el manteniment del benefici en el seu moment concedit. Per això, és procedent deixar sense efecte el benefici de suspensió atorgat i això per estimar que el fet d’haver comés un altre delicte».

Així resa la sentència judicial contra els interessos de l’ex concursant de ‘Mujeres i hombres i viceversa’.

«Es menysprea l’oportunitat que se li va concedir de no entrar a la presó. I posa de manifest que l’expectativa en la qual es fundava la decisió de suspensió adoptada en el seu moment ja no pot ser mantinguda», prossegueix el text.

A conseqüència d’això, s’anul·la la suspensió cautelar i haurà d’entrar a la presó, com a mínim per nou mesos. A més, s’està esperant a dilucidar si s’afig l’altra condemna per violència de gènere, pel qual ha sigut condemnat.

La Fiscalia va demanar 18 mesos de presó per al jove per deixar morir al seu gos en l’estiu de 2016. Javier va viatjar dos mesos a Eivissa i va deixar a l’animal, segons va comptar ell, a càrrec d’un amic seu.

Quan va tornar d’este viatge, va trobar a l’animal molt malalt i ho va portar, falsejant la seua identitat, a un centre de protecció d’animals. En este centre de Paterna, es va comprovar que l’estat de l’animal era tan alarmant, que l’única cosa que podien fer és sacrificar-ho.

 

«El que és violent sempre ho serà, s’exercisca la violència contra qui s’exercisca»

 

En paraules de la presidenta de la Secció de Dret Animal de l’Il·lustre Col·legi Advocats València,  Amparo  Requena, es demostra el següent. D’una banda, «el vincle que existeix entre el maltractament cap als animals i altres tipus de violència interpersonal».

Per un altre, «la importància de tindre en compte els maltractaments cap als animals».

«A més, de pel fet en si, absolutament reprovable i punible, per ser indicatiu i poder predir altres delictes molt greus. Poden ser la violència de gènere, l’abús a menors i l’abús a ancians», afig.

Finalment, explica que «el que és violent sempre ho serà i la violència és sempre violència, s’exercisca contra qui s’exercisca».

En este procés judicial ha exercit l’acusació particular el moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran).

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.