Benidorm Fest 2023: Quatre valencians aspiren a representar a Espanya en Eurovisió

La segona edició del Benidorm Fest ja ha donat el tret d’eixida per conéixer la cançó que representarà Espanya a la 67a edició del festival d’Eurovisió, que este any se celebra a Liverpool. En total 18 participants competiran estan setmana a la ciutat alacantina per agafar el testimoni de Chanel i el seu ‘Slomo’, i quatre són valencians i valencianes.

Entre ells, es troba Fusa Nocta, l’artista de Gandia, que parteix com a favorita al festival de Benidorm i podria arribar a representar Espanya amb la seua cançó ‘La meua família’, una barreja de flamenc, electrònica i trap. I és que el seu tema és un dels més escoltats a les plataformes de streaming i que més suport està rebent entre el públic eurofan.

De la mateixa manera, també estaran presents en esta edició la il·licitana Blanca Paloma, que repeteix al festival de Benidorm per segon any consecutiu amb el seu tema ‘EAEA‘ que ret homenatge a les seues arrels; el valencià Aritz Arén, que arriba com un dels favorits del jurat amb la seua cançó ‘flamenc‘, que combina sons en tendència i altres racials com la guitarra espanyola; i l’alacantina Sofia Martín, que intentarà buscar-se un forat a la final amb ‘Tuki‘, un tema amb ritmes electrònics i música urbana.

Però perquè estes aspirants valencians aconseguisquen aixecar el micròfon de bronze i escriure el seu nom al Mirador de la Música de Benidorm, primer hauran de passar les Semifinals del Benidorm Fest, que tindran lloc els dies 31 de gener i 2 de febrer, hi participaran nou artistes en cadascuna.

Agoney, Alice Wonder, Aritz, Fusa Nocta, Megara, Meler, Sharonne, Sofia Martín i Twin Melody ho faran a la primera, mentre que Alfred García, Blanca Coloma, E’FEMME, Famous, José Otero, Karment, Rakky Ripper, Siderland i Vicco, ho faran a la segona.  Dels nou aspirants, només quatre aconseguiran classificar-se a la Final del dissabte 4 de febrer. Els cinc artistes de cada semifinal que obtinguen una menor puntuació quedaran eliminats del procés de selecció.

Els artistes amb Eva Mora, José Pablo López i María Eizaguirre | RTVE

Coneix una mica més els artistes valencians

Fusa Nocta

Miriam Nares (28 anys), més coneguda com a Fusa Nocta, és natural de Gandia i es va convertir en la gran promesa femenina de l’escena urbana després de la seua aparició a Factor X el 2019 va viralitzar NoGyals i va ser una de les favorites del concurs. Després del seu pas per este concurs de TV, va realitzar un Tour 2020 i va tocar a molts festivals com Arenal, Madcool, Dreambeach, pur llatí, weekend beach.

Compte amb més de 30k seguidors instagram i 34k youtube. Durant este temps, ha estat treballant en el seu nou projecte que llançarà esta nova temporada. Ara amb el seu tema ‘La meua família’, s’ha convertit en una de les clares favorites per arrasar a Benidorm i guanyar el micròfon de bronze, tant que fins i tot les enquestes eurofans li donen com a vencedora.

Fusa Nocta al Benidorm Fest / Instagram

Aritz Arén

Aritz Grau Sueira, conegut artísticament com a Aritz Aren, té 30 anys i és natural de València. És cantant, ballarí professional i acte, i ara intentarà sumar a la seua carrera un èxit més i representar Espanya a Eurovisió 2023 amb “Flamenc”, un tema pop amb què pretén conquistar el públic.

És un ballarí de produccions musicals i audiovisuals a nivell nacional i internacional, tasca que compagina amb les de l’actuació; ha format part de l’elenc de diversos musicals i sèries com Fama i Món de la dansa; i de programes de tv com ‘Fama a ballar’, on va quedar segon.

Aritz Arén al Benidorm Fest / Instragram

Actualment resideix a Madrid, però va passar molts anys vivint a Xangai, Xina. S’ha format a Los Angeles, el Japó, la Xina i Londres. Al continent asiàtic ha desenvolupat la major part de la seua carrera com ballarí acrobàtic, hip-hop i urbà. A més de com a ballarí, també es forma com a cantant durant anys amb prestigiós entrenador vocal, disciplina que cultiva d’una manera molt intensa en els darrers temps. Acumula a prop 2 milions de seguidors a les seues xarxes socials, amb més d’1.500.000 seguidors a TikTok i prop de 200.000 a Instagram.

Blanca Paloma

Blanca Paloma té 33 anys i és d’Elx. Després triomfar a la primera edició del Benidorm Fest amb Secret d’Aigua, Blanca Paloma tornarà a intentar este any intentarà guanyar el Benidorm Fest amb “Eaea”, una història d’amor que va més enllà de la mort i que homenatja les seues arrels.

Blanca Coloma al Benidorm Fest /RTVE

Està considerada com una de les veus més singulars del panorama musical nacional. Tot i la seua llarga vinculació amb les músiques d’arrel en bandes com De mar a mar o Afalkay, l’artista il·licitana inaugura el seu projecte personal el 2021 amb el seu primer single, ‘Secreto de agua’, cançó que va ser la capçalera de la sèrie ‘Lucía a la teranyina’, de RTVE Play, i amb la qual va participar en la primera edició del Benidorm Fest.

El maig d’este any va publicar el seu segon single, ‘xiqueta de foc’, una mirada a la tradició des de l’avantguarda sonora més atrevida, i al juny va iniciar una gira per Espanya per presentar el que serà el primer disc.

Sofia Martín

Sofia Martín té 26 anys i és natural d´Alacant. És una cantautora espanyola i alemanya. La seua passió per la música naix des de molt jove i la seua educació multicultural va tenir una gran influència a la seua música i va contribuir al seu amor pels diferents estils. Ara, s’ha convertit en una de les promeses de dance i latin dance després de les seues cançons ‘Tòxica‘ i ‘Tuki’, amb la qual intentarà conquerir Benidorm.

Sofia Martín al Benidorm Fest / RTVE

Des de molt jove Sofia va començar a escriure cançons en tres idiomes. La seua música està fortament influenciada per una barreja de ritmes llatinoamericans contemporanis i electrònics. Té una presència escènica encantadora i és capaç d’encapsular les melodies irresistibles, creant una atmosfera alegre per cantar i ballar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.