Les companyies de cinema i TV dels EUA tornen als estudis de la Ciutat de la Llum

Una delegació de Societat Projectes Temàtics (SPTCV) encapçalada pel seu director general Antonio Rodes, ha presentat a Madrid la seua pròxima volta a l’activitat dels estudis de cinema de Ciutat de la Llum davant prop de 40 executius pertanyents a companyies sòcies de la Motion Picture Association (MPA) dels Estats Units i les principals plataformes i empreses audiovisuals estatunidenques de màxim nivell.

La jornada de treball, que ha estat presidida per la Reina Letizia, ha sigut organitzada per la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, ICEX-Invest in Spain al costat de Spain Film Commission.

L’objectiu d’aquesta missió és reforçar entre els agents estatunidencs el coneixement de la indústria audiovisual d’Espanya, posar en valor les seues fortaleses, presentar als principals operadors i donar a conéixer les oportunitats per a rodar o invertir al nostre país.

Entre altres assumptes, el programa d’aquest dilluns ha inclòs un fòrum informatiu sobre els canvis legislatius impulsats pel Govern (especialment, en matèria fiscal i de visats) i l’esforç inversor que està realitzant Espanya per a convertir-se en l’Hub Audiovisual d’Europa, llançat pel Govern d’Espanya al març de 2021.

Ciutat de la Llum “we llaure back” (Ciutat de la Llum ha tornat)

La directora de Màrqueting i Comunicació Mayte Vañó ha realitzat una presentació sobre la volta a l’activitat estudis de cinema, amb la projecció d’un vídeo promocional en el qual es detallen les característiques espectaculars de les seues instal·lacions situades en un paratge d’Alacant, a la vora del Mediterrani.

Antonio Rodes ha recordat que “Ciutat de la Llum va ser creat fa prop de 20 anys i durant el seu funcionament va acollir grans i importants produccions, que reconegudes autoritats i actors i actrius de tot el món, directors de cinema, productors, guionistes, etc… van destacar per la seua excel·lència i qualitat. No obstant això, a causa de decisions del Tribunal Europeu de Competència, els estudis van haver de detindre la seua activitat el juny de 2012”.

“Ara gràcies a les gestions del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’han alçat les sancions i Ciutat de la Llum podrà tornar a acollir rodatges. Abans de l’1 de julio el president de la Generalitat marcarà els eixos estratègics al voltant dels quals es realitzarà la gestió de Ciutat de la Llum”, ha afegit.

Estem treballant intensament perquè aquests estudis, que van ser concebuts com els millors estudis d’Europa, tornen a ser-ho. Les seues instal·lacions ja són magnífiques, però treballarem per a dotar-les de les noves tecnologies que requereixen les obres audiovisuals”, ha assenyalat Antonio Rodes en aquest sentit.

Amb aquest clar punt de partida, ja no podrem pensar en xicotet: oferirem el millor espai europeu per a les millors superproduccions. I portarem l’impuls tecnològic que està impulsant a la indústria a escalar a límits mai abans vistos”, ha avançat.

A més, ha apuntat que “Ciutat de la Llum és un estudi de producció cinematogràfica i audiovisual, i la seua finalitat serà actuar com a tal i deixar que cada agent faça el seu treball: el productor, el tècnic, els serveis, l’hostaleria i la tecnologia”.

Una trobada de primer ordre

En aquest context, per a Ciutat de la Llum resulta especialment oportuna e rellevant aquesta jornada de trobada amb els principals operadors dels EUA. Aquest programa d’intercanvi combina sessions tècniques, trobades institucionals, visita a localitzacions i reunions amb empreses, empresaris, tècnics i talent del sector espanyol.

Les companyies participants en aquest programa són: 20th Century Studios; Amazon; Amblin Partners; AMC Networks; Do Kee Productions; Elefantexc Global; Focus Features; HBO (Home Box Office); Macro Film Studios; MarVista Entertainment; MGM Studios; Motion Picture Association;  NBCUniversal; Netflix; Paramount Searchlight Pictures; Skydance; Sony Pictures Entertainment;  STX Films; Walt Disney Studios; Warner Bros. I Warner Bros Discovery.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.