13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Les companyies de cinema i TV dels EUA tornen als estudis de la Ciutat de la Llum

Una delegació de Societat Projectes Temàtics (SPTCV) encapçalada pel seu director general Antonio Rodes, ha presentat a Madrid la seua pròxima volta a l’activitat dels estudis de cinema de Ciutat de la Llum davant prop de 40 executius pertanyents a companyies sòcies de la Motion Picture Association (MPA) dels Estats Units i les principals plataformes i empreses audiovisuals estatunidenques de màxim nivell.

La jornada de treball, que ha estat presidida per la Reina Letizia, ha sigut organitzada per la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, ICEX-Invest in Spain al costat de Spain Film Commission.

L’objectiu d’aquesta missió és reforçar entre els agents estatunidencs el coneixement de la indústria audiovisual d’Espanya, posar en valor les seues fortaleses, presentar als principals operadors i donar a conéixer les oportunitats per a rodar o invertir al nostre país.

Entre altres assumptes, el programa d’aquest dilluns ha inclòs un fòrum informatiu sobre els canvis legislatius impulsats pel Govern (especialment, en matèria fiscal i de visats) i l’esforç inversor que està realitzant Espanya per a convertir-se en l’Hub Audiovisual d’Europa, llançat pel Govern d’Espanya al març de 2021.

Ciutat de la Llum “we llaure back” (Ciutat de la Llum ha tornat)

La directora de Màrqueting i Comunicació Mayte Vañó ha realitzat una presentació sobre la volta a l’activitat estudis de cinema, amb la projecció d’un vídeo promocional en el qual es detallen les característiques espectaculars de les seues instal·lacions situades en un paratge d’Alacant, a la vora del Mediterrani.

Antonio Rodes ha recordat que “Ciutat de la Llum va ser creat fa prop de 20 anys i durant el seu funcionament va acollir grans i importants produccions, que reconegudes autoritats i actors i actrius de tot el món, directors de cinema, productors, guionistes, etc… van destacar per la seua excel·lència i qualitat. No obstant això, a causa de decisions del Tribunal Europeu de Competència, els estudis van haver de detindre la seua activitat el juny de 2012”.

“Ara gràcies a les gestions del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’han alçat les sancions i Ciutat de la Llum podrà tornar a acollir rodatges. Abans de l’1 de julio el president de la Generalitat marcarà els eixos estratègics al voltant dels quals es realitzarà la gestió de Ciutat de la Llum”, ha afegit.

Estem treballant intensament perquè aquests estudis, que van ser concebuts com els millors estudis d’Europa, tornen a ser-ho. Les seues instal·lacions ja són magnífiques, però treballarem per a dotar-les de les noves tecnologies que requereixen les obres audiovisuals”, ha assenyalat Antonio Rodes en aquest sentit.

Amb aquest clar punt de partida, ja no podrem pensar en xicotet: oferirem el millor espai europeu per a les millors superproduccions. I portarem l’impuls tecnològic que està impulsant a la indústria a escalar a límits mai abans vistos”, ha avançat.

A més, ha apuntat que “Ciutat de la Llum és un estudi de producció cinematogràfica i audiovisual, i la seua finalitat serà actuar com a tal i deixar que cada agent faça el seu treball: el productor, el tècnic, els serveis, l’hostaleria i la tecnologia”.

Una trobada de primer ordre

En aquest context, per a Ciutat de la Llum resulta especialment oportuna e rellevant aquesta jornada de trobada amb els principals operadors dels EUA. Aquest programa d’intercanvi combina sessions tècniques, trobades institucionals, visita a localitzacions i reunions amb empreses, empresaris, tècnics i talent del sector espanyol.

Les companyies participants en aquest programa són: 20th Century Studios; Amazon; Amblin Partners; AMC Networks; Do Kee Productions; Elefantexc Global; Focus Features; HBO (Home Box Office); Macro Film Studios; MarVista Entertainment; MGM Studios; Motion Picture Association;  NBCUniversal; Netflix; Paramount Searchlight Pictures; Skydance; Sony Pictures Entertainment;  STX Films; Walt Disney Studios; Warner Bros. I Warner Bros Discovery.

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.