Les companyies de cinema i TV dels EUA tornen als estudis de la Ciutat de la Llum

Una delegació de Societat Projectes Temàtics (SPTCV) encapçalada pel seu director general Antonio Rodes, ha presentat a Madrid la seua pròxima volta a l’activitat dels estudis de cinema de Ciutat de la Llum davant prop de 40 executius pertanyents a companyies sòcies de la Motion Picture Association (MPA) dels Estats Units i les principals plataformes i empreses audiovisuals estatunidenques de màxim nivell.

La jornada de treball, que ha estat presidida per la Reina Letizia, ha sigut organitzada per la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, ICEX-Invest in Spain al costat de Spain Film Commission.

L’objectiu d’aquesta missió és reforçar entre els agents estatunidencs el coneixement de la indústria audiovisual d’Espanya, posar en valor les seues fortaleses, presentar als principals operadors i donar a conéixer les oportunitats per a rodar o invertir al nostre país.

Entre altres assumptes, el programa d’aquest dilluns ha inclòs un fòrum informatiu sobre els canvis legislatius impulsats pel Govern (especialment, en matèria fiscal i de visats) i l’esforç inversor que està realitzant Espanya per a convertir-se en l’Hub Audiovisual d’Europa, llançat pel Govern d’Espanya al març de 2021.

Ciutat de la Llum “we llaure back” (Ciutat de la Llum ha tornat)

La directora de Màrqueting i Comunicació Mayte Vañó ha realitzat una presentació sobre la volta a l’activitat estudis de cinema, amb la projecció d’un vídeo promocional en el qual es detallen les característiques espectaculars de les seues instal·lacions situades en un paratge d’Alacant, a la vora del Mediterrani.

Antonio Rodes ha recordat que “Ciutat de la Llum va ser creat fa prop de 20 anys i durant el seu funcionament va acollir grans i importants produccions, que reconegudes autoritats i actors i actrius de tot el món, directors de cinema, productors, guionistes, etc… van destacar per la seua excel·lència i qualitat. No obstant això, a causa de decisions del Tribunal Europeu de Competència, els estudis van haver de detindre la seua activitat el juny de 2012”.

“Ara gràcies a les gestions del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’han alçat les sancions i Ciutat de la Llum podrà tornar a acollir rodatges. Abans de l’1 de julio el president de la Generalitat marcarà els eixos estratègics al voltant dels quals es realitzarà la gestió de Ciutat de la Llum”, ha afegit.

Estem treballant intensament perquè aquests estudis, que van ser concebuts com els millors estudis d’Europa, tornen a ser-ho. Les seues instal·lacions ja són magnífiques, però treballarem per a dotar-les de les noves tecnologies que requereixen les obres audiovisuals”, ha assenyalat Antonio Rodes en aquest sentit.

Amb aquest clar punt de partida, ja no podrem pensar en xicotet: oferirem el millor espai europeu per a les millors superproduccions. I portarem l’impuls tecnològic que està impulsant a la indústria a escalar a límits mai abans vistos”, ha avançat.

A més, ha apuntat que “Ciutat de la Llum és un estudi de producció cinematogràfica i audiovisual, i la seua finalitat serà actuar com a tal i deixar que cada agent faça el seu treball: el productor, el tècnic, els serveis, l’hostaleria i la tecnologia”.

Una trobada de primer ordre

En aquest context, per a Ciutat de la Llum resulta especialment oportuna e rellevant aquesta jornada de trobada amb els principals operadors dels EUA. Aquest programa d’intercanvi combina sessions tècniques, trobades institucionals, visita a localitzacions i reunions amb empreses, empresaris, tècnics i talent del sector espanyol.

Les companyies participants en aquest programa són: 20th Century Studios; Amazon; Amblin Partners; AMC Networks; Do Kee Productions; Elefantexc Global; Focus Features; HBO (Home Box Office); Macro Film Studios; MarVista Entertainment; MGM Studios; Motion Picture Association;  NBCUniversal; Netflix; Paramount Searchlight Pictures; Skydance; Sony Pictures Entertainment;  STX Films; Walt Disney Studios; Warner Bros. I Warner Bros Discovery.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.