Les companyies de cinema i TV dels EUA tornen als estudis de la Ciutat de la Llum

Una delegació de Societat Projectes Temàtics (SPTCV) encapçalada pel seu director general Antonio Rodes, ha presentat a Madrid la seua pròxima volta a l’activitat dels estudis de cinema de Ciutat de la Llum davant prop de 40 executius pertanyents a companyies sòcies de la Motion Picture Association (MPA) dels Estats Units i les principals plataformes i empreses audiovisuals estatunidenques de màxim nivell.

La jornada de treball, que ha estat presidida per la Reina Letizia, ha sigut organitzada per la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, ICEX-Invest in Spain al costat de Spain Film Commission.

L’objectiu d’aquesta missió és reforçar entre els agents estatunidencs el coneixement de la indústria audiovisual d’Espanya, posar en valor les seues fortaleses, presentar als principals operadors i donar a conéixer les oportunitats per a rodar o invertir al nostre país.

Entre altres assumptes, el programa d’aquest dilluns ha inclòs un fòrum informatiu sobre els canvis legislatius impulsats pel Govern (especialment, en matèria fiscal i de visats) i l’esforç inversor que està realitzant Espanya per a convertir-se en l’Hub Audiovisual d’Europa, llançat pel Govern d’Espanya al març de 2021.

Ciutat de la Llum “we llaure back” (Ciutat de la Llum ha tornat)

La directora de Màrqueting i Comunicació Mayte Vañó ha realitzat una presentació sobre la volta a l’activitat estudis de cinema, amb la projecció d’un vídeo promocional en el qual es detallen les característiques espectaculars de les seues instal·lacions situades en un paratge d’Alacant, a la vora del Mediterrani.

Antonio Rodes ha recordat que “Ciutat de la Llum va ser creat fa prop de 20 anys i durant el seu funcionament va acollir grans i importants produccions, que reconegudes autoritats i actors i actrius de tot el món, directors de cinema, productors, guionistes, etc… van destacar per la seua excel·lència i qualitat. No obstant això, a causa de decisions del Tribunal Europeu de Competència, els estudis van haver de detindre la seua activitat el juny de 2012”.

“Ara gràcies a les gestions del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’han alçat les sancions i Ciutat de la Llum podrà tornar a acollir rodatges. Abans de l’1 de julio el president de la Generalitat marcarà els eixos estratègics al voltant dels quals es realitzarà la gestió de Ciutat de la Llum”, ha afegit.

Estem treballant intensament perquè aquests estudis, que van ser concebuts com els millors estudis d’Europa, tornen a ser-ho. Les seues instal·lacions ja són magnífiques, però treballarem per a dotar-les de les noves tecnologies que requereixen les obres audiovisuals”, ha assenyalat Antonio Rodes en aquest sentit.

Amb aquest clar punt de partida, ja no podrem pensar en xicotet: oferirem el millor espai europeu per a les millors superproduccions. I portarem l’impuls tecnològic que està impulsant a la indústria a escalar a límits mai abans vistos”, ha avançat.

A més, ha apuntat que “Ciutat de la Llum és un estudi de producció cinematogràfica i audiovisual, i la seua finalitat serà actuar com a tal i deixar que cada agent faça el seu treball: el productor, el tècnic, els serveis, l’hostaleria i la tecnologia”.

Una trobada de primer ordre

En aquest context, per a Ciutat de la Llum resulta especialment oportuna e rellevant aquesta jornada de trobada amb els principals operadors dels EUA. Aquest programa d’intercanvi combina sessions tècniques, trobades institucionals, visita a localitzacions i reunions amb empreses, empresaris, tècnics i talent del sector espanyol.

Les companyies participants en aquest programa són: 20th Century Studios; Amazon; Amblin Partners; AMC Networks; Do Kee Productions; Elefantexc Global; Focus Features; HBO (Home Box Office); Macro Film Studios; MarVista Entertainment; MGM Studios; Motion Picture Association;  NBCUniversal; Netflix; Paramount Searchlight Pictures; Skydance; Sony Pictures Entertainment;  STX Films; Walt Disney Studios; Warner Bros. I Warner Bros Discovery.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.