Les companyies de cinema i TV dels EUA tornen als estudis de la Ciutat de la Llum

Una delegació de Societat Projectes Temàtics (SPTCV) encapçalada pel seu director general Antonio Rodes, ha presentat a Madrid la seua pròxima volta a l’activitat dels estudis de cinema de Ciutat de la Llum davant prop de 40 executius pertanyents a companyies sòcies de la Motion Picture Association (MPA) dels Estats Units i les principals plataformes i empreses audiovisuals estatunidenques de màxim nivell.

La jornada de treball, que ha estat presidida per la Reina Letizia, ha sigut organitzada per la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, ICEX-Invest in Spain al costat de Spain Film Commission.

L’objectiu d’aquesta missió és reforçar entre els agents estatunidencs el coneixement de la indústria audiovisual d’Espanya, posar en valor les seues fortaleses, presentar als principals operadors i donar a conéixer les oportunitats per a rodar o invertir al nostre país.

Entre altres assumptes, el programa d’aquest dilluns ha inclòs un fòrum informatiu sobre els canvis legislatius impulsats pel Govern (especialment, en matèria fiscal i de visats) i l’esforç inversor que està realitzant Espanya per a convertir-se en l’Hub Audiovisual d’Europa, llançat pel Govern d’Espanya al març de 2021.

Ciutat de la Llum “we llaure back” (Ciutat de la Llum ha tornat)

La directora de Màrqueting i Comunicació Mayte Vañó ha realitzat una presentació sobre la volta a l’activitat estudis de cinema, amb la projecció d’un vídeo promocional en el qual es detallen les característiques espectaculars de les seues instal·lacions situades en un paratge d’Alacant, a la vora del Mediterrani.

Antonio Rodes ha recordat que “Ciutat de la Llum va ser creat fa prop de 20 anys i durant el seu funcionament va acollir grans i importants produccions, que reconegudes autoritats i actors i actrius de tot el món, directors de cinema, productors, guionistes, etc… van destacar per la seua excel·lència i qualitat. No obstant això, a causa de decisions del Tribunal Europeu de Competència, els estudis van haver de detindre la seua activitat el juny de 2012”.

“Ara gràcies a les gestions del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’han alçat les sancions i Ciutat de la Llum podrà tornar a acollir rodatges. Abans de l’1 de julio el president de la Generalitat marcarà els eixos estratègics al voltant dels quals es realitzarà la gestió de Ciutat de la Llum”, ha afegit.

Estem treballant intensament perquè aquests estudis, que van ser concebuts com els millors estudis d’Europa, tornen a ser-ho. Les seues instal·lacions ja són magnífiques, però treballarem per a dotar-les de les noves tecnologies que requereixen les obres audiovisuals”, ha assenyalat Antonio Rodes en aquest sentit.

Amb aquest clar punt de partida, ja no podrem pensar en xicotet: oferirem el millor espai europeu per a les millors superproduccions. I portarem l’impuls tecnològic que està impulsant a la indústria a escalar a límits mai abans vistos”, ha avançat.

A més, ha apuntat que “Ciutat de la Llum és un estudi de producció cinematogràfica i audiovisual, i la seua finalitat serà actuar com a tal i deixar que cada agent faça el seu treball: el productor, el tècnic, els serveis, l’hostaleria i la tecnologia”.

Una trobada de primer ordre

En aquest context, per a Ciutat de la Llum resulta especialment oportuna e rellevant aquesta jornada de trobada amb els principals operadors dels EUA. Aquest programa d’intercanvi combina sessions tècniques, trobades institucionals, visita a localitzacions i reunions amb empreses, empresaris, tècnics i talent del sector espanyol.

Les companyies participants en aquest programa són: 20th Century Studios; Amazon; Amblin Partners; AMC Networks; Do Kee Productions; Elefantexc Global; Focus Features; HBO (Home Box Office); Macro Film Studios; MarVista Entertainment; MGM Studios; Motion Picture Association;  NBCUniversal; Netflix; Paramount Searchlight Pictures; Skydance; Sony Pictures Entertainment;  STX Films; Walt Disney Studios; Warner Bros. I Warner Bros Discovery.

Últimes notícies

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.