‘MasterChef Celebrity’: Un abandó, una trampa i un atac de nervis

Semifinalistes de 'MasterChef Celebrity'

Semifinalistes de ‘MasterChef Celebrity’ | RTVE

Aquest dilluns, ‘MasterChef Celebrity’ va començar amb un comiat. El programa de la televisió pública, emés en La 1, va albergar l’abandó definitiu de la seua protagonista indiscutible: Verónica Forqué. Va ocórrer després que, la setmana passada, l’actriu es va declarar derrotada i es va saltar l’eliminació després d’una dura prova en exteriors.

 

Verónica Forqué en 'MasterChef Celebrity'

Verónica Forqué en ‘MasterChef Celebrity’ | RTVE

«Estic regular, necessite descansar. En l’última prova d’equips em vaig atabalar. No soc de tirar la tovallola, però aquesta vegada cal ser humil», declarava abans de penjar el seu davantal definitivament. «El meu cos i el meu univers m’estaven dient que necessite parar», declarava abans d’acomiadar-se.

 

Primera prova

 

Una cinta transportadora d’aliments va protagonitzar el primer repte, en el qual la triperia manava. Al final, amics i amigues de David Bustamante, Juanma Castaño, Miki Nadal, Belén López i Carmina Barrios provaven els seus plats en un tast a cegues en la qual van brollar els enganys.

 

La gran prova d’exteriors

 

El restaurant Diverxo, de Dabiz Muñoz, va ser l’escenari que va acollir a la comitiva en el seu següent desafiament. Replicar un complex menú del cèlebre cuiner va suposar un autèntic calvari per a Bustamante, que va perdre els papers. Samantha Vallejo-Nágera va haver d’acudir a tranquil·litzar a l’artista.

El seu nerviosisme va contagiar a la seua companya d’equip, Belén, i tots dos van ser condemnats al ‘fossat’. Curiosament, Miki i Juanma van rebre els elogis del tribunal que els va convertir en els primers finalistes. Carmina també va caure. «No ha sigut el teu millor dia», va valorar Jordi Cruz.

 

Prova final

 

El de la Forqué no va ser l’únic adeu del lliurament: també es va llevar el davantal de ‘MasterChef’ per sempre Carmina Barrios, encara que en aquest cas no va ser per decisió pròpia.

La mare de Paco León es va quedar així a les portes de la final a l’ésser la pitjor valorada en una prova d’eliminació en el qual el nivell va ser molt alt, segons van comentar els jutges. Aquests, en expulsar a una de les favorites del talent culinari, van convertir a Belén López, David Bustamante, Miki Nadal i Juanma Castaño en els quatre candidats a guanyar.

 

Carmina Barrios en 'MasterChef Celebrity'

Carmina Barrios en ‘MasterChef Celebrity’ | RTVE

L’últim repte al qual es va enfrontar l’andalusa va ser un de rebosteria, el punt feble de molts dels participants en les diferents edicions del concurs, perquè la precisió no perdona en aquesta mena de cuina.

Tant Barrios com la resta d’aspirants van tindre 90 minuts per a reproduir una recepta de Ricard Martínez, del restaurant barceloní Espai Sucre. Malgrat comptar amb una trajectòria quasi impecable en el concurs, la nina de Jordi Cruz, perquè així la cridava, es va ensorrar quan va començar.

«No he començat a cuinar, però veient la prova he dit, ‘la Carmina mor ací, vaig directa per al sofà», va murmurar. Però, lluny de rendir-se, l’actriu ho va donar tot fins a l’últim moment, deixant patent per què havia arribat a la semifinal del talent, una cosa celebrada pels jutges.

 

«Encara que no és una reproducció de les postres de Ricardo, em sent tremendament satisfet. No has tret el peu de l’accelerador ni tan sols sabent que hi havia una possibilitat que no l’acabares», va lloar Cruz.

«Em lleve el barret davant com l’has barallat. Quan un dona tot el que té dins,no se li pot exigir més», va subscriure Pepe Rodríguez.

Malgrat tots aquestes lloances, Barrios es va convertir en l’última expulsada de ‘MasterChef Celebrity’, perquè li van faltar elaboracions, alguna cosa que el jurat no perdona quasi mai.

«Venia amb por, però he tingut una experiència tan bonica… he viatjat, muntat amb globus, m’he sentit lliure. Abans no em considerava gens especial, pensava que no tenia cap mèrit, però em dieu tantes coses boniques que m’ho estic començant a creure», va començar l’andalusa, deixant clar que el seu balanç era positiu.

«He gaudit com una nana. ‘MasterChef’ m’ha canviat per a bé. En primer lloc, m’ha ensenyat a valorar-me, que això és el principal», va dir una de les aspirants favorites de l’edició, emocionada, abans d’acomiadar-se dels fogons del concurs per sempre.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.