Mor als 57 anys l’actor de ‘Sexo en Nueva York’ Willie Garson

Ejemplo de shortcode con estilo
  Ens hem despertat amb una trista notícia: ha mort, als 57 anys d’edat, Willie Garson. L’actor, més recordat pels seus papers tant en ‘Sexo en Nueva York’ (‘Sex and the City’) com en ‘Ladrón de guante blanco’ (‘White Collaret’), lluitava des de fa temps una llarga batalla contra el càncer. El seu fill, Nathen Garson, va confirmar la mort en el seu perfil d’Instagram: «Et vull molt papà. […]

 

Ens hem despertat amb una trista notícia: ha mort, als 57 anys d’edat, Willie Garson. L’actor, més recordat pels seus papers tant en ‘Sexo en Nueva York’ (‘Sex and the City’) com en ‘Ladrón de guante blanco’ (‘White Collaret’), lluitava des de fa temps una llarga batalla contra el càncer.

El seu fill, Nathen Garson, va confirmar la mort en el seu perfil d’Instagram: «Et vull molt papà. Descansa en pau, estic orgullós que compartires totes les teues aventures amb mi i de tot el que vas aconseguir. (…) Sempre vas ser la persona més forta, divertida i intel·ligent que he conegut», va assegurar.

La plataforma HBO també va dedicar unes paraules a l’actor, que poc abans de la defunció va estar treballant en el rodatge de la sèrie’ And Just Like That…‘, que servirà de preqüela de la popular ‘Sexo en Nueva York’.

Entre 1998 i 2004, Garson va formar part del repartiment de la popular sèrie durant les seues sis temporades, al costat de Sarah Jessica Parker, Cynthia Nixon, Kristin Davis i Kim Cattrall.

El seu personatge, un amic íntim de Carrie, es va convertir en un dels favorits del públic i va anar prenent importància al llarg de la sèrie fins a protagonitzar la seua pròpia línia argumental a través d’un romanç amb el ballarí de Broadway, Marcus Adente.

Nascut en Nova Jersey, va ser actor ocasional en diverses sèries amb xicotetes aparicions per ací i per ací. La seua gran oportunitat en la televisió ho va tindre en ‘Policías de Nueva York‘ com Henry Coffield.

No obstant això, el seu gran salt a la fama li va vindre a través d’HBO i ‘Sexo en Nueva York’, on va interpretar a l’agent i millor amic de Carrie, Stanford Blatch, considerat el «cinqué» del grup. Estava previst, a més, la seua aparició en la seqüela ‘And Just Like That’.

El seu un altre gran paper televisiu va ser com a coprotagonista de ‘Ladrón de guante blanco’ al costat de Matt Bomer com Mozzie, l’estafador millor amic de Neal Caffrey. Bomer ha volgut retre homenatge al seu company de repartiment:

«Willie. No ho entenc. I no és just. Este últim any m’has ensenyat tant de sobre coratge i resiliència i amor. Encara no m’he fet a la idea d’estar en un món sense tu on no puga cridar-te quan necessite riure’m o estar inspirat. L’últim que vas fer quan vam dir adeu va ser baixar-te la màscara (odi el COVID), somriure i fer-me l’ullet. Sé que no era reflex del dolor pel qual passaves, però era indicatiu de tot el que el teu vas ser i eres per a mi. (…) Guarda’m un lloc, perquè saps que vull estar en la teua taula ací a dalt.»

«Un dels personatges més estimats d’HBO»

 

«Willie Garson era en vida, com en la pantalla, un amic devot i una llum brillant per a tots. Va crear un dels personatges més estimats d’HBO i va ser membre de la nostra família durant quasi vint-i-cinc anys. Ens entristeix profundament assabentar-nos de la seua defunció», va indicar el canal HBO en un comunicat.

El productor de ‘Sexo en Nueva York’, Michael Patrick King va afegir: «El seu esperit i dedicació al seu ofici van ser presents tots els dies en el rodatge d»And Just Like That…’ Ell va ser allí, donant-nos tot fins i tot quan estava malalt».

Es desconeix la causa exacta de la defunció, encara que Garson va rebre tractament de càncer en els últims anys.

Garson també va treballar en ‘White Collar, NYPD Blue’, i ‘Hawaii 5.0.’, però el seu paper estrela va ser ‘Sexo en Nueva York’, una producció que va triomfar entre el públic i la crítica:

Es va emportar tres Globus d’Or i un Emmy a la millor sèrie de comèdia o musical, i va convertir en una estrela mundial a Sarah Jessica Parker, amiga de Garson en la vida real.

Últimes notícies

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.

BioComunica26 debat com reforçar el rigor de la comunicació científica

BioComunica26 ha reunit professionals a València per a analitzar com reforçar el rigor i la credibilitat de la comunicació científica. El congrés també ha abordat la IA, la salut i la captació d’inversió.

Les platges de la Safor i la Ribera Baixa ja es netegen de canyes

La Diputació de Valencia ha començat a retirar canyes i residus de les platges afectades per la dana Adam. Daimús és el primer municipi.

Puente apunta al factor humà després de la fallada del sistema de seguretat en l’accident d’Urda, que deixa 68 morts

El ministre qualifica d''inversemblant' l'accident, que deixa 80 ferits, i revela que es va autoritzar un AVE a reprendre la marxa amb normalitat malgrat tindre un altre tren detingut davant

La vaga mèdica deixa xifres dispars entre València i la resta de províncies

Avanza situa el seguiment de la vaga mèdica en el 35,3 % a la província de València, mentre Sanitat dona un 2,21 %. Les xifres autonòmiques també discrepen.

Mor Fátima Báñez en l’accident de trens de Toledo

L'exministra d'Ocupació tenia 59 anys i viatjava en l'últim vagó de l'Iryo implicat en la col·lisió amb un AVE, després d'una llarga trajectòria política i empresarial

L’Alcúdia es va inundar al 90 % i l’alcalde denuncia la falta d’informació

Andreu Salom ha declarat que l’Alcúdia es va inundar al 90 % abans de les 18.00 hores del 29 d’octubre de 2024. També ha relatat la falta d’informació i la sensació d’abandonament.