Mor als 57 anys l’actor de ‘Sexo en Nueva York’ Willie Garson

 

Ens hem despertat amb una trista notícia: ha mort, als 57 anys d’edat, Willie Garson. L’actor, més recordat pels seus papers tant en ‘Sexo en Nueva York’ (‘Sex and the City’) com en ‘Ladrón de guante blanco’ (‘White Collaret’), lluitava des de fa temps una llarga batalla contra el càncer.

El seu fill, Nathen Garson, va confirmar la mort en el seu perfil d’Instagram: “Et vull molt papà. Descansa en pau, estic orgullós que compartires totes les teues aventures amb mi i de tot el que vas aconseguir. (…) Sempre vas ser la persona més forta, divertida i intel·ligent que he conegut”, va assegurar.

La plataforma HBO també va dedicar unes paraules a l’actor, que poc abans de la defunció va estar treballant en el rodatge de la sèrie’ And Just Like That…‘, que servirà de preqüela de la popular ‘Sexo en Nueva York’.

Entre 1998 i 2004, Garson va formar part del repartiment de la popular sèrie durant les seues sis temporades, al costat de Sarah Jessica Parker, Cynthia Nixon, Kristin Davis i Kim Cattrall.

El seu personatge, un amic íntim de Carrie, es va convertir en un dels favorits del públic i va anar prenent importància al llarg de la sèrie fins a protagonitzar la seua pròpia línia argumental a través d’un romanç amb el ballarí de Broadway, Marcus Adente.

Nascut en Nova Jersey, va ser actor ocasional en diverses sèries amb xicotetes aparicions per ací i per ací. La seua gran oportunitat en la televisió ho va tindre en ‘Policías de Nueva York‘ com Henry Coffield.

No obstant això, el seu gran salt a la fama li va vindre a través d’HBO i ‘Sexo en Nueva York’, on va interpretar a l’agent i millor amic de Carrie, Stanford Blatch, considerat el “cinqué” del grup. Estava previst, a més, la seua aparició en la seqüela ‘And Just Like That’.

El seu un altre gran paper televisiu va ser com a coprotagonista de ‘Ladrón de guante blanco’ al costat de Matt Bomer com Mozzie, l’estafador millor amic de Neal Caffrey. Bomer ha volgut retre homenatge al seu company de repartiment:

«Willie. No ho entenc. I no és just. Este últim any m’has ensenyat tant de sobre coratge i resiliència i amor. Encara no m’he fet a la idea d’estar en un món sense tu on no puga cridar-te quan necessite riure’m o estar inspirat. L’últim que vas fer quan vam dir adeu va ser baixar-te la màscara (odi el COVID), somriure i fer-me l’ullet. Sé que no era reflex del dolor pel qual passaves, però era indicatiu de tot el que el teu vas ser i eres per a mi. (…) Guarda’m un lloc, perquè saps que vull estar en la teua taula ací a dalt.»

“Un dels personatges més estimats d’HBO”

 

“Willie Garson era en vida, com en la pantalla, un amic devot i una llum brillant per a tots. Va crear un dels personatges més estimats d’HBO i va ser membre de la nostra família durant quasi vint-i-cinc anys. Ens entristeix profundament assabentar-nos de la seua defunció”, va indicar el canal HBO en un comunicat.

El productor de ‘Sexo en Nueva York’, Michael Patrick King va afegir: “El seu esperit i dedicació al seu ofici van ser presents tots els dies en el rodatge d”And Just Like That…’ Ell va ser allí, donant-nos tot fins i tot quan estava malalt”.

Es desconeix la causa exacta de la defunció, encara que Garson va rebre tractament de càncer en els últims anys.

Garson també va treballar en ‘White Collar, NYPD Blue’, i ‘Hawaii 5.0.’, però el seu paper estrela va ser ‘Sexo en Nueva York’, una producció que va triomfar entre el públic i la crítica:

Es va emportar tres Globus d’Or i un Emmy a la millor sèrie de comèdia o musical, i va convertir en una estrela mundial a Sarah Jessica Parker, amiga de Garson en la vida real.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.