Mor als 57 anys l’actor de ‘Sexo en Nueva York’ Willie Garson

 

Ens hem despertat amb una trista notícia: ha mort, als 57 anys d’edat, Willie Garson. L’actor, més recordat pels seus papers tant en ‘Sexo en Nueva York’ (‘Sex and the City’) com en ‘Ladrón de guante blanco’ (‘White Collaret’), lluitava des de fa temps una llarga batalla contra el càncer.

El seu fill, Nathen Garson, va confirmar la mort en el seu perfil d’Instagram: «Et vull molt papà. Descansa en pau, estic orgullós que compartires totes les teues aventures amb mi i de tot el que vas aconseguir. (…) Sempre vas ser la persona més forta, divertida i intel·ligent que he conegut», va assegurar.

La plataforma HBO també va dedicar unes paraules a l’actor, que poc abans de la defunció va estar treballant en el rodatge de la sèrie’ And Just Like That…‘, que servirà de preqüela de la popular ‘Sexo en Nueva York’.

Entre 1998 i 2004, Garson va formar part del repartiment de la popular sèrie durant les seues sis temporades, al costat de Sarah Jessica Parker, Cynthia Nixon, Kristin Davis i Kim Cattrall.

El seu personatge, un amic íntim de Carrie, es va convertir en un dels favorits del públic i va anar prenent importància al llarg de la sèrie fins a protagonitzar la seua pròpia línia argumental a través d’un romanç amb el ballarí de Broadway, Marcus Adente.

Nascut en Nova Jersey, va ser actor ocasional en diverses sèries amb xicotetes aparicions per ací i per ací. La seua gran oportunitat en la televisió ho va tindre en ‘Policías de Nueva York‘ com Henry Coffield.

No obstant això, el seu gran salt a la fama li va vindre a través d’HBO i ‘Sexo en Nueva York’, on va interpretar a l’agent i millor amic de Carrie, Stanford Blatch, considerat el «cinqué» del grup. Estava previst, a més, la seua aparició en la seqüela ‘And Just Like That’.

El seu un altre gran paper televisiu va ser com a coprotagonista de ‘Ladrón de guante blanco’ al costat de Matt Bomer com Mozzie, l’estafador millor amic de Neal Caffrey. Bomer ha volgut retre homenatge al seu company de repartiment:

«Willie. No ho entenc. I no és just. Este últim any m’has ensenyat tant de sobre coratge i resiliència i amor. Encara no m’he fet a la idea d’estar en un món sense tu on no puga cridar-te quan necessite riure’m o estar inspirat. L’últim que vas fer quan vam dir adeu va ser baixar-te la màscara (odi el COVID), somriure i fer-me l’ullet. Sé que no era reflex del dolor pel qual passaves, però era indicatiu de tot el que el teu vas ser i eres per a mi. (…) Guarda’m un lloc, perquè saps que vull estar en la teua taula ací a dalt.»

«Un dels personatges més estimats d’HBO»

 

«Willie Garson era en vida, com en la pantalla, un amic devot i una llum brillant per a tots. Va crear un dels personatges més estimats d’HBO i va ser membre de la nostra família durant quasi vint-i-cinc anys. Ens entristeix profundament assabentar-nos de la seua defunció», va indicar el canal HBO en un comunicat.

El productor de ‘Sexo en Nueva York’, Michael Patrick King va afegir: «El seu esperit i dedicació al seu ofici van ser presents tots els dies en el rodatge d»And Just Like That…’ Ell va ser allí, donant-nos tot fins i tot quan estava malalt».

Es desconeix la causa exacta de la defunció, encara que Garson va rebre tractament de càncer en els últims anys.

Garson també va treballar en ‘White Collar, NYPD Blue’, i ‘Hawaii 5.0.’, però el seu paper estrela va ser ‘Sexo en Nueva York’, una producció que va triomfar entre el públic i la crítica:

Es va emportar tres Globus d’Or i un Emmy a la millor sèrie de comèdia o musical, i va convertir en una estrela mundial a Sarah Jessica Parker, amiga de Garson en la vida real.

Últimes notícies

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.
FILMOTECA D'ESTIU