10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Mor Antonio Gasset, mític director i presentador ‘Días de cinema’, als 75 anys

 

Antonio Gasset, exdirector i presentador del mític ‘Dies de cinema’, ha mort este dimecres als 75 anys.
Sota la seua direcció, l’espai de TVE va aconseguir el premi de l’Acadèmia de la Televisió al millor programa divulgatiu en 2002 i un esment especial dels Premis Ondas en 1997.

El periodista va començar a dirigir ‘Días de cine‘ en 1994, quan estava conduït per Aitana Sánchez-Gijón. Un any més tard va prendre el relleu de l’actriu, exercint d’esta manera el lloc de presentador fins a 2007.

Gasset, guardonat en 2011 amb el Premi de Comunicació Alfonso Sánchez, serà recordat per ser responsable d’algunes de les entradilles i frases més enginyoses i àcides de la televisió.

“Una de les meues principals addiccions és l’humor. M’ha salvat de grans catàstrofes. Això, unit a una certa sornegueria i mal raïm, pròpies de mi, em van moure a fer eixos comentaris”, va afirmar en una ocasió, tal com recorda la pàgina web d’RTVE.

En la seua dilatada trajectòria professional en televisió també destaca ‘Informe Semanal‘, format en el qual va treballar com a subdirector. Nebot segon del filòsof Ortega y Gasset, el divulgador cinematogràfic també va dirigir curtmetratges i va participar en diverses pel·lícules en les dècades dels 70 i els 80.

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.