Mor Antonio Gasset, mític director i presentador ‘Días de cinema’, als 75 anys

 

Antonio Gasset, exdirector i presentador del mític ‘Dies de cinema’, ha mort este dimecres als 75 anys.
Sota la seua direcció, l’espai de TVE va aconseguir el premi de l’Acadèmia de la Televisió al millor programa divulgatiu en 2002 i un esment especial dels Premis Ondas en 1997.

El periodista va començar a dirigir ‘Días de cine‘ en 1994, quan estava conduït per Aitana Sánchez-Gijón. Un any més tard va prendre el relleu de l’actriu, exercint d’esta manera el lloc de presentador fins a 2007.

Gasset, guardonat en 2011 amb el Premi de Comunicació Alfonso Sánchez, serà recordat per ser responsable d’algunes de les entradilles i frases més enginyoses i àcides de la televisió.

«Una de les meues principals addiccions és l’humor. M’ha salvat de grans catàstrofes. Això, unit a una certa sornegueria i mal raïm, pròpies de mi, em van moure a fer eixos comentaris», va afirmar en una ocasió, tal com recorda la pàgina web d’RTVE.

En la seua dilatada trajectòria professional en televisió també destaca ‘Informe Semanal‘, format en el qual va treballar com a subdirector. Nebot segon del filòsof Ortega y Gasset, el divulgador cinematogràfic també va dirigir curtmetratges i va participar en diverses pel·lícules en les dècades dels 70 i els 80.

Últimes notícies

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.