Mor Antonio Gasset, mític director i presentador ‘Días de cinema’, als 75 anys

 

Antonio Gasset, exdirector i presentador del mític ‘Dies de cinema’, ha mort este dimecres als 75 anys.
Sota la seua direcció, l’espai de TVE va aconseguir el premi de l’Acadèmia de la Televisió al millor programa divulgatiu en 2002 i un esment especial dels Premis Ondas en 1997.

El periodista va començar a dirigir ‘Días de cine‘ en 1994, quan estava conduït per Aitana Sánchez-Gijón. Un any més tard va prendre el relleu de l’actriu, exercint d’esta manera el lloc de presentador fins a 2007.

Gasset, guardonat en 2011 amb el Premi de Comunicació Alfonso Sánchez, serà recordat per ser responsable d’algunes de les entradilles i frases més enginyoses i àcides de la televisió.

«Una de les meues principals addiccions és l’humor. M’ha salvat de grans catàstrofes. Això, unit a una certa sornegueria i mal raïm, pròpies de mi, em van moure a fer eixos comentaris», va afirmar en una ocasió, tal com recorda la pàgina web d’RTVE.

En la seua dilatada trajectòria professional en televisió també destaca ‘Informe Semanal‘, format en el qual va treballar com a subdirector. Nebot segon del filòsof Ortega y Gasset, el divulgador cinematogràfic també va dirigir curtmetratges i va participar en diverses pel·lícules en les dècades dels 70 i els 80.

Últimes notícies

Pablo Martínez s’acomiada del Llevant després de set temporades: ‘Sempre serà casa meua’

El migcampista madrileny Pablo Martínez ha dit adéu al Llevant després de set temporades i 155 partits, amb un emotiu missatge en què assegura que el club ‘sempre serà granota’ en el seu cor.

Consum dona 60.000 euros per a enviar ajuda humanitària a Veneçuela

La cooperativa canalitza l’aportació a través de Creu Roja per a atendre les persones damnificades pels terratrémols

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.