18.1 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Mor Antonio Gasset, mític director i presentador ‘Días de cinema’, als 75 anys

 

Antonio Gasset, exdirector i presentador del mític ‘Dies de cinema’, ha mort este dimecres als 75 anys.
Sota la seua direcció, l’espai de TVE va aconseguir el premi de l’Acadèmia de la Televisió al millor programa divulgatiu en 2002 i un esment especial dels Premis Ondas en 1997.

El periodista va començar a dirigir ‘Días de cine‘ en 1994, quan estava conduït per Aitana Sánchez-Gijón. Un any més tard va prendre el relleu de l’actriu, exercint d’esta manera el lloc de presentador fins a 2007.

Gasset, guardonat en 2011 amb el Premi de Comunicació Alfonso Sánchez, serà recordat per ser responsable d’algunes de les entradilles i frases més enginyoses i àcides de la televisió.

“Una de les meues principals addiccions és l’humor. M’ha salvat de grans catàstrofes. Això, unit a una certa sornegueria i mal raïm, pròpies de mi, em van moure a fer eixos comentaris”, va afirmar en una ocasió, tal com recorda la pàgina web d’RTVE.

En la seua dilatada trajectòria professional en televisió també destaca ‘Informe Semanal‘, format en el qual va treballar com a subdirector. Nebot segon del filòsof Ortega y Gasset, el divulgador cinematogràfic també va dirigir curtmetratges i va participar en diverses pel·lícules en les dècades dels 70 i els 80.

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.