Mor Antonio Gasset, mític director i presentador ‘Días de cinema’, als 75 anys

 

Antonio Gasset, exdirector i presentador del mític ‘Dies de cinema’, ha mort este dimecres als 75 anys.
Sota la seua direcció, l’espai de TVE va aconseguir el premi de l’Acadèmia de la Televisió al millor programa divulgatiu en 2002 i un esment especial dels Premis Ondas en 1997.

El periodista va començar a dirigir ‘Días de cine‘ en 1994, quan estava conduït per Aitana Sánchez-Gijón. Un any més tard va prendre el relleu de l’actriu, exercint d’esta manera el lloc de presentador fins a 2007.

Gasset, guardonat en 2011 amb el Premi de Comunicació Alfonso Sánchez, serà recordat per ser responsable d’algunes de les entradilles i frases més enginyoses i àcides de la televisió.

“Una de les meues principals addiccions és l’humor. M’ha salvat de grans catàstrofes. Això, unit a una certa sornegueria i mal raïm, pròpies de mi, em van moure a fer eixos comentaris”, va afirmar en una ocasió, tal com recorda la pàgina web d’RTVE.

En la seua dilatada trajectòria professional en televisió també destaca ‘Informe Semanal‘, format en el qual va treballar com a subdirector. Nebot segon del filòsof Ortega y Gasset, el divulgador cinematogràfic també va dirigir curtmetratges i va participar en diverses pel·lícules en les dècades dels 70 i els 80.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.