Sancionen a Mediaset per emetre la docuserie de Rocío Carrasco en horari protegit

 

Males notícies per a Mediaset. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat al grup de comunicació amb 521.003 euros per emetre continguts inapropiats en horari protegit per a menors de 16 anys, en concret per emetre en el programa ‘Sálvame’ imatges del documental ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’.

 

Segons Competència, en aquestes emissions, es van difondre continguts que, per la temàtica abordada, escenes i imatges, eren inadequades per als menors de 16 anys. Aquests continguts poden resultar perjudicials per al seu desenvolupament físic, mental o moral, per l’exposició detallada de greus conflictes emocionals i experiències traumàtiques tràgiques.

 

“La forma en la qual el programa tracta un greu conflicte familiar que ha generat conseqüències negatives, traumàtiques i irreversibles (..), així com el continu tractament negatiu que es realitza en el programa sobre alguns dels protagonistes de l’esmentat conflicte, lesionant greument els seus drets, pot fer pensar a persones en plena etapa de desenvolupament mental i moral que el programa reflecteix models de conducta dignes d’imitació”, argumenta.

 

La docuserie va ser protagonitzada per Rocío Carrasco i emesa en Telecinco, i en ella la filla de Rocío Jurado i Pedro Carrasco va contar greus episodis de maltractament psicològic, propiciats presumptament per part de la seua exparella Antonio David Flores. Aquest testimoniatge va generar una ona de suport amb la protagonista en xarxes socials.

 

A més, els dies posteriors al testimoniatge de Rocío Carrasco en televisió van augmentar les cridades al telèfon d’atenció a víctimes de violència masclista 016.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.