Sancionen a Mediaset per emetre la docuserie de Rocío Carrasco en horari protegit

 

Males notícies per a Mediaset. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat al grup de comunicació amb 521.003 euros per emetre continguts inapropiats en horari protegit per a menors de 16 anys, en concret per emetre en el programa ‘Sálvame’ imatges del documental ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’.

 

Segons Competència, en aquestes emissions, es van difondre continguts que, per la temàtica abordada, escenes i imatges, eren inadequades per als menors de 16 anys. Aquests continguts poden resultar perjudicials per al seu desenvolupament físic, mental o moral, per l’exposició detallada de greus conflictes emocionals i experiències traumàtiques tràgiques.

 

“La forma en la qual el programa tracta un greu conflicte familiar que ha generat conseqüències negatives, traumàtiques i irreversibles (..), així com el continu tractament negatiu que es realitza en el programa sobre alguns dels protagonistes de l’esmentat conflicte, lesionant greument els seus drets, pot fer pensar a persones en plena etapa de desenvolupament mental i moral que el programa reflecteix models de conducta dignes d’imitació”, argumenta.

 

La docuserie va ser protagonitzada per Rocío Carrasco i emesa en Telecinco, i en ella la filla de Rocío Jurado i Pedro Carrasco va contar greus episodis de maltractament psicològic, propiciats presumptament per part de la seua exparella Antonio David Flores. Aquest testimoniatge va generar una ona de suport amb la protagonista en xarxes socials.

 

A més, els dies posteriors al testimoniatge de Rocío Carrasco en televisió van augmentar les cridades al telèfon d’atenció a víctimes de violència masclista 016.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.