Sancionen a Mediaset per emetre la docuserie de Rocío Carrasco en horari protegit

 

Males notícies per a Mediaset. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat al grup de comunicació amb 521.003 euros per emetre continguts inapropiats en horari protegit per a menors de 16 anys, en concret per emetre en el programa ‘Sálvame’ imatges del documental ‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’.

 

Segons Competència, en aquestes emissions, es van difondre continguts que, per la temàtica abordada, escenes i imatges, eren inadequades per als menors de 16 anys. Aquests continguts poden resultar perjudicials per al seu desenvolupament físic, mental o moral, per l’exposició detallada de greus conflictes emocionals i experiències traumàtiques tràgiques.

 

«La forma en la qual el programa tracta un greu conflicte familiar que ha generat conseqüències negatives, traumàtiques i irreversibles (..), així com el continu tractament negatiu que es realitza en el programa sobre alguns dels protagonistes de l’esmentat conflicte, lesionant greument els seus drets, pot fer pensar a persones en plena etapa de desenvolupament mental i moral que el programa reflecteix models de conducta dignes d’imitació», argumenta.

 

La docuserie va ser protagonitzada per Rocío Carrasco i emesa en Telecinco, i en ella la filla de Rocío Jurado i Pedro Carrasco va contar greus episodis de maltractament psicològic, propiciats presumptament per part de la seua exparella Antonio David Flores. Aquest testimoniatge va generar una ona de suport amb la protagonista en xarxes socials.

 

A més, els dies posteriors al testimoniatge de Rocío Carrasco en televisió van augmentar les cridades al telèfon d’atenció a víctimes de violència masclista 016.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.