23 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

‘Operación Triunfo’ torna el pròxim 20 de maig amb extremes mesures de seguretat

Els concursants d''OT 2020'

Operación Triunfo torna el pròxim 20 de maig | José Irún

 

Torna ‘Operación Triunfo’, el talent musical produït per RTVE en col·laboració amb Gestmusic Endemol. Presentat per Roberto Leal, ‘OT 2020’ tornarà el 20 de maig a la 1 amb les quatre últimes gales i els nou concursants —Nia, Gèrard, Flavio, Anaju, Samantha, Eva, Hugo, Bruno i Maialen— preparats per a continuar conquistant al públic i fer-se amb el triomf final.

 

RTVE i Gestmusic van decidir conjuntament el passat 16 de març el tancament temporal de l’Acadèmia i la suspensió provisional del programa en no poder mantindre el format de gales que el caracteritza, a causa de la crisi del coronavirus. Ara, després de dos mesos, torna el ‘talent musical’ per excel·lència.

 

Com seran les gales?

Les gales se celebraran sense públic i seguint els protocols establits per als espectacles en recintes tancats. En la primera, hi haurà dos nominats, Gèrard i Hugo, els dos concursants que es jugaven la seua permanència en l’Acadèmia abans del confinament.

 

Al costat de l’absència de públic, es prendran altres mesures durant les gales: el jurat estarà situat en el plató seguint la distància reglamentària, els concursants es vestiran a soles davall la supervisió dels responsables de vestuari i l’equip de maquillatge i perruqueria portarà màscara, pantalla facial i guants.

 

Els concursants tindran un micròfon de mà d’ús exclusiu i individual durant tota la gala i no hi haurà backline per a evitar la presència de músics en el plató. Els artistes convidats també guardaran les normes de seguretat i higiene i, en la mesura que siga possible, es maquillaran i pentinaran ells mateixos. També s’estudiarà la viabilitat de què un familiar de cada concursant nominat puga anar al plató, però evitant el contacte físic. De moment, en la primera gal·la, no hi haurà cap familiar.

 

Torna el Canal 24 hores?

L’activitat en l’Acadèmia i les Gales es reprenen, igual que el resum diari, que també reprendrà les seues emissions, i el Canal 24 hores de YouTube també començarà a emetre en el mateix instant en el que els concursants entren en l’Acadèmia.

 

Abans de què el plató d”OT’ torne a l’activitat, l’Acadèmia més famosa de la televisió, dirigida per Noemí Galera, tornarà a obrir les seues portes. Ho farà segons les directrius dels Servicis de Prevenció de Gestmusic i RTVE.

 

La productora sotmetrà als nou concursants i a tots els professionals que tinguen relació amb ells, a les proves de la COVID-19 abans d’entrar a l’Acadèmia que, a demés, serà desinfectada prèviament.

 

No hi haurà visites i les màster class, excepte alguna puntual, es faran via telemàtica. També es faran online la classe de Natalia Calderón de Veu i Moviment i Cultura musical de Zahara.

 

Mesures generals de seguretat

Com a norma bàsica d’higiene de caràcter personal es troben el llavat freqüent de mans i la seua desinfecció amb gel hidroalcohòlic, a demés de l’etiqueta respiratòria. No es podran compartir equips sense desinfecció prèvia.

 

El personal desplaçat haurà de ser el mínim indispensable, sa, sense factors de risc enfront de la COVID-19. Qualsevol mínim dubte sobre l’estat de salut d’un treballador amb els símptomes compatibles, causaran la seua baixa.

 

Una empresa especialitzada farà els treballs de desinfecció d’espais i equips de treball. Estes desinfeccions només es faran amb els productes aprovats pel Ministeri de Sanitat: Etanol 70% o Hipoclorit de sodi 0,5% en el plató.

 

Es proposa, a demés, mesurament diari de la temperatura corporal a totes les persones que accedisquen a l’edifici.

 

Per a evitar els encreuaments, es procuraran itineraris de sentit únic dins del plató, amb entrada i eixida exclusives, excepte casos d’urgència i emergència, amb senyalització diferent de la utilitzada per a recorreguts d’evacuació.

Últimes notícies

La Mitja Marató València 2026 sortejarà 12.402 dorsals entre 50.766 sol·licituds

La carrera va rebre 50.766 sol·licituds per a 12.402 dorsals que s'assignaran per sorteig, mentres que les altres 12.598 places ja es van cobrir per fidelitat.

L’Aeroport de València supera els 10 milions de passatgers amb dos mesos per davant

L'aeroport ha comptabilitzat 10.083.151 viatgers entre gener i octubre, un 8,2% més interanual. Octubre va tornar a ser històric i creix el pes del trànsit internacional.

Dos mil agents de la Guàrdia Civil vetlaran per la seguretat del Gran Premi de Cheste

Prop de 2.000 guàrdies civils es desplegaran en el Circuit Ricardo Tormo i a Cheste durant el cap de setmana per a garantir seguretat i fluïdesa del trànsit, amb suport de drons, helicòpters i reforç del transport públic.

L’assetjament de carrer es concentra en dones, a peu, a l’hivern i de nit

Un estudi de la Universitat de València radiografia l'assetjament en desplaçaments actius: el 11,63% ho ha patit i el 84% dels casos afecta a dones. Els incidents es concentren en caminar, a l'hivern i de nit, amb major risc en zones cèntriques; la il·luminació i el disseny urbà són claus.

Un assessor de Pradas atribuïx el retard del Es-Alert a una discussió entre tècnics

Un assessor de la exconsellera ha declarat que l'avís És-Alert es va demorar per un debat entre tècnics en el Cecopi. La jutgessa ha demanat els vídeos del dia per a fixar la cronologia.

Claudia deixa un cap de setmana molt plujós i obri la porta al fred hivernal

La borrasca Claudia generalitza les pluges, amb episodis 'forts, persistents i tempestuosos' en l'oest, Pirineus i Andalusia, i encadena un descens tèrmic que derivarà en ambient hivernal la setmana vinent.

Morant avisa a Mazón: no bastarà llegir 20 folis en el Congrés, té obligació de dir la veritat

Diana Morant ha urgit a Carlos Mazón a acudir a la comissió d'investigació de la DANA en el Congrés i a respondre a les preguntes. També ha carregat contra PP i Vox per la seua gestió i per les esmenes a la Renda valenciana d'inclusió.

La Comunitat Valenciana reclamarà un fons d’anivellament i la reforma del finançament en el CPFF

La Generalitat acudirà al CPFF del dilluns per a exigir la reforma del sistema de finançament i un fons d'anivellament temporal. El Consell critica la falta de documentació i preveu pocs avanços, mentres PSPV i Compromís eleven la pressió política.