‘Operación Triunfo’ torna el pròxim 20 de maig amb extremes mesures de seguretat

Els concursants d''OT 2020'

Operación Triunfo torna el pròxim 20 de maig | José Irún

 

Torna ‘Operación Triunfo’, el talent musical produït per RTVE en col·laboració amb Gestmusic Endemol. Presentat per Roberto Leal, ‘OT 2020’ tornarà el 20 de maig a la 1 amb les quatre últimes gales i els nou concursants —Nia, Gèrard, Flavio, Anaju, Samantha, Eva, Hugo, Bruno i Maialen— preparats per a continuar conquistant al públic i fer-se amb el triomf final.

 

RTVE i Gestmusic van decidir conjuntament el passat 16 de març el tancament temporal de l’Acadèmia i la suspensió provisional del programa en no poder mantindre el format de gales que el caracteritza, a causa de la crisi del coronavirus. Ara, després de dos mesos, torna el ‘talent musical’ per excel·lència.

 

Com seran les gales?

Les gales se celebraran sense públic i seguint els protocols establits per als espectacles en recintes tancats. En la primera, hi haurà dos nominats, Gèrard i Hugo, els dos concursants que es jugaven la seua permanència en l’Acadèmia abans del confinament.

 

Al costat de l’absència de públic, es prendran altres mesures durant les gales: el jurat estarà situat en el plató seguint la distància reglamentària, els concursants es vestiran a soles davall la supervisió dels responsables de vestuari i l’equip de maquillatge i perruqueria portarà màscara, pantalla facial i guants.

 

Els concursants tindran un micròfon de mà d’ús exclusiu i individual durant tota la gala i no hi haurà backline per a evitar la presència de músics en el plató. Els artistes convidats també guardaran les normes de seguretat i higiene i, en la mesura que siga possible, es maquillaran i pentinaran ells mateixos. També s’estudiarà la viabilitat de què un familiar de cada concursant nominat puga anar al plató, però evitant el contacte físic. De moment, en la primera gal·la, no hi haurà cap familiar.

 

Torna el Canal 24 hores?

L’activitat en l’Acadèmia i les Gales es reprenen, igual que el resum diari, que també reprendrà les seues emissions, i el Canal 24 hores de YouTube també començarà a emetre en el mateix instant en el que els concursants entren en l’Acadèmia.

 

Abans de què el plató d»OT’ torne a l’activitat, l’Acadèmia més famosa de la televisió, dirigida per Noemí Galera, tornarà a obrir les seues portes. Ho farà segons les directrius dels Servicis de Prevenció de Gestmusic i RTVE.

 

La productora sotmetrà als nou concursants i a tots els professionals que tinguen relació amb ells, a les proves de la COVID-19 abans d’entrar a l’Acadèmia que, a demés, serà desinfectada prèviament.

 

No hi haurà visites i les màster class, excepte alguna puntual, es faran via telemàtica. També es faran online la classe de Natalia Calderón de Veu i Moviment i Cultura musical de Zahara.

 

Mesures generals de seguretat

Com a norma bàsica d’higiene de caràcter personal es troben el llavat freqüent de mans i la seua desinfecció amb gel hidroalcohòlic, a demés de l’etiqueta respiratòria. No es podran compartir equips sense desinfecció prèvia.

 

El personal desplaçat haurà de ser el mínim indispensable, sa, sense factors de risc enfront de la COVID-19. Qualsevol mínim dubte sobre l’estat de salut d’un treballador amb els símptomes compatibles, causaran la seua baixa.

 

Una empresa especialitzada farà els treballs de desinfecció d’espais i equips de treball. Estes desinfeccions només es faran amb els productes aprovats pel Ministeri de Sanitat: Etanol 70% o Hipoclorit de sodi 0,5% en el plató.

 

Es proposa, a demés, mesurament diari de la temperatura corporal a totes les persones que accedisquen a l’edifici.

 

Per a evitar els encreuaments, es procuraran itineraris de sentit únic dins del plató, amb entrada i eixida exclusives, excepte casos d’urgència i emergència, amb senyalització diferent de la utilitzada per a recorreguts d’evacuació.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.