‘Operación Triunfo’ torna el pròxim 20 de maig amb extremes mesures de seguretat

Els concursants d''OT 2020'

Operación Triunfo torna el pròxim 20 de maig | José Irún

 

Torna ‘Operación Triunfo’, el talent musical produït per RTVE en col·laboració amb Gestmusic Endemol. Presentat per Roberto Leal, ‘OT 2020’ tornarà el 20 de maig a la 1 amb les quatre últimes gales i els nou concursants —Nia, Gèrard, Flavio, Anaju, Samantha, Eva, Hugo, Bruno i Maialen— preparats per a continuar conquistant al públic i fer-se amb el triomf final.

 

RTVE i Gestmusic van decidir conjuntament el passat 16 de març el tancament temporal de l’Acadèmia i la suspensió provisional del programa en no poder mantindre el format de gales que el caracteritza, a causa de la crisi del coronavirus. Ara, després de dos mesos, torna el ‘talent musical’ per excel·lència.

 

Com seran les gales?

Les gales se celebraran sense públic i seguint els protocols establits per als espectacles en recintes tancats. En la primera, hi haurà dos nominats, Gèrard i Hugo, els dos concursants que es jugaven la seua permanència en l’Acadèmia abans del confinament.

 

Al costat de l’absència de públic, es prendran altres mesures durant les gales: el jurat estarà situat en el plató seguint la distància reglamentària, els concursants es vestiran a soles davall la supervisió dels responsables de vestuari i l’equip de maquillatge i perruqueria portarà màscara, pantalla facial i guants.

 

Els concursants tindran un micròfon de mà d’ús exclusiu i individual durant tota la gala i no hi haurà backline per a evitar la presència de músics en el plató. Els artistes convidats també guardaran les normes de seguretat i higiene i, en la mesura que siga possible, es maquillaran i pentinaran ells mateixos. També s’estudiarà la viabilitat de què un familiar de cada concursant nominat puga anar al plató, però evitant el contacte físic. De moment, en la primera gal·la, no hi haurà cap familiar.

 

Torna el Canal 24 hores?

L’activitat en l’Acadèmia i les Gales es reprenen, igual que el resum diari, que també reprendrà les seues emissions, i el Canal 24 hores de YouTube també començarà a emetre en el mateix instant en el que els concursants entren en l’Acadèmia.

 

Abans de què el plató d»OT’ torne a l’activitat, l’Acadèmia més famosa de la televisió, dirigida per Noemí Galera, tornarà a obrir les seues portes. Ho farà segons les directrius dels Servicis de Prevenció de Gestmusic i RTVE.

 

La productora sotmetrà als nou concursants i a tots els professionals que tinguen relació amb ells, a les proves de la COVID-19 abans d’entrar a l’Acadèmia que, a demés, serà desinfectada prèviament.

 

No hi haurà visites i les màster class, excepte alguna puntual, es faran via telemàtica. També es faran online la classe de Natalia Calderón de Veu i Moviment i Cultura musical de Zahara.

 

Mesures generals de seguretat

Com a norma bàsica d’higiene de caràcter personal es troben el llavat freqüent de mans i la seua desinfecció amb gel hidroalcohòlic, a demés de l’etiqueta respiratòria. No es podran compartir equips sense desinfecció prèvia.

 

El personal desplaçat haurà de ser el mínim indispensable, sa, sense factors de risc enfront de la COVID-19. Qualsevol mínim dubte sobre l’estat de salut d’un treballador amb els símptomes compatibles, causaran la seua baixa.

 

Una empresa especialitzada farà els treballs de desinfecció d’espais i equips de treball. Estes desinfeccions només es faran amb els productes aprovats pel Ministeri de Sanitat: Etanol 70% o Hipoclorit de sodi 0,5% en el plató.

 

Es proposa, a demés, mesurament diari de la temperatura corporal a totes les persones que accedisquen a l’edifici.

 

Per a evitar els encreuaments, es procuraran itineraris de sentit únic dins del plató, amb entrada i eixida exclusives, excepte casos d’urgència i emergència, amb senyalització diferent de la utilitzada per a recorreguts d’evacuació.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU