‘Parot’, una sèrie a la qual enganxar-te i no oblidar: Ganes de veure-la?

 

Les protagonistes de la nova sèrie d’Amazon Prevalga Vídeo es veuen esguitades per la venjança als carrers després de la derogació de la Doctrina Parot en 2013, però és en les seues vides personals on s’enfrontaran als reptes més difícils

La família és el més important, però fins i tot en ella s’amaguen secrets inconfessables. Ho veiem en ‘Parot’, la nova sèrie –ja disponible– d’Amazon Prevalga Vídeo que ens trasllada als moments convulsos que va viure Espanya en 2013 després de la derogació de la Doctrina Parot, però que centra el seu relat en les vides de tres dones. Tres dones de tres generacions diferents (interpretades per Adriana Ugarte, Blanca Portillo i Nicole Wallace) que es veuen afectades per la situació. La venjança es respira als carrers, les víctimes demanen justícia, la policia està desbordada i, a casa de la família Mora, un passat traumàtic està començant a eixir a la llum. I potser ja era hora.

En la sèrie l’anul·lació de la Doctrina Parot enfureix a la població, i ací és on entra la ficció: de sobte, els exconvictes que havien sigut posats en llibertat apareixen assassinats de la forma en la qual ells mateixos van assassinar a les seues víctimes. Al costat dels cadàvers, simplement una nota anònima que diu: “Sentència complida”. Un ull per ull que a molts els sembla just, però que de tota manera ha de ser investigat per la policia.

Eixa tasca li toca a una parella peculiar: Isabel Mora (Ugarte), que creu que la llei està per a complir-la passe el que passe, i el seu company Jorge Nieto (Javier Albalá), que es posa del costat de les víctimes i familiars i es queixa constantment d’un sistema que els ha deixat desprotegits. Més enllà de les seues posicions personals, que representen l’agitat debat que es va donar a Espanya en aquells anys, tots dos han de trobar a l’assassí. Tenim retrat històric, una història de pur thriller criminal i… també molt drama personal. I és que Isabel amaga un secret que no sols podria afectar la seua investigació com a detectiva de policia, sinó que també podria posar en perill a tota la seua família.

I és que l’altre gran fil conductor de ‘Parot’ és el trauma que arrossega la protagonista per haver sigut violada durant la seua adolescència per un dels criminals que ara recuperen la llibertat gràcies a l’anul·lació de la doctrina en qüestió. Ací no tinc molt clar què és exactament el que busca la sèrie en els cinc episodis que s’han posat a la disposició de la premsa, és quasi com si buscara crear una inquietud constant però caient en el qual sol dir-se de gos lladrador, poc mossegador.

És com si els guionistes de ‘Parot’ estigueren més pendents de marejar la perdiu, d’intentar crea un clima d’intensitat constant en lloc de desenvolupar de manera satisfactòria la investigació al voltant del succeït -arriba un punt en el qual almenys a mi ja m’era igual qui pot ser l’assassí- o aqueixa ombra constant que sobrevola sobre la protagonista.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.