13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

‘Parot’, una sèrie a la qual enganxar-te i no oblidar: Ganes de veure-la?

 

Les protagonistes de la nova sèrie d’Amazon Prevalga Vídeo es veuen esguitades per la venjança als carrers després de la derogació de la Doctrina Parot en 2013, però és en les seues vides personals on s’enfrontaran als reptes més difícils

La família és el més important, però fins i tot en ella s’amaguen secrets inconfessables. Ho veiem en ‘Parot’, la nova sèrie –ja disponible– d’Amazon Prevalga Vídeo que ens trasllada als moments convulsos que va viure Espanya en 2013 després de la derogació de la Doctrina Parot, però que centra el seu relat en les vides de tres dones. Tres dones de tres generacions diferents (interpretades per Adriana Ugarte, Blanca Portillo i Nicole Wallace) que es veuen afectades per la situació. La venjança es respira als carrers, les víctimes demanen justícia, la policia està desbordada i, a casa de la família Mora, un passat traumàtic està començant a eixir a la llum. I potser ja era hora.

En la sèrie l’anul·lació de la Doctrina Parot enfureix a la població, i ací és on entra la ficció: de sobte, els exconvictes que havien sigut posats en llibertat apareixen assassinats de la forma en la qual ells mateixos van assassinar a les seues víctimes. Al costat dels cadàvers, simplement una nota anònima que diu: “Sentència complida”. Un ull per ull que a molts els sembla just, però que de tota manera ha de ser investigat per la policia.

Eixa tasca li toca a una parella peculiar: Isabel Mora (Ugarte), que creu que la llei està per a complir-la passe el que passe, i el seu company Jorge Nieto (Javier Albalá), que es posa del costat de les víctimes i familiars i es queixa constantment d’un sistema que els ha deixat desprotegits. Més enllà de les seues posicions personals, que representen l’agitat debat que es va donar a Espanya en aquells anys, tots dos han de trobar a l’assassí. Tenim retrat històric, una història de pur thriller criminal i… també molt drama personal. I és que Isabel amaga un secret que no sols podria afectar la seua investigació com a detectiva de policia, sinó que també podria posar en perill a tota la seua família.

I és que l’altre gran fil conductor de ‘Parot’ és el trauma que arrossega la protagonista per haver sigut violada durant la seua adolescència per un dels criminals que ara recuperen la llibertat gràcies a l’anul·lació de la doctrina en qüestió. Ací no tinc molt clar què és exactament el que busca la sèrie en els cinc episodis que s’han posat a la disposició de la premsa, és quasi com si buscara crear una inquietud constant però caient en el qual sol dir-se de gos lladrador, poc mossegador.

És com si els guionistes de ‘Parot’ estigueren més pendents de marejar la perdiu, d’intentar crea un clima d’intensitat constant en lloc de desenvolupar de manera satisfactòria la investigació al voltant del succeït -arriba un punt en el qual almenys a mi ja m’era igual qui pot ser l’assassí- o aqueixa ombra constant que sobrevola sobre la protagonista.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.