‘Parot’, una sèrie a la qual enganxar-te i no oblidar: Ganes de veure-la?

 

Les protagonistes de la nova sèrie d’Amazon Prevalga Vídeo es veuen esguitades per la venjança als carrers després de la derogació de la Doctrina Parot en 2013, però és en les seues vides personals on s’enfrontaran als reptes més difícils

La família és el més important, però fins i tot en ella s’amaguen secrets inconfessables. Ho veiem en ‘Parot’, la nova sèrie –ja disponible– d’Amazon Prevalga Vídeo que ens trasllada als moments convulsos que va viure Espanya en 2013 després de la derogació de la Doctrina Parot, però que centra el seu relat en les vides de tres dones. Tres dones de tres generacions diferents (interpretades per Adriana Ugarte, Blanca Portillo i Nicole Wallace) que es veuen afectades per la situació. La venjança es respira als carrers, les víctimes demanen justícia, la policia està desbordada i, a casa de la família Mora, un passat traumàtic està començant a eixir a la llum. I potser ja era hora.

En la sèrie l’anul·lació de la Doctrina Parot enfureix a la població, i ací és on entra la ficció: de sobte, els exconvictes que havien sigut posats en llibertat apareixen assassinats de la forma en la qual ells mateixos van assassinar a les seues víctimes. Al costat dels cadàvers, simplement una nota anònima que diu: «Sentència complida». Un ull per ull que a molts els sembla just, però que de tota manera ha de ser investigat per la policia.

Eixa tasca li toca a una parella peculiar: Isabel Mora (Ugarte), que creu que la llei està per a complir-la passe el que passe, i el seu company Jorge Nieto (Javier Albalá), que es posa del costat de les víctimes i familiars i es queixa constantment d’un sistema que els ha deixat desprotegits. Més enllà de les seues posicions personals, que representen l’agitat debat que es va donar a Espanya en aquells anys, tots dos han de trobar a l’assassí. Tenim retrat històric, una història de pur thriller criminal i… també molt drama personal. I és que Isabel amaga un secret que no sols podria afectar la seua investigació com a detectiva de policia, sinó que també podria posar en perill a tota la seua família.

I és que l’altre gran fil conductor de ‘Parot’ és el trauma que arrossega la protagonista per haver sigut violada durant la seua adolescència per un dels criminals que ara recuperen la llibertat gràcies a l’anul·lació de la doctrina en qüestió. Ací no tinc molt clar què és exactament el que busca la sèrie en els cinc episodis que s’han posat a la disposició de la premsa, és quasi com si buscara crear una inquietud constant però caient en el qual sol dir-se de gos lladrador, poc mossegador.

És com si els guionistes de ‘Parot’ estigueren més pendents de marejar la perdiu, d’intentar crea un clima d’intensitat constant en lloc de desenvolupar de manera satisfactòria la investigació al voltant del succeït -arriba un punt en el qual almenys a mi ja m’era igual qui pot ser l’assassí- o aqueixa ombra constant que sobrevola sobre la protagonista.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU