‘Parot’, una sèrie a la qual enganxar-te i no oblidar: Ganes de veure-la?

 

Les protagonistes de la nova sèrie d’Amazon Prevalga Vídeo es veuen esguitades per la venjança als carrers després de la derogació de la Doctrina Parot en 2013, però és en les seues vides personals on s’enfrontaran als reptes més difícils

La família és el més important, però fins i tot en ella s’amaguen secrets inconfessables. Ho veiem en ‘Parot’, la nova sèrie –ja disponible– d’Amazon Prevalga Vídeo que ens trasllada als moments convulsos que va viure Espanya en 2013 després de la derogació de la Doctrina Parot, però que centra el seu relat en les vides de tres dones. Tres dones de tres generacions diferents (interpretades per Adriana Ugarte, Blanca Portillo i Nicole Wallace) que es veuen afectades per la situació. La venjança es respira als carrers, les víctimes demanen justícia, la policia està desbordada i, a casa de la família Mora, un passat traumàtic està començant a eixir a la llum. I potser ja era hora.

En la sèrie l’anul·lació de la Doctrina Parot enfureix a la població, i ací és on entra la ficció: de sobte, els exconvictes que havien sigut posats en llibertat apareixen assassinats de la forma en la qual ells mateixos van assassinar a les seues víctimes. Al costat dels cadàvers, simplement una nota anònima que diu: «Sentència complida». Un ull per ull que a molts els sembla just, però que de tota manera ha de ser investigat per la policia.

Eixa tasca li toca a una parella peculiar: Isabel Mora (Ugarte), que creu que la llei està per a complir-la passe el que passe, i el seu company Jorge Nieto (Javier Albalá), que es posa del costat de les víctimes i familiars i es queixa constantment d’un sistema que els ha deixat desprotegits. Més enllà de les seues posicions personals, que representen l’agitat debat que es va donar a Espanya en aquells anys, tots dos han de trobar a l’assassí. Tenim retrat històric, una història de pur thriller criminal i… també molt drama personal. I és que Isabel amaga un secret que no sols podria afectar la seua investigació com a detectiva de policia, sinó que també podria posar en perill a tota la seua família.

I és que l’altre gran fil conductor de ‘Parot’ és el trauma que arrossega la protagonista per haver sigut violada durant la seua adolescència per un dels criminals que ara recuperen la llibertat gràcies a l’anul·lació de la doctrina en qüestió. Ací no tinc molt clar què és exactament el que busca la sèrie en els cinc episodis que s’han posat a la disposició de la premsa, és quasi com si buscara crear una inquietud constant però caient en el qual sol dir-se de gos lladrador, poc mossegador.

És com si els guionistes de ‘Parot’ estigueren més pendents de marejar la perdiu, d’intentar crea un clima d’intensitat constant en lloc de desenvolupar de manera satisfactòria la investigació al voltant del succeït -arriba un punt en el qual almenys a mi ja m’era igual qui pot ser l’assassí- o aqueixa ombra constant que sobrevola sobre la protagonista.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.