16.5 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

‘Parot’, una sèrie a la qual enganxar-te i no oblidar: Ganes de veure-la?

 

Les protagonistes de la nova sèrie d’Amazon Prevalga Vídeo es veuen esguitades per la venjança als carrers després de la derogació de la Doctrina Parot en 2013, però és en les seues vides personals on s’enfrontaran als reptes més difícils

La família és el més important, però fins i tot en ella s’amaguen secrets inconfessables. Ho veiem en ‘Parot’, la nova sèrie –ja disponible– d’Amazon Prevalga Vídeo que ens trasllada als moments convulsos que va viure Espanya en 2013 després de la derogació de la Doctrina Parot, però que centra el seu relat en les vides de tres dones. Tres dones de tres generacions diferents (interpretades per Adriana Ugarte, Blanca Portillo i Nicole Wallace) que es veuen afectades per la situació. La venjança es respira als carrers, les víctimes demanen justícia, la policia està desbordada i, a casa de la família Mora, un passat traumàtic està començant a eixir a la llum. I potser ja era hora.

En la sèrie l’anul·lació de la Doctrina Parot enfureix a la població, i ací és on entra la ficció: de sobte, els exconvictes que havien sigut posats en llibertat apareixen assassinats de la forma en la qual ells mateixos van assassinar a les seues víctimes. Al costat dels cadàvers, simplement una nota anònima que diu: “Sentència complida”. Un ull per ull que a molts els sembla just, però que de tota manera ha de ser investigat per la policia.

Eixa tasca li toca a una parella peculiar: Isabel Mora (Ugarte), que creu que la llei està per a complir-la passe el que passe, i el seu company Jorge Nieto (Javier Albalá), que es posa del costat de les víctimes i familiars i es queixa constantment d’un sistema que els ha deixat desprotegits. Més enllà de les seues posicions personals, que representen l’agitat debat que es va donar a Espanya en aquells anys, tots dos han de trobar a l’assassí. Tenim retrat històric, una història de pur thriller criminal i… també molt drama personal. I és que Isabel amaga un secret que no sols podria afectar la seua investigació com a detectiva de policia, sinó que també podria posar en perill a tota la seua família.

I és que l’altre gran fil conductor de ‘Parot’ és el trauma que arrossega la protagonista per haver sigut violada durant la seua adolescència per un dels criminals que ara recuperen la llibertat gràcies a l’anul·lació de la doctrina en qüestió. Ací no tinc molt clar què és exactament el que busca la sèrie en els cinc episodis que s’han posat a la disposició de la premsa, és quasi com si buscara crear una inquietud constant però caient en el qual sol dir-se de gos lladrador, poc mossegador.

És com si els guionistes de ‘Parot’ estigueren més pendents de marejar la perdiu, d’intentar crea un clima d’intensitat constant en lloc de desenvolupar de manera satisfactòria la investigació al voltant del succeït -arriba un punt en el qual almenys a mi ja m’era igual qui pot ser l’assassí- o aqueixa ombra constant que sobrevola sobre la protagonista.

Últimes notícies

Hugo Duro porta la seua millor mitjana de gols per minut des que va arribar al València

Hugo Duro porta en este inici de temporada un gol cada 161 minuts en Lliga, amb quatre punts en 647 minuts. Després de la seua xilena al Llevant és màxim golejador de l'equip.

El 10K València Ibercaja 2026 esgota dorsals i fixa rècord amb 16.000 inscrits

La prova ha tancat inscripcions set setmanes abans amb el topall de 16.000 dorsals, màxim històric. El 5K previ ha entrat en els seus últims 500 números.

Alliberats dos hòmens segrestats a Almoradí; tres detinguts per represàlia després d’un robatori

Dos hòmens van ser alliberats en un descampat d'Almoradí després de ser retinguts i agredits com a represàlia per un robatori previ. Hi ha tres detinguts i un quart implicat en busca.

Un supervisor del 112 declara que abans de les 14.00 del 29-O ja es rescatava a persones en zones sense pluja

Un supervisor del 112 ha afirmat davant la jutgessa que abans de les 14.00 del 29 d'octubre ja es rescatava a persones en àrees on no plovia per la crescuda de barrancs prop de la A-3. En una visita de càrrecs al 112 es va traslladar que l'aigua baixava des de Buñol i Chiva cap a l'Horta Sud.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vent de fins a 100 km/h

Este dimarts s'ha establit l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h. Hi haurà avís groc en litoral i interior sud i per fenòmens costaners.

El 70% dels valencians comprarà en el Black Friday 2025 amb gasto més contingut per la inflació

Una enquesta de la Unió de Consumidors confirma que el Black Friday 2025 està plenament consolidat en la Comunitat Valenciana, però amb major prudència de gasto per la pujada de preus.

26 entitats denuncien incompliment greu de les lleis LGTBI i identitat de gènere per la Generalitat

Un total de 26 entitats acusen a la Generalitat de desmantellar servicis obligatoris com Orienta Alacant i L'Armari de la Memòria, vulnerant les lleis LGTBI i d'identitat de gènere. Assenyalen opacitat, adjudicació directa i absència de subrogació, amb interrupcions d'atenció i pèrdua de recursos per a milers de persones.

Detingut al Campello un home sense carnet que conduïa un camió de paqueteria

La Policia Local ha detingut a un home en situació irregular que conduïa un camió de repartiment sense carnet i sense documentació. L'Ajuntament incoarà un expedient a l'empresa per facilitar-li el vehicle, amb sancions de 10.000 a 100.000 euros.