19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La primera pel·lícula de caràcter internacional sobre la paella es prepara a València

Es tracta d’una pel·lícula amb un format de gran producció que repassa la seua història i secrets com a gran icona gastronòmica de València, de la Comunitat Valenciana i d’Espanya i que serà la primera gran pel·lícula internacional sobre el nostre plat.

Arreu del món es parla de LA PAELLA, qui no la coneix i l’ha provat mai? La paella està de moda, tots la cuinen i la mengen, però molt pocs saben com va nàixer, quin n’és l’origen i la recepta original. La Paella és una de les deu receptes més buscades del món a Google i, malgrat la divulgació dels últims anys per part de grans cuiners, són molt poques persones les que realment coneixen l’apassionant història d’este plat.

La pel·lícula comptarà amb les aportacions d’importants cuineres i cuiners valencians, així com xefs d’altres països i testimonis d’historiadors valencians, economistes, físics, poetes, filòsofs i celebritats amants del plat de tots els continents, tot amb el punt de partida d’una dona lluitadora dels afores de València cuinera de la paella tradicional de tota la vida.

Cla Cla Films, Societat Sardina/Toné-Franché, Playroom són les productores valencianes que encapçalen el projecte, al costat de la productora Karibanna dels Àngels. A més, la pel·lícula compta amb la col·laboració d’altres de reconegut prestigi com F-Artfilm i Estudios Andro. L’equip està encapçalat pel director i guionista Ximo Solano, actor reputat i director de teatre i cinema; Víctor García, productor de Playroom Media, Luis Piquer, productor i publicista valencià i ideòleg del World Paella Day i Alberto Arvelo des de la producció a Los Angeles. El disseny i la direcció de producció va a càrrec d’Emilio Mencheta.

El projecte en format llargmetratge documental d’entreteniment pretén també sumar altres productores internacionals, institucions, inversors i marques atés l’important caràcter promocional de la Comunitat Valenciana i d’Espanya.

Rodatge internacional

El rodatge es desenvoluparà en diverses localitzacions de València i la Comunitat Valenciana, Tòquio, Nova York, Los Angeles, Mèxic, Londres i París, llocs on la paella és un plat que es cuina cada vegada més per xefs de renom. Part del llargmetratge es rodarà també a Hollywood, on nous amants de la paella, com algunes de les seues celebritats més famoses, es reuneixen al voltant del nostre plat més internacional. I sobretot a València i diferents llocs significatius de la història de la paella a través de la història apassionant d’una dona valenciana que representa la tradició de la recepta original.

Segons el director Ximo Solano: ¨La paella és un plat que uneix al seu voltant famílies, gent diverses i amics; és un plat que permet i obliga a compartir amb calma la vida i esta és la nostra intenció, que la pel·lícula siga un retrat del plat que uneix. LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA és una gran producció feta des de València per al món”.

En paraules dels productors Luis Piquer i Víctor García: “És una història que havíem de contar i ho havíem de fer des de València, ja que ací és on va nàixer i on més coneixement existeix del nostre plat més internacional. És una pel·lícula d’entreteniment de gran projecció, que interessarà al món sencer i que és única, per ser el primer llargmetratge amb caràcter universal i per estar produïda des del seu origen. Hi ha documentals sobre la pizza, el sushi, el rostit i infinitat de pel·lícules gastronòmiques, ara és el moment de LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA”.

El projecte està en fase de preproducció i continua armant-se per adequar el vostre pressupost a les necessitats d’esta gran producció. La seua primera visita ha estat l’European Film Market del Festival de Berlín on s’han desenvolupat reunions fructíferes amb productores internacionals interessades a coproduir, així com amb plataformes, televisions i agents de vendes.

Al març continuarà el seu recorregut per altres mercats i es presentarà al Festival de cinema de Los Angeles. “Estem molt satisfets de l’interés que ha suscitat a Berlín entre tota mena d’agents de diferents països. Tothom vol saber més de la paella i ens hem adonat de l’interés que genera esta pel·lícula i del seu gran potencial”, afirmen els productors.

La Paella, la Pel·lícula títol que s’adaptarà en funció dels mercats, es comença per fi a cuinar amb passió, professió, coneixement des de la zona d’origen i sumant suports valencians, nacionals i internacionals per a la seua realització.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut un home després d’apunyalar mortalment a un veí a Benimàmet (València)

La Policia Nacional ha arrestat a un home de 35 anys com a presumpte autor de l'apunyalament mortal d'un veí de 59 a Benimàmet. Un avís al 112 ha mobilitzat a Policia Nacional i Local.

Bernal i de Jong avancen al Barcelona al descans (2-0)

El Barcelona venç 2-0 al Llevant al descans en el Spotify Camp Nou gràcies als gols de Marc Bernal i Frenkie de Jong. Amb este marcador recuperaria el lideratge.

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.