La primera pel·lícula de caràcter internacional sobre la paella es prepara a València

Es tracta d’una pel·lícula amb un format de gran producció que repassa la seua història i secrets com a gran icona gastronòmica de València, de la Comunitat Valenciana i d’Espanya i que serà la primera gran pel·lícula internacional sobre el nostre plat.

Arreu del món es parla de LA PAELLA, qui no la coneix i l’ha provat mai? La paella està de moda, tots la cuinen i la mengen, però molt pocs saben com va nàixer, quin n’és l’origen i la recepta original. La Paella és una de les deu receptes més buscades del món a Google i, malgrat la divulgació dels últims anys per part de grans cuiners, són molt poques persones les que realment coneixen l’apassionant història d’este plat.

La pel·lícula comptarà amb les aportacions d’importants cuineres i cuiners valencians, així com xefs d’altres països i testimonis d’historiadors valencians, economistes, físics, poetes, filòsofs i celebritats amants del plat de tots els continents, tot amb el punt de partida d’una dona lluitadora dels afores de València cuinera de la paella tradicional de tota la vida.

Cla Cla Films, Societat Sardina/Toné-Franché, Playroom són les productores valencianes que encapçalen el projecte, al costat de la productora Karibanna dels Àngels. A més, la pel·lícula compta amb la col·laboració d’altres de reconegut prestigi com F-Artfilm i Estudios Andro. L’equip està encapçalat pel director i guionista Ximo Solano, actor reputat i director de teatre i cinema; Víctor García, productor de Playroom Media, Luis Piquer, productor i publicista valencià i ideòleg del World Paella Day i Alberto Arvelo des de la producció a Los Angeles. El disseny i la direcció de producció va a càrrec d’Emilio Mencheta.

El projecte en format llargmetratge documental d’entreteniment pretén també sumar altres productores internacionals, institucions, inversors i marques atés l’important caràcter promocional de la Comunitat Valenciana i d’Espanya.

Rodatge internacional

El rodatge es desenvoluparà en diverses localitzacions de València i la Comunitat Valenciana, Tòquio, Nova York, Los Angeles, Mèxic, Londres i París, llocs on la paella és un plat que es cuina cada vegada més per xefs de renom. Part del llargmetratge es rodarà també a Hollywood, on nous amants de la paella, com algunes de les seues celebritats més famoses, es reuneixen al voltant del nostre plat més internacional. I sobretot a València i diferents llocs significatius de la història de la paella a través de la història apassionant d’una dona valenciana que representa la tradició de la recepta original.

Segons el director Ximo Solano: ¨La paella és un plat que uneix al seu voltant famílies, gent diverses i amics; és un plat que permet i obliga a compartir amb calma la vida i esta és la nostra intenció, que la pel·lícula siga un retrat del plat que uneix. LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA és una gran producció feta des de València per al món”.

En paraules dels productors Luis Piquer i Víctor García: “És una història que havíem de contar i ho havíem de fer des de València, ja que ací és on va nàixer i on més coneixement existeix del nostre plat més internacional. És una pel·lícula d’entreteniment de gran projecció, que interessarà al món sencer i que és única, per ser el primer llargmetratge amb caràcter universal i per estar produïda des del seu origen. Hi ha documentals sobre la pizza, el sushi, el rostit i infinitat de pel·lícules gastronòmiques, ara és el moment de LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA”.

El projecte està en fase de preproducció i continua armant-se per adequar el vostre pressupost a les necessitats d’esta gran producció. La seua primera visita ha estat l’European Film Market del Festival de Berlín on s’han desenvolupat reunions fructíferes amb productores internacionals interessades a coproduir, així com amb plataformes, televisions i agents de vendes.

Al març continuarà el seu recorregut per altres mercats i es presentarà al Festival de cinema de Los Angeles. “Estem molt satisfets de l’interés que ha suscitat a Berlín entre tota mena d’agents de diferents països. Tothom vol saber més de la paella i ens hem adonat de l’interés que genera esta pel·lícula i del seu gran potencial”, afirmen els productors.

La Paella, la Pel·lícula títol que s’adaptarà en funció dels mercats, es comença per fi a cuinar amb passió, professió, coneixement des de la zona d’origen i sumant suports valencians, nacionals i internacionals per a la seua realització.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.