8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La primera pel·lícula de caràcter internacional sobre la paella es prepara a València

Es tracta d’una pel·lícula amb un format de gran producció que repassa la seua història i secrets com a gran icona gastronòmica de València, de la Comunitat Valenciana i d’Espanya i que serà la primera gran pel·lícula internacional sobre el nostre plat.

Arreu del món es parla de LA PAELLA, qui no la coneix i l’ha provat mai? La paella està de moda, tots la cuinen i la mengen, però molt pocs saben com va nàixer, quin n’és l’origen i la recepta original. La Paella és una de les deu receptes més buscades del món a Google i, malgrat la divulgació dels últims anys per part de grans cuiners, són molt poques persones les que realment coneixen l’apassionant història d’este plat.

La pel·lícula comptarà amb les aportacions d’importants cuineres i cuiners valencians, així com xefs d’altres països i testimonis d’historiadors valencians, economistes, físics, poetes, filòsofs i celebritats amants del plat de tots els continents, tot amb el punt de partida d’una dona lluitadora dels afores de València cuinera de la paella tradicional de tota la vida.

Cla Cla Films, Societat Sardina/Toné-Franché, Playroom són les productores valencianes que encapçalen el projecte, al costat de la productora Karibanna dels Àngels. A més, la pel·lícula compta amb la col·laboració d’altres de reconegut prestigi com F-Artfilm i Estudios Andro. L’equip està encapçalat pel director i guionista Ximo Solano, actor reputat i director de teatre i cinema; Víctor García, productor de Playroom Media, Luis Piquer, productor i publicista valencià i ideòleg del World Paella Day i Alberto Arvelo des de la producció a Los Angeles. El disseny i la direcció de producció va a càrrec d’Emilio Mencheta.

El projecte en format llargmetratge documental d’entreteniment pretén també sumar altres productores internacionals, institucions, inversors i marques atés l’important caràcter promocional de la Comunitat Valenciana i d’Espanya.

Rodatge internacional

El rodatge es desenvoluparà en diverses localitzacions de València i la Comunitat Valenciana, Tòquio, Nova York, Los Angeles, Mèxic, Londres i París, llocs on la paella és un plat que es cuina cada vegada més per xefs de renom. Part del llargmetratge es rodarà també a Hollywood, on nous amants de la paella, com algunes de les seues celebritats més famoses, es reuneixen al voltant del nostre plat més internacional. I sobretot a València i diferents llocs significatius de la història de la paella a través de la història apassionant d’una dona valenciana que representa la tradició de la recepta original.

Segons el director Ximo Solano: ¨La paella és un plat que uneix al seu voltant famílies, gent diverses i amics; és un plat que permet i obliga a compartir amb calma la vida i esta és la nostra intenció, que la pel·lícula siga un retrat del plat que uneix. LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA és una gran producció feta des de València per al món”.

En paraules dels productors Luis Piquer i Víctor García: “És una història que havíem de contar i ho havíem de fer des de València, ja que ací és on va nàixer i on més coneixement existeix del nostre plat més internacional. És una pel·lícula d’entreteniment de gran projecció, que interessarà al món sencer i que és única, per ser el primer llargmetratge amb caràcter universal i per estar produïda des del seu origen. Hi ha documentals sobre la pizza, el sushi, el rostit i infinitat de pel·lícules gastronòmiques, ara és el moment de LA PAELLA, LA PEL·LÍCULA”.

El projecte està en fase de preproducció i continua armant-se per adequar el vostre pressupost a les necessitats d’esta gran producció. La seua primera visita ha estat l’European Film Market del Festival de Berlín on s’han desenvolupat reunions fructíferes amb productores internacionals interessades a coproduir, així com amb plataformes, televisions i agents de vendes.

Al març continuarà el seu recorregut per altres mercats i es presentarà al Festival de cinema de Los Angeles. “Estem molt satisfets de l’interés que ha suscitat a Berlín entre tota mena d’agents de diferents països. Tothom vol saber més de la paella i ens hem adonat de l’interés que genera esta pel·lícula i del seu gran potencial”, afirmen els productors.

La Paella, la Pel·lícula títol que s’adaptarà en funció dels mercats, es comença per fi a cuinar amb passió, professió, coneixement des de la zona d’origen i sumant suports valencians, nacionals i internacionals per a la seua realització.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.