Rocío Carrasco aclareix per què la seua mare no es va separar d’Ortega Cano

El cinqué capítol de ‘En el nombre de Rocío’ era un dels més esperats. Després de desmuntar una a una les mentides de Raquel Mosquera ha arribat el moment que Rocío Carrasco parle llargament sobre José Ortega Cano. La filla de Rocío Jurado ho té clar: «No va actuar bé amb la meua mare» i no hi ha ningú que li faça canviar d’opinió perquè ella mateixa va ser testimoni de situacions que no degueren succeir-se mai i l’artista li va fer coneixedora de moltes altres.

A més, la filla de ‘la más grande’ també ha tret pit per la seua educació, encara que han volgut sempre deixar-la en dubte públicament.

No obstant això, la sèrie documental que dirigeix Ana Isabel Peces ha rescatat del passat una sèrie d’acusacions, tant del torero com d’alguns periodistes de la premsa rosa, que van donar pàbul al fet que moltes de les desavinences entre ‘la más grande’ i l’ara marit d’Ana María Aldón van ser per la seua culpa.

És més, va arribar a publicar-se que el torero va assegurar voler educar a Gloria Camila i José Fernando de manera diferent perquè no li ocasionara els problemes que, segons es va dir, els donava Rocío Carrasco.

Ara, anys després i armada de valor, l’al·ludida per aquestes declaracions contesta mirant al capdavant, després de traure a la llum el poc que valorava i respectava el torero a Rocío Jurado: «Jo no he sigut la causant de cap problema entre la meua mare i Ortega. Em sembla una sobirana barbaritat que diguen que educaran als xiquets amb molta disciplina perquè no es repetisca el cas de Rociito…«.

No va ser casual aquesta pausa dramàtica en el relat de Rocío Carrasco, ja que la jove va voler emfatitzar el següent missatge que, clarament, anava com a absolut ‘dard‘ als seus germans Gloria Camila i José Fernando: «Doncs per a haver-los educat amb tanta disciplina, Déu hauria volgut que els hagueren eixit com a Rociito«.


Rocío Carrasco carrega contra Ortega Cano

Encara que Rocío Carrasco recorda que la seua relació amb José Ortega Cano va ser molt bona al principi, tot va canviar quan es van casar. «Crec que no va ser una decisió encertada perquè ella durant el matrimoni ha patit molt«, comptava. Per a Rocío, «José no va saber valorar a la dona que tenia i crec que en determinats moments no s’ha comportat correctament (…) Es donaven situacions imperdonables que no s’havien de donar. José Ortega Cano no va actuar bé amb Rocío Jurado«, puntualitzava sense voler entrar en els detalls.

«Era una relació tòxica»

A Rocío no li tremola el pols quan es tracta d’assenyalar als culpables del dolor de la seua mare: «El problema és quan tu respectes a una persona i aqueixa persona et falta el respecte a tu (…) Això de la meua mare i Ortega Cano era una relació tòxica«, manifesta sense plecs.

Rocío Carrasco fa una revelació bomba sobre Rocío Jurado i Ortega Cano

Lluny del que es puga pensar, la mare de Rocío Flores admet que la seua mare coneixia molt bé amb qui estava casada però es feia molt xicoteta a l’hora d’enfrontar-se a ell: «Ella coneix el que és José Ortega Cano. Ella sap i té informació de coses que ell fa i no ha de fer. Supose que li semblava una aixecada de camisa que ella s’anara a treballar i ell tinguera una sèrie d’actituds a Espanya que ella no considera correctes«, compte.

Rocío Jurado es volia separar d’Ortega Cano

Va ser aqueixa situació insostenible el que porta a Rocío Jurado a plantejar-se la separació: «Ella decideix un dia no puc més, em vull separar«, una determinació que el torero coneixia de primera mà però que mai es va dur a terme per l’aparició de la seua malaltia. Visiblement emocionada, Rocío Carrasco lamenta els últims anys de vida que va tindre la seua mare: «Era una dona que ho havia donat tot en aqueixa relació. No es mereixia les situacions que es generaven. La meua mare s’hauria merescut viure d’una altra manera, haver sigut feliç i haver viscut els seus últims anys feliços«.

Rocio Carrasco parla sobre el dia que Rocío Jurado i Ortega Cano es van casar

«El dia que ella es casa estàvem dins de Yerbabuena, es va obrir la porta del dormitori de la meua mare i quan la vaig veure vestida de blanc em vaig donar el lot de plorar més gran que s’ha donat un ésser humà. Jo no volia veure-la infeliç, no volia veure-la patir, em semblava que no s’ho mereixia, que era una dona que ho havia donat tot i que no es mereixia les situacions que es generaven«, ha començat explicant sobre el dia de l’enllaç de Rocío Jurado amb José Ortega Cano.

«José Ortega Cano no es portava bé amb Rocío Jurado»

Rocío Carrasco ha explicat sense pèls en la llengua com van viure aquesta situació els seus familiars: «Ho han viscut junt amb mi, fins i tot més que jo. Per situacions com a tals ella decideix un dia ‘no puc més, em separaré’… Es donaven situacions que eren imperdonables i que no s’havien de donar. Ortega Cano no es va portar bé amb Rocío Jurado que era la meua mare. Ha arribat el moment d’explicar per què«.

La vertadera raó per la qual Rocío Jurado no es va separar d’Ortega Cano

«Ortega li recrimina la seua edat, em consta per ella. Si la meua mare no haguera adoptat als dos xiquets, haguera sigut ella la que s’haguera separat«, ha afirmat Rocío.

Les seues paraules no agradaran res a Ortega Cano

Rocío Carrasco ja va avançar durant l’emissió de ‘Montealto’ alguna cosa sobre «el desencantament» de Rocío Jurado amb el seu segon matrimoni. «Ella s’imaginava una cosa i després no va anar així. No tot és sempre com una creu, espera o en el que un deposita la seua il·lusió… No sempre és el que un espera«, va dir, encara que va insistir en alguna cosa: «la meua mare es va casar molt il·lusionada, això és el que jo crec«. Ara, ha anat a molt més.

Últimes notícies

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.