‘Va ser horrible’: La traumàtica experiència de Rosa López en entrar en OT


Fa 20 anys, Rosa López es va convertir en la guanyadora de la primera edició de ‘Operación Triunfo’. Amb tan sols 21 anys, l’andalusa s’alçava amb aquest triomf, per davant de David Bisbal i David Bustamante. Un programa de música que es va convertir en un vertader fenomen social.

Ni en els seus majors somnis la cantant hauria imaginat el gran suport que va rebre per part del públic del nostre país.Un èxit sobtat que no va ser fàcil de gestionar per a la cantant.

Aquesta humil personalitat i la seua angelical veu van enamorar a l’audiència espanyola. Però aquest salt a la fama va suposar un vertader xoc per a l’andalusa, ja que no li va anar gens senzill de gestionar. Així ho va explicar ella mateixa en ‘Lo de Évole’. En el programa de la Sexta, la pròpia cantant es va obrir en canal i va mostrar que aqueixa xiqueta insegura que vam conéixer fa dos dècades, continua molt més present del que pensem.

“La meua vida va començar amb ‘Operación Triunfo’, jo era una dona en procés, no vaig tindre adolescència. Ací va començar la meua vida”, va revelar Rosa López a Jordi Évole. La cantant sempre ha tingut un vincle molt important amb la seua família, més encara en aqueixa època. És per això que per a la cantant va ser molt difícil separar-se dels seus éssers estimats: “Va ser horrible separar-me dels meus pares, alguna cosa es va arrancar de la meua ànima. Va ser brutal. Jo els notava la cara de terror que m’anava sola”, va revelar l’andalusa, que va esclafir a plorar recordant aqueix traumàtic succés.

“Fot, veure als teus pares plorar d’aqueixa manera, els queia el món damunt. La meua mare estava molt callada i el meu pare amb un somriure…”, va confessar la cantant amb llàgrimes en els ulls. Tot seguit va succeir una perillosa fallada tècnica que va obligar a interrompre l’entrevista per uns instants.

D’aquesta manera, la de Granada va revelar que va mentir “per a entrar en Operación Triunfo”.

D’aquesta manera, Rosa es va inventar que “tocava el piano, que vivia en Armilla (un poble de Granada) i que sabia anglés”. Una vegada dins, li va tocar viure situacions que mai havia viscut abans. “He tingut moments de no voler veure-ho i després m’he adonat que tinc molt a aprendre d’aquella Rosa. No vull tornar a la inconsciència d’aquells moments, però trobe a faltar aqueixa valentia de no saber què hi ha. Perquè per a pujar-se a un escenari cal tindre molts bemolls”.

No obstant això, ací no acabaria l’aventura de Rosa. La cantant va entrar a l’acadèmia amb el repte personal de perdre pes. “En una de les moltes proves per a entrar al concurs, em van preguntar a què estava disposada per a entrar en el programa. Vaig decidir perdre pes perquè vaig sentir que era el que volien escoltar”, va confessar López en el programa de la Sexta.

Cada setmana el presentador de ‘Operación Triunfo’, Carlos Lozano, preguntava a la granadina quants quilos havia perdut. A vegades, arribant a la ridiculització. Aquest fet era criticat per Jordi Évole, que va assenyalar el rar que seria fer una cosa així en l’actualitat.

Rosa va gunayar ‘Operación Triunfo’

“Tots ens van enamorar de tu, per com eres, per la teua personalitat”, va declarar Evolé a la seua convidada, que li interrompia amb una pregunta: “No va ser per pena?“, va qüestionar la cantant. “Crec que hi havia un punt de condescendència i paternalisme”, es va sincerar el presentador, donant-li la raó.

Rosa López es va emocionar i, visiblement emocionada, va confessar que va arribar a pensar que havia guanyat el programa per llàstima. “Hi havia una enorme atracció pel natural i per l’espontani. Era una cosa verge, una cosa nova. No obstant això, després intentem canviar-te. No sé si ficant-te en aqueix motle et vam fer una putada”, va assenyalar Jordi Évole, davant les paraules de l’entrevistada. “No sé si va ser una cosa bona o dolent. Quan muira t’ho dic”, va sentenciar la cantant, fent broma.

Europe’s Living a Celebration

Rosa López no sols va guanyar la primera edició de ‘Operación Triunfo’, sinó que, a més, va ser la triada per a representar a Espanya en Eurovisió.

La cantant va contar que des que va eixir de l’acadèmia, fins que va ser al festival europeu, tres mesos després, es va veure obligada a romandre en les instal·lacions del concurs: “Es va anar de mare una mica per a tots. A Granada no em podia anar, perquè havien de controlar-nos. Era perillós per als seguidors i per a mi. Vaig estar en l’acadèmia tancada, una vegada que va acabar el concurs. Era tot igual, però amb les càmeres baixades”, va revelar la cantant al periodista.

L’andalusa també va confessar la gran pressió a la qual va estar exposada per participar en Eurovisió: “Jo sentia que Espanya anava a guanyar, perquè tothom m’ho deia. Vam quedar en seté lloc i em vaig tirar anys sentint que havia sigut una mala posició i que era una merda de lloc. Hui dia aqueixos comentaris s’han quedat obsolets. Hem arribat a quedar en un lloc vint-i-cinc…”, va declarar la cantant, orgullosa del seu resultat.

“Ara soc barata”: Rosa López se sincera sobre la seua difícil situació econòmica

Fa uns anys, Rosa López va ser una de les cantants més cotitzades de la indústria musical del nostre país “Ara soc artista independent, no estic lligada a cap discogràfica. Jo soc bona, bonica i barata”, va contestar Rosa López amb orgull.

Van passar els anys, pocs, i, de sobte, va deixar de sonar en la ràdio. “Tot va ser molt ràpid, una bogeria. Gravava dos cançons per dia, quasi sense saber-me-les”, va revelar. En aquells dies sonava “en totes les ràdios”, venien “roba” amb la seua cara i “tota mena de marxandatge”. Però d’un dia per a un altre “la música va deixar de sonar en la ràdio“, alguna cosa que ella no entenia.

“Aquest és el millor exemple que les coses es guanyen. El dia que sone en qualsevol ràdio serà com: ‘ho he aconseguit’. Seria una satisfacció per a mi, per als meus seguidors, per a la meua família, per al meu pare”, va comptar emocionada.

A més, Rosa va revelar el seu actual caixet, d’aqueix que tant s’ha parlat per la seua delicada situació econòmica. “No estic lligada a cap discogràfica, ara soc bona, bonica i barata. Entre 9.000 i 14.000 euros“.

Està la cosa difícil. Sembla que un artista ha de brillar sempre i dir que tot està perfecte. Que la seua vida és perfecta, i no és així”, va sentenciar la granaína amb gran sinceritat.

Problema amb Hisenda

Malgrat aquesta complicada situació actual, en els seus dies d’èxit, López va pastar una important quantitat de diners. És per això que Jordi Évole li va preguntar què va succeir amb tot aqueix capital. “El meu pare gestionava les coses com podia. Teníem un gestor i un dia se’m va ocórrer preguntar-li sobre els diners. Em va dir que hi havia un problema amb Hisenda. No havia justificat 80 milions de pessetes (480.000 euros, aproximadament)”, va confessar la cantant.

“No sé si va ser bona idea que fora la família qui gestionara les finances en aqueixos moments”, va assenyalar el presentador del programa a la cantant. Davant aquest plantejament, Rosa López li va preguntar: “Qui ho anava a fer millor?”. “Algú amb més experiència en aqueix sector“, va assenyalar Jordi Évole. Aquest problema financer va provocar que la cantant es vera obligada a vendre propietats amb l’objectiu de solucionar aqueix deute econòmic.

Vaig vendre la casa que vam compar a Monachil i em vaig comprar un pis a Madrid d’uns 80 metres quadrats. Tinc quatre gosses i encara no tinc terrassa”, va revelar amb una mica de sorna la cantant, tractant de llevar ferro a aqueix complicat estat.

Davant aquestes paraules, Évole no va poder evitar posar nom a aqueix fet: “Això és una situació de fallida”, va sentenciar el periodista a la cantant. “És una situació de no tindre ni punyetera idea de la vida, i aprendre a colps“, va reconéixer López.

No obstant això, Rosa López és una lluitadora i encara li queda molt per treballar. “M’encanten els reptes. Jo crec que les coses es guanyen, i el dia que sone en qualsevol ràdio espanyola serà un assoliment. A més, la satisfacció que això seria per als meus seguidors, per a la meua família i per a mi. M’emocione només de pensar-ho”, va confessar la cantant.

Xarxes socials

Les xarxes socials no hi han dubtat en fer-se ressò d’aquesta entrevista tan personal de Rosa López.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.