‘Valencians al món’ viatja a Birmingham, centre de la revolució industrial britànica

Hui, a les 22:00 hores, en À Punt, Valencians al món viatja a Birmingham, segona ciutat més important del Regne Unit i focus principal de la revolució industrial.

Acompanyats pels nostres valencians i valencianes, descobriran el llegat del seu passat fabril. Al llarg dels últims anys, Birmingham ha experimentat una revolució amb l’aparició de l’arquitectura moderna i la reconversió d’antics edificis en restaurants innovadors i d’alta cuina.

Alba Macías de Mislata

Alba Macías de Mislata / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Primerament, estarem amb Alba Macías, natural de Mislata (Horta Sud). Alba, que viu a Birmingham des de fa un any, ens citarà al centre comercial més gran de la ciutat: el Bull Ring, on es troba la famosa estàtua del bou.

Als voltants de l’estació Birmingham New Street trobaran murals dels Peaky Blinders, una banda de criminals que va actuar a la ciutat entre els anys 1880 i 1910. Per a conéixer més de la seua història, visitaran el museu de la policia de West Midlands. Acabaran donant una sorpresa emocionant a Alba de part de la seua àvia.

Virginia Fuente de Benicàssim

Virgina Fuente de Benicàssim / ‘Valencians al Món’ / À Punt

També coneixeran Virginia Fuente, de Benicàssim (Plana Alta). Virginia viu a Birmingham des de fa quatre anys. Els citarà a Digbeth, el barri més alternatiu de la ciutat i ens mostrarà el seu lloc de treball.

Passaran el dia a Dudley, concretament, al Black Country Museum, on veuran els vestigis de la revolució industrial i alguns dels racons on s’han rodat nombroses produccions cinematogràfiques i televisives.

Pablo Oviedo de València

Pablo Oviedo és de València capital i fa tres anys que viu a Birmingham. Amb ell, faran un passeig pel Moseley Bog, lloc que va servir d’inspiració a Tolkien per a escriure ‘El señor de los Anillos‘.

A més a més, caminaran pel barri de Balti Triangle, on va arribar molta població índia després de la Segona Guerra Mundial.

Després, visitaran l’Ajuntament, situat al centre de la ciutat, i el cementeri de Brookfields. S’acomiadaran de Pablo realitzant una de les seues activitats preferides: escalar un rocòdrom.

Cristina Escribano de València

Cristina Escribano de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Més tard, ens trobaran a la Universitat de Birmingham amb Cristina Escribano. Ella és natural de València capital i viu des de fa huit anys a Birmingham.

Cristina es dedica a la investigació del metabolisme del càncer i els mostrarà el lloc on treballa.

Seguidament, aniran al Jewellery Quarter, el barri de joieries més important del Regne Unit. Visitaran, també, el museu del taüt a la fàbrica dels Newman Brothers, una de les empreses més conegudes de la ciutat.

Alejandro García de València

Alejnadro García de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A Gas Street es reuniran amb Alejandro García, de València capital, també. Alejandro viu a Birmingham des de fa set anys.

Guiats per ell, veuran la gran quantitat de canals que té la ciutat. Els Black Sabbath són originalment de Birmingham i aniran al pont que la ciutat els ha dedicat i que porta el seu nom.

Alejandro els obrirà les portes de sa casa per a presentar-los la seua dona, Ana, també valenciana, i el seu fill. El programa els sorprendran amb un vídeo d’alguns dels seus familiars més estimats.

Mónica d’Alacant

Mónica Mateo d’Alacant / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A uns 48 quilòmetres de Birmingham es troba Stratford-upon-Avon, la ciutat on va nàixer Shakespeare, i allí ens reunirem amb Mónica Mateo. Mónica és natural d’Alacant i viu des de fa set anys en aquesta zona.

Visitaran la casa de William Shakespeare i l’església de la Santíssima Trinitat, lloc on va ser batejat i soterrat el famós escriptor.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.