16.9 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

‘Valencians al món’ viatja a Birmingham, centre de la revolució industrial britànica

Hui, a les 22:00 hores, en À Punt, Valencians al món viatja a Birmingham, segona ciutat més important del Regne Unit i focus principal de la revolució industrial.

Acompanyats pels nostres valencians i valencianes, descobriran el llegat del seu passat fabril. Al llarg dels últims anys, Birmingham ha experimentat una revolució amb l’aparició de l’arquitectura moderna i la reconversió d’antics edificis en restaurants innovadors i d’alta cuina.

- Advertisement -Telegram València Diari

Alba Macías de Mislata

Alba Macías de Mislata / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Primerament, estarem amb Alba Macías, natural de Mislata (Horta Sud). Alba, que viu a Birmingham des de fa un any, ens citarà al centre comercial més gran de la ciutat: el Bull Ring, on es troba la famosa estàtua del bou.

Als voltants de l’estació Birmingham New Street trobaran murals dels Peaky Blinders, una banda de criminals que va actuar a la ciutat entre els anys 1880 i 1910. Per a conéixer més de la seua història, visitaran el museu de la policia de West Midlands. Acabaran donant una sorpresa emocionant a Alba de part de la seua àvia.

Virginia Fuente de Benicàssim

Virgina Fuente de Benicàssim / ‘Valencians al Món’ / À Punt

També coneixeran Virginia Fuente, de Benicàssim (Plana Alta). Virginia viu a Birmingham des de fa quatre anys. Els citarà a Digbeth, el barri més alternatiu de la ciutat i ens mostrarà el seu lloc de treball.

Passaran el dia a Dudley, concretament, al Black Country Museum, on veuran els vestigis de la revolució industrial i alguns dels racons on s’han rodat nombroses produccions cinematogràfiques i televisives.

Pablo Oviedo de València

Pablo Oviedo és de València capital i fa tres anys que viu a Birmingham. Amb ell, faran un passeig pel Moseley Bog, lloc que va servir d’inspiració a Tolkien per a escriure ‘El señor de los Anillos‘.

A més a més, caminaran pel barri de Balti Triangle, on va arribar molta població índia després de la Segona Guerra Mundial.

Després, visitaran l’Ajuntament, situat al centre de la ciutat, i el cementeri de Brookfields. S’acomiadaran de Pablo realitzant una de les seues activitats preferides: escalar un rocòdrom.

Cristina Escribano de València

Cristina Escribano de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Més tard, ens trobaran a la Universitat de Birmingham amb Cristina Escribano. Ella és natural de València capital i viu des de fa huit anys a Birmingham.

Cristina es dedica a la investigació del metabolisme del càncer i els mostrarà el lloc on treballa.

Seguidament, aniran al Jewellery Quarter, el barri de joieries més important del Regne Unit. Visitaran, també, el museu del taüt a la fàbrica dels Newman Brothers, una de les empreses més conegudes de la ciutat.

Alejandro García de València

Alejnadro García de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A Gas Street es reuniran amb Alejandro García, de València capital, també. Alejandro viu a Birmingham des de fa set anys.

Guiats per ell, veuran la gran quantitat de canals que té la ciutat. Els Black Sabbath són originalment de Birmingham i aniran al pont que la ciutat els ha dedicat i que porta el seu nom.

Alejandro els obrirà les portes de sa casa per a presentar-los la seua dona, Ana, també valenciana, i el seu fill. El programa els sorprendran amb un vídeo d’alguns dels seus familiars més estimats.

Mónica d’Alacant

Mónica Mateo d’Alacant / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A uns 48 quilòmetres de Birmingham es troba Stratford-upon-Avon, la ciutat on va nàixer Shakespeare, i allí ens reunirem amb Mónica Mateo. Mónica és natural d’Alacant i viu des de fa set anys en aquesta zona.

Visitaran la casa de William Shakespeare i l’església de la Santíssima Trinitat, lloc on va ser batejat i soterrat el famós escriptor.

Últimes notícies

Associacions de Víctimes de la Dana Gestionen Suport Europeu per a la Recuperació

Les associacions de víctimes de la devastadora dana del 29 d'octubre busquen suport a Brussel·les amb reunions clau amb líders europeus per a assegurar la reconstrucció i la creació d'un comitè de seguiment.

Nova convocatòria de manifestació contra el president Mazón el 29 de maig

Entitats socials de la Comunitat Valenciana organitzen una nova manifestació contra Carlos Mazón el 29 de maig, coincidint amb l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat.

Hamàs allibera l’ostatge Edan Alexander després de 19 mesos de segrest

Després de 19 mesos de segrest, Hamàs allibera Edan Alexander, un ostatge israelià-nord-americà, en el context d'unes negociacions complexes i preocupacions sobre la seguretat dels altres ostatges.

Vox Decideix Abandonar el Govern d’Almassora per la Controvèrsia amb els Regidors No Adscrits

Vox ha anunciat que deixarà el govern d'Almassora arran de la decisió del PP de mantenir els regidors no adscrits. Llanos Massó, presidenta de Vox a Castelló, critica la postura de l'alcaldessa.

Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser: Premi Vicent Ventura 2025

L'Aula Magna de La Nau acollirà el lliurament del Premi Vicent Ventura 2025 a Mercé Viana, la Revista Camacuc i Nel·lo Pellisser, destacant la contribució a la cultura i la llengua catalanes.

Les platges del sud de València mantindran la seva evolució gràcies a la regeneració del 2023

El subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, confirma que les platges del sud continuen la seva evolució prevista després de la regeneració realitzada al 2023 amb una inversió de 30 milions d'euros, amb una disminució de 8 metres a l'arena mesurada recentment.

València activa un innovador escut preventiu contra incendis a Devesa-Albufera

L'Ajuntament de València inicia una prova pilot per aplicar productes agents retardants a Devesa-Albufera amb l'objectiu de millorar la seguretat contra incendis forestals.

La Generalitat i la Diputació creen una comissió mixta per a la reconstrucció i criden al Govern a participar

La Generalitat i la Diputació de València creen una comissió mixta per coordinar accions de reconstrucció després de la dana, amb una crida al Govern per a sumar-se a aquesta iniciativa. Carlos Mazón destaca la importància de l'acceleració de les accions i la coordinació amb l'Estat.